ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κεραμέως: Δεν ξέρω ευρωπαϊκό ανάλογο στην τηλεκπαίδευση - Ανοίγει η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η τηλεκπαίδευση έχει κρατήσει ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία σε περιοχές με πολύ χιόνι, όπως η Φλώρινα, υπογράμμισε η υπουργός
Κατατίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο
για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, επισήμανε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η κ. Κεραμέως επισήμανε επίσης ότι ανοίγει σήμερα, το πολύ αύριο, η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
«Το νομοσχέδιο προβλέπει πρόσθετα μέτρα για να ενισχύσουμε την ασφάλεια των παιδιών από τη μάστιγα του bullying, τον σχολικό εκφοβισμό», εξήγησε η υπουργός Παιδείας.
Στη συνέχεια, η κ. Κεραμέως επιτέθηκε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να απέχει από τις εργασίες της Βουλής.
«Ο κ. Τσίπρας είπε "απέχουμε απ’ όλες τις ψηφοφορίες μέχρι τις εκλογές". Δεν ξέρουμε πότε θα έχουμε εκλογές, δεν ξέρουμε τι θα κάνει ο κ. Μητσοτάκης, θα γίνουν εκλογές Απρίλιο ή Μάιο; Αν γίνουν Μάιο οι εκλογές, τέσσερις μήνες θα έχουμε απεργούς πληρωμένους από τους Έλληνες πολίτες; Εγώ θα φέρω στη Βουλή το ν/σ για τον σχολικό εκφοβισμό, αυτό το ν/σ δεν έχει κομματικό χρώμα, έχει στόχο πώς θα θωρακίσουμε τα παιδιά μας. Σε αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψηφίσει; Τι μήνυμα στέλνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε όσους τον ψηφίζουν», διερωτήθηκε η υπουργός.
«Δεν ξέρω ευρωπαϊκό ανάλογο στην τηλεκπαίδευση. Δεν ξέρω άλλη χώρα, όπως σήμερα η Ελλάδα, που να μπορεί να μεταφέρει σε μισή ή μία ώρα τη διαδικασία, έχει στηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός», επισήμανε.
«Στην πανδημία ο κ. Φίλης ήταν αντίθετος στην τηλεκπαίδευση. Αν ήταν υπουργός Παιδείας, τα παιδιά μας για 6-7 μήνες θα ήταν στο σκοτάδι», πρόσθεσε.
«Ξεκινήσαμε με 37.000 τμήματα την πρώτη μέρα και χθες είχαμε 18.500 τμήματα κλειστά. Έχουμε διαρκώς μειούμενη τηλεκπαίδευση, γιατί έχουμε διαρκώς μειούμενο αριθμό τμημάτων που είναι κλειστά», διευκρίνισε η κ. Κεραμέως.
«Στη χώρα μας αυτές τις μέρες εκτυλίσσεται ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, σε κάποιες περιοχές ακόμα πιο έντονο. Επιτέλους, έχουμε σύγχρονο κράτος που δεν διακόπτεται με αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Τη Δευτέρα είχαμε 37.000 διαδικτυακές τάξεις, οι οποίες λειτούργησαν παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Έχουμε πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί να μεταπηδήσει σε διάστημα μίας ώρας από τη διά ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Λειτούργησε κανονικά χωρίς τεχνικά προβλήματα, με κάποιες εξαιρέσεις αν είχε διακοπές στο ρεύμα. Αυτό πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές», συμπλήρωσε.
Η τηλεκπαίδευση έχει κρατήσει ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία σε περιοχές με πολύ χιόνι, όπως η Φλώρινα, υπογράμμισε επίσης η υπουργός.
Η κ. Κεραμέως επέκρινε τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη, που προέτρεψε τα παιδιά να κλείσουν τις οθόνες και να παίξουν στο χιόνι.
«Θέλουμε το παιχνίδι να είναι μέρος της ζωής, η εκπαίδευση δεν αποκλείει το παιχνίδι, γιατί δεν μπορείς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Έχουμε τρίτη μέρα κλειστά σχολεία. Έχουμε έναν μηχανισμό που δεν επιτρέπει να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς δουλεύουν, ποιος γονιός τα παρατάει και λέει "παιδιά, τέσσερις μέρες παίζουμε". Τα παιδιά πρέπει να διατηρούν τη συνέχεια με την εκπαιδευτική διαδικασία», ανέφερε.
Μάλιστα, κατηγόρησε τον κ. Φίλη για «άκρατο λαϊκισμό και λογική κοπάνας, ήσσονος προσπάθειας και εξίσωσης όλων προς τα κάτω».
«Κανείς δεν λέει ότι η τηλεκπαίδευση μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση», ξεκαθάρισε, πάντως, η υπουργός Παιδείας.
Σε ό,τι αφορά την πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως εξήγησε ότι γίνονται αμέσως τα ζεύγη αξιολογούμενου - αξιολογητή.
