ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΝΔ: Η επιστροφή του «στρατηγού» Έρικ Παρκς - O νέος ρόλος στο Μαξίμου και οι αρμοδιότητες του «γκουρού» της ψηφιακής επικοινωνίας ενόψει εκλογών
Μετά την ολιγόμηνη απουσία του, ο πρωθυπουργός τον «επιστράτευσε» στην Ηρώδου Αττικού αμέσως μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, ως «campaign strategist»
Τη διετία 2017-2018, ο Έρικ Παρκς
εισερχόταν στα κεντρικά γραφεία της οδού Πειραιώς χρησιμοποιώντας… ψευδώνυμο: Κανείς, πλην του Κυριάκου Μητσοτάκη και του στενού επιτελείου του, δεν γνώριζε ποιος ήταν ο «ιθύνων νους» πίσω από τα ψηφιακά εργαλεία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κόμματος.
Άτυπος σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, δεν είχε πάρει ακόμη την απόφαση να ενταχθεί οργανικά στο επιτελείο του, κάτι που τελικά έπραξε το καλοκαίρι του 2019. Τότε, ο αθόρυβος συνεργάτης του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης έγινε ο υπεύθυνος για τα ψηφιακά Μέσα του πρωθυπουργού.
Για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Έρικ Παρκς είναι ένας «εξαιρετικός ομαδικός παίκτης» και ταυτόχρονα ο αρχιτέκτονας της ψηφιακής επικοινωνίας των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, της επιτυχημένης ψηφιακής «απάντησης» κατά τη διάρκεια του υβριδικού πολέμου με την Τουρκία στον Εβρο και της επικοινωνιακής στρατηγικής για τον Covid το 2020.
Έτσι, μετά την ολιγόμηνη απουσία του για προσωπικούς λόγους, τον «επιστράτευσε» στην Ηρώδου Αττικού αμέσως μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, ως «campaign strategist», υπεύθυνο δηλαδή για την καμπάνια των εκλογών. Ποιος είναι, όμως, ο 47χρονος Ελληνοαμερικανός, που χτίζει μεθοδικά όλα αυτά τα χρόνια την εικόνα της Νέας Δημοκρατίας και της κυβέρνησης στο Διαδίκτυο;
Όλοι μαζί έστυψαν το μυαλό τους για να βρουν μια καινοτόμο εφαρμογή (application) η οποία θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να αποτελέσει έτσι το «όχημα» μιας επικερδούς επιχείρησης. Επειτα από πολλή δουλειά, μπόλικα ταξίδια, αρκετή υπομονή και επιμονή, κατάφεραν όχι μόνο να «γεννήσουν» την κατάλληλη ιδέα, αλλά και να αντλήσουν συνολικά 350.000 δολάρια από Αμερικανούς, Ρώσους και Κινέζους επενδυτές για να την εφαρμόσουν.
Έτσι, τον Δεκέμβριο του 2010 δημιουργήθηκε η εφαρμογή «gipht.me» (και η ομώνυμη εταιρεία) για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα. Πρόκειται για έναν συνδυασμό των λέξεων «gift» και «phone», με την εφαρμογή (σ.σ.: αργότερα μετονομάστηκε σε Pinnata) να προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να στέλνουν «έξυπνο», προσωποποιημένο περιεχόμενο, όπως διαδραστικές κάρτες, μηνύματα με εποχικό περιεχόμενο, ενθύμια στιγμών, κουπόνια, προσφορές κ.λπ. Εξωτερικός σύμβουλος, μάλιστα, στην «gipht.me» ήταν για ένα διάστημα ο 27χρονος τότε Κυριάκος Πιερρακάκης και νυν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 22 Οκτωβρίου 2022.
Άτυπος σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, δεν είχε πάρει ακόμη την απόφαση να ενταχθεί οργανικά στο επιτελείο του, κάτι που τελικά έπραξε το καλοκαίρι του 2019. Τότε, ο αθόρυβος συνεργάτης του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης έγινε ο υπεύθυνος για τα ψηφιακά Μέσα του πρωθυπουργού.
Για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Έρικ Παρκς είναι ένας «εξαιρετικός ομαδικός παίκτης» και ταυτόχρονα ο αρχιτέκτονας της ψηφιακής επικοινωνίας των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, της επιτυχημένης ψηφιακής «απάντησης» κατά τη διάρκεια του υβριδικού πολέμου με την Τουρκία στον Εβρο και της επικοινωνιακής στρατηγικής για τον Covid το 2020.
