ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής: Η κατάσταση στα πεζοδρόμια για τους ανθρώπους με αναπηρία είναι τριτοκοσμική - Αύξηση προστίμων για στάθμευση σε ράμπες
Σε σχέση με την όδευση και την πρόσβαση στα πεζοδρόμια, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και ο δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα
Σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της Ν.Δ.
Φωτεινής Πιπιλή, με την οποία ζήτησε αυστηρότερες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους παραβάτες που παρκάρουν σε διόδους ΑμεΑ, απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Ειδικότερα, ο ίδιος τόνισε ότι «είναι χρέος όλων μας να διαμορφώσουμε ανθρώπινες συνθήκες, ώστε να μην είναι οι ΑμεΑ αποκλεισμένοι μέσα στις ίδιες τους τις πόλεις. Αυτό είναι και δείκτης πολιτισμού, για όλους μας»,
Για πρώτη φορά υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), το οποίο έχει επιμεληθεί ο κ. Γεραπετρίτης και κάθε υπουργείο σκύβει με σοβαρότητα πάνω από τα προβλήματά τους, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ, αναφερόμενος στον τομέα ευθύνης του, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία πως το σχέδιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ ολοκληρώνεται και πολύ σύντομα οι αλλαγές θα κατατεθούν προς διαβούλευση. «Θα κάνουμε μια σοβαρή διαβούλευση, γιατί αυτό που θα ήθελα να αποφύγω είναι να νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Πολλές φορές ο ΚΟΚ ανανεώνεται, εκσυγχρονίζεται, υποτίθεται, και κανένας δεν τον εφαρμόζει», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ακούσει τις προτάσεις των ΑμεΑ.
Πιπιλή: «Απαιτείται αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ»
Η βουλευτής της Ν.Δ. Φωτεινή Πιπιλή μίλησε για τη δύσκολη καθημερινότητα ασφαλούς όδευσης των ΑμεΑ λόγω της «απαράδεκτης και χαοτικής κατάστασης στα πεζοδρόμια, γενικότερα της Ελλάδας και ειδικότερα στα όρια του Δήμου Αθηναίων». «Ήρθα σε επαφή με εκπροσώπους τυφλών και ανθρώπων ΑμεΑ με αμαξίδιο», ανέφερε η κ. Πιπιλή και επισήμανε ότι ένα από τα πρώτα θέματα που θέτουν είναι η στάθμευση που παρεμποδίζει την κίνηση των ΑμεΑ πάνω στους οδηγούς όδευσης στα πεζοδρόμια ή στους χώρους πρόσβασης προς τον δρόμο.
«Μου είπαν το χαρακτηριστικό, που δεν το ήξερα, ότι είναι μόνο 20 ευρώ το πρόστιμο. Απαιτείται, λοιπόν, αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ. Επίσης, το υπουργείο θα πρέπει να διενεργήσει ελέγχους και να προχωρήσει σε διοικητικά και άλλα μέτρα προς τους δήμους, που κατασκευάζουν τα πεζοδρόμια, διότι σχεδόν όλες οι προσβάσεις με αμαξίδιο είναι αδύνατες, δεδομένου ότι το ρείθρο του πεζοδρομίου παραμένει 8, 10 πόντους και μπροστά είναι η άσφαλτος τρυπημένη ή οτιδήποτε άλλο, με αποτέλεσμα κανένα αμαξίδιο στην Αθήνα να μην μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, όπως έχουμε υποχρέωση να το επιβάλουμε, ως πολιτεία και ως κυβέρνηση», υπογράμμισε η βουλευτής της Ν.Δ.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Αυτό που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι να προβλέψει ότι θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία του ΚΟΚ, και σε αυτό δεσμεύομαι ότι και το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ και ότι από εδώ και πέρα η κυβέρνηση και το υπουργείο θα δουν και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους δήμους, αλλά και στις περιφέρειες, που, δυστυχώς, δεν συνεργάζονται όπως πρέπει». Σημείωσε, επίσης, ότι τα φαινόμενα διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης έχουν να κάνουν με την ανικανότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών των περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν τον νόμο και, επειδή αυτό «έχει καταντήσει προβληματικό», πρέπει να επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα.
