Μετά το Πάσχα θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις του πρωθυπουργού σχετικά με τις εκλογές, ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτος, σημειώνοντας πως η χώρα πενθεί και δεν είναι ώρα για την συζήτηση των εκλογών.

Ειδικότερα ο κ. Σκέρτσος μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του star και στην Μάρα Ζαχαρέα, αναφέρθηκε στον λόγο για τον οποίο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε την απόφαση να μη γίνουν τώρα εκλογές.

«Ο Πρωθυπουργός  στο Υπουργικό Συμβούλιο έδωσε τον τόνο και είπε ότι θα έχουμε τη λειτουργία της Βουλής ως το Πάσχα και από εκεί και πέρα θα ανακοινωθούν οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για τις εκλογές από τον ίδιο» αποκάλυψε ο Υπουργός Επικρατείας για τα όσα ελέχθησαν στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο. 

  «Ο πόνος δε συνάδει με ένα προεκλογικό κλίμα έντασης» υποστήριξε επίσης ο Α. Σκέρτσος,  οποίος πρόσθεσε, απαντώντας στην  ερώτηση της Μ. Ζαχαρέα γιατί δε θα διεξαχθούν τελικά οι εκλογές στις 9 Απριλίου 2023, όπως φέρεται να ήταν η ειλημμένη απόφαση του πρωθυπουργού: «Όλοι παλεύουμε με έντονα συναισθήματα και θυμού και οργής και σοκ, τα οποία είναι πολύ κακός σύμβουλος για να αποφασίσουμε στις εκλογές. Πρέπει να δώσουμε χώρο και χρόνο στα συναισθήματά μας, όλοι πενθούμε αυτή τη στιγμή» τόνισε, για το δυστύχημα στα Τέμπη.    

 Πότε θα λειτουργήσει ξανά ο σιδηρόδρομος

Όσον αφορά το πότε θα λειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας και με ποιες συνθήκες ασφάλειας, ο κ. Σκέρτσος ανέφερε ότι έχουν γίνει συνεννοήσεις με τη γαλλική εταιρεία Alstom για επιτάχυνση της παράδοσης του συστήματος τηλεδιοίκησης και ότι τέλη Μαρτίου ή αρχές Απριλίου αναμένεται να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος.

 Σχετικά με τη διαμάχη ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και το τι πρέπει να συμβεί για να πάμε μπροστά στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ο Υπουργός Επικρατείας ανέφερε ότι «πρέπει να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν. Ο ΟΣΕ ήταν ο μεγάλος  ασθενής, υπήρξε σημαντική υστέρηση την περίοδο των μνημονίων και από- επένδυση». Παραδέχθηκε πάντως ότι «υπήρξε προσπάθεια, δεν είχε όμως το αποτέλεσμα που θέλαμε». 

 Για τις προειδοποιήσεις για τα θέματα ασφάλειας και στις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων έκανε λόγο για «διαχρονικές ευθύνες που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που καταρτίζονται οι προδιαγραφές»,  τις  οποίες  χαρακτήρισε «ελλειμματικές». 

 Αναφέρθηκε ακόμα σε συστημικά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον ανθρώπινο παράγοντα και στη διαρκή εκπαίδευση που απαιτείται στα νέα συστήματα, όπως και στις ελάχιστες προσλήψεις τα προηγούμενα χρόνια, με τη σημερινή κυβέρνηση όμως να έχει δρομολογήσει 214 προσλήψεις.

 Ο υπουργός Επικρατείας απάντησε και στην κριτική του υπουργού Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη,  στη σημερινή κυβέρνηση για ευθύνες της στο δυστύχημα των Τεμπών  και τη μη λειτουργία συστημάτων (όπως το GSMR) που ήταν έτοιμα ή σχεδόν έτοιμα στον σιδηρόδρομο. 

 «Θα κριθεί για το γεγονός ότι δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη» τόνισε, ενώ παρέπεμψε στην έρευνα της Δικαιοσύνης για τις συμβάσεις στον ΟΣΕ, για τις οποίες ανέφερε ότι έχουν ασκηθεί ήδη 4 διώξεις.

 Ακόμη, διέψευσε από την πλευρά του ότι ήταν κατά μεγάλο μέρος έτοιμο στο σύστημα τηλεδιοίκησης που παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, 

 «Σταμάτησε το 2017 και παραδόθηκε μόλις το 18% του συστήματος. Ένα μέρος του χρειάστηκε να ανακατασκευασθεί γιατί κατασκευάσθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ με λάθος υλικά» επισήμανε.  

 «Η επόμενη ημέρα είναι να αποδοθεί δικαιοσύνη. Να μην υπάρξει καμία σκιά. Να υπάρξει ανάταξη της εμπιστοσύνης στον ελληνικό σιδηρόδρομο» υπογράμμισε.