ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κεραμέως: Εξαιρετικές επιδόσεις στα ποσοστά εγγραφής και φοίτησης προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία - Τα συγχαρητήρια της UNICEF
«Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση σε ένα σχολείο που τους παρέχει ίσες ευκαιρίες μάθησης και τους υποστηρίζει συναισθηματικά», επισήμανε η υπουργός Παιδείας
Αξιοσημείωτα φαίνεται πως είναι τα ποσοστά εγγραφής και φοίτησης προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι «φέτος έχουμε το υψηλότερο ποσοστό εγγραφής, έως και 95% και φοίτησης μαθητών προσφύγων» και πως συνεχίζεται η προσπάθεια ώστε τα ποσοστά να φτάσουν το 100%.
«Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση σε ένα σχολείο που τους παρέχει ίσες ευκαιρίες μάθησης και τους υποστηρίζει συναισθηματικά. Και τον υλοποιούμε με συγκεκριμένες δράσεις:
Με αφορμή τα υψηλά ποσοστά που έχει καταγράψει η χώρα μας στη διασφάλιση πρόσβασης σε δημόσια σχολεία παιδιών από την Ουκρανία, η UNICEF ανακοίνωσε ότι πλέον, πάνω από 16.417 παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο έχουν ενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
«Παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια λόγω τις πανδημίας του COVID-19, 16.417 παιδιά πρόσφυγες είναι εγγεγραμμένα στα σχολεία της χώρας, 35% περισσότερα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα της περσινής σχολικής χρονιάς. Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι 12.285 από αυτά (ποσοστό 75%) φοιτούσαν τον προηγούμενο μήνα σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει δυναμική άμεσης και επιτυχούς ένταξης παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
«Η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά ήταν εξαιρετικά θετική για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα. Λόγω των στοχευμένων προσπαθειών του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, πάνω από 16.000 παιδιά πρόσφυγες έχουν εγγραφεί σε ελληνικά δημόσια σχολεία σε όλη τη χώρα. Δεδομένων των συνεχιζόμενων περιορισμών που θέτει η πανδημία του COVID-19, αυτό αντιπροσωπεύει ένα ιδιαίτερα σημαντικό επίτευγμα.
Πράγματι, είναι ένας αριθμός ρεκόρ και μια απόδειξη του πόσο αποτελεσματικός συντονισμός μεταξύ κρατικών, διεθνών και τοπικών φορέων επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα για τα παιδιά πρόσφυγες στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Luciano Calestini, Διπλωματικός Εκπρόσωπος του Ταμείου των Ηνωμένων Εθνών για το Παιδί (UNICEF) στην Ελλάδα.
Σημαντική πρόοδος στον τομέα της προσφυγικής εκπαίδευσης σημειώθηκε και με την έναρξη του προγράμματος «Όλα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση» (All Children in Education - ACE), από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενός προγράμματος που υλοποιείται πανελλαδικά σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες διερμηνείας στα σχολεία, μαθήματα ενίσχυσης των ελληνικών εκτός σχολικού ωραρίου, υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης, ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων, και υποστήριξη των γονέων μέσω μεταφρασμένου υλικού για την ομαλή πρόσβαση και ένταξη των παιδιών τρίτων χωρών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Επιπλέον, σε στενή συνεργασία το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η UNICEF και το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου στηρίζουν την άμεση και ομαλή ένταξη των παιδιών από την Ουκρανία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω άμεσης παροχής υπηρεσιών διερμηνείας στα σχολεία, μετάφρασης εκπαιδευτικού υλικού αλλά και παροχής ενισχυτικών μαθημάτων ελληνικής γλώσσας σε 41 Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης της UNICEF ανά την Ελλάδα.
Η UNICEF χαιρετίζει αυτή τη σημαντική πρόοδο και θα συνεχίσει τη στενή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ώστε να διασφαλιστεί ότι κάθε παιδί στη χώρα απολαμβάνει το απαραβίαστο δικαίωμά του στην ποιοτική εκπαίδευση χωρίς εμπόδια και εξαιρέσεις».
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι «φέτος έχουμε το υψηλότερο ποσοστό εγγραφής, έως και 95% και φοίτησης μαθητών προσφύγων» και πως συνεχίζεται η προσπάθεια ώστε τα ποσοστά να φτάσουν το 100%.
«Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση σε ένα σχολείο που τους παρέχει ίσες ευκαιρίες μάθησης και τους υποστηρίζει συναισθηματικά. Και τον υλοποιούμε με συγκεκριμένες δράσεις:
- Προσλήψεις 1.540 εκπαιδευτικών για τις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων και τις Τάξεις Υποδοχής, πιο έγκαιρα από ποτέ. Ένταξη μαθητών προσφύγων σε Τάξεις Υποδοχής - δηλαδή 15 ώρες/εβδομάδα οι μαθητές παρακολουθούν εντατικά μαθήματα ελληνικών και τις υπόλοιπες ώρες, στην κανονική τους τάξη, μαθήματα στα οποία η λεκτική επικοινωνία δεν είναι κεντρική, π.χ. Γυμναστική, Μουσική, Καλλιτεχνικά κτλ.
- Παροχή τηλεφωνικής και δια ζώσης διερμηνείας σε 20 γλώσσες, π.χ. για θέματα εγγραφής μαθητών
- Απλοί και κατανοητοί οδηγοί για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε διάφορες γλώσσες
- Η πρώτη μαζική επιμόρφωση 400 ωρών για εκπαιδευτικούς σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ποιοτικής ένταξης μαθητών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο στο σχολείο», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός.
UNICEF: 16.417 παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες είναι εγγεγραμμένα στα ελληνικά σχολεία
Με αφορμή τα υψηλά ποσοστά που έχει καταγράψει η χώρα μας στη διασφάλιση πρόσβασης σε δημόσια σχολεία παιδιών από την Ουκρανία, η UNICEF ανακοίνωσε ότι πλέον, πάνω από 16.417 παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο έχουν ενταχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
H ανακοίνωση της UNICEF ανλυτικά
«Παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια λόγω τις πανδημίας του COVID-19, 16.417 παιδιά πρόσφυγες είναι εγγεγραμμένα στα σχολεία της χώρας, 35% περισσότερα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα της περσινής σχολικής χρονιάς. Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι 12.285 από αυτά (ποσοστό 75%) φοιτούσαν τον προηγούμενο μήνα σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει δυναμική άμεσης και επιτυχούς ένταξης παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.«Η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά ήταν εξαιρετικά θετική για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα. Λόγω των στοχευμένων προσπαθειών του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, πάνω από 16.000 παιδιά πρόσφυγες έχουν εγγραφεί σε ελληνικά δημόσια σχολεία σε όλη τη χώρα. Δεδομένων των συνεχιζόμενων περιορισμών που θέτει η πανδημία του COVID-19, αυτό αντιπροσωπεύει ένα ιδιαίτερα σημαντικό επίτευγμα.
Πράγματι, είναι ένας αριθμός ρεκόρ και μια απόδειξη του πόσο αποτελεσματικός συντονισμός μεταξύ κρατικών, διεθνών και τοπικών φορέων επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα για τα παιδιά πρόσφυγες στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Luciano Calestini, Διπλωματικός Εκπρόσωπος του Ταμείου των Ηνωμένων Εθνών για το Παιδί (UNICEF) στην Ελλάδα.
Σημαντική πρόοδος στον τομέα της προσφυγικής εκπαίδευσης σημειώθηκε και με την έναρξη του προγράμματος «Όλα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση» (All Children in Education - ACE), από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενός προγράμματος που υλοποιείται πανελλαδικά σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες διερμηνείας στα σχολεία, μαθήματα ενίσχυσης των ελληνικών εκτός σχολικού ωραρίου, υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης, ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων, και υποστήριξη των γονέων μέσω μεταφρασμένου υλικού για την ομαλή πρόσβαση και ένταξη των παιδιών τρίτων χωρών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Επιπλέον, σε στενή συνεργασία το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η UNICEF και το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου στηρίζουν την άμεση και ομαλή ένταξη των παιδιών από την Ουκρανία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω άμεσης παροχής υπηρεσιών διερμηνείας στα σχολεία, μετάφρασης εκπαιδευτικού υλικού αλλά και παροχής ενισχυτικών μαθημάτων ελληνικής γλώσσας σε 41 Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης της UNICEF ανά την Ελλάδα.
Η UNICEF χαιρετίζει αυτή τη σημαντική πρόοδο και θα συνεχίσει τη στενή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ώστε να διασφαλιστεί ότι κάθε παιδί στη χώρα απολαμβάνει το απαραβίαστο δικαίωμά του στην ποιοτική εκπαίδευση χωρίς εμπόδια και εξαιρέσεις».