ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γιώργος Καραγιάννης: «Τρέχουν» όλα τα μεγάλα έργα στη χώρα
5.000 - 10.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή της Γραμμής 4 - Ο ΒΟΑΚ το μεγαλύτερο έργο που θα γίνεται στην Ευρώπη για την επόμενη δεκαετία
Με αυξημένες ταχύτητες «τρέχουν», πλέον, τέσσερα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα που θα αλλάξουν τις υποδομές της χώρας και τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών, δίνοντας παράλληλα τεράστια ώθηση στην τοπική και εθνική οικονομία.
Τα τέσσερα μεγάλα project που αναφέρθηκε ότι είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι:
- Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
- Η ολοκλήρωση του Ε65 από τη Λαμία προς την Εγνατία οδό και τη Δυτική Μακεδονία,
- Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης και
- Το Flyοver, ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης τα έργα αυτά, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα σημαντικά που είναι σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές, τα έχει ανάγκη η χώρα μας, πρέπει να προχωρήσουν και εκτός από το θετικό πρόσημο στην οικονομία, έχουν και κοινωνικό αντίκτυπο, δηλαδή νέες θέσεις εργασίας και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Μιλώντας, στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Πρωινοί τύποι» με τους Παναγιώτη Στάθη και Νίκο Ρογκάκο, ο κ. Καραγιάννης αφού τόνισε ότι οι χρηματοδοτήσεις έχουν εξασφαλιστεί, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από ΣΔΙΤ είτε από το ΕΣΠΑ, το portfolio των έργων είναι μεγάλο.
Ερωτηθείς για τη Γραμμή 4 του Μετρό ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει ανάγκη η Αθήνα και ιδιαίτερα οι πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου, αφού θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή.
«Και όχι μόνο αυτό», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, «θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, αφού η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε μόλις 17’, ενώ από Γουδή στα δικαστήρια της Ευελπίδων θα χρειάζονται μόλις 12 λεπτά!
Ερωτηθείς για τον σταθμό στα Εξάρχεια, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι όπως έχει σημειώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «δεν υπάρχουν άβατα», δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα μείνουν στο ημίφως, και ο σταθμός στην πλατεία θα γίνει.
Σχολιάζοντας, την αντιδικία που υπάρχει από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών είπε: «Η αντιδικία αυτή υπάρχει, γιατί αντιλαμβάνομαι μια αμηχανία από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπει ότι έργα κολλημένα, τα οποία και οι ίδιοι επί τα 4,5 – 5 χρόνια που ήταν στην κυβέρνηση δεν κατάφεραν να τα προχωρήσουν, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών τον Κώστα Καραμανλή, τα προχωράει».
Μάλιστα σημείωσε με νόημα ότι όταν «ήρθαμε στην κυβέρνηση το 2019, βρήκαμε όλα τα έργα κολλημένα, χωρίς προοπτική. Για τη γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υπήρχε απογοήτευση. Όλοι μας λέγανε ότι πρέπει να το ακυρώσουμε! Εμείς, αντίθετα δουλέψαμε πάρα πολύ συστηματικά, λύσαμε νομικά ζητήματα και πλέον έχουμε ανάδοχο και θα έχουμε σύντομα εργοτάξια».
Ειδικά για τα Εξάρχεια, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι ο σχεδιασμός αυτός υπήρχε από το διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2017. «Δεν άλλαξε ο σχεδιασμός. Οι σταθμοί θα γίνουν εκεί που έχουν οριοθετηθεί και θα προχωρήσουν. Δεν υπάρχει λόγος να δούμε πάλι περιοχές που αντιδρούσαν για το Μετρό – όπως η Αγία Παρασκευή – και τώρα το έχουν μετανιώσει».
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Καραγιάννη η Γραμμή 4 θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια. Θα έχει μήκος 13χλμ. και 15 σταθμούς, ενώ οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες και τα μηχανήματα διάνοιξης θα πιάσουν δουλειά σε λίγους μήνες.
Μάλιστα συμπλήρωσε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο για την Αττική που μαζί με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, τη λεωφόρο Κύμης, τη Γραμμή 4, την επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το 2022, θα αλλάξει πλήρως τις μετακινήσεις στην Αθήνα».
Μιλώντας για το Βόρειο κομμάτι του Ε65 ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι ένα τεράστιο έργο, το οποίο σχεδιάστηκε στις μεγάλες παραχωρήσεις της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας το 2009 και μετά από διαπραγματεύσεις 18 μηνών με την Ευρωπαϊκή Ένωση ελήφθη το «πράσινο φως» για την κατασκευή του.
