ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Παναγιωτόπουλος: Απαραίτητη προϋπόθεση η ναυπήγηση κάποιων εκ των κορβετών σε ελληνικό ή ελληνικά ναυπηγεία
Μετά το πέρας της τελετής υπογραφής της συμφωνίας εξυγιάνσεως-μεταβιβάσεως των Ναυπηγείων Ελευσίνος, η οποία πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Αναπτύξεως, στην οποία παρέστη και ο ίδιος
«Απαραίτητη προϋπόθεση για την κυβέρνηση, όπως η ναυπήγηση κάποιων εκ των κορβετών πραγματοποιηθεί σε ελληνικό ή σε ελληνικά ναυπηγεία»,
τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, μετά το πέρας της τελετής υπογραφής της συμφωνίας εξυγιάνσεως-μεταβιβάσεως των Ναυπηγείων Ελευσίνος, η οποία πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Αναπτύξεως και παρέστη και ο ίδιος.
Ο ΥΕΘΑ, αφού εξήρε τον ρόλο στην επίτευξη της σημερινής συμφωνίας των παρισταμένων στην υπογραφή υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Αναπτύξεως, Αδώνιδος Γεωργιάδη, και Νίκου Παπαθανάση, των επενδυτών της ΟΝΕΧ αλλά και των εργαζόμενων στα Ναυπηγεία Ελευσίνος, σημείωσε ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συμφωνία αυτή ήταν η μόνη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια λύση για το πρόβλημα των Ναυπηγείων, που σας θυμίζω ότι κρατά εδώ και μερικές δεκαετίες χωρίς λύση».
Και πρόσθεσε: «Η προοπτική αναβίωσης ενός ή και των δύο κατά προτίμηση ελληνικών ναυπηγείων, του Ναυπηγείου Ελευσίνος μέσω του σχεδίου εξυγίανσης που επεξεργάστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο φίλος μου ο Άδωνις και ο φίλος μου ο Νίκος, και το ψηφίσαμε στη Βουλή των Ελλήνων πριν από δυο μήνες, έχει μεγάλο θετικό αντίκτυπο και στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία, δεδομένου ότι είμαστε στην τελική ευθεία να αποφασίσουμε για κρίσιμης εθνικής σημασίας προγράμματα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων. Έχουμε πει ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση -εμείς, η κυβέρνηση, τη βάζουμε ως απαραίτητη προϋπόθεση- να ναυπηγηθούν κάποια από αυτά και σε ελληνικό ή ελληνικά ναυπηγεία, καθώς και να υποστηριχθούν και τα υπόλοιπα καράβια του στόλου, που η ανάγκη, όπως καταλαβαίνετε, αυξάνεται όσο αυτά γηράσκουν, παλιώνουν δηλαδή, και φθείρονται».
Ο ίδιος -προσδίδοντας και μια γεωστρατηγικού περιεχομένου διάσταση στη συμφωνία, επισήμανε ότι «...και το δεδομένο είναι ότι με την ένταση που επικρατεί στην περιοχή μας, με τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις, θα πρέπει να είναι συνέχεια σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Να περνάνε δηλαδή χρόνο στη θάλασσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική μας ασφάλεια. Άρα χρειαζόμαστε και μια βιομηχανική υποδομή. Είναι απαραίτητη, θα έλεγα εθνική, προϋπόθεση να υπάρχει αυτή η βιομηχανική υποδομή, εδώ με τα ναυπηγεία, και προς αυτήν την κατεύθυνση είναι όλη αυτή η προσπάθεια.
Μεγάλη προσπάθεια! Με τη συνδρομή των εργαζομένων, που άντεξαν, στήριξαν την πρωτοβουλία μας, έκαναν υπομονή, αλλά τώρα βλέπουμε πραγματικά ένα καινούριο μέλλον μπροστά τους.
