ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τσιάρας στα Παραπολιτικά 90,1: Η προσέγγιση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξεταστική για τις παρακολουθήσεις οδήγησε σε αποκαλύψεις που αφορούσαν τη δική της περίοδο
Τόνισε ότι στο ζήτημα των παρακολουθήσεων θα πρέπει να υπάρξει μια συνολική προσέγγιση από το πολιτικό σύστημα
Την ανάγκη να αναληφθούν θεσμικές πρωτοβουλίες στο ζήτημα των παρακολουθήσεων
Αναφερόμενος στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής είπε ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης οδήγησε σε αποκαλύψεις που αφορούσαν τη δική της περίοδο.
Παράλληλα, είπε πως θα πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά το πλαίσιο για τις απεργίες ενώ ανέφερε ότι αυτοί που αποφασίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις βρίσκουν τρόπο να ανακοινώνουν σε μικρότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο.
Αναλυτικά η συνέντευξή του
Αναφορικά με την υπόθεση των παρακολουθήσεων: Από την πρώτη στιγμή που βγήκε στο φως της δημοσιότητας το συγκεκριμένο ζήτημα ο ίδιος ο πρωθυπουργός με διάγγελμα του εξήγησε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο θεσμικό ζήτημα το οποίο προφανώς χρειάζεται αναθεώρηση και πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες γι’ αυτό. Βεβαίως δεχόμενος ότι όλα αυτά ήταν θέματα ή ζητήματα τα οποία έρχονται από το παρελθόν, δεν ξέρω αν πρέπει να θυμίζω οτι η προηγούμενη κυβέρνηση είναι αυτή η οποία χαλάρωσε τον έλεγχο βάζοντας έναν εισαγγελέα στην ΕΥΠ αντί για δυο να υπογράφει προκειμένου όλες αυτές οι υποθέσεις να εξελίσσονται, αυτό είναι μια υπόθεση την οποία την έχουμε πει πάρα πολλές φόρες.
Το ζήτημα όμως είναι ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο διαπιστώνει κανείς ότι χρειάζεται πρωτοβουλίες και χρειάζεται βεβαίως μια συνολική από το πολιτικό σύστημα προσέγγιση του και το λεω διότι αν καθίσουμε να δούμε τι συμβαίνει γύρω μας το ζήτημα των παρακολουθήσεων είναι τεράστιο ζήτημα, δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα, αφορά ενδεχομένως τις ΗΠΑ με την παρακολούθηση του πρώην πρόεδρου των ΗΠΑ του κ. Τράμπ, της πρώην καγκελαρίου της Γερμανίας της κας Μέρκελ, ζητήματα τα οποία είδαμε παρακολουθούνταν το ΚΚΕ, είχαμε μάθει, είχαμε ακούσει. Όπου και να ψάξει κανείς, όπου και να δει το θέμα των παρακολουθήσεων είναι ένα ζήτημα το οποίο προφανώς δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, προφανώς είναι θέμα δημοκρατίας και κράτος δικαίου έχει όμως μεγάλη σημασία να αναληφθούν οι απαραίτητες θεσμικές πρωτοβουλίες. Και είναι αυτές οι οποίες ήδη έχει ξεκινήσει να αναλαμβάνει η κυβέρνηση με την επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος όπου πλέον δυο εισαγγελείς θα πρέπει να ελέγχουν οποιαδήποτε υπόθεση αφορά σε επισυνδέσεις της ΕΥΠ και βεβαίως στο να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα ζητηματα τα οποία έρχονται από τρίτους κύκλους, μέσα από λογισμικά τα οποία κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα σ’ όλη την Ευρώπη. Ακούγεται ότι υπάρχουν πάνω από 100 λογισμικά που μπορούν κατά κάποιο τρόπο να παρακολουθούν τηλέφωνα. Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για μια μάχη με την ίδια την τεχνολογία και με την ίδια την εξέλιξη την οποία πρέπει κανείς να παρακολουθήσει με μεγάλη προσοχή αλλά βεβαίως και με την υπευθυνότητα που ορίζει ένα τέτοιο συγκεκριμένο θέμα.
