ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Νόμος του κράτος το «Νέο Σχολείο» της Κεραμέως - Οι 10 αλήθειες που αναδείχθηκαν στη Βουλή
«Γι' αυτήν την Παιδεία θα αγωνιζόμαστε», δήλωσε η υπουργός Παιδείας
Nόμο του κράτους αποτελεί και επίσημα το νομοσχέδιο
του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ σε σύνολο 291 βουλευτών υπέρ ψήφισαν 158 κατά 133. Μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ υπέρ του άρθρου 56 που αφορά τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ψήφισαν 158 κατά 106 και 27 βουλευτές δήλωσαν παρών. Υπέρ του άρθρου 185 για τη διαδικασία ίδρυσης, κατάργησης συγχώνευσης, ψήφισαν 158, και καταψήφισαν 133 βουλευτές.
Κεραμέως: Γι'αυτήν την παιδεία θα αγωνιζόμαστε
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως κλείνοντας την τριήμερη συζήτησης στην Βουλή, απάντησε σε σχόλια της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης και ευχαρίστησε το σώμα που τέθηκαν ευρύτερα ζητήματα που αφορούν την παιδεία και παρά τις έντονη αντίθετη θέση της αντιπολίτευσης έγινε εποικοδομητικός διάλογος.
Η υπουργός απαρίθμησε τις 10 αλήθειες που αποτελούν το νομοσχέδιο όπως τόνισε και σχολίασε ότι στο εν λόγο νομοθέτημα «Συγκρούονται 2 κόσμοι. Ο κόσμος που εμείς επιδιώκουμε για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που θα οδηγεί όλους τους μαθητές στην ανέλιξη και θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη. Για αυτήν την παιδεία θα αγωνιζόμαστε. Και υπάρχει και ο κόσμος τους ΣΥΡΙΖΑ που με τροπολογία ζητά την κατάργηση ΕΒΕ, και λέει όχι στην τράπεζα θεμάτων και όχι στην αξιολόγηση για την χρηματοδότηση των πανεπιστήμιων».
Οι 10 αλήθειες της Νίκης Κεραμέως
«Τέτοια απόγνωση» σχολίασε η υπουργός Παιδείας, και πρόσθεσε: «Το πιο σοβαρό όμως είναι αυτό: όλος ο μηχανισμός στέλνει μαζικά e-mail με προδιαμορφωμένη επιλογή επικύρωσης υπογραφής με στόχο την παραίτησή μου. Πείτε τουλάχιστον, κ. Φίλη, στους κομματικούς μηχανισμούς σας να αφαιρέσουν τα δικά μας e-mail»!
Ως προς το παράλληλο μηχανογραφικό, η υπουργός ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη υποβληθεί σχεδόν 20.000 παράλληλα μηχανογραφικά για είσοδο σε Δημόσιο ΙΕΚ. «Γιατί από φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Γιατί κάθε χρονιά που επιτρέπουμε να εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, συμβάλλουμε στον εγκλωβισμό τους, καθότι πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν, μειώνουμε την προσπάθεια των άλλων υποψηφίων που έγραψαν καλύτερα, δεν σεβόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε σε όλους ''εισαγωγή στα ΑΕΙ'', χωρίς να μας ενδιαφέρει η αποφοίτησή τους. Δεν το κάνουμε. Ως προς την απλή γνώμη Συγκλήτου, το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει ότι υπάρχουν αποφάσεις που αφορούν συνολικά τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, όπως η αναπτυξιακή πορεία της χώρας, που υπερβαίνουν το ακαδημαϊκό κριτήριο και πρέπει να μπορεί να λαμβάνονται από την Πολιτεία».
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ σε σύνολο 291 βουλευτών υπέρ ψήφισαν 158 κατά 133. Μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ υπέρ του άρθρου 56 που αφορά τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ψήφισαν 158 κατά 106 και 27 βουλευτές δήλωσαν παρών. Υπέρ του άρθρου 185 για τη διαδικασία ίδρυσης, κατάργησης συγχώνευσης, ψήφισαν 158, και καταψήφισαν 133 βουλευτές.
