ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής για σεισμό στην Τουρκία: Αυτήν τη στιγμή μιλάμε για μία τραγωδία και η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσε να βοηθήσει
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι μπροστά στην ανείπωτη τραγωδία του σεισμού αφήνουμε ό,τι μας χωρίζει στην άκρη
Για την πολιτική επικαιρότητα, το έργο που γίνεται στον τομέα υποδομών
και μεταφορών, καθώς για τον καταστροφικό σεισμό σε Τουρκία και Συρία, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι μπροστά στην ανείπωτη τραγωδία του σεισμού αφήνουμε ό,τι μας χωρίζει στην άκρη.
«Αυτήν τη στιγμή πρέπει να σταθούμε όλοι δίπλα και στις δύο χώρες. Μην ξεχνάμε τα προβλήματα στη Συρία», πρόσθεσε.
Ακόμα, αναφέρθηκε στην πρόταση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να γίνει συντονισμένη προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένων Εθνών, ώστε να πάνε διασώστες και στις πληγείσες περιοχές της Συρίας.
«Μιλάμε για μία απίστευτη τραγωδία. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλη εμπειρία, ως χώρα σεισμόπληκτη. Η ΕΜΑΚ έχει μεγάλη εμπειρία. Οι άνθρωποι αυτοί βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο για να σώσουν ζωές, γιατί καταλαβαίνουμε πόσο επικίνδυνη είναι η διαδικασία της διάσωσης σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν ακόμη πολλοί μετασεισμοί», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Υπενθύμισε την αλληλοβοήθεια μεταξύ των δύο χωρών με τους σεισμούς του 1999 και πρόσθεσε: «Δείχνουμε μία ωριμότητα ως λαοί. Και νομίζω ότι μπορούμε να σταθούμε και πρέπει να σταθούμε δίπλα στον τουρκικό λαό. Και επειδή άκουσα κάποιες κριτικές, κάπως ακραίες στα social media, θέλω να τα απομονώσουμε όλα αυτά. Μη γίνουμε τοξικοί και σε αυτό. Αυτήν τη στιγμή μιλάμε για μία τραγωδία και η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσε να βοηθήσει. Ο Πρωθυπουργός τηλεφώνησε στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Νομίζω ότι χαρακτηριστικό των Ελλήνων και της ελληνικής ψυχής είναι η ανθρωπιά».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι οι υποδομές στη χώρα μας δεν έχουν σχέση με τις υποδομές στην Τουρκία, καθώς η ελληνική Πολιτεία έχει πολύ αυστηρούς κανονισμούς όσον αφορά την αντισεισμική προστασία, ενώ όπου υπάρχουν ανησυχίες και γίνονται καταγγελίες, πραγματοποιούνται έλεγχοι.
Εξέφρασε, επίσης, την άποψη ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω στην Πολιτική Προστασία, με ένα υπουργείο υπεύθυνο για όλα τα ζητήματα. «Δείτε τί έγινε στην κακοκαιρία. Μάθαμε από τα λάθη μας», σημείωσε και εκτίμησε ότι είναι καλύτερη η υπερβολική πρόληψη σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο κ. Καραμανλής συμπλήρωσε ότι είναι εφικτή η αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας στις δεύτερες εκλογές. Δήλωσε ότι ο ίδιος ανήκει σε μία σχολή πολιτικής σκέψης, που θεωρεί ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις δίνουν σταθερότητα. Σημείωσε, όμως, ότι τελικά για το πως θα σχηματιστεί κυβέρνηση αποφασίζουν οι πολίτες.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε ακραίες και ανησυχητικές τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα επαναφέρει τη Δημοκρατία «είτε με το καλό είτε με το άγριο».
«Αυτοί που τα λένε αυτά, από τη μία εγκαλούν τη Νέα Δημοκρατία για ζητήματα κράτους δικαίου και από την άλλη αυτά που λένε δεν έχουν καμία σχέση με το κράτος δικαίου» και εκτίμησε ότι: «Αυτές οι δηλώσεις, όπως και η δήλωση αποχής από το Κοινοβούλιο, είναι πολύ επικίνδυνες για τον κοινοβουλευτισμό και ρίχνουν λάδι στη φωτιά της τοξικότητας και της αντισυστημικότητας».
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα ακολουθήσει αυτή τη στρατηγική της ακραίας πόλωσης, καθώς, όπως τόνισε: «Δεν είναι στο πολιτικό DNA μας».
«Τι σημαίνει με το καλό ή με το κακό; Δεν θα αναγνωρίσουν το αποτέλεσμα των εκλογών εάν χάσουν;», διερωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι δεν είναι πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν σέβεται εκλογικές διαδικασίες.
