ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Βουλή - Καραμανλής: Η Εγνατία δεν πωλείται, ανήκει στον ελληνικό λαό
Στην διαχείριση των διοδίων της Εγνατίας Οδού
Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό, ξεκαθάρισε κατ’ αρχάς ότι ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν πωλείται, αλλά παραχωρείται για 25 με 30 χρόνια. «Το δρόμο δεν θα τον πάρει ο ιδιώτης και θα φύγει, μη λέμε πράγματα που δεν στέκουν σε καμία λογική ανάλυση», σχολίασε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε άλλωστε ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι υπέρ των παραχωρήσεων, καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και με αυτές το κράτος διατηρεί τον εποπτικό ρόλο, που πρέπει να έχει.
Χαρακτήρισε τα περί πώλησης «ρητορεία που θυμίζει εποχές αντιμνημονιακής παλαβομάρας» και τόνισε ότι: «Άλλο παραχώρηση, όπως οι ΣΔΙΤ, άλλο ‘πουλάω τα ασημικά έναντι πινακίου φακής’. Αυτό δεν το κάνουμε και δεν πρόκειται να το κάνουμε».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης πως: «Δεν κάνουμε αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, να υπογράφουμε για τα διόδια και να πετάμε το μπαλάκι μπροστά». Υπενθύμισε ότι: «Επαναδιαπραγματευθήκαμε με τους θεσμούς και είπαμε, ναι, να βάλουμε διόδια, γιατί συμφωνούμε ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει για χρήση και συντήρηση, αλλά τα διόδια να είναι λελογισμένα».
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέτρεψε την ΚΥΑ Σπίρτζη - Τσακαλώτου, που όριζε τα διόδια στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά του ευρώ και πέτυχε να πάνε αρχικά στα 3 λεπτά του ευρώ, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 6 λεπτά του ευρώ μόνο όταν προχωρήσει η παραχώρηση, γίνουν ΣΕΑ και τα πρώτα έργα συντήρησης.
Σημείωσε επίσης ότι το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης έχει γενικότερα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια. Αναφέρθηκε στα 450 εκ. ευρώ του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Υπενθύμισε επίσης ότι η Εγνατία Α.Ε. μέσω της θυγατρικής της, έχει αναλάβει και έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως σύμφωνα με τον νόμο 4336 του 2015, ανατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει και να διεξάγει διεθνή διαγωνισμό.
«Έχουμε δώσει 6,5 εκ ευρώ στην Κρήτη για τις καιρικές καταστροφές»
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις καιρικές καταστροφές στην Κρήτη, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σχετικά με τις καταστροφές που προκάλεσε η χαλαζόπτωση του περασμένου Οκτωβρίου, η Περιφέρεια Κρήτης με σχετικό έγγραφό της διαπιστώνει πως έχει υποστεί ζημιές μια μόνο οικία στη Δημοτική Κοινότητα Δαράτσου Χανίων και αιτήθηκε την οριοθέτηση μιας σειράς περιοχών του Δήμου Ηρακλείου.
Όσον αφορά τη θεομηνία του Νοεμβρίου, οι αυτοψίες ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ, στις 23 Νοεμβρίου, και εξετάσθηκαν 874 κτήρια περιοχών των Π.Ε. Ηρακλείου, Ρεθύμνου, και Λασιθίου. Οπότε, σύμφωνα και με την προβλεπόμενη διαδικασία, οι Δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Περιφέρεια Κρήτης έστειλε στις 26 Φεβρουαρίου τις πληγείσες περιοχές σε Ηράκλειο και Χανιά, και στις 18 Μαρτίου προώθησε τα στοιχεία από το Δήμο Ρεθύμνης, ενώ εκκρεμούν τα στοιχεία για το Λασίθι.
Ως εκ τούτου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα καθυστέρησης, καθώς ΟΤΑ και κυβέρνηση έχουν λειτουργήσει σε αγαστή συνεργασία.
«Εμείς είμαστε ένα βήμα μπροστά. Ήδη συντάσσουμε και θα προωθήσουμε άμεσα σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών», τόνισε μάλιστα ο κ. Καραμανλής όσον αφορά στις ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Κατέληξε συνεπώς ότι οι ΚΥΑ είναι ήδη έτοιμες για τους δύο πληγέντες νομούς και αναμένονται συνολικά από την Περιφέρεια και τα υπόλοιπα στοιχεία.