Αναφορικά με την εξεταστική επιτροπή: Νομίζω ότι η γνωστή προσέγγιση ειδικά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να ανακαλύψει θέματα ή ζητήματα τα οποία αφορούσαν στη σημερινή κυβέρνηση τελικά οδήγησε σε αποκαλύψεις οι οποίες αφορούσαν τη δική της περίοδο, κι αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο πρέπει κανείς να μείνει και ενδεχομένως πρέπει να προβληματιστεί ιδιαιτέρα. Έχουμε θέματα με μηνύσεις πρώην υπουργών, έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας, είναι ζητήματα τα οποία δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερο προβληματισμό, ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών και βεβαίως μιας συνολικής προσέγγισης του πολιτικού συστήματος απέναντι σ’ ένα θέμα το οποίο χρειάζεται μια προσοχή.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να ενημερώσει τον κ.Ανδρουλάκη η Δικαιοσύνη: Υπάρχει δυστυχώς μια διασταλτικότητα στην ερμηνεία της κάθε υπόθεσης και στον τρόπο με τον οποίο αυτή η υπόθεση προσεγγίζεται από τα πρόσωπα ή τα πολιτικά κόμματα. Όταν υπάρχει ένας νόμος ο οποίος προβλέπει την εμπιστευτικότητα αντιλαμβάνεστε ότι το ζήτημα ξεκινάει από εκεί ακριβώς και εκεί είναι το θέμα το οποίο πρέπει κανείς σε μεγάλο βαθμό να αναδείξει και να αποφασίσει αν θέλει να τηρούμε το νόμο ή δεν θέλει να τηρούμε το νόμο. Δεν μπορεί να γίνεται επίκληση της τήρησης του νόμου ad hoc. Κάποιες φορές όταν μας βολεύει να τηρείται ο νόμος κάποιες φορές όταν δεν μας βολεύει να μην τηρείται ο νόμος και να τον ξεπεράσουμε. Δεν νομίζω ότι όλα αυτά επιδέχονται μεγάλη συζήτηση. Όταν υπάρχει δικαστική έρευνα και μάλιστα σε αυτό το επίπεδο από τον ίδιο τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που όλοι αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για ένα πρόσωπο που χαίρει και της εκτίμησης και του σεβασμού και της ανεξαρτησίας της λειτουργικής και προσωπικής του με βάση το σύνταγμα αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει κανείς να αναμένει και τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η ίδια η δικαιοσύνη παράλληλα με την αρμόδια επιτροπή στο κοινοβούλιο που προσπαθεί να βρει μια άκρη και προσπαθεί να αναλύσει όλα τα δεδομένα.
Αναφορικά με το νόμο για τις απεργίες: Τα δικαστήρια λειτουργούνε απλά δυστυχώς όλοι αυτοί οι οποίοι αποφασίζουν για τις απεργιακές κινητοποιήσεις δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην κοινωνία βρίσκουν τον τρόπο ούτως ώστε να τις ανακοινώνουν σε ένα πολύ μικρότερο χρόνο από τον προβλεπόμενο και βεβαίως αυτά κάθε φορά έχουν να κάνουν με την ίδια τη χρονική στιγμή ή με τον πραγματικό χρόνο που υπάρχει στη δυνατότητα και του δικαστηρίου να εκδικάσει μια υπόθεση αλλά και του χρόνου που κατατίθενται όλα τα απαραίτητα δικόγραφα. Εν προκειμένου το ζήτημα είναι ότι ενδεχομένως πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά το πλαίσιο γιατί αυτό είναι κάτι το οποίο επαναλαμβάνεται. Ξέρετε τι γίνεται; Αντί να υπάρχει ο προβλεπόμενος χρόνος κατάθεσης για την προβλεπόμενη απεργία από την πλευρά των συνδικαλιστικών οργάνων δυστυχώς προκηρύσσουν τη συγκεκριμένη απεργία σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πριν την ίδια την απεργία αυτό αντιλαμβάνεστε ότι βάζει σε ένα αγώνα δρόμου και τους νομικούς συμβούλους των δημοσίων φορέων οι οποίοι πρέπει να τρέξουν να φτάσουν έγκαιρα προκειμένου να εκδικαστεί η υπόθεση την ίδια μέρα διότι διαφορετικά πηγαίνει την άλλη μέρα και αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να δει κανείς. Αυτό που μπορώ να σας πω από την πλευρά της δικαιοσύνης είναι ότι τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο υπάρχει πάντα η ετοιμότητα με βάση τους προβλεπόμενους χρόνους, είναι πάρα πολλές αυτές οι υποθέσεις που έγκαιρα έχουν εκδώσει δικαστικές αποφάσεις για παράνομες και καταχρηστικές απεργίες όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά εδώ νομίζω ότι είναι και ένα θέμα κοινωνικής ευθύνης. Η κοινωνική ευθύνη δεν αναδεικνύεται μόνο από το να βρίσκω ένα τρικ και να προκηρύσσω απεργία λίγες ώρες πριν τον πραγματικό χρόνο της απεργίας, αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι χιλιαδες πολίτες ταλαιπωρούνται, δημιουργούνται ζητήματα τα οποία δυστυχώς έχουν ένα πολύ πιο έντονο αντίκτυπο και ένα πολύ πιο σοβαρό αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκουν οι απεργοί να κερδίσουν.
