Εργαλείο διευκόλυνσης και όχι διακρίσεων χαρακτήρισε τη βεβαίωση εμβολιασμού ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. «Για αρχή, αυτή είναι βεβαίωση που μπορεί να έχει υγειονομικό χαρακτήρα. Έχει ανοίξει μία συζήτηση στην Ευρώπη, η οποία είναι πώς θα μπορούσε μία εκδοχή αυτής της βεβαίωσης να τη χρησιμοποιούμε ως εργαλείο διευκόλυνσης, να μπορεί κάποιος να διαβαίνει τα σύνορα ευκολότερα εφόσον έχει τη βεβαίωση», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, ενώ σημείωσε ότι η πρόταση της κυβέρνησης θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εργαλείο «εφόσον έχεις βεβαίωση κι έχεις εμβολιαστεί και δεν χρειάζεται να κάνεις κάποιο τεστ στα σύνορα. Να είναι ευκολότερη η διαδικασία».

Ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι σήμερα το πρωί έχουν εκδοθεί 55.000 ψηφιακά πιστοποιητικά και πρόσθεσε πως από σήμερα, Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, υπάρχει η δυνατότητα οι πολίτες να τα λαμβάνουν και από τα ΚΕΠ. Όσον αφορά τα ραντεβού εμβολιασμού που κλείνονται, επεσήμανε ότι το ποσοστά αγγίζει το 98%. «Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες αθροιστικά (συγκεκριμένα 1.045.000) έχουν κλείσει ραντεβού για εμβόλιο. Οι 468.000 έχουν κάνει την πρώτη δόση, ενώ οι 230.000 έχουν κάνει και τη δεύτερη», υπογράμμισε. Σύμφωνα με τον ίδιος, στο θέμα του συστήματος εμβολιασμού η Ελλάδα έχει πρωτοπορήσει, σε σύγκριση με χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία όπου σημειώθηκαν αρρυθμίες και προβλήματα. «Έχει δημιουργήσει εντύπωση όλος ο σχεδιασμός, υπάρχουν χώρες που μας έχουν ζητήσει τεχνογνωσία», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά στο ζήτημα εάν θα μπει «κόφτης» στα μηνύματα για μετακίνηση πολιτών, ο κ. Πειρρακάκης ξεκαθάρισε ότι δεν είναι τίποτα ανακοινώσιμο, ενώ επανέλαβε πως «είναι επιχειρησιακό το θέμα όχι τεχνολογικό. Εμείς εξετάζουμε τεχνολογικές λύσεις για να διευκολύνουμε το άνοιγμα του λιανεμπορίου με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο εύρυθμο και γρήγορο. Ακούμε τους ειδικούς Η τεχνολογία έρχεται να επικουρήσει». Για τη διαλειτουργικότητα τόνισε ότι «μέσα σε δύο χρόνια έχει δωδεκαπλασιαστεί το ψηφιακό κράτος, καθώς, ας αναλογιστούμε, 95 εκατομμύρια πολίτες εξυπηρετήθηκαν χωρίς να γίνουν οι αντίστοιχες επισκέψεις σε γκισέ δημόσιων υπηρεσιών».