Σχολίασε εξάλλου ότι τον πολίτη δεν τον ενδιαφέρει εάν είναι αρμόδιος ο Δήμος, η Περιφέρεια ή η κεντρική διοίκηση, αλλά τον ενδιαφέρει να σταθεί η πολιτεία δίπλα του. Εξήγησε όμως ότι η εφάπαξ καταβολή που δόθηκε στις περιοχές που υπέστησαν απίστευτες καταστροφές με τον Ιανό αποτελούσε ένα έκτακτο μέτρο και πρόσθεσε:
«Έχουμε δώσει 6,5 εκ ευρώ στην Κρήτη, έχοντας ήδη προβλέψει κι εγγράψει στο ΠΔΕ έργα αποκατάστασης, πέρα από τη στεγαστική συνδρομή».
Συγκεκριμένα ο κ. Καραμανλής ανέφερε τα εξής:
- Αποκατάσταση ζημιών οδοποιίας του Δήμου Μυλοποτάμου προϋπολογισμού 2,5 εκ ευρώ.
- Αποκατάσταση οδικού δικτύου Δήμου Αποκορώνου, προϋπολογισμού 1 εκ ευρώ.
- Αντιμετώπιση ζημιών στο Δήμο Αγίου Βασιλείου, 1,7 εκ ευρώ.
- Αποκατάσταση ζημιών στον Δήμο Ανωγίων, 400 χιλ ευρώ, και
- Αποκατάσταση καταστροφών στο δημοτικό κι αγροτικό δίκτυο, καθώς και τις κτηριακές υποδομές του Δήμου Πλατανιά Χανίων, προϋπολογισμού 1 εκ ευρώ.
- Προχωρούν οι διαδικασίες για την έγκριση επιπλέον 23,5 εκ ευρώ, με βάση τα στοιχεία που έχουν δώσει πληγέντες Δήμοι, για την αποκατάσταση των υποδομών τους.
και στις αποζημιώσεις από τις πρόσφατες καιρικές καταστροφές στην Κρήτη, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στην Βουλή.Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό, ξεκαθάρισε κατ’ αρχάς ότι ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν πωλείται, αλλά παραχωρείται για 25 με 30 χρόνια. «Το δρόμο δεν θα τον πάρει ο ιδιώτης και θα φύγει, μη λέμε πράγματα που δεν στέκουν σε καμία λογική ανάλυση», σχολίασε.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε άλλωστε ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι υπέρ των παραχωρήσεων, καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης είναι ένα μοντέλο που λειτουργεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και με αυτές το κράτος διατηρεί τον εποπτικό ρόλο, που πρέπει να έχει.
Χαρακτήρισε τα περί πώλησης «ρητορεία που θυμίζει εποχές αντιμνημονιακής παλαβομάρας» και τόνισε ότι: «Άλλο παραχώρηση, όπως οι ΣΔΙΤ, άλλο ‘πουλάω τα ασημικά έναντι πινακίου φακής’. Αυτό δεν το κάνουμε και δεν πρόκειται να το κάνουμε».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης πως: «Δεν κάνουμε αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, να υπογράφουμε για τα διόδια και να πετάμε το μπαλάκι μπροστά». Υπενθύμισε ότι: «Επαναδιαπραγματευθήκαμε με τους θεσμούς και είπαμε, ναι, να βάλουμε διόδια, γιατί συμφωνούμε ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει για χρήση και συντήρηση, αλλά τα διόδια να είναι λελογισμένα».
Υπενθύμισε ειδικότερα ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέτρεψε την ΚΥΑ Σπίρτζη - Τσακαλώτου, που όριζε τα διόδια στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά του ευρώ και πέτυχε να πάνε αρχικά στα 3 λεπτά του ευρώ, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 6 λεπτά του ευρώ μόνο όταν προχωρήσει η παραχώρηση, γίνουν ΣΕΑ και τα πρώτα έργα συντήρησης.
