ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 - Kαραμανλής: Διευκολύνουμε τη ζωή των πολιτών
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό
Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65
έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.
«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.
«Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.
Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.
Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Δηλαδή το κομμάτι που δόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία είναι σχεδόν το μισό.
Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.
Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα.
Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, τη κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη.
Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ.
Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
«Προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων»
Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του ανέφερε πως: «Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, που έχουμε εκπονήσει, είναι συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004 – 2009», τονίζοντας πως προχωρά η υλοποίηση του όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.
Επισήμανε ότι: «Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε δυο χρόνια, πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα.
Δηλαδή προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση!
Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λένε οι αριθμοί.
Και επειδή ξέρω τη δουλειά που κάνουμε με τον Γενικό Γραμματέα στο Υπουργείο, σας διαβεβαιώ ότι αυτή η διαφορά συνεχώς θα διευρύνεται ακόμα περισσότερο».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Όλα αυτά τα έργα δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και μην ξεχνάτε το 2021 είναι και η χρονιά που γιορτάζουμε τα 40 χρόνια από την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά».
Και διαβεβαίωσε ότι: «Εμείς όταν λέμε κάτι, το κάνουμε έργο. Αυτή είναι η παράταξή μας, αυτή είναι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Μετά το πέρας των ομιλιών οι προσκεκλημένοι Υπουργοί επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητα για να κάνουν την πρώτη διαδρομή μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και στη συνέχεια ο δρόμος δόθηκε και επισήμως στην κυκλοφορία.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών επίσης ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Γιάννης Οικονόμου, οι βουλευτές: Ευρυτανίας, κ. Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Φθιώτιδας κ. Γιώργος Κοτρωνιάς και κ. Θέμης Χειμάρας, Φωκίδας, κ. Ιωάννης Μπούγας, Καρδίτσας, κ. Ασημίνα Σκόνδρα και κ. Γιώργος Κώτσος, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, δήμαρχοι περιοχών από όπου θα διέρχεται ο Ε65, καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης.
Ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Θέλω δημόσια να εξάρω το έργο του Υπουργείου Υποδομών και προσωπικά του Κώστα Καραμανλή τα δύο αυτά χρόνια. Είμαι περήφανος που μέσα σε αυτή τη διετία η Κυβέρνηση μας κατάφερε με πρωτοφανείς ρυθμούς να ξεμπλοκάρει όλα τα κατά σειρά ετών λιμνάζοντα δημόσια έργα».
Αναφερόμενος στο εργαλείο του ΕΣΠΑ, επισήμανε: «Περάσαμε στην πρόσφατη Ιστορία μας μία κρίση στην πίστη του λαού μας για την ευρωπαϊκή ταυτότητα, μία ταυτότητα που εξασφάλισε ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής και μας φέρανε ένα βήμα πριν την έξοδο μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να θυμόμαστε ότι όλα αυτά τα έργα που απολαμβάνουμε, δεν θα τα απολαμβάναμε εάν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και αυτό πρέπει να το λέμε, διότι συχνά βλέπουμε τα στραβά και πολύ σπάνια προβάλλουμε τα καλά».
Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Ο Ε65 αποτελεί έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες, με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο.
Μια οδική υποδομή κομβικής σημασίας, που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα. Είναι σαφές ότι ο Ε65 θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες».
Ανέφερε επίσης: «Από τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, ξεκίνησε μια νέα περίοδο ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων, αλλά και σχεδιασμού και κατασκευής νέων σημαντικών υποδομών. Η παρούσα ελληνική Κυβέρνηση έχει θέσει ως βασική της προτεραιότητα την υλοποίηση ενός προγράμματος δημόσιων επενδύσεων, με έργα υψηλής ποιότητας. Γι’ αυτή την εξέλιξη συγχαίρω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε εδώ στη Λαμία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, ενός έργου που πέρασε πολλά και που η ολοκλήρωσή του θα δώσει νέα δυναμική στη Κεντρική Ελλάδα αλλά και τη Δυτική Μακεδονία.