«Έχουμε παραδώσει το κεντρικό κομμάτι. Τώρα είναι το Νότιο τμήμα, από την Λαμία ως την Ξυνιάδα, το οποίο προχωράει και μπαίνουν πλέον εργοτάξια και για το Βόρειο κομμάτι το οποίο θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη ο Ε65 θα φέρει μια ισορροπία σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, θα ολοκληρώσει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και θα μπορείς να πας από τη Λαμία στην Εγνατία, στο ύψος της Κοζάνης και της Ηπείρου, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά.
«Συνεπώς και η διαδρομή θα είναι πιο σύντομη, και πιο φθηνή και ασφαλής και θα προσφέρει θέσεις εργασίας. Και τώρα που στη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει η απολιγνιτοποίηση, ο δρόμος θα δώσει μια άλλη ώθηση στην μεταφορά προϊόντων και στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής καθώς θα μας συνδέει και με τα Δυτικά Βαλκάνια».
Επίσης τόνισε ότι, όπως έχει πει και ο Κώστας ο Καραμανλής, από την πρώτη στιγμή, «στη Θεσσαλονίκη όλοι χρωστάμε». «Στη Βόρεια Ελλάδα δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία ως κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή κάνουμε 17 σχολικές μονάδες, αναμορφώνουμε το δικαστικό Μέγαρο. Ακόμη οι δρόμοι προς Χαλκιδική και από τις δύο κατευθύνσεις και από το ‘‘τυφλό’’ κομμάτι της Ποτίδαιας και της Γαλάτιστας και η σύνδεση ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα. Όλα αυτά ήταν έργα παγωμένα, που δεν υπήρχαν! Και τώρα γίνονται!».
Επιπλέον, τόνισε, αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια ότι: «Στην Αττική που συμβαίνει το 53% των συνολικών ατυχημάτων, το ποσοστό των θανατηφόρων είναι μόνο 3%, ενώ στην Κρήτη προσεγγίζει το 30%».
Τα τέσσερα μεγάλα project που αναφέρθηκε ότι είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι:
- Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
- Η ολοκλήρωση του Ε65 από τη Λαμία προς την Εγνατία οδό και τη Δυτική Μακεδονία,
- Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης και
- Το Flyοver, ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης τα έργα αυτά, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα σημαντικά που είναι σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές, τα έχει ανάγκη η χώρα μας, πρέπει να προχωρήσουν και εκτός από το θετικό πρόσημο στην οικονομία, έχουν και κοινωνικό αντίκτυπο, δηλαδή νέες θέσεις εργασίας και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Μιλώντας, στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Πρωινοί τύποι» με τους Παναγιώτη Στάθη και Νίκο Ρογκάκο, ο κ. Καραγιάννης αφού τόνισε ότι οι χρηματοδοτήσεις έχουν εξασφαλιστεί, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από ΣΔΙΤ είτε από το ΕΣΠΑ, το portfolio των έργων είναι μεγάλο.
Γραμμή 4 Μετρό: Σε 17 λεπτά Άλσος Βεΐκου – Γουδή
Ερωτηθείς για τη Γραμμή 4 του Μετρό ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει ανάγκη η Αθήνα και ιδιαίτερα οι πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου, αφού θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή.«Και όχι μόνο αυτό», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, «θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, αφού η συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται σε μόλις 17’, ενώ από Γουδή στα δικαστήρια της Ευελπίδων θα χρειάζονται μόλις 12 λεπτά!
5.000 - 10.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή της Γραμμής 4
«Θα αλλάξει τις μετακινήσεις μας, θα αναβαθμίσει τις περιουσίες των πολιτών και θα δώσει από 5.000 έως 10.000 νέες θέσεις εργασίας», είπε.Ερωτηθείς για τον σταθμό στα Εξάρχεια, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι όπως έχει σημειώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «δεν υπάρχουν άβατα», δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα μείνουν στο ημίφως, και ο σταθμός στην πλατεία θα γίνει.
Σχολιάζοντας, την αντιδικία που υπάρχει από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών είπε: «Η αντιδικία αυτή υπάρχει, γιατί αντιλαμβάνομαι μια αμηχανία από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπει ότι έργα κολλημένα, τα οποία και οι ίδιοι επί τα 4,5 – 5 χρόνια που ήταν στην κυβέρνηση δεν κατάφεραν να τα προχωρήσουν, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών τον Κώστα Καραμανλή, τα προχωράει».