«Δείτε τι έγινε το 2015 με το δημοψήφισμα και πώς η λέξη “κωλοτούμπα” έγινε διεθνής ορολογία», υπενθύμισε και χαρακτήρισε επικίνδυνη την πεζοδρομιακή αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ για το πώς πρέπει να ασκείται η Δημοκρατία.
Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στη ρύθμιση που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή για την προστασία της Δημοκρατίας από εγκληματικές οργανώσεις, που εμφανίζονται με το μανδύα πολιτικών κομμάτων.
Επισήμανε ότι πολύ σωστά η τροπολογία αυτή δεν περιορίζει κάποιο κόμμα για την ιδεολογία του -όσο απεχθής και εάν είναι αυτή – αλλά λέει το προφανές: Ότι αυτός που έχει καταδικαστεί σε πρωτόδικο βαθμό για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση δεν μπορεί να είναι αρχηγός κόμματος ή να προσποιείται ότι κάποιος άλλος είναι ο αρχηγός του κόμματος, του οποίου ο ίδιος στην πραγματικότητα ηγείται.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι με το εξώδικο στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κώστα Τασούλα, ο καταδικασθείς Ηλίας Κασιδιάρης επιβεβαιώνει, στην ουσία, ότι αυτός είναι ο πραγματικός αρχηγός αυτού του μορφώματος, επομένως ίσως κάνει τη δουλειά του Αρείου Πάγου πιο εύκολη.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μεγάλα project υποδομών, που υλοποιούνται όχι μόνο στην Αθήνα, στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλη την περιφέρεια, δίνοντας πολύ μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. «Αν για κάτι είμαι περήφανος είναι διότι πολλοί μηχανικοί που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης, πλέον, βλέπετε ότι επιστρέφουν» δήλωσε.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι έχουν στηθεί τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, προειδοποιώντας ότι οι προσφυγές στα Εξάρχεια, τελικά, μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις και σε μεγαλύτερο κόστος για τους Έλληνες φορολογούμενους.
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Δείτε το σταθμό Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά, πόσο εντυπωσιακός είναι. Ο σταθμός Βενιζέλου θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακός» και τόνισε ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια ώστε, παρά τις προσφυγές και παρά τις καθυστερήσεις, να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα τέλη του 2023.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε σταματήσει επειδή η προηγούμενη Κυβέρνηση ήθελε να ευνοήσει συγκεκριμένο εργολάβο για να πάρει κανάλι. «Το έργο είχε κατατμηθεί και αυτό είναι ό,τι χειρότερο. Η εμπειρία δείχνει ότι κάθε φορά που σπάμε ένα έργο, το έργο αυτό δεν γίνεται», εξήγησε και υπογράμμισε: «Εμείς βρήκαμε λύση. Τα εργοτάξια στο Πάτρα- Πύργος τώρα λειτουργούν στο φουλ και το έργο αυτό πλέον έχει μπει σε ράγιες υλοποίησης. Το 2025 θα παραδοθεί και αυτό το κομμάτι των 77 χλμ στην Ολυμπία Οδό».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης με αφορμή τον ΒΟΑΚ ότι: «Η ειδοποιός διαφορά με την πολιτική του χθες είναι ότι εμείς δεν πήγαμε στην Κρήτη για να πούμε ότι θα κάνουμε το έργο. Πήγαμε στην Κρήτη την ώρα που τα εργοτάξια είναι εκεί και ξεκινά το έργο. Δηλαδή το πρώτο κομμάτι του ΒΟΑΚ έχει ξεκινήσει».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι έχουν δημοπρατηθεί, τα τελευταία σχεδόν τέσσερα χρόνια, πάνω από 10 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου 5 δισ. ευρώ έργα. Επισήμανε ότι μέχρι το 2030 υπάρχουν εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για 27,3 δισ. ευρώ έργα. Ανέφερε, ειδικότερα, ότι 188 έργα υποδομής θα φέρουν πάνω από 185.000 θέσεις εργασίας ετησίως.
«Αυτά που είπαμε προεκλογικά τα κάναμε και με το παραπάνω μετεκλογικά», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν δημοπρατήσαμε ένα έργο, χωρίς να έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι περισσότερα από 300 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έρθουν σύντομα στη χώρα, αναφέροντας ότι η σύμβαση θα υπογραφεί τις επόμενες εβδομάδες και θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
«Πολιτεύομαι στις Σέρρες και θα συνεχίσω να πολιτεύομαι στις Σέρρες όσο βρίσκομαι στην πολιτική», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι μπροστά στην ανείπωτη τραγωδία του σεισμού αφήνουμε ό,τι μας χωρίζει στην άκρη.