Κεραμέως: Γι'αυτήν την παιδεία θα αγωνιζόμαστε
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως κλείνοντας την τριήμερη συζήτησης στην Βουλή, απάντησε σε σχόλια της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης και ευχαρίστησε το σώμα που τέθηκαν ευρύτερα ζητήματα που αφορούν την παιδεία και παρά τις έντονη αντίθετη θέση της αντιπολίτευσης έγινε εποικοδομητικός διάλογος.Η υπουργός απαρίθμησε τις 10 αλήθειες που αποτελούν το νομοσχέδιο όπως τόνισε και σχολίασε ότι στο εν λόγο νομοθέτημα «Συγκρούονται 2 κόσμοι. Ο κόσμος που εμείς επιδιώκουμε για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που θα οδηγεί όλους τους μαθητές στην ανέλιξη και θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη. Για αυτήν την παιδεία θα αγωνιζόμαστε. Και υπάρχει και ο κόσμος τους ΣΥΡΙΖΑ που με τροπολογία ζητά την κατάργηση ΕΒΕ, και λέει όχι στην τράπεζα θεμάτων και όχι στην αξιολόγηση για την χρηματοδότηση των πανεπιστήμιων».
Οι 10 αλήθειες της Νίκης Κεραμέως
- 1) Η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας
- 2) Αξιολόγηση
- 3) Οι ρυθμίσεις για τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης «Έγινε πολλή συζήτηση γιατί τα στελέχη θα επιλέγονται σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Εμείς θέλουμε δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα. Αυξάνουμε τους συμβούλους και τους φέρνουμε πιο κοντά στα σχολεία μας. Παράλληλα, εξορθολογίζουμε τον μηχανισμό επιλογής των στελεχών τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς τη διαδικασία, ενώ προβλέπουμε και τη μη συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια επιλογής για πρώτη φορά», διευκρίνισε η κ. Κεραμέως. «Ενσωματώνοντας σχόλια των φορέων και της αντιπολίτευσης, περιλάβαμε στα Συμβούλια επιλογής δύο εκπαιδευτικούς με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία, ενώ προβλέψαμε τη συγκρότηση συμβουλίων από τον εκάστοτε υπηρεσιακό γραμματέα και όχι από τον/την υπουργό».
- 4) Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση «Λέτε ότι ήταν έργο σας, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, τον Ιούλιο του 2019, σε 52 από τους 116 δήμους της Β’ Φάσης δεν μπορούσε να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, διότι δεν είχατε βρει αίθουσες, εκπαιδευτικούς, δεν είχατε κάνει τίποτα. Τα στελέχη του υπουργείου τότε ζητούσαν να περάσουμε διατάξεις για αναβολή της υλοποίησης. Εμείς όμως τα δρομολογήσαμε και εφαρμόστηκε η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Και από τον Σεπτέμβριο κάθε 4χρονο παιδί θα έχει θέση σε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας», είπε η υπουργός.
- 5) Οι δεξιότητες «Λέτε ότι λείπει η κριτική γνώση. Συμφωνούμε. Εμείς όμως κάνουμε κάτι για αυτό. Εισάγουμε το πολλαπλό βιβλίο για να καλείται ο μαθητής να συνδυάσει πηγές, εντάσσουμε από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας 123 νέα προγράμματα σπουδών στην ίδια κατεύθυνση των πολλαπλών πηγών, εισάγουμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας. Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να μαθαίνουν, σε ένα πιο απαιτητικό σχολείο που δίνει περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας», ανέφερε η κυρία Κεραμέως.
- 6) Για τους διορισμούς και τον ισχυρισμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι καθυστέρησαν δύο χρόνια. «Είχαμε υποσχεθεί 5.250 διορισμούς φέτος αλλά προβαίνουμε σε 11.700, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια. Εξαγγέλλουμε και υλοποιούμε άμεσα, ώστε να είναι από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας. Σταματήστε τη μεμψιμοιρία. Εσείς δεν κάνατε έναν σε 4,5 χρόνια, και κάνετε λόγο για καθυστέρηση δική μας, που μέσα σε 2 χρόνια και με την πανδημία κάναμε υπερδιπλάσιους από όσους είχαμε υποσχεθεί», αντέτεινε η υπουργός.