Αναφορικά με το θεσμό κοινωνικής εργασίας ή εναλλακτικής ποινής φυλάκισης: Καταρχήν η κοινωφελής εργασία με βάση τον ποινικό κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ έγινε κύρια ποινή και δεν θα διαφωνήσει κανείς. Νομίζω ότι μια γενικότερη φιλοσοφία είναι ότι τουλάχιστον σε πράξεις οι οποίες πρέπει να τιμωρηθούν και δεν υπάρχει λόγος μεγάλης επιβολής τιμωρίας παρά μόνο μιας σωφρονιστικής προσέγγισης η κοινωφελής εργασία έχει έναν πολύ ιδιαίτερο και έναν πολύ κρίσιμο ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση και σε αυτή τη λογική. Το ζήτημα είναι ότι όταν γίνεται κύρια ποινή πλέον μιλάμε για έναν τεράστιο αριθμό καταδικασμένων για κοινωφελή εργασία και για αυτό δεν υπήρχε καμία απολύτως πρόβλεψη. Η πρόβλεψη η οποία έπρεπε να υπάρχει είναι ότι καταρχήν έπρεπε να διευρυνθεί ο αριθμός των φορέων δηλαδή που θα κάνουν κοινωφελή εργασία. Υπήρχαν ζητήματα τα οποία αφορούσαν στην ίδια την ασφάλιση των ανθρώπων που καλούνταν να κάνουν κοινωφελή εργασία. Υπήρχαν ζητήματα τα οποία έπρεπε να δει κανείς μέσα από τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής, και μιλάω για τους φορείς, ότι ειναι διαθέσιμοι να δεχτούν ανθρώπους για κοινωφελή εργασία. Όλα αυτά τα επεξεργαστήκαμε για περισσότερο από ένα χρόνο με μια επιτροπή στην οποία συμμετείχαν η ΚΕΔΕ, το υπουργειο Απασχόλησης αλλά και φορείς οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να υποδεχτούν ανθρώπους για κοινωφελή εργασία. Καταλήξαμε σε μια κοινή υπουργική απόφαση, είναι στη διαδικασία της συλλογής υπογραφών των συναρμοδίων υπουργών νομίζω ότι το αργότερο μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα ενεργοποιείται εκ νέου ο θεσμός της κοινωφελούς εργασίας, που ήταν σε αναστολή, έχοντας λύσει όλα τα προβλήματα.
Αναφορικά με το νόμο για τη συνεπιμέλεια: Υπάρχει προφανώς ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου ένας νόμος του κράτους σιγά-σιγά ως κουλτούρα να υιοθετείται και από το δικαστικό σώμα. Ήδη υπάρχουν πολλές δικαστικές αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση κάθε περίπτωση όμως είναι μια μοναδική περίπτωση που εξετάζεται κάτω από την ανεξάρτητη δικαστική κρίση του κάθε δικαστή. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους, θα τα δούμε, αν χρειαστεί να κάνουμε και κάποιες άλλες νομοθετικές παρεμβάσεις θα τις δούμε σε μελλοντικό χρόνο. Το ζήτημα είναι ότι πλέον λειτουργούμε με μια άλλη λογική και θέλω να πιστεύω ότι σιγά –σιγά μέσα από μια διαδικασία που θα βοηθήσει οι δικαστές να υιοθετήσουν το πνεύμα και την κουλτούρα του συγκεκριμένου νόμου θα μπορέσουν να αμβλυνθούν τα πολλά προβλήματα που είχαμε να συμβαίνουν και να υπάρχουν από το παρελθόν.
