ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής: Έρχονται έργα 3,3 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Μίλησε για μια σειρά έργων που θα εκσυγχρονίσουν το δίκτυο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και την σπουδαιότητα των αντιπλημμυρικών έργων.
Για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου
που μπαίνει στην τελική ευθεία, αλλά και την δυσκολία του έργου έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του. Ακόμα, μίλησε για μία σειρά έργων που θα εκσυγχρονίσουν το δίκτυο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και την σπουδαιότητα των αντιπλημμυρικών έργων.
«Η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της»
Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «το έργο αυτό αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύνθετα προβλήματα που παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Υπήρχε σοβαρότατος κίνδυνος να μην γίνει ποτέ. Όμως υποσχέθηκα στους πολίτες ότι θα το κάνουμε πραγματικότητα. Γι’ αυτό και είναι τεράστια η ικανοποίηση όλων μας στο Υπουργείο τώρα που πράγματι, αφού δουλέψαμε με σχέδιο και υπομονή, αυτή η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της».
Για το χρόνο παράδοσης του έργου τόνισε πως «Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, των επαφών με την ΕΕ. Η DG COMP αποδέχθηκε την Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης που στείλαμε, ενώ η τελική έγκριση αναμένεται έως τέλος του χρόνου. Εντωμεταξύ, πάμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να μην χάνεται χρόνος, ενώ στη συνέχεια θα το φέρουμε προς κύρωση στη Βουλή. Συνεπώς, το έργο ξεκινά αρχές 2022. Το πρώτο τμήμα του δρόμου, Αχαΐα – Πύργος, αναμένεται να έχει παραδοθεί τέλη του 2023. Και το υπόλοιπο, μέχρι το τέλος του 2024. Ταυτόχρονα, όμως, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο, προχωράμε και με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2022».
Γραμμή 4: Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα
Αναφορικά με την Γραμμή του 4 του Μετρό ο Υπουργός επισήμανε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ. «Θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να γίνει η πρώτη διαδρομή. Όμως όταν συμβεί, θα αλλάξει τη ζωή στην Αθήνα. Το πιο δύσκολο ήταν να γίνει η αρχή. Καταφέραμε και ξεμπλοκάραμε ένα έργο που φαινόταν άλυτος γρίφος. Υπεγράφη το καλοκαίρι η σύμβαση. Στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας. Με δυο λόγια, το Μετρό της Αθήνας πήρε και πάλι μπρος», συμπλήρωσε.
Ενώ για το Μετρό της Θεσσαλονίκης σημείωσε πως «δίνουμε μάχη με το χρόνο, προκειμένου να ολοκληρωθεί τέλος του 2023. Χάθηκε τουλάχιστον ένας χρόνος από την προσφυγή στο ΣτΕ. Και το ερώτημα είναι, ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από τέτοιες προσφυγές; Πιστεύουν ότι κερδίζουν κάποιοι λίγοι που έχουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή προσωπικές εμμονές. Σίγουρα δεν χάνει ο εργολάβος, το αντίθετο. Και βέβαια δυστυχώς χάνει η Θεσσαλονίκη, χάνουν οι πολίτες που θέλουν επιτέλους μετρό. Ας σεβαστούμε όλοι τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, λοιπόν, για να μην χάσουμε άλλο χρόνο. Ιδίως τώρα που μπήκε το έργο σε καλή τροχιά: προχωράμε κατασκευαστικά, μετά από χρόνια αποδίδουμε ξανά στην πόλη χώρους εργοταξίων, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι δοκιμαστικές διαδρομές».
Τι είπε για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΒΟΑΚ και αντιπλημμυρικά έργα
«Η δήθεν ευαίσθητη και αντίθετη στις αποκρατικοποιήσεις κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, χάρισε ουσιαστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν φρόντισε τουλάχιστον να φτιάξει ένα μηχανισμό για να ελέγχει εάν όντως εκτελούνται τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές! Θα ήταν αστείο, αν δεν ήταν εγκληματικό…» τόνισε ο κ. Καραμανλής σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε πως το Υπουργείο έχει σχεδιάσει μια νέα γενιά έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου όπου ο σιδηρόδρομος θα συνδέεται με όλες τις κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές.
Σχετικά με τον ΒΟΑΚ ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει το μεγάλο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που της αξίζει. Έχουμε λοιπόν σχέδιο, χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα. Τέλος του 2022 θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια. Και στις αρχές του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα πρώτα έργα, ανατολικά του Ηρακλείου, ενώ ήδη θα έχει προχωρήσει τεχνικά το υπόλοιπο κομμάτι».
«Στο κρίσιμο θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας, η κλιματική κρίση μας επιβάλλει να δουλέψουμε σε τρία επίπεδα: Το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας στη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αναλάβει τα άμεσα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά που πρέπει να γίνουν στις πυρόπληκτες περιοχές. Και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που έχει αρμοδιότητα στα έργα που έχουν χαρακτηρισθεί Εθνικού Επιπέδου, έχουμε ούτως ή άλλως εκπονήσει τον μακροπρόθεσμο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με κονδύλια και από το Ταμείο Ανάκαμψης» σημείωσε.
«Ο διχαστικός λόγος είναι εκτός τόπου και χρόνου»
Απαντώντας στο ερώτημα για το αν ορθώς ο πρωθυπουργός προχωράει σε ανοίγματα της κυβέρνησης ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «η απάντηση βρίσκεται στην ιδρυτική διακήρυξη της Νέας Δημοκρατίας, επίκαιρη μετά από 47 χρόνια: «Η ΝΔ θα υπηρετεί πάντα και μόνο τα αληθινά συμφέροντα του έθνους, που βρίσκονται πέρα και πάνω από τις παραπλανητικές ετικέτες της Δεξιάς, του Κέντρου και της Αριστεράς.Η ΝΔ έχει την ιδεολογία της, αλλά απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και ιστορικά κερδίζει όποτε κάνει διεύρυνση χωρίς να χάνει τη φυσιογνωμία της. Είναι η λαϊκή, πατριωτική, φιλελεύθερη παράταξη, του μέτρου και της ενότητας».
Επίσης συμπλήρωσε ότι «είμαστε περήφανοι για την παράταξη και τις επιλογές που έκανε σε κρίσιμες για την πατρίδα μας στιγμές και η Ιστορία τις δικαίωσε. Όμως δεν πολιτευόμαστε με το χθες. Η ΝΔ είναι η παράταξη που νομιμοποίησε το ΚΚΕ και υπερέβη εμπράκτως τις διαχωριστικές γραμμές. Ακόμα περισσότερο σήμερα, ο διχαστικός λόγος είναι επικίνδυνα εκτός τόπου και χρόνου… Η χώρα έχει ανάγκη ενότητα. Αυτό βέβαια οφείλουν να το σεβαστούν και όσοι από την αριστερά επενδύουν επανειλημμένα στο διχασμό και την πόλωση».
«Η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της»
Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «το έργο αυτό αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύνθετα προβλήματα που παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Υπήρχε σοβαρότατος κίνδυνος να μην γίνει ποτέ. Όμως υποσχέθηκα στους πολίτες ότι θα το κάνουμε πραγματικότητα. Γι’ αυτό και είναι τεράστια η ικανοποίηση όλων μας στο Υπουργείο τώρα που πράγματι, αφού δουλέψαμε με σχέδιο και υπομονή, αυτή η περιπέτεια φτάνει στο τέλος της». Για το χρόνο παράδοσης του έργου τόνισε πως «Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, των επαφών με την ΕΕ. Η DG COMP αποδέχθηκε την Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης που στείλαμε, ενώ η τελική έγκριση αναμένεται έως τέλος του χρόνου. Εντωμεταξύ, πάμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να μην χάνεται χρόνος, ενώ στη συνέχεια θα το φέρουμε προς κύρωση στη Βουλή. Συνεπώς, το έργο ξεκινά αρχές 2022. Το πρώτο τμήμα του δρόμου, Αχαΐα – Πύργος, αναμένεται να έχει παραδοθεί τέλη του 2023. Και το υπόλοιπο, μέχρι το τέλος του 2024. Ταυτόχρονα, όμως, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο, προχωράμε και με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2022».