Σημείωσε επίσης ότι το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης έχει γενικότερα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια. Αναφέρθηκε στα 450 εκ. ευρώ του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Υπενθύμισε επίσης ότι η Εγνατία Α.Ε. μέσω της θυγατρικής της, έχει αναλάβει και έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.
Σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως σύμφωνα με τον νόμο 4336 του 2015, ανατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει και να διεξάγει διεθνή διαγωνισμό.
«Έχουμε δώσει 6,5 εκ ευρώ στην Κρήτη για τις καιρικές καταστροφές»
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις καιρικές καταστροφές στην Κρήτη, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σχετικά με τις καταστροφές που προκάλεσε η χαλαζόπτωση του περασμένου Οκτωβρίου, η Περιφέρεια Κρήτης με σχετικό έγγραφό της διαπιστώνει πως έχει υποστεί ζημιές μια μόνο οικία στη Δημοτική Κοινότητα Δαράτσου Χανίων και αιτήθηκε την οριοθέτηση μιας σειράς περιοχών του Δήμου Ηρακλείου.
Όσον αφορά τη θεομηνία του Νοεμβρίου, οι αυτοψίες ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ, στις 23 Νοεμβρίου, και εξετάσθηκαν 874 κτήρια περιοχών των Π.Ε. Ηρακλείου, Ρεθύμνου, και Λασιθίου. Οπότε, σύμφωνα και με την προβλεπόμενη διαδικασία, οι Δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Περιφέρεια Κρήτης έστειλε στις 26 Φεβρουαρίου τις πληγείσες περιοχές σε Ηράκλειο και Χανιά, και στις 18 Μαρτίου προώθησε τα στοιχεία από το Δήμο Ρεθύμνης, ενώ εκκρεμούν τα στοιχεία για το Λασίθι.
Ως εκ τούτου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα καθυστέρησης, καθώς ΟΤΑ και κυβέρνηση έχουν λειτουργήσει σε αγαστή συνεργασία.
«Εμείς είμαστε ένα βήμα μπροστά. Ήδη συντάσσουμε και θα προωθήσουμε άμεσα σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών», τόνισε μάλιστα ο κ. Καραμανλής όσον αφορά στις ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Κατέληξε συνεπώς ότι οι ΚΥΑ είναι ήδη έτοιμες για τους δύο πληγέντες νομούς και αναμένονται συνολικά από την Περιφέρεια και τα υπόλοιπα στοιχεία.
Σχολίασε εξάλλου ότι τον πολίτη δεν τον ενδιαφέρει εάν είναι αρμόδιος ο Δήμος, η Περιφέρεια ή η κεντρική διοίκηση, αλλά τον ενδιαφέρει να σταθεί η πολιτεία δίπλα του. Εξήγησε όμως ότι η εφάπαξ καταβολή που δόθηκε στις περιοχές που υπέστησαν απίστευτες καταστροφές με τον Ιανό αποτελούσε ένα έκτακτο μέτρο και πρόσθεσε:
«Έχουμε δώσει 6,5 εκ ευρώ στην Κρήτη, έχοντας ήδη προβλέψει κι εγγράψει στο ΠΔΕ έργα αποκατάστασης, πέρα από τη στεγαστική συνδρομή».
Συγκεκριμένα ο κ. Καραμανλής ανέφερε τα εξής:
- Αποκατάσταση ζημιών οδοποιίας του Δήμου Μυλοποτάμου προϋπολογισμού 2,5 εκ ευρώ.
- Αποκατάσταση οδικού δικτύου Δήμου Αποκορώνου, προϋπολογισμού 1 εκ ευρώ.
- Αντιμετώπιση ζημιών στο Δήμο Αγίου Βασιλείου, 1,7 εκ ευρώ.
- Αποκατάσταση ζημιών στον Δήμο Ανωγίων, 400 χιλ ευρώ, και
- Αποκατάσταση καταστροφών στο δημοτικό κι αγροτικό δίκτυο, καθώς και τις κτηριακές υποδομές του Δήμου Πλατανιά Χανίων, προϋπολογισμού 1 εκ ευρώ.
- Προχωρούν οι διαδικασίες για την έγκριση επιπλέον 23,5 εκ ευρώ, με βάση τα στοιχεία που έχουν δώσει πληγέντες Δήμοι, για την αποκατάσταση των υποδομών τους.