«Τέτοια απόγνωση» σχολίασε η υπουργός Παιδείας, και πρόσθεσε: «Το πιο σοβαρό όμως είναι αυτό: όλος ο μηχανισμός στέλνει μαζικά e-mail με προδιαμορφωμένη επιλογή επικύρωσης υπογραφής με στόχο την παραίτησή μου. Πείτε τουλάχιστον, κ. Φίλη, στους κομματικούς μηχανισμούς σας να αφαιρέσουν τα δικά μας e-mail»!
Ως προς το παράλληλο μηχανογραφικό, η υπουργός ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη υποβληθεί σχεδόν 20.000 παράλληλα μηχανογραφικά για είσοδο σε Δημόσιο ΙΕΚ. «Γιατί από φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Γιατί κάθε χρονιά που επιτρέπουμε να εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, συμβάλλουμε στον εγκλωβισμό τους, καθότι πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν, μειώνουμε την προσπάθεια των άλλων υποψηφίων που έγραψαν καλύτερα, δεν σεβόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε σε όλους ''εισαγωγή στα ΑΕΙ'', χωρίς να μας ενδιαφέρει η αποφοίτησή τους. Δεν το κάνουμε. Ως προς την απλή γνώμη Συγκλήτου, το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει ότι υπάρχουν αποφάσεις που αφορούν συνολικά τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, όπως η αναπτυξιακή πορεία της χώρας, που υπερβαίνουν το ακαδημαϊκό κριτήριο και πρέπει να μπορεί να λαμβάνονται από την Πολιτεία».
- 8) Για τα κολέγια, τα οποία η υπουργός κατηγορήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «πριμοδοτεί» μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. «Κάθε φορά που θα αναφέρετε κάτι για τα κολέγια, θα σας παραθέτουμε όχι μία, όχι δύο, αλλά δεκάδες δικές σας αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων. Και όχι μόνο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Του υπουργείου Τουρισμού, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας. Αυτή η στοίβα με τις αποφάσεις θα σας στοιχειώνει, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, γιατί ορθώς πράξατε, ήταν ενωσιακή υποχρέωση της χώρας. Αλλά για την υποκρισία σας. Για την έλλειψη πολιτικού θάρρους να πείτε, ναι, το κάναμε. Και πήγατε και καταργήσατε τη διάταξη δύο μήνες πριν τις εκλογές».
- 9) Για την πανδημία και την έντονη κριτική που ασκήθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την τηλεκπαίδευση. «Μιλάτε απαξιωτικά για την τηλεκπαίδευση, που -όσο και αν δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία- αποτέλεσε σωτήρια λύση όταν η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων δεν ήταν εφικτή. Για τη λειτουργία της οποίας συνεργάστηκε σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, 1,6 εκατ. μαθητές και εκπαιδευτικοί, την οποία ευχαριστούμε θερμά, σε πάνω από 35.000 τάξεις δευτεροβάθμιας και πάνω από 55.000 τάξεις καθημερινά», επισήμανε η υπουργός, καλώντας παράλληλα τις πολιτικές δυνάμεις να συνταχθούν για την προώθηση του εμβολιασμού και ξεκαθαρίζοντας ότι το ΙΕΠ θα εκδώσει οδικό χάρτη για τη νέα χρονιά.
- 10) Η σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων. «Είναι σαφές ότι εδώ συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι. Τρεις τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν οι εξής: με τη μία ζητάει κατάργηση τράπεζας θεμάτων, με τη δεύτερη κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με την τρίτη κατάργηση αξιολόγησης στα ΑΕΙ και σύνδεσής της με τη χρηματοδότηση. Όλα προς τα κάτω, ήσσων προσπάθεια σε όλα. Εσείς γυρνάτε την εκπαίδευση 40 χρόνια πίσω και εμείς φέρνουμε καινοτομίες, όπως τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, Επαγγελματική Εκπαίδευση πιο κοντά στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Εξασφαλίσαμε 1,3 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, προωθούμε συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια, όπως το Yale και το Harvard. Για αυτή την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε, για να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας, ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στους εκπαιδευτικούς μας, ένα μέσο ανάπτυξης και προόδου στην κοινωνία μας. Γιατί η παιδεία που δίνουμε στα παιδιά μας σήμερα θα ορίσει την Ελλάδα του αύριο», κατέληξε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.