Για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης: Εκτιμώ ότι με βάση τους χρόνους που προβλέπονται μέχρι το τέλος του 2025 η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα θα είναι απολύτως ψηφιακή.
ζήτησε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret με τον Παναγιώτη Τζένο ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, τονίζοντας πως θα πρέπει να υπάρξει μια συνολική προσέγγιση από το πολιτικό σύστημα.Αναφερόμενος στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής είπε ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης οδήγησε σε αποκαλύψεις που αφορούσαν τη δική της περίοδο.
Παράλληλα, είπε πως θα πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά το πλαίσιο για τις απεργίες ενώ ανέφερε ότι αυτοί που αποφασίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις βρίσκουν τρόπο να ανακοινώνουν σε μικρότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο.
Αναλυτικά η συνέντευξή του
Αναφορικά με την υπόθεση των παρακολουθήσεων: Από την πρώτη στιγμή που βγήκε στο φως της δημοσιότητας το συγκεκριμένο ζήτημα ο ίδιος ο πρωθυπουργός με διάγγελμα του εξήγησε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο θεσμικό ζήτημα το οποίο προφανώς χρειάζεται αναθεώρηση και πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες γι’ αυτό. Βεβαίως δεχόμενος ότι όλα αυτά ήταν θέματα ή ζητήματα τα οποία έρχονται από το παρελθόν, δεν ξέρω αν πρέπει να θυμίζω οτι η προηγούμενη κυβέρνηση είναι αυτή η οποία χαλάρωσε τον έλεγχο βάζοντας έναν εισαγγελέα στην ΕΥΠ αντί για δυο να υπογράφει προκειμένου όλες αυτές οι υποθέσεις να εξελίσσονται, αυτό είναι μια υπόθεση την οποία την έχουμε πει πάρα πολλές φόρες.
Το ζήτημα όμως είναι ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο διαπιστώνει κανείς ότι χρειάζεται πρωτοβουλίες και χρειάζεται βεβαίως μια συνολική από το πολιτικό σύστημα προσέγγιση του και το λεω διότι αν καθίσουμε να δούμε τι συμβαίνει γύρω μας το ζήτημα των παρακολουθήσεων είναι τεράστιο ζήτημα, δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα, αφορά ενδεχομένως τις ΗΠΑ με την παρακολούθηση του πρώην πρόεδρου των ΗΠΑ του κ. Τράμπ, της πρώην καγκελαρίου της Γερμανίας της κας Μέρκελ, ζητήματα τα οποία είδαμε παρακολουθούνταν το ΚΚΕ, είχαμε μάθει, είχαμε ακούσει. Όπου και να ψάξει κανείς, όπου και να δει το θέμα των παρακολουθήσεων είναι ένα ζήτημα το οποίο προφανώς δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, προφανώς είναι θέμα δημοκρατίας και κράτος δικαίου έχει όμως μεγάλη σημασία να αναληφθούν οι απαραίτητες θεσμικές πρωτοβουλίες. Και είναι αυτές οι οποίες ήδη έχει ξεκινήσει να αναλαμβάνει η κυβέρνηση με την επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος όπου πλέον δυο εισαγγελείς θα πρέπει να ελέγχουν οποιαδήποτε υπόθεση αφορά σε επισυνδέσεις της ΕΥΠ και βεβαίως στο να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα ζητηματα τα οποία έρχονται από τρίτους κύκλους, μέσα από λογισμικά τα οποία κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα σ’ όλη την Ευρώπη. Ακούγεται ότι υπάρχουν πάνω από 100 λογισμικά που μπορούν κατά κάποιο τρόπο να παρακολουθούν τηλέφωνα. Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για μια μάχη με την ίδια την τεχνολογία και με την ίδια την εξέλιξη την οποία πρέπει κανείς να παρακολουθήσει με μεγάλη προσοχή αλλά βεβαίως και με την υπευθυνότητα που ορίζει ένα τέτοιο συγκεκριμένο θέμα.
