Αντιμετωπίζοντας τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, η μεγαλύτερη πρόκληση της Ν.Δ. υπήρξε η αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης που κάθε κυβέρνηση οφείλει να οικοδομεί με τους πολίτες.

Σε όλο τον χάρτη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις τρέχουσες ανάγκες όσο και τον απαιτούμενο μελλοντικό σχεδιασμό, η Ν.Δ. έχει την υποχρέωση να καλύψει ένα μεγάλο κενό και να πρωτοπορήσει δημοπρατώντας έργα πνοής σε ολόκληρη την επικράτεια. Ορισμένα από αυτά είναι:

  • Πάτρα-Πύργος όπως τόνισε ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης τα πρώτα 56χλμ από τον Πύργο θα παραδοθούν σε 30 μήνες και τέσσερις μήνες μετά το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του.
  • Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη που θα υλοποιηθεί στην Πελοπόννησο μέσω ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 250 εκ. ευρώ που προχωρά, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του μέχρι τέλος του χρόνου.
  • Άκτιο-Αμβρακία έργο προϋπολογισμού 150 εκ. ευρώ θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 (η παράκαμψη Αμφιλοχίας έχει δοθεί σε κυκλοφορία).
  • Η οδική σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο και τον Δυτικό άξονα με προϋπολογισμό 48 εκ. ευρώ, θα παραδοθεί εντός του 2023.
  • Flyover περιφερειακής Θεσσαλονίκης, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος
  • Παράδοση Μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του ‘23
  • Γραμμή 4 – Μετρό Αθήνας, τα εργοτάξια έχουν ξεκινήσει
  • Συντελεστής αναθεώρησης εργασιών. Νομοθετική ρύθμιση για PVC σωλήνες και ασφαλτικά ώστε οι αυξημένες τιμές προμήθειας να αποζημιώνονται απολογιστικά. Δυνατότητα προσωρινής διακοπής χωρίς προσμέτρηση στον συμβατικό χρόνο. Σε περίπτωση έγκαιρης ολοκλήρωσης, πριμ 5%
  • ΒΟΑΚ

- Άξονας Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση παραχώρησης): Έχουν εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης της Β Φάσης του διαγωνισμού

- Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ): Υπάρχει προσωρινός ανάδοχος. Υπογραφή σύμβασης το προσεχές διάστημα

- Νεάπολη – Άγιος Νικόλαο: Έχει υπογραφεί η σύμβαση και εντός του έτους θα πραγματοποιηθεί έναρξη εργασιών

Εκπονείται και υλοποιείται για πρώτη φορά ένας Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός Υποδομών, με έργα όχι μικροπολιτικής σκοπιμότητας, αλλά εθνικής αναγκαιότητας. Με νομοθετικές παρεμβάσεις (τροποποιήσεις του Ν.4412/16) πραγματοποιήθηκε εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου.

Ο υπουργός κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων 13 δις. Ευρώ για το 2023, υπογραμμίζοντας ότι «βασίζεται στις δύο θεμελιώδεις αρχές: Κάθε έργο που εξαγγέλλουμε να διαθέτει ωριμότητα μελετών και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Μέσα σε τρία χρόνια δημοπρατήθηκαν έργα 8 δις. Ευρώ των οποίων το κοινωνικό αποτύπωμα είναι οι 200.000 νέες θέσεις εργασίας την επόμενη τριετία.

Έχοντας την τιμή να προΐσταμαι του Τομέα Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, μπορώ με βεβαιότητα να δηλώσω ότι το πρόγραμμα μας έχει το απαιτούμενο βάθος παρεμβάσεων ικανό να ανταπεξέλθει τόσο στην επίλυση των καθημερινών θεμάτων των πολιτών όσο και στην αναπτυξιακή πρόκληση της εποχής.

*Η Αθανασία Οικονόμου είναι Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ και Πολιτικος Μηχανικος MSc