Γραμμή 4: Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα
Αναφορικά με την Γραμμή του 4 του Μετρό ο Υπουργός επισήμανε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ. «Θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να γίνει η πρώτη διαδρομή. Όμως όταν συμβεί, θα αλλάξει τη ζωή στην Αθήνα. Το πιο δύσκολο ήταν να γίνει η αρχή. Καταφέραμε και ξεμπλοκάραμε ένα έργο που φαινόταν άλυτος γρίφος. Υπεγράφη το καλοκαίρι η σύμβαση. Στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας. Με δυο λόγια, το Μετρό της Αθήνας πήρε και πάλι μπρος», συμπλήρωσε.Ενώ για το Μετρό της Θεσσαλονίκης σημείωσε πως «δίνουμε μάχη με το χρόνο, προκειμένου να ολοκληρωθεί τέλος του 2023. Χάθηκε τουλάχιστον ένας χρόνος από την προσφυγή στο ΣτΕ. Και το ερώτημα είναι, ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από τέτοιες προσφυγές; Πιστεύουν ότι κερδίζουν κάποιοι λίγοι που έχουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή προσωπικές εμμονές. Σίγουρα δεν χάνει ο εργολάβος, το αντίθετο. Και βέβαια δυστυχώς χάνει η Θεσσαλονίκη, χάνουν οι πολίτες που θέλουν επιτέλους μετρό. Ας σεβαστούμε όλοι τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, λοιπόν, για να μην χάσουμε άλλο χρόνο. Ιδίως τώρα που μπήκε το έργο σε καλή τροχιά: προχωράμε κατασκευαστικά, μετά από χρόνια αποδίδουμε ξανά στην πόλη χώρους εργοταξίων, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι δοκιμαστικές διαδρομές».
Τι είπε για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΒΟΑΚ και αντιπλημμυρικά έργα
«Η δήθεν ευαίσθητη και αντίθετη στις αποκρατικοποιήσεις κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, χάρισε ουσιαστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν φρόντισε τουλάχιστον να φτιάξει ένα μηχανισμό για να ελέγχει εάν όντως εκτελούνται τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές! Θα ήταν αστείο, αν δεν ήταν εγκληματικό…» τόνισε ο κ. Καραμανλής σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε πως το Υπουργείο έχει σχεδιάσει μια νέα γενιά έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου όπου ο σιδηρόδρομος θα συνδέεται με όλες τις κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές.Σχετικά με τον ΒΟΑΚ ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει το μεγάλο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που της αξίζει. Έχουμε λοιπόν σχέδιο, χρηματοδότηση και χρονοδιάγραμμα. Τέλος του 2022 θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια. Και στις αρχές του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα πρώτα έργα, ανατολικά του Ηρακλείου, ενώ ήδη θα έχει προχωρήσει τεχνικά το υπόλοιπο κομμάτι».
«Στο κρίσιμο θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας, η κλιματική κρίση μας επιβάλλει να δουλέψουμε σε τρία επίπεδα: Το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας στη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αναλάβει τα άμεσα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά που πρέπει να γίνουν στις πυρόπληκτες περιοχές. Και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που έχει αρμοδιότητα στα έργα που έχουν χαρακτηρισθεί Εθνικού Επιπέδου, έχουμε ούτως ή άλλως εκπονήσει τον μακροπρόθεσμο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με κονδύλια και από το Ταμείο Ανάκαμψης» σημείωσε.
«Ο διχαστικός λόγος είναι εκτός τόπου και χρόνου»
Απαντώντας στο ερώτημα για το αν ορθώς ο πρωθυπουργός προχωράει σε ανοίγματα της κυβέρνησης ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «η απάντηση βρίσκεται στην ιδρυτική διακήρυξη της Νέας Δημοκρατίας, επίκαιρη μετά από 47 χρόνια: «Η ΝΔ θα υπηρετεί πάντα και μόνο τα αληθινά συμφέροντα του έθνους, που βρίσκονται πέρα και πάνω από τις παραπλανητικές ετικέτες της Δεξιάς, του Κέντρου και της Αριστεράς.Η ΝΔ έχει την ιδεολογία της, αλλά απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και ιστορικά κερδίζει όποτε κάνει διεύρυνση χωρίς να χάνει τη φυσιογνωμία της. Είναι η λαϊκή, πατριωτική, φιλελεύθερη παράταξη, του μέτρου και της ενότητας».Επίσης συμπλήρωσε ότι «είμαστε περήφανοι για την παράταξη και τις επιλογές που έκανε σε κρίσιμες για την πατρίδα μας στιγμές και η Ιστορία τις δικαίωσε. Όμως δεν πολιτευόμαστε με το χθες. Η ΝΔ είναι η παράταξη που νομιμοποίησε το ΚΚΕ και υπερέβη εμπράκτως τις διαχωριστικές γραμμές. Ακόμα περισσότερο σήμερα, ο διχαστικός λόγος είναι επικίνδυνα εκτός τόπου και χρόνου… Η χώρα έχει ανάγκη ενότητα. Αυτό βέβαια οφείλουν να το σεβαστούν και όσοι από την αριστερά επενδύουν επανειλημμένα στο διχασμό και την πόλωση».