Αναφορικά με την εξεταστική επιτροπή: Νομίζω ότι η γνωστή προσέγγιση ειδικά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να ανακαλύψει θέματα ή ζητήματα τα οποία αφορούσαν στη σημερινή κυβέρνηση τελικά οδήγησε σε αποκαλύψεις οι οποίες αφορούσαν τη δική της περίοδο, κι αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο πρέπει κανείς να μείνει και ενδεχομένως πρέπει να προβληματιστεί ιδιαιτέρα. Έχουμε θέματα με μηνύσεις πρώην υπουργών, έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας, είναι ζητήματα τα οποία δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερο προβληματισμό, ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών και βεβαίως μιας συνολικής προσέγγισης του πολιτικού συστήματος απέναντι σ’ ένα θέμα το οποίο χρειάζεται μια προσοχή.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να ενημερώσει τον κ.Ανδρουλάκη η Δικαιοσύνη: Υπάρχει δυστυχώς μια διασταλτικότητα στην ερμηνεία της κάθε υπόθεσης και στον τρόπο με τον οποίο αυτή η υπόθεση προσεγγίζεται από τα πρόσωπα ή τα πολιτικά κόμματα. Όταν υπάρχει ένας νόμος ο οποίος προβλέπει την εμπιστευτικότητα αντιλαμβάνεστε ότι το ζήτημα ξεκινάει από εκεί ακριβώς και εκεί είναι το θέμα το οποίο πρέπει κανείς σε μεγάλο βαθμό να αναδείξει και να αποφασίσει αν θέλει να τηρούμε το νόμο ή δεν θέλει να τηρούμε το νόμο. Δεν μπορεί να γίνεται επίκληση της τήρησης του νόμου ad hoc. Κάποιες φορές όταν μας βολεύει να τηρείται ο νόμος κάποιες φορές όταν δεν μας βολεύει να μην τηρείται ο νόμος και να τον ξεπεράσουμε. Δεν νομίζω ότι όλα αυτά επιδέχονται μεγάλη συζήτηση. Όταν υπάρχει δικαστική έρευνα και μάλιστα σε αυτό το επίπεδο από τον ίδιο τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που όλοι αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για ένα πρόσωπο που χαίρει και της εκτίμησης και του σεβασμού και της ανεξαρτησίας της λειτουργικής και προσωπικής του με βάση το σύνταγμα αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει κανείς να αναμένει και τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η ίδια η δικαιοσύνη παράλληλα με την αρμόδια επιτροπή στο κοινοβούλιο που προσπαθεί να βρει μια άκρη και προσπαθεί να αναλύσει όλα τα δεδομένα.
Αναφορικά με το νόμο για τις απεργίες: Τα δικαστήρια λειτουργούνε απλά δυστυχώς όλοι αυτοί οι οποίοι αποφασίζουν για τις απεργιακές κινητοποιήσεις δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην κοινωνία βρίσκουν τον τρόπο ούτως ώστε να τις ανακοινώνουν σε ένα πολύ μικρότερο χρόνο από τον προβλεπόμενο και βεβαίως αυτά κάθε φορά έχουν να κάνουν με την ίδια τη χρονική στιγμή ή με τον πραγματικό χρόνο που υπάρχει στη δυνατότητα και του δικαστηρίου να εκδικάσει μια υπόθεση αλλά και του χρόνου που κατατίθενται όλα τα απαραίτητα δικόγραφα. Εν προκειμένου το ζήτημα είναι ότι ενδεχομένως πρέπει να αναθεωρηθεί συνολικά το πλαίσιο γιατί αυτό είναι κάτι το οποίο επαναλαμβάνεται. Ξέρετε τι γίνεται; Αντί να υπάρχει ο προβλεπόμενος χρόνος κατάθεσης για την προβλεπόμενη απεργία από την πλευρά των συνδικαλιστικών οργάνων δυστυχώς προκηρύσσουν τη συγκεκριμένη απεργία σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πριν την ίδια την απεργία αυτό αντιλαμβάνεστε ότι βάζει σε ένα αγώνα δρόμου και τους νομικούς συμβούλους των δημοσίων φορέων οι οποίοι πρέπει να τρέξουν να φτάσουν έγκαιρα προκειμένου να εκδικαστεί η υπόθεση την ίδια μέρα διότι διαφορετικά πηγαίνει την άλλη μέρα και αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να δει κανείς. Αυτό που μπορώ να σας πω από την πλευρά της δικαιοσύνης είναι ότι τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο υπάρχει πάντα η ετοιμότητα με βάση τους προβλεπόμενους χρόνους, είναι πάρα πολλές αυτές οι υποθέσεις που έγκαιρα έχουν εκδώσει δικαστικές αποφάσεις για παράνομες και καταχρηστικές απεργίες όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά εδώ νομίζω ότι είναι και ένα θέμα κοινωνικής ευθύνης. Η κοινωνική ευθύνη δεν αναδεικνύεται μόνο από το να βρίσκω ένα τρικ και να προκηρύσσω απεργία λίγες ώρες πριν τον πραγματικό χρόνο της απεργίας, αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι χιλιαδες πολίτες ταλαιπωρούνται, δημιουργούνται ζητήματα τα οποία δυστυχώς έχουν ένα πολύ πιο έντονο αντίκτυπο και ένα πολύ πιο σοβαρό αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκουν οι απεργοί να κερδίσουν.