«Τριτοκοσμική η κατάσταση στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων»
Σε σχέση με την όδευση και την πρόσβαση στα πεζοδρόμια, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και ο δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα, διότι η κατάσταση αυτή τη στιγμή στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων είναι «τριτοκοσμική», γιατί «όχι μόνο δεν διευκολύνει την ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ, αλλά τους δημιουργεί και εμπόδια».
Ο υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο:
Η βουλευτής κατέθεσε στα πρακτικά της συνεδρίασης φωτογραφικό υλικό με την αγωνιώδη προσπάθεια τυφλών να περάσουν από τον οδηγό όδευσης, όπου είτε είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα είτε βρίσκουν μπροστά τους τραπεζοκαθίσματα ή περίπτερο ή «μπαροκάθισμα» ή καφάσια κ.λπ.
«Ο Δήμος Αθηναίων έχει τοποθετήσει τα τελευταία χρόνια οδηγούς ανάγλυφους, ώστε να είναι δυνατό τα αμαξίδια να κατεβαίνουν στον δρόμο. Μπροστά στο πλαίσιο στην οδό Νίκης είναι δέκα εκατοστά το ρείθρο του πεζοδρομίου. Στην Ηρώδου Αττικού και Βασιλίσσης Σοφίας το ρείθρο είναι επτά εκατοστά», είπε η κ. Πιπιλή, η οποία ζήτησε να υπάρξουν οδηγοί όδευσης τυφλών και στις πλατείες, τις οποίες δεν επισκέπτονται για να μην πέσουν, σε αντίθεση με το πεζοδρόμιο, όπου μπορούν να βρουν στήριγμα. Η βουλευτής ζήτησε, επίσης, ενδελεχή έλεγχο σε όλες τις γραμμές του μετρό, διότι δεν υπάρχουν παντού οδηγοί όδευσης τυφλών και πρέπει να ληφθούν μέτρα, ιδίως στις αποβάθρες.
«Θα αυξηθεί το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή σε ράμπα ΑμεΑ»
«Έχετε δίκιο ότι πρέπει να αυξηθεί το πρόστιμο, και θα αυξηθεί το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή σε ράμπα ΑμεΑ», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος υπογράμμισε ότι τέτοια φαινόμενα δεν τιμούν ούτε την πόλη ούτε τη χώρα. Όπως όμως σημείωσε, όσο αυστηρότερη και να γίνει η νομοθεσία, το ζήτημα είναι ποιος θα την εφαρμόσει. Σε αυτό το κλίμα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «τόσο η Δημοτική Αστυνομία όσο και η Τροχαία πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται, ειδικά στα ζητήματα των ΑμεΑ».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε, εξάλλου, τη βουλευτή ότι, στο πλαίσιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ και σε σχέση με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια, που βοηθούν πάρα πολύ ειδικά τους τυφλούς, η περιφέρεια θα πρέπει να τα επιβάλει. Σε σχέση με τις Γραμμές 2 και 3 του μετρό, ανέφερε ότι η προσβασιμότητα είναι «αρκετά ικανοποιητική», η Γραμμή 1 είναι «προβληματική» όχι μόνο για τα ΑμεΑ, αλλά γενικότερα για όλους τους επιβάτες, και τον τελευταίο καιρό έχει γίνει τεράστια προσπάθεια βελτίωσης. Σε κάθε περίπτωση, δεσμεύτηκε πως θα εξεταστεί το ζήτημα των οδηγών όδευσης, όπου τυχόν δεν υπάρχουν, σε συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ.
