ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το σχέδιο Χατζηδάκη για γρήγορη απονομή συντάξεων: Εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης με το προσωπικό των Ταμείων
Η στενή συνεργασία του µε Πιερρακάκη και η συγκρότηση «task force»
Το επιτυχηµένο µοντέλο των εµβολίων βάζουν σε ράγες υλοποίησης οι Κωστής Χατζηδάκης
και Κυριάκος Πιερακκάκης, προκειµένου να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των ασφαλισµένων από τα Ταµεία, αλλά και να επιταχύνουν τους ρυθµούς έκδοσης των συνταξιοδοτικών αποφάσεων. Αιχµή του δόρατος του νέου µοντέλου είναι η πλήρης ψηφιακή µετάβαση των ασφαλιστικών ταµείων, αλλά και η δηµιουργία «task force», η οποία θα συνεδριάζει σε καθηµερινή βάση και θα συντονίζει τις υλοποιούµενες δράσεις. «Ο ΕΦΚΑ θα γίνει η ΑΑ∆Ε της κοινωνικής ασφάλισης», αναφέρει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» υψηλόβαθµο κυβερνητικό στέλεχος, υπογραµµίζοντας ότι απαιτείται ο ριζικός ανασχηµατισµός του, πλήρης ψηφιοποίηση και άρση των γραφειοκρατικών εµποδίων που ταλανίζουν τους ασφαλισµένους.
Κοινός στόχος των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης είναι η δηµιουργία περισσότερων και καλύτερων ψηφιακών υπηρεσιών, που θα επιτρέπουν στους πολίτες να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, γλυτώνοντας τις ουρές, την ταλαιπωρία και την πολύωρη αναµονή.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, η «task force» θα έχει πολιτικό, τεχνικό, αλλά και επιστηµονικό βραχίονα, ενώ το πλαίσιο της σύνθετης αυτής συνεργασίας, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας της θα είναι στα πρότυπα του επιτυχηµένου µοντέλου των εµβολίων.
Αυτό σηµαίνει ότι θα υπάρχει ένας συντονιστής, που σε αυτή την περίπτωση θα είναι ο project manager του ΕΦΚΑ, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, ενώ παράλληλα θα λειτουργούν δύο επιτροπές, µία πολιτική και µία τεχνική. Στον πυρήνα της πολιτικής επιτροπής θα βρίσκονται ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, και ο υπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έχει επωµιστεί το βάρος του ψηφιακού µετασχηµατισµού της χώρας. Ενεργό ρόλο θα έχει και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Ακης Σκέρτσος, καθώς τόσο το θέµα της βελτίωσης των υπηρεσιών προς τους πολίτες όσο και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την έκδοση των συντάξεων βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας του πρωθυπουργού.
Εξάλλου, ένα από τα µεγαλύτερα προβλήµατα που καλείται να αντιµετωπίσει άµεσα το υπουργείο Εργασίας είναι ο αριθµός των εκκρεµών συντάξεων, που παραµένει σε απαγορευτικό επίπεδο. Το υπουργείο καλείται να πετύχει έναν πραγµατικό «άθλο», καθώς η «πληγή» της έκδοσης συντάξεων παραµένει εδώ και δεκαετίες ανεπούλωτη.
Ηδη έχουν γίνει οι πρώτες ενέργειες, που δίνουν µικρή «ανάσα» στον ΕΦΚΑ. Νέο προσωπικό έχει ενταχθεί στο δυναµικό του υπερταµείου και ειδικά στα τµήµατα απονοµής σύνταξης, ενώ στην πρώτη γραµµή έχουν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το σύστηµα «Ατλας», µέσω του οποίου εκδόθηκαν από τον Ιούλιο µέχρι σήµερα περισσότερες από 22.500 συντάξεις.
Την ίδια στιγµή, υψηλόβαθµες κυβερνητικές πηγές, µιλώντας στα «Π», επισηµαίνουν ότι η επιλογή Χατζηδάκη µόνο τυχαία δεν ήταν. Αφενός γιατί πρόκειται για άνθρωπο των δύσκολων αποστολών και αφετέρου γιατί ξέρει να κρατά ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας µε τα υπόλοιπα υπουργεία. Μάλιστα, η εξαιρετική προσωπική σχέση Χατζηδάκη - Πιερρακάκη ήδη έχει µεταφραστεί σε πολύ καλή συνεργασία των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης. Τα δύο υπουργεία βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία και η αγαστή συνεργασία τους αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Η αρχή έγινε µε την ανακοίνωση 21 ψηφιακών υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕ∆, που πλέον θα µπορούν να ολοκληρώνονται µέσω των ΚΕΠ, ενώ σύντοµα θα ανακοινωθούν αντίστοιχες υπηρεσίες µέσω ΕΦΚΑ, ΚΕΠ, αλλά και για τα κοινωνικά επιδόµατα του ΟΑΕ∆.
Σηµαντικό ρόλο στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου διαδραµάτισε και ο υφυπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς. Ηδη, όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, πλέον θα µπορούν να διεκπεραιώνονται και µέσω των ΚΕΠ αιτήµατα πολιτών για αρκετές ηλεκτρονικές διαδικασίες, όπως η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έµµεσου µέλους, η ηλεκτρονική αίτηση επιδόµατος ασθενείας, το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενηµερότητας, η βεβαίωση απογραφής, η ασφαλιστική ικανότητα και άλλα.