«Ξεκινούν να καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα στοιχεία τους, το portfolio τους, όλα τα στοιχεία που αφορούν στην υπηρεσιακή τους πορεία και ξεκινάει έτσι, μετά από 41 χρόνια, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει πάρα πολλές φάσεις (συνέντευξη, ζωντανές παρακολουθήσεις στην τάξη κοκ), είναι το τρίτο επίπεδο. Το πρώτο είναι η αξιολόγηση του σχολείου και το δεύτερο του εκπαιδευτικού συστήματος, που ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίζονται», ανέφερε η υπουργός.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η κ. Κεραμέως επισήμανε επίσης ότι ανοίγει σήμερα, το πολύ αύριο, η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
«Το νομοσχέδιο προβλέπει πρόσθετα μέτρα για να ενισχύσουμε την ασφάλεια των παιδιών από τη μάστιγα του bullying, τον σχολικό εκφοβισμό», εξήγησε η υπουργός Παιδείας.
Στη συνέχεια, η κ. Κεραμέως επιτέθηκε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να απέχει από τις εργασίες της Βουλής.
«Ο κ. Τσίπρας είπε "απέχουμε απ’ όλες τις ψηφοφορίες μέχρι τις εκλογές". Δεν ξέρουμε πότε θα έχουμε εκλογές, δεν ξέρουμε τι θα κάνει ο κ. Μητσοτάκης, θα γίνουν εκλογές Απρίλιο ή Μάιο; Αν γίνουν Μάιο οι εκλογές, τέσσερις μήνες θα έχουμε απεργούς πληρωμένους από τους Έλληνες πολίτες; Εγώ θα φέρω στη Βουλή το ν/σ για τον σχολικό εκφοβισμό, αυτό το ν/σ δεν έχει κομματικό χρώμα, έχει στόχο πώς θα θωρακίσουμε τα παιδιά μας. Σε αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψηφίσει; Τι μήνυμα στέλνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε όσους τον ψηφίζουν», διερωτήθηκε η υπουργός.
«Δεν ξέρω ευρωπαϊκό ανάλογο στην τηλεκπαίδευση»
«Δεν ξέρω ευρωπαϊκό ανάλογο στην τηλεκπαίδευση. Δεν ξέρω άλλη χώρα, όπως σήμερα η Ελλάδα, που να μπορεί να μεταφέρει σε μισή ή μία ώρα τη διαδικασία, έχει στηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός», επισήμανε. «Στην πανδημία ο κ. Φίλης ήταν αντίθετος στην τηλεκπαίδευση. Αν ήταν υπουργός Παιδείας, τα παιδιά μας για 6-7 μήνες θα ήταν στο σκοτάδι», πρόσθεσε.
«Ξεκινήσαμε με 37.000 τμήματα την πρώτη μέρα και χθες είχαμε 18.500 τμήματα κλειστά. Έχουμε διαρκώς μειούμενη τηλεκπαίδευση, γιατί έχουμε διαρκώς μειούμενο αριθμό τμημάτων που είναι κλειστά», διευκρίνισε η κ. Κεραμέως.
«Στη χώρα μας αυτές τις μέρες εκτυλίσσεται ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, σε κάποιες περιοχές ακόμα πιο έντονο. Επιτέλους, έχουμε σύγχρονο κράτος που δεν διακόπτεται με αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Τη Δευτέρα είχαμε 37.000 διαδικτυακές τάξεις, οι οποίες λειτούργησαν παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Έχουμε πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί να μεταπηδήσει σε διάστημα μίας ώρας από τη διά ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Λειτούργησε κανονικά χωρίς τεχνικά προβλήματα, με κάποιες εξαιρέσεις αν είχε διακοπές στο ρεύμα. Αυτό πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές», συμπλήρωσε.
Η τηλεκπαίδευση έχει κρατήσει ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία σε περιοχές με πολύ χιόνι, όπως η Φλώρινα, υπογράμμισε επίσης η υπουργός.
«Θέλουμε το παιχνίδι να είναι μέρος της ζωής, η εκπαίδευση δεν αποκλείει το παιχνίδι, γιατί δεν μπορείς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Έχουμε τρίτη μέρα κλειστά σχολεία. Έχουμε έναν μηχανισμό που δεν επιτρέπει να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς δουλεύουν, ποιος γονιός τα παρατάει και λέει "παιδιά, τέσσερις μέρες παίζουμε". Τα παιδιά πρέπει να διατηρούν τη συνέχεια με την εκπαιδευτική διαδικασία», ανέφερε.
Μάλιστα, κατηγόρησε τον κ. Φίλη για «άκρατο λαϊκισμό και λογική κοπάνας, ήσσονος προσπάθειας και εξίσωσης όλων προς τα κάτω».
Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Σε ό,τι αφορά την πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως εξήγησε ότι γίνονται αμέσως τα ζεύγη αξιολογούμενου - αξιολογητή. «Ξεκινούν να καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα στοιχεία τους, το portfolio τους, όλα τα στοιχεία που αφορούν στην υπηρεσιακή τους πορεία και ξεκινάει έτσι, μετά από 41 χρόνια, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει πάρα πολλές φάσεις (συνέντευξη, ζωντανές παρακολουθήσεις στην τάξη κοκ), είναι το τρίτο επίπεδο. Το πρώτο είναι η αξιολόγηση του σχολείου και το δεύτερο του εκπαιδευτικού συστήματος, που ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίζονται», ανέφερε η υπουργός.