ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια ανακοινώνουν Μητσοτάκης, Καραμανλής – Οι 11.000 νεκροί και το μήνυμα: «Συντοπίτες μου ξυπνήστε»
Ως ζήτημα εθνικής σημασίας αντιμετωπίζει το θέμα της οδικής ασφάλειας η κυβέρνηση και αυτό αναμένεται να τονιστεί σήμερα, στις 11 το πρωί, στην εκδήλωση για το εθνικό σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια 2021-2030. Ο πρωθυπουργός θα κάνει παρέμβαση στην παρουσίαση του σχεδίου, που θα γίνει από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στο Μουσείο Αυτοκινήτου. Ο στόχος που αναμένεται να τεθεί είναι η κατά 50% μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
Επιτροπή για την οδική ασφάλεια από 5 υπουργεία
Στην εκδήλωση θα ανακοινωθεί η σύσταση κυβερνητικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια, με τη συμμετοχή των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Παιδείας, Υγείας και Προστασίας του Πολίτη, αλλά και μια σειρά μέτρων όπως αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές, η ενσωμάτωση νέων κατηγοριών οχημάτων όπως αυτά της μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια, κλπ.), η υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών, η ηλεκτρονική ταυτότητα οχήματος και τα «έξυπνα» συστήματα για καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Η δέσμευση του Μητσοτάκη από το 2017
Ήδη από την άνοιξη του 2017, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παρουσιάσει στην εκδήλωση «Προσέχω – Ο δρόμος για την Ασφάλεια» το στρατηγικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι 11.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Το σχέδιο κάλυπτε τα ζητήματα της εκπαίδευσης, της αστυνόμευσης, των υποδομών, των ελέγχων, των πρώτων βοηθειών, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ΕΚΑΒ και πόσο γρήγορα καταφέρνει να φτάνει στα ατυχήματα. Πάνω σε εκείνο το σχέδιο «πατάει» η σημερινή παρουσίαση του Κώστα Καραμανλή.
Το αρνητικό παράδειγμα της Κρήτης - «Συντοπίτες μου ξυπνήστε»
Λίγους μήνες αργότερα, ο κ. Μητσοτάκης είχε προεδρεύσει σε ειδική σύσκεψη στο Ηράκλειο, με τη συμμετοχή φορέων, για την οδική συμπεριφορά στην Κρήτη και τις υποδομές με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και είχε γράψει μεταξύ άλλων σε ανάρτησή του στο Facebook: «Είμαι πολύ θυμωμένος και θα το γράψω όπως το αισθάνομαι και δεν με νοιάζει αν με παρεξηγήσουν οι συντοπίτες μου. Στην Κρήτη πολλοί οδηγούν άθλια. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό. Αν είναι μαγκιά αφού έχεις κατεβάσει καμιά δεκαριά κούπες να βγεις στον δρόμο και να οδηγείς σαν τρελός…. Συντοπίτες μου ξυπνήστε! Προσωπικά δεσμεύομαι ότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη θα είναι πρώτη προτεραιότητα. Για την οδική ασφάλεια έχουμε ήδη, μετά από εκτενή διαβούλευση, καταθέσει ένα συγκροτημένο πλαίσιο προτάσεων. Και ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα γίνει. Είναι προσωπική μου δέσμευση».
Επιτροπή για την οδική ασφάλεια από 5 υπουργεία
Στην εκδήλωση θα ανακοινωθεί η σύσταση κυβερνητικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια, με τη συμμετοχή των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Παιδείας, Υγείας και Προστασίας του Πολίτη, αλλά και μια σειρά μέτρων όπως αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές, η ενσωμάτωση νέων κατηγοριών οχημάτων όπως αυτά της μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια, κλπ.), η υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών, η ηλεκτρονική ταυτότητα οχήματος και τα «έξυπνα» συστήματα για καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Η δέσμευση του Μητσοτάκη από το 2017
Ήδη από την άνοιξη του 2017, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παρουσιάσει στην εκδήλωση «Προσέχω – Ο δρόμος για την Ασφάλεια» το στρατηγικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι 11.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Το σχέδιο κάλυπτε τα ζητήματα της εκπαίδευσης, της αστυνόμευσης, των υποδομών, των ελέγχων, των πρώτων βοηθειών, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ΕΚΑΒ και πόσο γρήγορα καταφέρνει να φτάνει στα ατυχήματα. Πάνω σε εκείνο το σχέδιο «πατάει» η σημερινή παρουσίαση του Κώστα Καραμανλή.
Το αρνητικό παράδειγμα της Κρήτης - «Συντοπίτες μου ξυπνήστε»
Λίγους μήνες αργότερα, ο κ. Μητσοτάκης είχε προεδρεύσει σε ειδική σύσκεψη στο Ηράκλειο, με τη συμμετοχή φορέων, για την οδική συμπεριφορά στην Κρήτη και τις υποδομές με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και είχε γράψει μεταξύ άλλων σε ανάρτησή του στο Facebook: «Είμαι πολύ θυμωμένος και θα το γράψω όπως το αισθάνομαι και δεν με νοιάζει αν με παρεξηγήσουν οι συντοπίτες μου. Στην Κρήτη πολλοί οδηγούν άθλια. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό. Αν είναι μαγκιά αφού έχεις κατεβάσει καμιά δεκαριά κούπες να βγεις στον δρόμο και να οδηγείς σαν τρελός…. Συντοπίτες μου ξυπνήστε! Προσωπικά δεσμεύομαι ότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη θα είναι πρώτη προτεραιότητα. Για την οδική ασφάλεια έχουμε ήδη, μετά από εκτενή διαβούλευση, καταθέσει ένα συγκροτημένο πλαίσιο προτάσεων. Και ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα γίνει. Είναι προσωπική μου δέσμευση».