Αναφορικά με το θεσμό κοινωνικής εργασίας ή εναλλακτικής ποινής φυλάκισης: Καταρχήν η κοινωφελής εργασία με βάση τον ποινικό κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ έγινε κύρια ποινή και δεν θα διαφωνήσει κανείς. Νομίζω ότι μια γενικότερη φιλοσοφία είναι ότι τουλάχιστον σε πράξεις οι οποίες πρέπει να τιμωρηθούν και δεν υπάρχει λόγος μεγάλης επιβολής τιμωρίας παρά μόνο μιας σωφρονιστικής προσέγγισης η κοινωφελής εργασία έχει έναν πολύ ιδιαίτερο και έναν πολύ κρίσιμο ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση και σε αυτή τη λογική. Το ζήτημα είναι ότι όταν γίνεται κύρια ποινή πλέον μιλάμε για έναν τεράστιο αριθμό καταδικασμένων για κοινωφελή εργασία και για αυτό δεν υπήρχε καμία απολύτως πρόβλεψη. Η πρόβλεψη η οποία έπρεπε να υπάρχει είναι ότι καταρχήν έπρεπε να διευρυνθεί ο αριθμός των φορέων δηλαδή που θα κάνουν κοινωφελή εργασία. Υπήρχαν ζητήματα τα οποία αφορούσαν στην ίδια την ασφάλιση των ανθρώπων που καλούνταν να κάνουν κοινωφελή εργασία. Υπήρχαν ζητήματα τα οποία έπρεπε να δει κανείς μέσα από τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής, και μιλάω για τους φορείς, ότι ειναι διαθέσιμοι να δεχτούν ανθρώπους για κοινωφελή εργασία. Όλα αυτά τα επεξεργαστήκαμε για περισσότερο από ένα χρόνο με μια επιτροπή στην οποία συμμετείχαν η ΚΕΔΕ, το υπουργειο Απασχόλησης αλλά και φορείς οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να υποδεχτούν ανθρώπους για κοινωφελή εργασία. Καταλήξαμε σε μια κοινή υπουργική απόφαση, είναι στη διαδικασία της συλλογής υπογραφών των συναρμοδίων υπουργών νομίζω ότι το αργότερο μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα ενεργοποιείται εκ νέου ο θεσμός της κοινωφελούς εργασίας, που ήταν σε αναστολή, έχοντας λύσει όλα τα προβλήματα.
Αναφορικά με το νόμο για τη συνεπιμέλεια: Υπάρχει προφανώς ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου ένας νόμος του κράτους σιγά-σιγά ως κουλτούρα να υιοθετείται και από το δικαστικό σώμα. Ήδη υπάρχουν πολλές δικαστικές αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση κάθε περίπτωση όμως είναι μια μοναδική περίπτωση που εξετάζεται κάτω από την ανεξάρτητη δικαστική κρίση του κάθε δικαστή. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους, θα τα δούμε, αν χρειαστεί να κάνουμε και κάποιες άλλες νομοθετικές παρεμβάσεις θα τις δούμε σε μελλοντικό χρόνο. Το ζήτημα είναι ότι πλέον λειτουργούμε με μια άλλη λογική και θέλω να πιστεύω ότι σιγά –σιγά μέσα από μια διαδικασία που θα βοηθήσει οι δικαστές να υιοθετήσουν το πνεύμα και την κουλτούρα του συγκεκριμένου νόμου θα μπορέσουν να αμβλυνθούν τα πολλά προβλήματα που είχαμε να συμβαίνουν και να υπάρχουν από το παρελθόν.
Για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης: Εκτιμώ ότι με βάση τους χρόνους που προβλέπονται μέχρι το τέλος του 2025 η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα θα είναι απολύτως ψηφιακή.