ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Επιχείρηση «Σώστε το καλοκαίρι» από Κυριάκο Μητσοτάκη - Το σχέδιο Θεοχάρη και η σημασία του πιστοποιητικού εμβολιασμού
Ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί σε social media και διαδικτυακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες
Το σχέδιο «Σώστε το ελληνικό καλοκαίρι» έχει ήδη βάλει μπροστά η κυβέρνηση. Αυτό, φυσικά, δεν είναι ο τίτλος της φιλόδοξης αυτής αποστολής, αλλά η ουσία της: Η ανάπτυξη άνω του 4% στην οποία ποντάρει το Μέγαρο Μαξίμου για την ανάταξη της οικονομίας τη φετινή χρονιά βασίζεται εν πολλοίς σε μια καλή θερινή τουριστική σεζόν. Προς το παρόν, στην κυβέρνηση αποφεύγουν να βάλουν έναν αριθμό δίπλα στη λέξη «καλή». Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η περσινή χρονιά εκτιμάται ότι θα αποφέρει τελικά συνολικά έσοδα της τάξης των 4,2 δισ. ευρώ, κρυφή ελπίδα είναι ότι το αντίστοιχο ποσό τη φετινή χρονιά θα είναι τουλάχιστον το διπλάσιο.
Σε τρία σημεία ποντάρει η κυβέρνηση για την ομαλή κατά το δυνατόν έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου στις αρχές Ιουνίου. Πρώτον, στο ότι η διαδικασία του εμβολιασμού θα προχωρήσει γοργά και μέχρι τότε θα έχει εμβολιαστεί όλος ο πληθυσμός άνω των 65 ετών, κάτι που συν τοις άλλοις θα προσφέρει μεγάλη ανάσα στο σύστημα Υγείας. Παράλληλα, βέβαια, η διαδικασία θα τρέχει και στην Ευρώπη, τη μεγάλη αγορά δηλαδή για το ελληνικό τουριστικό «προϊόν», κι έτσι θα έχει εμβολιαστεί ένα σημαντικό τμήμα των πιθανών τουριστών.
Δεύτερο σημείο είναι η προμήθεια rapid tests, που αυξάνονται διαρκώς σε αριθμό, κι έτσι, όπως δήλωσε τις προάλλες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα «μπορούμε να υποδεχθούμε πολλά εκατομμύρια τουριστών με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι το κάναμε το περσινό καλοκαίρι». Τα πολλά γρήγορα τεστ στα αεροδρόμια και στις πύλες εισόδου της χώρας είναι το δεύτερο «κλειδί» για την ομαλή εξέλιξη του καλοκαιριού τουριστικά.
Το τρίτο είναι η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας χάρη στις προσλήψεις που έχουν δρομολογηθεί, τις δωρεές από ιδιώτες και άλλες ενέργειες, ενώ παράλληλα άλλη μία ανάσα στο σύστημα θα δώσει και η αναμενόμενη εποχική υποχώρηση του κορονοϊού από τον Μάιο κι έπειτα. Με βάση αυτές τις προβλέψεις, ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα «ότι όχι απλά θα μπορέσουμε να σώσουμε την τουριστική περίοδο, αλλά η φετινή τουριστική περίοδος θα είναι πολύ καλύτερη από την περσινή».
ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ
Στο υπουργείο Τουρισμού, την ίδια ώρα, ο σχεδιασμός για τη φετινή χρονιά είναι σε πλήρη εξέλιξη. Σε σχέση με την πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης για το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, ο Χάρης Θεοχάρης έχει ξεκαθαρίσει ότι ο εμβολιασμός δεν θα αποτελέσει προϋπόθεση για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιος, αλλά θα του εξασφαλίζει πιο γρήγορη κι εύκολη πρόσβαση στη χώρα και στις μεταφορές. Ειδικότερα, η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη αφορά τη δημιουργία ενός πρότυπου πιστοποιητικού, που θα αποδεικνύει ότι ένα άτομο έχει επιτυχώς εμβολιαστεί. Θα χρησιμοποιείται κατά την επιβίβαση σε όλα τα μέσα μεταφοράς, αεροπορικά, θαλάσσια και σιδηροδρομικά. Η συζήτηση επί της πρότασης αυτής στη Σύνοδο Κο ρυφής την προσεχή Πέµπτη, 21 Ιανουαρίου, αναµένεται µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ο γενικός γραµµατέας του ΕΟΤ, ∆ηµήτρης Φραγκάκης, έχει δροµολογήσει τη διαδικασία για την καµπάνια προβολής, που αναµένεται να είναι έτοιµη στο τέλος Φεβρουαρίου και να αρχίσει να τρέχει από τις αρχές Μαρτίου, µε το ξεκίνηµα της άνοιξης, όταν, κατά γενική εκτίµηση, θα ξεκινήσουν και οι πρώτες κρατήσεις τουριστών για τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Ο αρχικός σχεδιασµός είναι η καµπάνια να διαρκέσει έξι µήνες, όλη την άνοιξη και το καλοκαίρι δηλαδή, αλλά ενδέχεται να επεκταθεί µέχρι και τον Νοέµβριο. Σε πολύ µεγάλο ποσοστό η καµπάνια θα γίνει µέσω ∆ιαδικτύου: Στις µεγάλης επισκεψιµότητας ενηµερωτικές ιστοσελίδες του εξωτερικού (κατά κύριο λόγο Ευρώπης και σε έναν βαθµό Βόρειας Αµερικής), στις πλατφόρµες που χρησιµοποιούν κατά κόρον οι ταξιδιώτες (Skyscanner, Tripadvisor κ.λπ.) και στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Instagram, Twitter, πλέον και στο TikTok, που κάνει θραύση στη νεολαία. Ενα κοµµάτι της καµπάνιας θα γίνει σε συνεργασία µε τις αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators του εξωτερικού, ενώ ένα µικρό ποσοστό θα αφιερωθεί στα λεγόµενα παραδοσιακά διεθνή ΜΜΕ. Παράλληλα, θα τρέξει και µια δεύτερη καµπάνια ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισµού.
Η στρατηγική που έχουν κατά νου ο κ. Θεοχάρης και ο κ. Φραγκάκης είναι συγκεκριµένη: Να ξεφύγει η προβολή της χώρας από το «ήλιος και θάλασσα» µόνον, να εµπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν και, παράλληλα, να αναδειχθεί και η ενδοχώρα, πέρα από τους νησιωτικούς προορισµούς. Στο ειδικότερο σκέλος, δεν θα υπάρχει αποκλειστικά και µόνο ένα κεντρικό µήνυµα, που θεωρείται πλέον ξεπερασµένη µέθοδος, αλλά αρκετά διαφορετικά µηνύµατα και τρόποι προβολής, ανάλογα µε τη χώρα και το κοινό στο οποίο απευθύνεται η καµπάνια.
Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισµού διεκδικεί σηµαντικό µερίδιο από τους πόρους του Ταµείου Ανάκαµψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδηµία και για την αναβάθµιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Προχθές, Πέµπτη, έκανε και τη σχετική παρουσίαση σε εκπροσώπους της Κοµισιόν στις Βρυξέλλες, µέσω τηλεδιάσκεψης, για το σχέδιο αξιοποίησης των πόρων αυτών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»
Σε τρία σημεία ποντάρει η κυβέρνηση για την ομαλή κατά το δυνατόν έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου στις αρχές Ιουνίου. Πρώτον, στο ότι η διαδικασία του εμβολιασμού θα προχωρήσει γοργά και μέχρι τότε θα έχει εμβολιαστεί όλος ο πληθυσμός άνω των 65 ετών, κάτι που συν τοις άλλοις θα προσφέρει μεγάλη ανάσα στο σύστημα Υγείας. Παράλληλα, βέβαια, η διαδικασία θα τρέχει και στην Ευρώπη, τη μεγάλη αγορά δηλαδή για το ελληνικό τουριστικό «προϊόν», κι έτσι θα έχει εμβολιαστεί ένα σημαντικό τμήμα των πιθανών τουριστών.
Δεύτερο σημείο είναι η προμήθεια rapid tests, που αυξάνονται διαρκώς σε αριθμό, κι έτσι, όπως δήλωσε τις προάλλες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα «μπορούμε να υποδεχθούμε πολλά εκατομμύρια τουριστών με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι το κάναμε το περσινό καλοκαίρι». Τα πολλά γρήγορα τεστ στα αεροδρόμια και στις πύλες εισόδου της χώρας είναι το δεύτερο «κλειδί» για την ομαλή εξέλιξη του καλοκαιριού τουριστικά.
Το τρίτο είναι η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας χάρη στις προσλήψεις που έχουν δρομολογηθεί, τις δωρεές από ιδιώτες και άλλες ενέργειες, ενώ παράλληλα άλλη μία ανάσα στο σύστημα θα δώσει και η αναμενόμενη εποχική υποχώρηση του κορονοϊού από τον Μάιο κι έπειτα. Με βάση αυτές τις προβλέψεις, ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα «ότι όχι απλά θα μπορέσουμε να σώσουμε την τουριστική περίοδο, αλλά η φετινή τουριστική περίοδος θα είναι πολύ καλύτερη από την περσινή».
ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ
Στο υπουργείο Τουρισμού, την ίδια ώρα, ο σχεδιασμός για τη φετινή χρονιά είναι σε πλήρη εξέλιξη. Σε σχέση με την πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης για το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, ο Χάρης Θεοχάρης έχει ξεκαθαρίσει ότι ο εμβολιασμός δεν θα αποτελέσει προϋπόθεση για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιος, αλλά θα του εξασφαλίζει πιο γρήγορη κι εύκολη πρόσβαση στη χώρα και στις μεταφορές. Ειδικότερα, η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη αφορά τη δημιουργία ενός πρότυπου πιστοποιητικού, που θα αποδεικνύει ότι ένα άτομο έχει επιτυχώς εμβολιαστεί. Θα χρησιμοποιείται κατά την επιβίβαση σε όλα τα μέσα μεταφοράς, αεροπορικά, θαλάσσια και σιδηροδρομικά. Η συζήτηση επί της πρότασης αυτής στη Σύνοδο Κο ρυφής την προσεχή Πέµπτη, 21 Ιανουαρίου, αναµένεται µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ο γενικός γραµµατέας του ΕΟΤ, ∆ηµήτρης Φραγκάκης, έχει δροµολογήσει τη διαδικασία για την καµπάνια προβολής, που αναµένεται να είναι έτοιµη στο τέλος Φεβρουαρίου και να αρχίσει να τρέχει από τις αρχές Μαρτίου, µε το ξεκίνηµα της άνοιξης, όταν, κατά γενική εκτίµηση, θα ξεκινήσουν και οι πρώτες κρατήσεις τουριστών για τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Ο αρχικός σχεδιασµός είναι η καµπάνια να διαρκέσει έξι µήνες, όλη την άνοιξη και το καλοκαίρι δηλαδή, αλλά ενδέχεται να επεκταθεί µέχρι και τον Νοέµβριο. Σε πολύ µεγάλο ποσοστό η καµπάνια θα γίνει µέσω ∆ιαδικτύου: Στις µεγάλης επισκεψιµότητας ενηµερωτικές ιστοσελίδες του εξωτερικού (κατά κύριο λόγο Ευρώπης και σε έναν βαθµό Βόρειας Αµερικής), στις πλατφόρµες που χρησιµοποιούν κατά κόρον οι ταξιδιώτες (Skyscanner, Tripadvisor κ.λπ.) και στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Instagram, Twitter, πλέον και στο TikTok, που κάνει θραύση στη νεολαία. Ενα κοµµάτι της καµπάνιας θα γίνει σε συνεργασία µε τις αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators του εξωτερικού, ενώ ένα µικρό ποσοστό θα αφιερωθεί στα λεγόµενα παραδοσιακά διεθνή ΜΜΕ. Παράλληλα, θα τρέξει και µια δεύτερη καµπάνια ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισµού.
Η νέα στρατηγική του Χάρη Θεοχάρη, η καμπάνια προβολής στο εξωτερικό και το μερίδιο από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης
Η στρατηγική που έχουν κατά νου ο κ. Θεοχάρης και ο κ. Φραγκάκης είναι συγκεκριµένη: Να ξεφύγει η προβολή της χώρας από το «ήλιος και θάλασσα» µόνον, να εµπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν και, παράλληλα, να αναδειχθεί και η ενδοχώρα, πέρα από τους νησιωτικούς προορισµούς. Στο ειδικότερο σκέλος, δεν θα υπάρχει αποκλειστικά και µόνο ένα κεντρικό µήνυµα, που θεωρείται πλέον ξεπερασµένη µέθοδος, αλλά αρκετά διαφορετικά µηνύµατα και τρόποι προβολής, ανάλογα µε τη χώρα και το κοινό στο οποίο απευθύνεται η καµπάνια.
Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισµού διεκδικεί σηµαντικό µερίδιο από τους πόρους του Ταµείου Ανάκαµψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδηµία και για την αναβάθµιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Προχθές, Πέµπτη, έκανε και τη σχετική παρουσίαση σε εκπροσώπους της Κοµισιόν στις Βρυξέλλες, µέσω τηλεδιάσκεψης, για το σχέδιο αξιοποίησης των πόρων αυτών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»