ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Από τον ΕΦΚΑ στη ΡΑΣ και από εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ: Οι μετακινήσεις «ημετέρων», το ιστορικό των αποσπάσεων, η Τάνια Καραγιάννη και η υπάλληλος του Ραγκούση
Επαφές, σχέσεις και λειτουργικά κενά στη ρυθμιστική αρχή, που εκθέτουν την αξιωματική αντιπολίτευση
Με φόντο το τραγικό δυστύχηµα στα Τέµπη
, επανήλθαν στο προσκήνιο όλες οι παθογένειες του ελληνικού κράτους, αλλά και το αµαρτωλό καθεστώς των πελατειακών σχέσεων µεταξύ πολιτικών και δηµόσιων λειτουργών, η µάστιγα των κοµµατικών εξυπηρετήσεων «ηµετέρων» και εντέλει ο θρίαµβος της αναξιοκρατίας, που δίνει την ευκαιρία σε ανίδεους ή άπειρους να διαχειρίζονται τις ζωές ανυποψίαστων πολιτών.
Στο ερώτηµα πώς ο αχθοφόρος του υπουργείου Παιδείας έγινε σταθµάρχης στη Λάρισα, την απάντηση δεν είναι δύσκολο να τη βρει κανείς. Αρκεί να παρακολουθήσει πού οδηγεί το νοµότυπο σύστηµα «µετακινήσεων», «αποσπάσεων» και «µετατάξεων» στον στενό και ευρύτερο δηµόσιο τοµέα. Με αφορµή την τραγωδία των Τεµπών, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε και η περίφηµη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, την ηγεσία της οποίας ο παραιτηθείς πλέον υπουργός Κώστας Καραµανλής την κληρονόµησε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον προκάτοχό του, Χρήστο Σπίρτζη.
Επί υπουργίας Χρίστη Σπίρτζη, πολλά από τα πρόσωπα-κλειδιά της συγκεκριµένης Αρχής, τα οποία επέλεξε για να διοικούν και να εποπτεύουν την «ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόµων», προέρχονταν από τον ΕΦΚΑ. ∆ηλαδή από το ΙΚΑ. Η µόνη εξήγηση που µπορεί να δώσει κανείς για υπαλλήλους που εργάζονταν στο ΙΚΑ και επί ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκαν στη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων είναι η εξής: Τι κοινωνική ασφάλιση, τι ασφάλεια σιδηροδρόµων!
Ας πάµε τώρα και σε κάποιες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, που, αν µη τι άλλο, έρχονται να επιβεβαιώσουν πώς λειτουργεί το σύστηµα στο αθάνατο ελληνικό ∆ηµόσιο, όταν οι πολιτικοί «διαπλέκονται» µε κοµµατάρχες δηµοσίους υπαλλήλους.
Η σηµερινή πρόεδρος της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, φίλη του Χρ. Σπίρτζη και συνεργάτιδα πιο παλιά του Θ. Κατσανέβα, που είχε ιδρύσει και το περίφηµο Κόµµα της ∆ραχµής, φέρεται να είχε προϋπηρεσία στον ΕΦΚΑ πριν τοποθετηθεί στο συγκεκριµένο πόστο.
Αντιπρόεδρος τοποθετήθηκε ένας «αγανακτισµένος» πολιτευτής των ΑΝ.ΕΛ., φυσικός στο επάγγελµα, ονόµατι Κ. Γεωργόπουλος, ενώ τακτικό µέλος ο Α. Γάκης από τους Οικολόγους Πράσινους, που φέρεται ότι είχε ως σύνδεσµο στο ισχυρό δίδυµο Σπίρτζη - Παππά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ την πολιτεύτρια του κόµµατος Μ. ∆ούση.
▶ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ∆ΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ∆ΑΚΟΥΤΡΟΥ (ΑΡΙΣΤΕΡΑ)
Από την έρευνα που κάναµε δεν µπορέσαµε να διαπιστώσουµε κάτω από ποιες συνθήκες ή διαδικασίες βρέθηκαν από τον ΕΦΚΑ στην Αρχή Σιδηροδρόµων, αλλά σίγουρα θα υπήρχε κάποια «νοµότυπη» ευκαιρία για την επίτευξη της µετακίνησής τους σε άλλη υπηρεσία και σίγουρα µε καλύτερες απολαβές.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της «∆ιαύγειας», η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη αλλά και η Ειρήνη ∆ακουτρού την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αρµονικές σχέσεις µε την Ι. Τσιαπαρίκου, καθώς η υπηρεσία πλήρωνε και τις µετακινήσεις τους, στο πλαίσιο αποστολών, όπως αυτή στη ∆ιεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
Η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη, που σήµερα φέρεται να πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων και µε καλές υπερωρίες, ενώ είναι αποσπασµένη στην Κουµουνδούρου, δεν είναι άλλη από την αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Τάνια Καραγιάννη.
Η δε Ειρήνη ∆ακουτρού, που επίσης πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, φέρεται να είναι αποσπασµένη στο γραφείο του τοµεάρχη ∆ιαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Γ. Ραγκούση.
Με αφορµή την τραγωδία στα Τέµπη, είδαν το φως τις δηµοσιότητας τις τελευταίες ηµέρες κάποιες δηλώσεις της προέδρου της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, που έλεγε πως η υπηρεσία δεν διαθέτει προσωπικό και «είµαστε τέσσερα άτοµα».