«Αυτήν τη στιγμή πρέπει να σταθούμε όλοι δίπλα και στις δύο χώρες. Μην ξεχνάμε τα προβλήματα στη Συρία», πρόσθεσε.
Ακόμα, αναφέρθηκε στην πρόταση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να γίνει συντονισμένη προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένων Εθνών, ώστε να πάνε διασώστες και στις πληγείσες περιοχές της Συρίας.
«Χαρακτηριστικό των Ελλήνων η ανθρωπιά»
«Μιλάμε για μία απίστευτη τραγωδία. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλη εμπειρία, ως χώρα σεισμόπληκτη. Η ΕΜΑΚ έχει μεγάλη εμπειρία. Οι άνθρωποι αυτοί βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο για να σώσουν ζωές, γιατί καταλαβαίνουμε πόσο επικίνδυνη είναι η διαδικασία της διάσωσης σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν ακόμη πολλοί μετασεισμοί», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.Υπενθύμισε την αλληλοβοήθεια μεταξύ των δύο χωρών με τους σεισμούς του 1999 και πρόσθεσε: «Δείχνουμε μία ωριμότητα ως λαοί. Και νομίζω ότι μπορούμε να σταθούμε και πρέπει να σταθούμε δίπλα στον τουρκικό λαό. Και επειδή άκουσα κάποιες κριτικές, κάπως ακραίες στα social media, θέλω να τα απομονώσουμε όλα αυτά. Μη γίνουμε τοξικοί και σε αυτό. Αυτήν τη στιγμή μιλάμε για μία τραγωδία και η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσε να βοηθήσει. Ο Πρωθυπουργός τηλεφώνησε στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Νομίζω ότι χαρακτηριστικό των Ελλήνων και της ελληνικής ψυχής είναι η ανθρωπιά».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι οι υποδομές στη χώρα μας δεν έχουν σχέση με τις υποδομές στην Τουρκία, καθώς η ελληνική Πολιτεία έχει πολύ αυστηρούς κανονισμούς όσον αφορά την αντισεισμική προστασία, ενώ όπου υπάρχουν ανησυχίες και γίνονται καταγγελίες, πραγματοποιούνται έλεγχοι.
Εξέφρασε, επίσης, την άποψη ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω στην Πολιτική Προστασία, με ένα υπουργείο υπεύθυνο για όλα τα ζητήματα. «Δείτε τί έγινε στην κακοκαιρία. Μάθαμε από τα λάθη μας», σημείωσε και εκτίμησε ότι είναι καλύτερη η υπερβολική πρόληψη σε αυτές τις περιπτώσεις.
«Ακραίες και ανησυχητικές δηλώσεις από ΣΥΡΙΖΑ»
Ο κ. Καραμανλής συμπλήρωσε ότι είναι εφικτή η αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας στις δεύτερες εκλογές. Δήλωσε ότι ο ίδιος ανήκει σε μία σχολή πολιτικής σκέψης, που θεωρεί ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις δίνουν σταθερότητα. Σημείωσε, όμως, ότι τελικά για το πως θα σχηματιστεί κυβέρνηση αποφασίζουν οι πολίτες. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε ακραίες και ανησυχητικές τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα επαναφέρει τη Δημοκρατία «είτε με το καλό είτε με το άγριο».
«Αυτοί που τα λένε αυτά, από τη μία εγκαλούν τη Νέα Δημοκρατία για ζητήματα κράτους δικαίου και από την άλλη αυτά που λένε δεν έχουν καμία σχέση με το κράτος δικαίου» και εκτίμησε ότι: «Αυτές οι δηλώσεις, όπως και η δήλωση αποχής από το Κοινοβούλιο, είναι πολύ επικίνδυνες για τον κοινοβουλευτισμό και ρίχνουν λάδι στη φωτιά της τοξικότητας και της αντισυστημικότητας».
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα ακολουθήσει αυτή τη στρατηγική της ακραίας πόλωσης, καθώς, όπως τόνισε: «Δεν είναι στο πολιτικό DNA μας».
«Τι σημαίνει με το καλό ή με το κακό; Δεν θα αναγνωρίσουν το αποτέλεσμα των εκλογών εάν χάσουν;», διερωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι δεν είναι πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν σέβεται εκλογικές διαδικασίες.
«Δείτε τι έγινε το 2015 με το δημοψήφισμα και πώς η λέξη “κωλοτούμπα” έγινε διεθνής ορολογία», υπενθύμισε και χαρακτήρισε επικίνδυνη την πεζοδρομιακή αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ για το πώς πρέπει να ασκείται η Δημοκρατία.