Τους επενδυτές οι οποίοι, εκτιμώ, θα πληθύνουν όταν με το καλό συμφωνήσουμε και για τη ναυπήγηση των ελληνικών πλοίων για τον Στόλο του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή θα εισέλθει και επενδυτικό σχήμα. Αυτό είναι το πλάνο τουλάχιστον, γιατί υπάρχει ενδιαφέρον εκδηλωμένο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, οπότε από εκεί και πέρα καταλαβαίνετε τι πολλαπλό θετικό όφελος αυτό έχει και για την εθνική οικονομία και για τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας, αλλά και για τις δυνατότητες τους Πολεμικού μας Ναυτικού και την εθνική ασφάλεια σε δύσκολους καιρούς».
Ο ΥΕΘΑ, αφού εξήρε τον ρόλο στην επίτευξη της σημερινής συμφωνίας των παρισταμένων στην υπογραφή υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Αναπτύξεως, Αδώνιδος Γεωργιάδη, και Νίκου Παπαθανάση, των επενδυτών της ΟΝΕΧ αλλά και των εργαζόμενων στα Ναυπηγεία Ελευσίνος, σημείωσε ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συμφωνία αυτή ήταν η μόνη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια λύση για το πρόβλημα των Ναυπηγείων, που σας θυμίζω ότι κρατά εδώ και μερικές δεκαετίες χωρίς λύση».
Και πρόσθεσε: «Η προοπτική αναβίωσης ενός ή και των δύο κατά προτίμηση ελληνικών ναυπηγείων, του Ναυπηγείου Ελευσίνος μέσω του σχεδίου εξυγίανσης που επεξεργάστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο φίλος μου ο Άδωνις και ο φίλος μου ο Νίκος, και το ψηφίσαμε στη Βουλή των Ελλήνων πριν από δυο μήνες, έχει μεγάλο θετικό αντίκτυπο και στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία, δεδομένου ότι είμαστε στην τελική ευθεία να αποφασίσουμε για κρίσιμης εθνικής σημασίας προγράμματα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων. Έχουμε πει ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση -εμείς, η κυβέρνηση, τη βάζουμε ως απαραίτητη προϋπόθεση- να ναυπηγηθούν κάποια από αυτά και σε ελληνικό ή ελληνικά ναυπηγεία, καθώς και να υποστηριχθούν και τα υπόλοιπα καράβια του στόλου, που η ανάγκη, όπως καταλαβαίνετε, αυξάνεται όσο αυτά γηράσκουν, παλιώνουν δηλαδή, και φθείρονται».
Ο ίδιος -προσδίδοντας και μια γεωστρατηγικού περιεχομένου διάσταση στη συμφωνία, επισήμανε ότι «...και το δεδομένο είναι ότι με την ένταση που επικρατεί στην περιοχή μας, με τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις, θα πρέπει να είναι συνέχεια σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Να περνάνε δηλαδή χρόνο στη θάλασσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική μας ασφάλεια. Άρα χρειαζόμαστε και μια βιομηχανική υποδομή. Είναι απαραίτητη, θα έλεγα εθνική, προϋπόθεση να υπάρχει αυτή η βιομηχανική υποδομή, εδώ με τα ναυπηγεία, και προς αυτήν την κατεύθυνση είναι όλη αυτή η προσπάθεια.
Μεγάλη προσπάθεια! Με τη συνδρομή των εργαζομένων, που άντεξαν, στήριξαν την πρωτοβουλία μας, έκαναν υπομονή, αλλά τώρα βλέπουμε πραγματικά ένα καινούριο μέλλον μπροστά τους.
Τους επενδυτές οι οποίοι, εκτιμώ, θα πληθύνουν όταν με το καλό συμφωνήσουμε και για τη ναυπήγηση των ελληνικών πλοίων για τον Στόλο του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή θα εισέλθει και επενδυτικό σχήμα. Αυτό είναι το πλάνο τουλάχιστον, γιατί υπάρχει ενδιαφέρον εκδηλωμένο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, οπότε από εκεί και πέρα καταλαβαίνετε τι πολλαπλό θετικό όφελος αυτό έχει και για την εθνική οικονομία και για τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας, αλλά και για τις δυνατότητες τους Πολεμικού μας Ναυτικού και την εθνική ασφάλεια σε δύσκολους καιρούς».