Μάλιστα σημείωσε με νόημα ότι όταν «ήρθαμε στην κυβέρνηση το 2019, βρήκαμε όλα τα έργα κολλημένα, χωρίς προοπτική. Για τη γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υπήρχε απογοήτευση. Όλοι μας λέγανε ότι πρέπει να το ακυρώσουμε! Εμείς, αντίθετα δουλέψαμε πάρα πολύ συστηματικά, λύσαμε νομικά ζητήματα και πλέον έχουμε ανάδοχο και θα έχουμε σύντομα εργοτάξια».
Ειδικά για τα Εξάρχεια, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι ο σχεδιασμός αυτός υπήρχε από το διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2017. «Δεν άλλαξε ο σχεδιασμός. Οι σταθμοί θα γίνουν εκεί που έχουν οριοθετηθεί και θα προχωρήσουν. Δεν υπάρχει λόγος να δούμε πάλι περιοχές που αντιδρούσαν για το Μετρό – όπως η Αγία Παρασκευή – και τώρα το έχουν μετανιώσει».
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Καραγιάννη η Γραμμή 4 θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια. Θα έχει μήκος 13χλμ. και 15 σταθμούς, ενώ οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες και τα μηχανήματα διάνοιξης θα πιάσουν δουλειά σε λίγους μήνες.
Μάλιστα συμπλήρωσε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο για την Αττική που μαζί με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, τη λεωφόρο Κύμης, τη Γραμμή 4, την επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά, που θα ολοκληρωθεί το 2022, θα αλλάξει πλήρως τις μετακινήσεις στην Αθήνα».
Ε65: Λαμία - Εγνατία οδός σε 1 ώρα και 45 λεπτά
Μιλώντας για το Βόρειο κομμάτι του Ε65 ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι ένα τεράστιο έργο, το οποίο σχεδιάστηκε στις μεγάλες παραχωρήσεις της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας το 2009 και μετά από διαπραγματεύσεις 18 μηνών με την Ευρωπαϊκή Ένωση ελήφθη το «πράσινο φως» για την κατασκευή του.«Έχουμε παραδώσει το κεντρικό κομμάτι. Τώρα είναι το Νότιο τμήμα, από την Λαμία ως την Ξυνιάδα, το οποίο προχωράει και μπαίνουν πλέον εργοτάξια και για το Βόρειο κομμάτι το οποίο θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη ο Ε65 θα φέρει μια ισορροπία σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, θα ολοκληρώσει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και θα μπορείς να πας από τη Λαμία στην Εγνατία, στο ύψος της Κοζάνης και της Ηπείρου, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά.
«Συνεπώς και η διαδρομή θα είναι πιο σύντομη, και πιο φθηνή και ασφαλής και θα προσφέρει θέσεις εργασίας. Και τώρα που στη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει η απολιγνιτοποίηση, ο δρόμος θα δώσει μια άλλη ώθηση στην μεταφορά προϊόντων και στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής καθώς θα μας συνδέει και με τα Δυτικά Βαλκάνια».
Flyover: Ξεκινά η Β' Φάση
Για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ο κ. Γ. Καραγιάννης είπε ότι χθες ανέβηκε η β’ φάση του διαγωνισμού και μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες στο flyover. «Ο δρόμος γίνεται με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και πάει και πιο γρήγορα από δημόσιο έργο», συμπλήρωσε.Επίσης τόνισε ότι, όπως έχει πει και ο Κώστας ο Καραμανλής, από την πρώτη στιγμή, «στη Θεσσαλονίκη όλοι χρωστάμε». «Στη Βόρεια Ελλάδα δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία ως κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή κάνουμε 17 σχολικές μονάδες, αναμορφώνουμε το δικαστικό Μέγαρο. Ακόμη οι δρόμοι προς Χαλκιδική και από τις δύο κατευθύνσεις και από το ‘‘τυφλό’’ κομμάτι της Ποτίδαιας και της Γαλάτιστας και η σύνδεση ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα. Όλα αυτά ήταν έργα παγωμένα, που δεν υπήρχαν! Και τώρα γίνονται!».
ΒΟΑΚ: Το μεγαλύτερο έργο που θα γίνεται στην Ευρώπη για την επόμενη δεκαετία
Όσον αφορά τον ΒΟΑΚ ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι μαζί με το Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει. «Το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης, πολύ δύσκολο και είναι χωρισμένο ουσιαστικά σε τρία κομμάτια. Το ένα παραχώρηση, το άλλο σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το άλλο δημόσιο έργο. Θα είναι το μεγαλύτερο έργο που θα γίνεται στην Ευρώπη για την επόμενη δεκαετία».Επιπλέον, τόνισε, αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια ότι: «Στην Αττική που συμβαίνει το 53% των συνολικών ατυχημάτων, το ποσοστό των θανατηφόρων είναι μόνο 3%, ενώ στην Κρήτη προσεγγίζει το 30%».