Μπορεί, λοιπόν, να µας απαντήσει πώς γίνεται επί των ηµερών της να επιτρέπει την απόσπαση στελεχών της ΡΑΣ σε πολιτικά κόµµατα και βουλευτικά γραφεία; Και, αν ναι, πόσα είναι αυτά;
▶ «ΣΤΗ ΜΟΝΑ∆Α ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ∆ΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ Η ΚΩΝ/ΝΑ-ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ, ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΕ Α’ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΚΛΑ∆ΟΥ Π.Ε. ∆ΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ»
▶ ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ, ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
▶ Η ΡΑΣ ΠΛΗΡΩΝΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ∆ΕΘ
▶ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΑΣ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ∆ΙΑΤΕΘΕΙ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 11/3/23
Στο ερώτηµα πώς ο αχθοφόρος του υπουργείου Παιδείας έγινε σταθµάρχης στη Λάρισα, την απάντηση δεν είναι δύσκολο να τη βρει κανείς. Αρκεί να παρακολουθήσει πού οδηγεί το νοµότυπο σύστηµα «µετακινήσεων», «αποσπάσεων» και «µετατάξεων» στον στενό και ευρύτερο δηµόσιο τοµέα. Με αφορµή την τραγωδία των Τεµπών, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε και η περίφηµη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, την ηγεσία της οποίας ο παραιτηθείς πλέον υπουργός Κώστας Καραµανλής την κληρονόµησε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον προκάτοχό του, Χρήστο Σπίρτζη.
Επί υπουργίας Χρίστη Σπίρτζη, πολλά από τα πρόσωπα-κλειδιά της συγκεκριµένης Αρχής, τα οποία επέλεξε για να διοικούν και να εποπτεύουν την «ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόµων», προέρχονταν από τον ΕΦΚΑ. ∆ηλαδή από το ΙΚΑ. Η µόνη εξήγηση που µπορεί να δώσει κανείς για υπαλλήλους που εργάζονταν στο ΙΚΑ και επί ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκαν στη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων είναι η εξής: Τι κοινωνική ασφάλιση, τι ασφάλεια σιδηροδρόµων!
Ας πάµε τώρα και σε κάποιες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, που, αν µη τι άλλο, έρχονται να επιβεβαιώσουν πώς λειτουργεί το σύστηµα στο αθάνατο ελληνικό ∆ηµόσιο, όταν οι πολιτικοί «διαπλέκονται» µε κοµµατάρχες δηµοσίους υπαλλήλους.
Η σηµερινή πρόεδρος της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, φίλη του Χρ. Σπίρτζη και συνεργάτιδα πιο παλιά του Θ. Κατσανέβα, που είχε ιδρύσει και το περίφηµο Κόµµα της ∆ραχµής, φέρεται να είχε προϋπηρεσία στον ΕΦΚΑ πριν τοποθετηθεί στο συγκεκριµένο πόστο.
Αντιπρόεδρος τοποθετήθηκε ένας «αγανακτισµένος» πολιτευτής των ΑΝ.ΕΛ., φυσικός στο επάγγελµα, ονόµατι Κ. Γεωργόπουλος, ενώ τακτικό µέλος ο Α. Γάκης από τους Οικολόγους Πράσινους, που φέρεται ότι είχε ως σύνδεσµο στο ισχυρό δίδυµο Σπίρτζη - Παππά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ την πολιτεύτρια του κόµµατος Μ. ∆ούση.
«Νομότυπη» ευκαιρία
Στην πορεία, σε ηγετικά στελέχη της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων αναδείχθηκαν άλλες δύο κυρίες, επίσης προερχόµενες από τον ΕΦΚΑ-ΙΚΑ. Η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη και η Ειρήνη ∆ακουτρού.Από την έρευνα που κάναµε δεν µπορέσαµε να διαπιστώσουµε κάτω από ποιες συνθήκες ή διαδικασίες βρέθηκαν από τον ΕΦΚΑ στην Αρχή Σιδηροδρόµων, αλλά σίγουρα θα υπήρχε κάποια «νοµότυπη» ευκαιρία για την επίτευξη της µετακίνησής τους σε άλλη υπηρεσία και σίγουρα µε καλύτερες απολαβές.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της «∆ιαύγειας», η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη αλλά και η Ειρήνη ∆ακουτρού την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αρµονικές σχέσεις µε την Ι. Τσιαπαρίκου, καθώς η υπηρεσία πλήρωνε και τις µετακινήσεις τους, στο πλαίσιο αποστολών, όπως αυτή στη ∆ιεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
Η «διαπλοκή» πολιτικών µε κοµµατάρχες δηµοσίους υπαλλήλους, η προνοµιακή σχέση µε την πρόεδρο της ΡΑΣ, Ι. Τσιαπαρίκου, και οι αποκαλύψεις µέσω «∆ιαύγειας»
Η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη, που σήµερα φέρεται να πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων και µε καλές υπερωρίες, ενώ είναι αποσπασµένη στην Κουµουνδούρου, δεν είναι άλλη από την αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Τάνια Καραγιάννη.
Η δε Ειρήνη ∆ακουτρού, που επίσης πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, φέρεται να είναι αποσπασµένη στο γραφείο του τοµεάρχη ∆ιαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Γ. Ραγκούση.
Με αφορµή την τραγωδία στα Τέµπη, είδαν το φως τις δηµοσιότητας τις τελευταίες ηµέρες κάποιες δηλώσεις της προέδρου της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, που έλεγε πως η υπηρεσία δεν διαθέτει προσωπικό και «είµαστε τέσσερα άτοµα».
Μπορεί, λοιπόν, να µας απαντήσει πώς γίνεται επί των ηµερών της να επιτρέπει την απόσπαση στελεχών της ΡΑΣ σε πολιτικά κόµµατα και βουλευτικά γραφεία; Και, αν ναι, πόσα είναι αυτά;
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 11/3/23