Στον ρόλο της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας, ως πεδίο προσέγγισης με την Τουρκία , τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Φραγκογιάννης λίγες ημέρες πριν συναντήσει τον Τούρκο ομόλογό του, Σεντάτ Ονάλ, στην Αττάλεια, στη Σύνοδο Κορυφής της Διαδικασίας Συνεργασίας Χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Φραγκογιάννης θα εκπροσωπήσει τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην ανάληψη της προεδρίας του οργανισμού περιφερειακής συνεργασίας SEECP που περιλαμβάνει τις χώρες των Βαλκανίων για την επόμενη χρονιά.

Μιλώντας στον ANT1, o κ. Φραγκογιάννης εκτίμησε: «Εάν καταφέρουμε να προωθήσουμε τα 25 θέματα που απαρτίζουν οικονομικές και εμπορικές διαφορές, αυτό δημιουργεί ένα προηγούμενο, ένα καλό κλίμα πάνω στο οποίο μπορεί να πατήσει και μια πολιτική προσέγγιση των δύο χωρών».

«Με την Τουρκία έχουμε τις διαφορές μας. Το γεγονός ότι έχουμε τις διαφορές μας σε υψηλά θέματα πολιτικής δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε θέματα χαμηλής πολιτικής, θέματα οικονομικού ή εμπορικού ενδιαφέροντος και να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Προτείναμε πριν από μήνες στους Τούρκους 15 θέματα. Πρότειναν 8, και την τελευταία στιγμή προσθέσαμε άλλα δύο περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Άρα, καταρχάς υπάρχει μια συναίνεση και μια επιθυμία και από τις δύο πλευρές να δουλέψουμε πάνω σε αυτά τα θέματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Αναφερόμενος στην επένδυση στην Αστυπάλαια, ο κ. Φραγκογιάννης το χαρακτήρισε εμβληματικό έργο γιατί περιλαμβάνει καινοτομία, κάτι το πρωτοποριακό. Εξήγησε πως όλα αυτά που γίνονται ή θα γίνουν στην Αστυπάλαια, το καθένα ξεχωριστά έχει γίνει σε διάφορα μέρη του κόσμου, αλλά ποτέ όλα μαζί σε ένα νησί.

«Πηγαίνουμε και κλείνουμε τις ντιζελογεννήτριες και βάζουμε ένα ειδικό σύστημα το οποίο παράγει ενέργεια για το νησί. Το δεύτερο το οποίο κάνουμε, είναι να αντικαταστήσουμε σταδιακά, δίνοντας πάρα πολύ ισχυρά κίνητρα, τόσο εμείς όσο και η Volkswagen, τα αυτοκίνητα του νησιού με ηλεκτρικά οχήματα», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Παράλληλα ο κ. Φραγκογιάννης επισήμανε πως αυτό είναι ένα πρόγραμμα το οποίο η ελληνική κυβέρνηση ονειρεύτηκε, το αποτύπωσε σε ένα σχέδιο δράσης, το ενστερνίστηκε η Volkswagen, το υποστήριξε, και είναι ανοιχτό για συνεργασία με κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.