Τα δημόσια έργα είναι μια διαρκής μάχη δυσκολιών και είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και να αντιμετωπίσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα ό,τι και αν προκύψει. Και είμαστε σίγουροι ότι το 2024, από όπου και αν βρισκόμαστε, βλέποντας την ολοκλήρωση του Ε65 μόνο περηφάνια και χαρά θα αισθανόμαστε ότι τα καταφέραμε».
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, ανέφερε: «Μάθαμε την Ευρυτανία να τη θεωρούμε μακρινή, πλέον όμως θα είναι πιο προσιτή σε όλους τους πολίτες. Κύριε Υπουργέ σας περιμένουμε να βρεθούμε ξανά, να καλωσορίσουμε και την έναρξη και των υπόλοιπων στρατηγικών υποδομών για τις οποίες συνεργαζόμαστε και ξέρουμε ότι δουλεύετε σκληρά, όπως το Λαμία -Καρπενήσι και το διαγώνιο άξονα της Φωκίδας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος, επισήμανε ότι αυτά τα 14 χλμ που συνδέουν Φθιώτιδα – Καρπενήσι, Μακροκώμη – Σπερχειάδα αποτελούν ένα σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο, καθώς και ότι πλέον οι οδηγοί θα μπορούν να παρακάμπτουν την πόλη της Λαμίας, γεγονός που θα αποφορτίσει το αστικό δίκτυο.
Σημείωσε ότι οι οδηγοί που θα χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό θα απολαμβάνουν μία γκάμα υπηρεσιών, όπως οχήματα περιπολίας όλο το 24ωρο, τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης, δωρεάν οδική βοήθεια και τηλεφωνική εξυπηρέτηση. «Στόχος μας είναι πάντα να είμαστε ο καλύτερος συνοδηγός», τόνισε.
Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.
«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.
«Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τα τεχνικά στοιχεία και η εξέλιξη του έργου
Υπενθυμίζεται ότι ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό.Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.
Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.
Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Δηλαδή το κομμάτι που δόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία είναι σχεδόν το μισό.
Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.
Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα.
Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, τη κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη.
Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ.
Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
«Προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων»
Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του ανέφερε πως: «Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, που έχουμε εκπονήσει, είναι συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004 – 2009», τονίζοντας πως προχωρά η υλοποίηση του όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.
Επισήμανε ότι: «Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε δυο χρόνια, πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα.
Δηλαδή προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση!
Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λένε οι αριθμοί.
Και επειδή ξέρω τη δουλειά που κάνουμε με τον Γενικό Γραμματέα στο Υπουργείο, σας διαβεβαιώ ότι αυτή η διαφορά συνεχώς θα διευρύνεται ακόμα περισσότερο».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Όλα αυτά τα έργα δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και μην ξεχνάτε το 2021 είναι και η χρονιά που γιορτάζουμε τα 40 χρόνια από την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά».
Και διαβεβαίωσε ότι: «Εμείς όταν λέμε κάτι, το κάνουμε έργο. Αυτή είναι η παράταξή μας, αυτή είναι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Παρουσίες στην εκδήλωση
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με την ιδιότητα και του βουλευτή Φθιώτιδας, καθώς και ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, και ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος.Μετά το πέρας των ομιλιών οι προσκεκλημένοι Υπουργοί επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητα για να κάνουν την πρώτη διαδρομή μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και στη συνέχεια ο δρόμος δόθηκε και επισήμως στην κυκλοφορία.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών επίσης ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Γιάννης Οικονόμου, οι βουλευτές: Ευρυτανίας, κ. Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Φθιώτιδας κ. Γιώργος Κοτρωνιάς και κ. Θέμης Χειμάρας, Φωκίδας, κ. Ιωάννης Μπούγας, Καρδίτσας, κ. Ασημίνα Σκόνδρα και κ. Γιώργος Κώτσος, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, δήμαρχοι περιοχών από όπου θα διέρχεται ο Ε65, καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης.
Ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Θέλω δημόσια να εξάρω το έργο του Υπουργείου Υποδομών και προσωπικά του Κώστα Καραμανλή τα δύο αυτά χρόνια. Είμαι περήφανος που μέσα σε αυτή τη διετία η Κυβέρνηση μας κατάφερε με πρωτοφανείς ρυθμούς να ξεμπλοκάρει όλα τα κατά σειρά ετών λιμνάζοντα δημόσια έργα».
Αναφερόμενος στο εργαλείο του ΕΣΠΑ, επισήμανε: «Περάσαμε στην πρόσφατη Ιστορία μας μία κρίση στην πίστη του λαού μας για την ευρωπαϊκή ταυτότητα, μία ταυτότητα που εξασφάλισε ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής και μας φέρανε ένα βήμα πριν την έξοδο μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να θυμόμαστε ότι όλα αυτά τα έργα που απολαμβάνουμε, δεν θα τα απολαμβάναμε εάν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και αυτό πρέπει να το λέμε, διότι συχνά βλέπουμε τα στραβά και πολύ σπάνια προβάλλουμε τα καλά».
Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Ο Ε65 αποτελεί έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες, με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο.
Μια οδική υποδομή κομβικής σημασίας, που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα. Είναι σαφές ότι ο Ε65 θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες».
Ανέφερε επίσης: «Από τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, ξεκίνησε μια νέα περίοδο ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων, αλλά και σχεδιασμού και κατασκευής νέων σημαντικών υποδομών. Η παρούσα ελληνική Κυβέρνηση έχει θέσει ως βασική της προτεραιότητα την υλοποίηση ενός προγράμματος δημόσιων επενδύσεων, με έργα υψηλής ποιότητας. Γι’ αυτή την εξέλιξη συγχαίρω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε εδώ στη Λαμία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, ενός έργου που πέρασε πολλά και που η ολοκλήρωσή του θα δώσει νέα δυναμική στη Κεντρική Ελλάδα αλλά και τη Δυτική Μακεδονία.
Τα δημόσια έργα είναι μια διαρκής μάχη δυσκολιών και είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε και να αντιμετωπίσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα ό,τι και αν προκύψει. Και είμαστε σίγουροι ότι το 2024, από όπου και αν βρισκόμαστε, βλέποντας την ολοκλήρωση του Ε65 μόνο περηφάνια και χαρά θα αισθανόμαστε ότι τα καταφέραμε».
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, ανέφερε: «Μάθαμε την Ευρυτανία να τη θεωρούμε μακρινή, πλέον όμως θα είναι πιο προσιτή σε όλους τους πολίτες. Κύριε Υπουργέ σας περιμένουμε να βρεθούμε ξανά, να καλωσορίσουμε και την έναρξη και των υπόλοιπων στρατηγικών υποδομών για τις οποίες συνεργαζόμαστε και ξέρουμε ότι δουλεύετε σκληρά, όπως το Λαμία -Καρπενήσι και το διαγώνιο άξονα της Φωκίδας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος, επισήμανε ότι αυτά τα 14 χλμ που συνδέουν Φθιώτιδα – Καρπενήσι, Μακροκώμη – Σπερχειάδα αποτελούν ένα σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο, καθώς και ότι πλέον οι οδηγοί θα μπορούν να παρακάμπτουν την πόλη της Λαμίας, γεγονός που θα αποφορτίσει το αστικό δίκτυο.
Σημείωσε ότι οι οδηγοί που θα χρησιμοποιούν το τμήμα αυτό θα απολαμβάνουν μία γκάμα υπηρεσιών, όπως οχήματα περιπολίας όλο το 24ωρο, τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης, δωρεάν οδική βοήθεια και τηλεφωνική εξυπηρέτηση. «Στόχος μας είναι πάντα να είμαστε ο καλύτερος συνοδηγός», τόνισε.