Ειδικότερα, ο ίδιος τόνισε ότι «είναι χρέος όλων μας να διαμορφώσουμε ανθρώπινες συνθήκες, ώστε να μην είναι οι ΑμεΑ αποκλεισμένοι μέσα στις ίδιες τους τις πόλεις. Αυτό είναι και δείκτης πολιτισμού, για όλους μας»,
Για πρώτη φορά υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), το οποίο έχει επιμεληθεί ο κ. Γεραπετρίτης και κάθε υπουργείο σκύβει με σοβαρότητα πάνω από τα προβλήματά τους, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ, αναφερόμενος στον τομέα ευθύνης του, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία πως το σχέδιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ ολοκληρώνεται και πολύ σύντομα οι αλλαγές θα κατατεθούν προς διαβούλευση. «Θα κάνουμε μια σοβαρή διαβούλευση, γιατί αυτό που θα ήθελα να αποφύγω είναι να νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Πολλές φορές ο ΚΟΚ ανανεώνεται, εκσυγχρονίζεται, υποτίθεται, και κανένας δεν τον εφαρμόζει», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ακούσει τις προτάσεις των ΑμεΑ.
Πιπιλή: «Απαιτείται αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ»
Η βουλευτής της Ν.Δ. Φωτεινή Πιπιλή μίλησε για τη δύσκολη καθημερινότητα ασφαλούς όδευσης των ΑμεΑ λόγω της «απαράδεκτης και χαοτικής κατάστασης στα πεζοδρόμια, γενικότερα της Ελλάδας και ειδικότερα στα όρια του Δήμου Αθηναίων». «Ήρθα σε επαφή με εκπροσώπους τυφλών και ανθρώπων ΑμεΑ με αμαξίδιο», ανέφερε η κ. Πιπιλή και επισήμανε ότι ένα από τα πρώτα θέματα που θέτουν είναι η στάθμευση που παρεμποδίζει την κίνηση των ΑμεΑ πάνω στους οδηγούς όδευσης στα πεζοδρόμια ή στους χώρους πρόσβασης προς τον δρόμο.«Μου είπαν το χαρακτηριστικό, που δεν το ήξερα, ότι είναι μόνο 20 ευρώ το πρόστιμο. Απαιτείται, λοιπόν, αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ. Επίσης, το υπουργείο θα πρέπει να διενεργήσει ελέγχους και να προχωρήσει σε διοικητικά και άλλα μέτρα προς τους δήμους, που κατασκευάζουν τα πεζοδρόμια, διότι σχεδόν όλες οι προσβάσεις με αμαξίδιο είναι αδύνατες, δεδομένου ότι το ρείθρο του πεζοδρομίου παραμένει 8, 10 πόντους και μπροστά είναι η άσφαλτος τρυπημένη ή οτιδήποτε άλλο, με αποτέλεσμα κανένα αμαξίδιο στην Αθήνα να μην μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, όπως έχουμε υποχρέωση να το επιβάλουμε, ως πολιτεία και ως κυβέρνηση», υπογράμμισε η βουλευτής της Ν.Δ.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Αυτό που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι να προβλέψει ότι θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία του ΚΟΚ, και σε αυτό δεσμεύομαι ότι και το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ και ότι από εδώ και πέρα η κυβέρνηση και το υπουργείο θα δουν και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους δήμους, αλλά και στις περιφέρειες, που, δυστυχώς, δεν συνεργάζονται όπως πρέπει». Σημείωσε, επίσης, ότι τα φαινόμενα διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης έχουν να κάνουν με την ανικανότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών των περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν τον νόμο και, επειδή αυτό «έχει καταντήσει προβληματικό», πρέπει να επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα.