Έτσι, μετά την ολιγόμηνη απουσία του για προσωπικούς λόγους, τον «επιστράτευσε» στην Ηρώδου Αττικού αμέσως μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, ως «campaign strategist», υπεύθυνο δηλαδή για την καμπάνια των εκλογών. Ποιος είναι, όμως, ο 47χρονος Ελληνοαμερικανός, που χτίζει μεθοδικά όλα αυτά τα χρόνια την εικόνα της Νέας Δημοκρατίας και της κυβέρνησης στο Διαδίκτυο;
Το βιογραφικό
Ο Έρικ Θανόπουλος-Παρκς γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα. Πήρε τον πρώτο του υπολογιστή (έναν ZX Spectrum 48) στην ηλικία των 7 ετών και αγάπησε αμέσως τον κόσμο των νέων τεχνολογιών. Σπούδασε Εγκληματολογία στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ στις ΗΠΑ και Νομική στο Πανεπιστήμιο του Εσεξ στη Βρετανία και ξεκίνησε να εργάζεται ως δικηγόρος στο Κολοράντο, για να κάνει πολύ γρήγορα στροφή στην καριέρα του και να ασχοληθεί με τις τηλεπικοινωνίες, τον σχεδιασμό βιντεοπαιχνιδιών και την ψηφιακή διαφήμιση στην Αμερική, στα Βαλκάνια και φυσικά στην Ελλάδα.Η εφαρμογή
Στην Αθήνα επέστρεψε πριν από δώδεκα χρόνια περίπου. Τότε, σε ένα γραφείο στο Γκάζι, δίπλα στις γραμμές του τρένου, μια ομάδα νέων και ταλαντούχων Ελλήνων εργάζονταν πάνω σε βιντεοπαιχνίδια και ψηφιακές εφαρμογές, αναζητώντας καινοτόμες ιδέες και φυσικά χρηματοδότηση. Ο Έρικ Παρκς δεν ήταν αρχικά μέλος της ομάδας αυτής, έγινε όμως πολύ γρήγορα. Σε ένα καφέ στον Πειραιά, τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας τον έπεισαν να αφήσει τη δουλειά που είχε τότε ως διευθυντής σε τεχνική εταιρεία που έφτιαχνε σταθμούς κινητής τηλεφωνίας στα Σκόπια και να γυρίσει στην Ελλάδα.Όλοι μαζί έστυψαν το μυαλό τους για να βρουν μια καινοτόμο εφαρμογή (application) η οποία θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να αποτελέσει έτσι το «όχημα» μιας επικερδούς επιχείρησης. Επειτα από πολλή δουλειά, μπόλικα ταξίδια, αρκετή υπομονή και επιμονή, κατάφεραν όχι μόνο να «γεννήσουν» την κατάλληλη ιδέα, αλλά και να αντλήσουν συνολικά 350.000 δολάρια από Αμερικανούς, Ρώσους και Κινέζους επενδυτές για να την εφαρμόσουν.
Έτσι, τον Δεκέμβριο του 2010 δημιουργήθηκε η εφαρμογή «gipht.me» (και η ομώνυμη εταιρεία) για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα. Πρόκειται για έναν συνδυασμό των λέξεων «gift» και «phone», με την εφαρμογή (σ.σ.: αργότερα μετονομάστηκε σε Pinnata) να προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να στέλνουν «έξυπνο», προσωποποιημένο περιεχόμενο, όπως διαδραστικές κάρτες, μηνύματα με εποχικό περιεχόμενο, ενθύμια στιγμών, κουπόνια, προσφορές κ.λπ. Εξωτερικός σύμβουλος, μάλιστα, στην «gipht.me» ήταν για ένα διάστημα ο 27χρονος τότε Κυριάκος Πιερρακάκης και νυν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ψηφιακή διαφήμιση
Ο Ερικ Παρκς, από τους πιο ταλαντούχους στη startup σκηνή και ειδικά στην ψηφιακή διαφήμιση στην Ελλάδα, συνεργάστηκε και με άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις (Pollfish, Novoville κ.ά.), ενώ έγινε επικεφαλής του ψηφιακού τμήματος της διαφημιστικής εταιρείας Leo Burnett και αργότερα της The Newtons Laboratory και της Tempo-OMD. Το 2013 ήταν μάλιστα επικεφαλής της επιτροπής για τα ψηφιακά βραβεία στα βραβεία «Ερμής» της Ενωσης Διαφημιστών Ελλάδας.Θετικά σχόλια
Έναν χρόνο νωρίτερα, το 2012, η ομιλία του στη διοργάνωση TEDx Θεσσαλονίκης είχε δημιουργήσει αίσθηση και είχε συζητηθεί με θετικά σχόλια, αφού είχε περιγράψει πολύ ζωντανά και παραστατικά, με αναφορές στην ελληνική μυθολογία, τις δυσκολίες που πέρασε ως νέος επιχειρηματίας ο ίδιος και η ομάδα του «gipht. me» μέχρι τελικά να ταξιδέψουν στη Σίλικον Βάλεϊ και να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη χρηματοδότηση από το εξωτερικό. Σήμερα, πατέρας δύο παιδιών και καταξιωμένος στη διαφημιστική αγορά -με πλήθος βραβείων-, ο Παρκς αποτελεί πλέον έναν κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα που θα οδηγήσει τη Ν.Δ. στις διπλές εκλογές του 2023 και, όπως προσδοκούν στο Μέγαρο Μαξίμου, στην αυτοδυναμία στη δεύτερη κάλπη.*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 22 Οκτωβρίου 2022.