«Ο Κασιδιάρης επιβεβαίωσε ότι αυτός είναι ο πραγματικός αρχηγός αυτού του μορφώματος»
Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στη ρύθμιση που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή για την προστασία της Δημοκρατίας από εγκληματικές οργανώσεις, που εμφανίζονται με το μανδύα πολιτικών κομμάτων. Επισήμανε ότι πολύ σωστά η τροπολογία αυτή δεν περιορίζει κάποιο κόμμα για την ιδεολογία του -όσο απεχθής και εάν είναι αυτή – αλλά λέει το προφανές: Ότι αυτός που έχει καταδικαστεί σε πρωτόδικο βαθμό για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση δεν μπορεί να είναι αρχηγός κόμματος ή να προσποιείται ότι κάποιος άλλος είναι ο αρχηγός του κόμματος, του οποίου ο ίδιος στην πραγματικότητα ηγείται.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι με το εξώδικο στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κώστα Τασούλα, ο καταδικασθείς Ηλίας Κασιδιάρης επιβεβαιώνει, στην ουσία, ότι αυτός είναι ο πραγματικός αρχηγός αυτού του μορφώματος, επομένως ίσως κάνει τη δουλειά του Αρείου Πάγου πιο εύκολη.
Τα μεγάλα έργα και τα σχέδια υποδομών
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μεγάλα project υποδομών, που υλοποιούνται όχι μόνο στην Αθήνα, στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλη την περιφέρεια, δίνοντας πολύ μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. «Αν για κάτι είμαι περήφανος είναι διότι πολλοί μηχανικοί που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης, πλέον, βλέπετε ότι επιστρέφουν» δήλωσε. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι έχουν στηθεί τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, προειδοποιώντας ότι οι προσφυγές στα Εξάρχεια, τελικά, μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις και σε μεγαλύτερο κόστος για τους Έλληνες φορολογούμενους.
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Δείτε το σταθμό Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά, πόσο εντυπωσιακός είναι. Ο σταθμός Βενιζέλου θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακός» και τόνισε ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια ώστε, παρά τις προσφυγές και παρά τις καθυστερήσεις, να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα τέλη του 2023.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε σταματήσει επειδή η προηγούμενη Κυβέρνηση ήθελε να ευνοήσει συγκεκριμένο εργολάβο για να πάρει κανάλι. «Το έργο είχε κατατμηθεί και αυτό είναι ό,τι χειρότερο. Η εμπειρία δείχνει ότι κάθε φορά που σπάμε ένα έργο, το έργο αυτό δεν γίνεται», εξήγησε και υπογράμμισε: «Εμείς βρήκαμε λύση. Τα εργοτάξια στο Πάτρα- Πύργος τώρα λειτουργούν στο φουλ και το έργο αυτό πλέον έχει μπει σε ράγιες υλοποίησης. Το 2025 θα παραδοθεί και αυτό το κομμάτι των 77 χλμ στην Ολυμπία Οδό».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης με αφορμή τον ΒΟΑΚ ότι: «Η ειδοποιός διαφορά με την πολιτική του χθες είναι ότι εμείς δεν πήγαμε στην Κρήτη για να πούμε ότι θα κάνουμε το έργο. Πήγαμε στην Κρήτη την ώρα που τα εργοτάξια είναι εκεί και ξεκινά το έργο. Δηλαδή το πρώτο κομμάτι του ΒΟΑΚ έχει ξεκινήσει».
«Αυτά που είπαμε προεκλογικά τα κάναμε και με το παραπάνω μετεκλογικά»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι έχουν δημοπρατηθεί, τα τελευταία σχεδόν τέσσερα χρόνια, πάνω από 10 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου 5 δισ. ευρώ έργα. Επισήμανε ότι μέχρι το 2030 υπάρχουν εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για 27,3 δισ. ευρώ έργα. Ανέφερε, ειδικότερα, ότι 188 έργα υποδομής θα φέρουν πάνω από 185.000 θέσεις εργασίας ετησίως.«Αυτά που είπαμε προεκλογικά τα κάναμε και με το παραπάνω μετεκλογικά», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν δημοπρατήσαμε ένα έργο, χωρίς να έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι περισσότερα από 300 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έρθουν σύντομα στη χώρα, αναφέροντας ότι η σύμβαση θα υπογραφεί τις επόμενες εβδομάδες και θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
«Πολιτεύομαι στις Σέρρες και θα συνεχίσω να πολιτεύομαι στις Σέρρες όσο βρίσκομαι στην πολιτική», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.