Νέα τρίμηνη παράταση για ολοκλήρωση των έργων στην ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» και στα τέσσερα υποβρύχια Type-214AIP και «ΩΚΕΑΝΟΣ»
Ύψους 13.375.000 ευρώ
Νέα τρίμηνης διάρκειας παράταση και επιπλέον χρηματοδότηση συνολικού ύψους 13.375.000 ευρώ, για την ολοκλήρωση του ναυπηγικού έργου, που αφορούν στην πυραυλάκατο «Νο. 7» (ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ»), κλάσεως «Ρουσέν», και τα 4 υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, Type-214AIP, κλάσεως «Παπανικολής», δόθηκε από τη Βουλή για πολλοστή φορά (έβδομη ή όγδοη στη σειρά) στα «Ναυπηγεία Ελευσίνας» και στα «Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά αντιστοίχως.
Η νέα αυτή παράταση (και τα σχετικά χρήματα που αφορούν στην πραγματικότητα τη μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, χωρίς επί της ουσίας να αφορά πραγματικό έργο) δόθηκε από τη Βουλή ώστε να μεν «Ναυπηγεία Ελευσίνος» περατώσουν τις λίγες εργασίες που παραμένουν για την ολοκλήρωση της έβδομης και τελευταίας πυραυλακάτου τύπου “Super Vita”, κλάσεως «Ρουσέν», και την ολοκλήρωση των εργασιών που υπολείπονται και των δοκιμών εν πλω στα 3 υποβρύχια Type-214AIP («ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ», και το αναβαθμισμένο υποβρύχιο «ΩΚΕΑΝΟΣ», Type-209AIP στα «Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά». Σημειώνεται ότι ΟΛΑ τα προαναφερθέντα υποβρύχια έχουν παραδοθεί εδώ και χρόνια στο Π.Ν., και είναι πλήρως επιχειρησιακά!
Όλα αυτά προβλέπονται σε δύο διατάξεις του υπουργείου Εθνικής Αμύνης, που εντάχθηκαν στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας με θέμα: «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την προστασία του περιβάλλοντος και λοιπές διατάξεις», που ψηφίζεται από τη Βουλή, καθώς οι προηγούμενες σχετικές διατάξεις έληξαν στις 30 Ιουνίου 2022.
Συμφώνως με τον ΥΕΘΑ, ο οποίος υποστήριξε από πολιτικής πλευράς τις δύο διατάξεις στη Βουλή, για την ολοκλήρωση του ναυπηγικού έργου θα απαιτηθεί επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 3.075.000 ευρώ και 10.300.000 ευρώ αντίστοιχα, για την κάλυψη μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων, λειτουργικών εξόδων, υπηρεσιών μετακινήσεως προσωπικού, τεχνικής υποστηρίξεως και υλικών.
Σε άλλο σημείο της τοποθετήσεώς του ο Ν.Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι πρόκειται να αρχίσουν οι δοκιμές εν πλω στην ΤΠΚ «Νο.7», ώστε να ενταχθεί στο Στόλο προς το φθινόπωρο.
Περαιτέρω υπάρχει σχετική πρόνοια για τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, σύμφωνα με την οποία η μεταβίβαση των ναυπηγείων στον επενδυτή θα επιφέρει την άμεση παραλαβή των υποβρυχίων, καθώς και την απόδοση των χώρων και υποδομών όπου διενεργούνται οι εργασίες σε αυτά, και θα λυθεί η εργασιακή σχέση μεταξύ των εργαζομένων σε αυτά και του Πολεμικού Ναυτικού.
Είναι πολύ πιθανό όπως εντός του επομένου τριμήνου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά στον επενδυτή, κάτι που αν συμβεί, τότε λαμβάνεται και αυτή η πρόνοια για το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων, οι οποίοι πλέον θα ρυθμίσουν τη σχέση τους με το νέο εργοδότη, όπως διευκρίνισε από του βήματος της Βουλής ο ΥΕΘΑ.
Ο Ν. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε το ενδιαφέρον της κυβερνήσεως, όπως συνεχίσουν να απασχολούνται οι εργαζόμενοι στα δυο Ναυπηγεία μέχρις ότου ευοδωθούν οι επενδυτικές προσπάθειες, που αυτή τη στιγμή είναι σε πλήρη εξέλιξη, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνος, όπως τόνισε, είναι και η έγκριση του σχεδίου εξυγιάνσεως αυτών που έχει κατατεθεί.