Το πλέγµα των κοινών δράσεων περιλαµβάνει και τη δηµιουργία του My EFKA Live, δηλαδή µιας ηλεκτρονικής πλατφόρµας µέσω της οποίας οι ασφαλισµένοι θα εξυπηρετούνται µέσω τηλεδιάσκεψης από το προσωπικό των Ταµείων. Αυτό σηµαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως και θα αποφεύγουν την ταλαιπωρία και τον συνωστισµό στις κατά τόπους υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, µέσω της ηλεκτρονικής αυτής πλατφόρµας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται και τα άτοµα µε αναπηρία, τα οποία δυστυχώς καλούνται ανά τακτά χρονικά διαστήµατα να επισκέπτονται τόσο τα ασφαλιστικά ταµεία όσο και τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 03 Απριλίου
Κοινός στόχος των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης είναι η δηµιουργία περισσότερων και καλύτερων ψηφιακών υπηρεσιών, που θα επιτρέπουν στους πολίτες να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, γλυτώνοντας τις ουρές, την ταλαιπωρία και την πολύωρη αναµονή.
Εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μέσω τηλεδιάσκεψης από το προσωπικό των Ταμείων με τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας My EFKA Live
Σύµφωνα µε πληροφορίες, η «task force» θα έχει πολιτικό, τεχνικό, αλλά και επιστηµονικό βραχίονα, ενώ το πλαίσιο της σύνθετης αυτής συνεργασίας, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας της θα είναι στα πρότυπα του επιτυχηµένου µοντέλου των εµβολίων.
Αυτό σηµαίνει ότι θα υπάρχει ένας συντονιστής, που σε αυτή την περίπτωση θα είναι ο project manager του ΕΦΚΑ, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, ενώ παράλληλα θα λειτουργούν δύο επιτροπές, µία πολιτική και µία τεχνική. Στον πυρήνα της πολιτικής επιτροπής θα βρίσκονται ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, και ο υπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έχει επωµιστεί το βάρος του ψηφιακού µετασχηµατισµού της χώρας. Ενεργό ρόλο θα έχει και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Ακης Σκέρτσος, καθώς τόσο το θέµα της βελτίωσης των υπηρεσιών προς τους πολίτες όσο και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την έκδοση των συντάξεων βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας του πρωθυπουργού.
Ενεργό ρόλο θα έχει και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Ακης Σκέρτσος.
Εξάλλου, ένα από τα µεγαλύτερα προβλήµατα που καλείται να αντιµετωπίσει άµεσα το υπουργείο Εργασίας είναι ο αριθµός των εκκρεµών συντάξεων, που παραµένει σε απαγορευτικό επίπεδο. Το υπουργείο καλείται να πετύχει έναν πραγµατικό «άθλο», καθώς η «πληγή» της έκδοσης συντάξεων παραµένει εδώ και δεκαετίες ανεπούλωτη.
Ηδη έχουν γίνει οι πρώτες ενέργειες, που δίνουν µικρή «ανάσα» στον ΕΦΚΑ. Νέο προσωπικό έχει ενταχθεί στο δυναµικό του υπερταµείου και ειδικά στα τµήµατα απονοµής σύνταξης, ενώ στην πρώτη γραµµή έχουν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το σύστηµα «Ατλας», µέσω του οποίου εκδόθηκαν από τον Ιούλιο µέχρι σήµερα περισσότερες από 22.500 συντάξεις.
Για δύσκολες αποστολές
Την ίδια στιγµή, υψηλόβαθµες κυβερνητικές πηγές, µιλώντας στα «Π», επισηµαίνουν ότι η επιλογή Χατζηδάκη µόνο τυχαία δεν ήταν. Αφενός γιατί πρόκειται για άνθρωπο των δύσκολων αποστολών και αφετέρου γιατί ξέρει να κρατά ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας µε τα υπόλοιπα υπουργεία. Μάλιστα, η εξαιρετική προσωπική σχέση Χατζηδάκη - Πιερρακάκη ήδη έχει µεταφραστεί σε πολύ καλή συνεργασία των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης. Τα δύο υπουργεία βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία και η αγαστή συνεργασία τους αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Η αρχή έγινε µε την ανακοίνωση 21 ψηφιακών υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕ∆, που πλέον θα µπορούν να ολοκληρώνονται µέσω των ΚΕΠ, ενώ σύντοµα θα ανακοινωθούν αντίστοιχες υπηρεσίες µέσω ΕΦΚΑ, ΚΕΠ, αλλά και για τα κοινωνικά επιδόµατα του ΟΑΕ∆.
Στον πυρήνα της πολιτικής επιτροπής θα βρίσκονται ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης
Σηµαντικό ρόλο στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου διαδραµάτισε και ο υφυπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς. Ηδη, όσον αφορά στον e-ΕΦΚΑ, πλέον θα µπορούν να διεκπεραιώνονται και µέσω των ΚΕΠ αιτήµατα πολιτών για αρκετές ηλεκτρονικές διαδικασίες, όπως η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έµµεσου µέλους, η ηλεκτρονική αίτηση επιδόµατος ασθενείας, το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενηµερότητας, η βεβαίωση απογραφής, η ασφαλιστική ικανότητα και άλλα.
Το πλέγµα των κοινών δράσεων περιλαµβάνει και τη δηµιουργία του My EFKA Live, δηλαδή µιας ηλεκτρονικής πλατφόρµας µέσω της οποίας οι ασφαλισµένοι θα εξυπηρετούνται µέσω τηλεδιάσκεψης από το προσωπικό των Ταµείων. Αυτό σηµαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως και θα αποφεύγουν την ταλαιπωρία και τον συνωστισµό στις κατά τόπους υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, µέσω της ηλεκτρονικής αυτής πλατφόρµας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται και τα άτοµα µε αναπηρία, τα οποία δυστυχώς καλούνται ανά τακτά χρονικά διαστήµατα να επισκέπτονται τόσο τα ασφαλιστικά ταµεία όσο και τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 03 Απριλίου