ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Συντριβή Antonov: Διάβημα του ΥΠΕΞ στον Ουκρανό πρέσβη για το φορτίο του αεροσκάφους
Τονίζουν την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους
Σε διάβημα στον Ουκρανό πρέσβη για το δυστύχημα με το αεροσκάφος Antonov
που συνετρίβη έξω από την Καβάλα προχώρησαν οι ελληνικές αρχές.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, κατόπιν εντολής του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο Γενικός Γραμματέας Θεμιστοκλής Δεμίρης πραγματοποίησε διάβημα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα, αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο βράδυ.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν και οι 8 σοροί του πληρώματος του αεροσκάφους Antonov, το οποίο κατέπεσε ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι στην Ελευθερούπολη Καβάλας. Τα 8 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος ήταν ουκρανικής καταγωγής.
Νωρίτερα ο Νίκος Δένδιας είχε δώσει εντολή στον πρεσβευτή της Ελλάδας στο Βελιγράδι να πραγματοποιήσει επίσης, διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από τη σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους Antonov.
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.
Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση.
Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, κατόπιν εντολής του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο Γενικός Γραμματέας Θεμιστοκλής Δεμίρης πραγματοποίησε διάβημα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα, αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο βράδυ.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν και οι 8 σοροί του πληρώματος του αεροσκάφους Antonov, το οποίο κατέπεσε ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι στην Ελευθερούπολη Καβάλας. Τα 8 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος ήταν ουκρανικής καταγωγής.
Νωρίτερα ο Νίκος Δένδιας είχε δώσει εντολή στον πρεσβευτή της Ελλάδας στο Βελιγράδι να πραγματοποιήσει επίσης, διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από τη σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους Antonov.
Η ενημέρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το δυστύχημα
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση για την πτώση του Antonov απο την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.
Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση.
Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.