«Τριτοκοσμική η κατάσταση στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων»
Σε σχέση με την όδευση και την πρόσβαση στα πεζοδρόμια, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και ο δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα, διότι η κατάσταση αυτή τη στιγμή στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων είναι «τριτοκοσμική», γιατί «όχι μόνο δεν διευκολύνει την ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ, αλλά τους δημιουργεί και εμπόδια».Ο υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο:
- Έχει χορηγήσει δελτία στάθμευσης σε Ι.Χ. αυτοκίνητα γονέων ή παιδιών αλλά και συζύγων ΑμεΑ. Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα στο μετρό και στο τραμ και όπου υπάρχουν προβλήματα γίνονται παρεμβάσεις.
- Τα νέα λεωφορεία έχουν δυνατότητα πολύ καλύτερης πρόσβασης.
- Συστάθηκε ειδική επιτροπή στο υπουργείο, η οποία ασχολείται καθημερινά με τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ΑμεΑ.
- Έχει προβλεφθεί η ίδρυση ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες ΑμεΑ που μπορούν να πάρουν άδεια οδήγησης.
Η βουλευτής κατέθεσε στα πρακτικά της συνεδρίασης φωτογραφικό υλικό με την αγωνιώδη προσπάθεια τυφλών να περάσουν από τον οδηγό όδευσης, όπου είτε είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα είτε βρίσκουν μπροστά τους τραπεζοκαθίσματα ή περίπτερο ή «μπαροκάθισμα» ή καφάσια κ.λπ.
«Ο Δήμος Αθηναίων έχει τοποθετήσει τα τελευταία χρόνια οδηγούς ανάγλυφους, ώστε να είναι δυνατό τα αμαξίδια να κατεβαίνουν στον δρόμο. Μπροστά στο πλαίσιο στην οδό Νίκης είναι δέκα εκατοστά το ρείθρο του πεζοδρομίου. Στην Ηρώδου Αττικού και Βασιλίσσης Σοφίας το ρείθρο είναι επτά εκατοστά», είπε η κ. Πιπιλή, η οποία ζήτησε να υπάρξουν οδηγοί όδευσης τυφλών και στις πλατείες, τις οποίες δεν επισκέπτονται για να μην πέσουν, σε αντίθεση με το πεζοδρόμιο, όπου μπορούν να βρουν στήριγμα. Η βουλευτής ζήτησε, επίσης, ενδελεχή έλεγχο σε όλες τις γραμμές του μετρό, διότι δεν υπάρχουν παντού οδηγοί όδευσης τυφλών και πρέπει να ληφθούν μέτρα, ιδίως στις αποβάθρες.
«Θα αυξηθεί το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή σε ράμπα ΑμεΑ»
«Έχετε δίκιο ότι πρέπει να αυξηθεί το πρόστιμο, και θα αυξηθεί το πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή σε ράμπα ΑμεΑ», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος υπογράμμισε ότι τέτοια φαινόμενα δεν τιμούν ούτε την πόλη ούτε τη χώρα. Όπως όμως σημείωσε, όσο αυστηρότερη και να γίνει η νομοθεσία, το ζήτημα είναι ποιος θα την εφαρμόσει. Σε αυτό το κλίμα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «τόσο η Δημοτική Αστυνομία όσο και η Τροχαία πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται, ειδικά στα ζητήματα των ΑμεΑ».Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε, εξάλλου, τη βουλευτή ότι, στο πλαίσιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ και σε σχέση με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια, που βοηθούν πάρα πολύ ειδικά τους τυφλούς, η περιφέρεια θα πρέπει να τα επιβάλει. Σε σχέση με τις Γραμμές 2 και 3 του μετρό, ανέφερε ότι η προσβασιμότητα είναι «αρκετά ικανοποιητική», η Γραμμή 1 είναι «προβληματική» όχι μόνο για τα ΑμεΑ, αλλά γενικότερα για όλους τους επιβάτες, και τον τελευταίο καιρό έχει γίνει τεράστια προσπάθεια βελτίωσης. Σε κάθε περίπτωση, δεσμεύτηκε πως θα εξεταστεί το ζήτημα των οδηγών όδευσης, όπου τυχόν δεν υπάρχουν, σε συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ.