ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Άδωνις Γεωργιάδης: «Κοροϊδεύετε εσείς, εγώ θα πηγαίνω στα σούπερ μάρκετ» - «Το "καλάθι του νοικοκυριού" δουλεύει»
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ήταν κάθετος σε ό,τι αφορά τις επισκέψεις του για τον έλεγχο των τιμών και αισιόδοξος ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» θα κάνει «κλικ» και σε άλλες χώρες
Μειώσεις τιμών από την πρώτη στη δεύτερη εβδομάδα επέφερε το σύστημα με το «καλάθι του νοικοκυριού
», όπως δείχνουν τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
«Δεν θριαμβολογώ. Αυτό μπορεί να αλλάξει την επόμενη εβδομάδα. Γι' αυτό θα είμαστε από πάνω και θα πηγαίνω στο σόου, που με κατηγορεί η αντιπολίτευση, κάθε Τετάρτη, στην αλυσίδα που έχει τις φθηνότερες τιμές. Εύχομαι να εναλλάσσεται αυτή η αλυσίδα και να μπορούμε να πηγαίνουμε σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε σχολιάσει λίγα λεπτά νωρίτερα την κριτική που δέχεται ότι επιδίδεται σε καθημερινό επικοινωνιακό σόου με το «καλάθι του νοικοκυριού», τη στιγμή που η κοινωνία συνεχίζει να μαστίζεται από την ακρίβεια.
«Τα αποτελέσματα από το "καλάθι του νοικοκυριού" είναι μετρήσιμα. Όσο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα με κατηγορείτε για τηλεοπτικό σόου, το τελικό αποτέλεσμα του "καλαθιού" μετριέται μόνο σε ένα μέρος, στην τιμή στο ράφι. Αν η τιμή στο ράφι πέφτει, το αν εγώ κάνω σόου ή αν πάω να τραγουδήσω στο σούπερ μάρκετ ή αν πάω να κάνω push ups στο σούπερ μάρκετ, αν πάω να βάψω έναν τοίχο στο σούπερ μάρκετ, είναι αδιάφορο στον καταναλωτή. Τον καταναλωτή τον ενδιαφέρει αν θα μπορέσει να πάρει τα προϊόντα που θέλει σε φθηνότερη τιμή», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι στο e-katanalotis αναρτώνται και οι τιμές της προηγούμενης εβδομάδας, προκειμένου να γίνεται σύγκριση. Όπως λοιπόν ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, από τα 644 προϊόντα που περιέχει το «καλάθι» και είναι ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα, σε δύο προϊόντα σημειώθηκε αύξηση, σε 101 προϊόντα μείωση και σε 541 προϊόντα σταθερή τιμή. Από τα δε νέα προϊόντα που μπήκαν στο «καλάθι του νοικοκυριού», σημειώθηκε μείωση, «γι' αυτό και τα "καλάθια", στο σύνολο, έχουν μείωση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα».
Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι σε συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τη βιομηχανία τροφίμων, του επισημάνθηκε ο κίνδυνος για κλείσιμο επιχειρήσεων. «Δεν θα κλείσουν. Τα δύο χρόνια της πανδημίας και τα σούπερ μάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων βγάλανε τεράστια κέρδη, τα περισσότερα της τελευταίας δεκαετίας. Θα αντέξουν να χάσουν λίγα από τα κέρδη τους, ακόμα κι αν έχουν λίγες ζημίες φέτος, αρκεί ο καταναλωτής να πάρει, τώρα που είναι ο δύσκολος χειμώνας, με χαμηλότερες τιμές τα προϊόντα που έχει ανάγκη και να βγάζει τον μήνα του», είπε ο υπουργός.
Κεντρικός στόχος είναι να συγκρίνονται οι αλυσίδες σε εβδομαδιαία βάση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που αναγνώρισε ότι «αυτό πιέζει πολύ τις αλυσίδες, δεν είναι ευχαριστημένες με αυτό, στενοχωριούνται, αλλά δεν πειράζει, διότι τώρα το προέχον είναι να κερδίσει ο καταναλωτής». Η εκτίμηση του υπουργείου, πάντως, είναι ότι όσο υπάρχει το «καλάθι του νοικοκυριού», θα «φρενάρει» τις αυξήσεις και σε προϊόντα εκτός της περιμέτρου που έχει προσδιοριστεί.
Παράλληλα, ο υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι υπήρξε ήδη ευρωπαϊκή χώρα που προσέγγισε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, διότι «εντυπωσιάστηκαν πώς τα δικά μας σούπερ μάρκετ σταμάτησαν να αυξάνουν τις τιμές, ενώ τα δικά τους συνεχίζουν να τις αυξάνουν» και «τους παρεσχέθη τεχνογνωσία». Και σήμερα το υπουργείο δέχθηκε αντίστοιχο αίτημα και από δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα. «Μην εκπλαγείτε αν δείτε σε λίγο το "καλάθι του νοικοκυριού" να το αντιγράφουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όχι γιατί θα πάει ο Άδωνις στα δικά τους κανάλια, να κάνει σόου αλλά γιατί τελικά δουλεύει. Όσο εσείς το απαξιώνετε, με ειρωνείες για εμένα, τόσο περισσότερο δουλεύει το "καλάθι του νοικοκυριού"», είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είπε ότι η Ελλάδα έχει σημαντικά χαμηλότερο πληθωρισμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και προσέθεσε: «Η μάχη για τον πληθωρισμό είναι μια δύσκολη μάχη. Δεν είναι εύκολη. Είναι πολύ-παραγοντική και σύνθετη μάχη, είναι προβληματική μάχη. Δυστυχώς, έγινε και αυτό στη θητεία μου. Να ζήσω, ως υπουργός Ανάπτυξης, τον μεγαλύτερο πληθωριστικό κύκλο του κόσμου από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Τη ζωή την παίρνεις πάντα όπως έρχεται. Δεν έχεις δικαίωμα να κλαίγεσαι. Και σε αυτές τα εξετάσεις, όμως, η Ελλάδα έχει τα καλύτερα, από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αποτελέσματα».
Η μάχη δεν τελειώνει, είπε επίσης ο υπουργός και ενημέρωσε την Επιτροπή της Βουλής ότι σήμερα είχε συνάντηση με τη Βιομηχανία Τροφίμων, τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους των πολυεθνικών εταιρειών, προκειμένου να διευκρινισθεί γιατί είναι ακριβότερα ομοειδή προϊόντα.
«Όλοι θα συμβάλουν στη μάχη για να προστατεύσει ο καταναλωτής του εισόδημά του. Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, θαύματα δεν μπορεί να κάνει κανένας», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.
«Δεν θριαμβολογώ. Αυτό μπορεί να αλλάξει την επόμενη εβδομάδα. Γι' αυτό θα είμαστε από πάνω και θα πηγαίνω στο σόου, που με κατηγορεί η αντιπολίτευση, κάθε Τετάρτη, στην αλυσίδα που έχει τις φθηνότερες τιμές. Εύχομαι να εναλλάσσεται αυτή η αλυσίδα και να μπορούμε να πηγαίνουμε σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε σχολιάσει λίγα λεπτά νωρίτερα την κριτική που δέχεται ότι επιδίδεται σε καθημερινό επικοινωνιακό σόου με το «καλάθι του νοικοκυριού», τη στιγμή που η κοινωνία συνεχίζει να μαστίζεται από την ακρίβεια.
«Τα αποτελέσματα από το "καλάθι του νοικοκυριού" είναι μετρήσιμα. Όσο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα με κατηγορείτε για τηλεοπτικό σόου, το τελικό αποτέλεσμα του "καλαθιού" μετριέται μόνο σε ένα μέρος, στην τιμή στο ράφι. Αν η τιμή στο ράφι πέφτει, το αν εγώ κάνω σόου ή αν πάω να τραγουδήσω στο σούπερ μάρκετ ή αν πάω να κάνω push ups στο σούπερ μάρκετ, αν πάω να βάψω έναν τοίχο στο σούπερ μάρκετ, είναι αδιάφορο στον καταναλωτή. Τον καταναλωτή τον ενδιαφέρει αν θα μπορέσει να πάρει τα προϊόντα που θέλει σε φθηνότερη τιμή», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι στο e-katanalotis αναρτώνται και οι τιμές της προηγούμενης εβδομάδας, προκειμένου να γίνεται σύγκριση. Όπως λοιπόν ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, από τα 644 προϊόντα που περιέχει το «καλάθι» και είναι ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα, σε δύο προϊόντα σημειώθηκε αύξηση, σε 101 προϊόντα μείωση και σε 541 προϊόντα σταθερή τιμή. Από τα δε νέα προϊόντα που μπήκαν στο «καλάθι του νοικοκυριού», σημειώθηκε μείωση, «γι' αυτό και τα "καλάθια", στο σύνολο, έχουν μείωση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα».
Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι σε συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τη βιομηχανία τροφίμων, του επισημάνθηκε ο κίνδυνος για κλείσιμο επιχειρήσεων. «Δεν θα κλείσουν. Τα δύο χρόνια της πανδημίας και τα σούπερ μάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων βγάλανε τεράστια κέρδη, τα περισσότερα της τελευταίας δεκαετίας. Θα αντέξουν να χάσουν λίγα από τα κέρδη τους, ακόμα κι αν έχουν λίγες ζημίες φέτος, αρκεί ο καταναλωτής να πάρει, τώρα που είναι ο δύσκολος χειμώνας, με χαμηλότερες τιμές τα προϊόντα που έχει ανάγκη και να βγάζει τον μήνα του», είπε ο υπουργός.
Κεντρικός στόχος είναι να συγκρίνονται οι αλυσίδες σε εβδομαδιαία βάση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που αναγνώρισε ότι «αυτό πιέζει πολύ τις αλυσίδες, δεν είναι ευχαριστημένες με αυτό, στενοχωριούνται, αλλά δεν πειράζει, διότι τώρα το προέχον είναι να κερδίσει ο καταναλωτής». Η εκτίμηση του υπουργείου, πάντως, είναι ότι όσο υπάρχει το «καλάθι του νοικοκυριού», θα «φρενάρει» τις αυξήσεις και σε προϊόντα εκτός της περιμέτρου που έχει προσδιοριστεί.
Παράλληλα, ο υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι υπήρξε ήδη ευρωπαϊκή χώρα που προσέγγισε το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, διότι «εντυπωσιάστηκαν πώς τα δικά μας σούπερ μάρκετ σταμάτησαν να αυξάνουν τις τιμές, ενώ τα δικά τους συνεχίζουν να τις αυξάνουν» και «τους παρεσχέθη τεχνογνωσία». Και σήμερα το υπουργείο δέχθηκε αντίστοιχο αίτημα και από δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα. «Μην εκπλαγείτε αν δείτε σε λίγο το "καλάθι του νοικοκυριού" να το αντιγράφουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όχι γιατί θα πάει ο Άδωνις στα δικά τους κανάλια, να κάνει σόου αλλά γιατί τελικά δουλεύει. Όσο εσείς το απαξιώνετε, με ειρωνείες για εμένα, τόσο περισσότερο δουλεύει το "καλάθι του νοικοκυριού"», είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είπε ότι η Ελλάδα έχει σημαντικά χαμηλότερο πληθωρισμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και προσέθεσε: «Η μάχη για τον πληθωρισμό είναι μια δύσκολη μάχη. Δεν είναι εύκολη. Είναι πολύ-παραγοντική και σύνθετη μάχη, είναι προβληματική μάχη. Δυστυχώς, έγινε και αυτό στη θητεία μου. Να ζήσω, ως υπουργός Ανάπτυξης, τον μεγαλύτερο πληθωριστικό κύκλο του κόσμου από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Τη ζωή την παίρνεις πάντα όπως έρχεται. Δεν έχεις δικαίωμα να κλαίγεσαι. Και σε αυτές τα εξετάσεις, όμως, η Ελλάδα έχει τα καλύτερα, από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αποτελέσματα».
Η μάχη δεν τελειώνει, είπε επίσης ο υπουργός και ενημέρωσε την Επιτροπή της Βουλής ότι σήμερα είχε συνάντηση με τη Βιομηχανία Τροφίμων, τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους των πολυεθνικών εταιρειών, προκειμένου να διευκρινισθεί γιατί είναι ακριβότερα ομοειδή προϊόντα.
«Όλοι θα συμβάλουν στη μάχη για να προστατεύσει ο καταναλωτής του εισόδημά του. Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, θαύματα δεν μπορεί να κάνει κανένας», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.