ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής για παραχώρηση Εγνατίας Οδού: Ψήφος εμπιστοσύνης για την Ελλάδα - Σπουδαίο νέο για την οικονομία
Στα 2,766 δισ. ευρώ η συνολική αξία - 1,5 δισ. άμεσα στα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ
Για «ψήφο εμπιστοσύνης
Κώστας Καραμανλής, σχολιάζοντας την ανακοίνωση για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.
Όπως ανακοινώθηκε, το τίμημα για την παραχώρηση «εκτοξεύτηκε» στο 1,5 δισ. ευρώ.
Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε χθες δεσμευτική οικονομική προσφορά της ένωσης προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑ.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., η οποία προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1.496.100.000 ευρώ.
Επιπλέον του πιο πάνω ποσού, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 420 εκατ. ευρώ.
Όλα τα πιο πάνω οδηγούν στο αποτέλεσμα ότι η συνολική αξία της παραχώρησης θα φθάσει στα 2,766 δισ. ευρώ. Αυτό συνιστά το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραχώρηση της Εγνατίας οδού ήταν ένα από τα πολύπλοκα ζητήματα που υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου, το οποίο επί σειρά ετών λίμναζε και απαίτησε συστηματική δράση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, για να βρεθεί λύση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ταμείου συμμετοχών.
«Πρόκειται για τη συμφωνία με το μεγαλύτερο τίμημα που έχει γίνει ποτέ για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, η οποία εδώ και χρόνια είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα.
Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί.
Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών.
Γι’ αυτό και θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω θερμά όσους εργάστηκαν για αυτό το στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, στο ΤΑΙΠΕΔ, στο ΕΕΣΥΠ και στην Εγνατία Οδό ΑΕ. Και ευελπιστώ ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα εργαστεί με συνέπεια και ταχύτητα για να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε εκατομμύρια κατοίκων στη Μακεδονία, αλλά και ταξιδιωτών, Ελλήνων και ξένων», αναφέρει στην ανάρτησή του ο κ. Καραμανλής.
Δείτε την ανάρτηση του κ. Καραμανλή:
Διασφαλίζεται ακόμα η εκτέλεση νέων έργων βελτίωσης του αυτοκινητοδρόμου ύψους 400 εκ. € για την επόμενη πενταετία, που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες του και την αξία του αυτοκινητοδρόμου για όλη τη Βόρεια Ελλάδα», δήλωσε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Είναι σαφές πλέον πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και κεφάλαια από όλο τον κόσμο κατευθύνονται στη χώρα μας για επενδύσεις σε μεγάλα projects.
Η προσπάθεια όλης της κυβέρνησης και πάνω από όλα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για αλλαγή της διεθνούς εικόνας της χώρας, φέρνει απτά αποτελέσματα», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
» στον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Όπως ανακοινώθηκε, το τίμημα για την παραχώρηση «εκτοξεύτηκε» στο 1,5 δισ. ευρώ.
Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε χθες δεσμευτική οικονομική προσφορά της ένωσης προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑ.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., η οποία προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1.496.100.000 ευρώ.
Επιπλέον του πιο πάνω ποσού, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 420 εκατ. ευρώ.
Όλα τα πιο πάνω οδηγούν στο αποτέλεσμα ότι η συνολική αξία της παραχώρησης θα φθάσει στα 2,766 δισ. ευρώ. Αυτό συνιστά το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραχώρηση της Εγνατίας οδού ήταν ένα από τα πολύπλοκα ζητήματα που υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου, το οποίο επί σειρά ετών λίμναζε και απαίτησε συστηματική δράση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, για να βρεθεί λύση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ταμείου συμμετοχών.
Η ανακοίνωση του Κώστα Καραμανλή
«Η σημερινή ανακοίνωση σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, έναντι σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ και με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο πάνω από 2,7 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα σπουδαίο νέο για την ελληνική οικονομία», ανέφερε με ανάρτησή του ο κ. Καραμανλής.«Πρόκειται για τη συμφωνία με το μεγαλύτερο τίμημα που έχει γίνει ποτέ για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, η οποία εδώ και χρόνια είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα.
Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί.
Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών.
Γι’ αυτό και θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω θερμά όσους εργάστηκαν για αυτό το στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, στο ΤΑΙΠΕΔ, στο ΕΕΣΥΠ και στην Εγνατία Οδό ΑΕ. Και ευελπιστώ ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα εργαστεί με συνέπεια και ταχύτητα για να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε εκατομμύρια κατοίκων στη Μακεδονία, αλλά και ταξιδιωτών, Ελλήνων και ξένων», αναφέρει στην ανάρτησή του ο κ. Καραμανλής.
Δείτε την ανάρτηση του κ. Καραμανλή:
Καραγιάννης: Είναι σαφές πλέον πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα
«Πρόκειται για το μεγαλύτερο τίμημα που έχει δοθεί για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και εξασφαλίζεται επιπλέον για το Δημόσιο και το 7,5% των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου για τα 35 χρόνια της παραχώρησης.Διασφαλίζεται ακόμα η εκτέλεση νέων έργων βελτίωσης του αυτοκινητοδρόμου ύψους 400 εκ. € για την επόμενη πενταετία, που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες του και την αξία του αυτοκινητοδρόμου για όλη τη Βόρεια Ελλάδα», δήλωσε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Είναι σαφές πλέον πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και κεφάλαια από όλο τον κόσμο κατευθύνονται στη χώρα μας για επενδύσεις σε μεγάλα projects.
Η προσπάθεια όλης της κυβέρνησης και πάνω από όλα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για αλλαγή της διεθνούς εικόνας της χώρας, φέρνει απτά αποτελέσματα», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.