Σε αγώνα δρόμου για να περιορίσει κατά τον μέγιστο δυνατό βαθμό τη φθορά που υπέστη τον Μάρτιο και να αφυπνίσει εκείνες τις δυνάμεις που θα του επιτρέψουν να διαμορφώσει εκ νέου ένα ρεύμα αυτοδυναμίας έχει επιδοθεί πλέον ο Κυριάκος Μητσοτάκης . Αποστολή καθόλου εύκολη μετά τα νέα δεδομένα, που διαμόρφωσε η τραγωδία στα Τέμπη, ωστόσο τα πρώτα μηνύματα λίγα εικοσιτετράωρα μετά την αποσαφήνιση του εκλογικού ορίζοντα κρίνονται θετικά από τους επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου.

Κυβερνητικά στελέχη, που λαμβάνουν μέρος στις καθημερινές συσκέψεις στην πρωθυπουργική έδρα, μεταδίδουν πως η καθοδική τάση που σημάδεψε τις δημοσκοπικές επιδόσεις της ΝΔ το μεγαλύτερο μέρος του Μαρτίου έχει πλέον αντιστραφεί, με τις ενδείξεις μιας μικρής για την ώρα ανάκαμψης να είναι ορατές. «Πλέον ο χρόνος θα λειτουργεί υπέρ του Κυριάκου Μητσοτάκη», εκτιμά κυβερνητική πηγή με άμεση γνώση των μετρήσεων της κοινής γνώμης, αλλά και των focus groups, που ανά εβδομάδα φτάνουν στο Μαξίμου.
 

H αδιευκρίνιστη ψήφος

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει από την προηγούμενη εβδομάδα το προφίλ και η εκλογική συμπεριφορά των αναποφάσιστων και ιδίως αυτών με περισσότερο κεντρώο προφίλ, που αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στη ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ.

Τα πρώτα συμπεράσματα συμβαδίζουν με την πορεία ανάκαμψης που δειλά πλην όμως σταθερά εμφανίζει πλέον το κυβερνών κόμμα, καθώς ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης αδιευκρίνιστης ψήφου προδίδει τάσεις επαναπροσέγγισης με τη ΝΔ. Εφόσον οι τάσεις επιβεβαιωθούν, έμπειροι κυβερνητικοί παράγοντες αισιοδοξούν ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις μετά το Πάσχα, κοντά στην ημερομηνία της επίσημης προκήρυξης των εκλογών, θα εμφανίζουν τη ΝΔ περίπου στα προ των Τεμπών ποσοστά της.

Η στρατηγική

Στις στρατηγικού χαρακτήρα συσκέψεις που λαμβάνουν χώρα στο Μαξίμου ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ένας πολύ στενός κύκλος συνεργατών του έχουν ήδη χαράξει τις κεντρικές γραμμές της «γαλάζιας» προεκλογικής στρατηγικής. Καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» πως η «γαλάζια» στρατηγική θα έχει σημαντικές διαφορές, διακυμάνσεις και κλιμάκωση ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη κάλπη.

Τούτο επιβεβαιώνεται και από τα πρώτα προεκλογικά σποτ που παίζουν ήδη στα social media. Σε αυτά είναι πρόδηλο ότι το βάρος πέφτει στα κυβερνητικά επιτεύγματα της πρώτης τετραετίας και στις εμβληματικές εξαγγελίες για την επόμενη τετραετία.

Στέλεχος που έχει άμεση γνώση της τακτικής επιβεβαιώνει ότι και αυτή την εβδομάδα τα προεκλογικά σποτ θα φωτίζουν σημαντικές πτυχές των κυβερνητικών πεπραγμένων, από τη μεθεπόμενη εβδομάδα θα δοθεί μία πρόγευση για το πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας, ενώ τις τελευταίες προεκλογικές εβδομάδες θα ενταθούν τα διλήμματα έναντι των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Πάντως στον άξονα Μαξίμου - Πειραιώς εννοούν να μεταφέρουν την προεκλογική μάχη στο τερέν, όπου οι αντίπαλοί τους δεν έχουν ούτε αντίλογο ούτε πειστικά επιχειρήματα, όπως το θέτει ετέρα κυβερνητική γραμμή πληροφόρησης. Το σύνθημα «Σταθερά - Τολμηρά - Μπροστά» θα συνοδεύει αυτή την προπαρασκευαστική φάση της «γαλάζιας» καμπάνιας έως την προκήρυξη των εκλογών αμέσως μετά την Κυριακή του Θωμά.

Στρατηγικά το εκλογικό επιτελείο κινητοποιεί τους υποψήφιους αλλά και τον εκλογικό μηχανισμό να πέσουν στον αγώνα εξορκισμού του «φαντάσματος» της χαλαρής ψήφου, που παραδοσιακά ευνοείται από τις συνθήκες της απλής αναλογικής. Από το Μέγαρο Μαξίμου θα υπογραμμίζουν σταθερά έως τις 21 Μαΐου τους ορατούς κινδύνους που προκύπτουν από την ασάφεια ή χειρότερα την κρυφή ατζέντα που έχουν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την αυριανή διακυβέρνηση του τόπου.
 

Κρυφή ατζέντα

«Οφείλουμε να προειδοποιήσουμε τους πολίτες ότι ψηφίζοντας Ανδρουλάκη, πιθανώς να σου προκύψει Τσίπρας», λέει χαρακτηριστικά τακτικός συνομιλητής του πρωθυπουργού, καθώς στην κυβέρνηση θεωρούν ότι μόνο η ΝΔ έχει ξεκάθαρη θέση πώς πρέπει να κυβερνηθεί η χώρα. Ενδεικτική εξάλλου της στρατηγικής προσέγγισης του Μαξίμου έναντι της αντιπολίτευσης είναι και η ανακίνηση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη του κινδύνου μίας πολιτικής τερατογένεσης, όπως έχει χαρακτηρίσει την ετερόκλητη σύζευξη των ηττημένων ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΜέΡΑ25 στο τιμόνι της χώρας, με προφανή στόχευση να αφυπνίσει τα αντι-ΣΥΡΙΖΑ αντανακλαστικά κυρίως μερίδας κεντροαριστερών ψηφοφόρων, που ανέκαθεν αντιμετώπιζαν με συμπάθεια την κυβέρνησή του.

Σε ετοιμότητα

Την ίδια ώρα, η ανακοίνωση της ημερομηνίας των εκλογών βρήκε τον «γαλάζιο» κομματικό μηχανισμό σε αυξημένο επίπεδο ετοιμότητας. Παράλληλα με τις κομματικές οργανώσεις, τις ΝΟΔΕ και τις ΔΗΜΤΟ, που πλέον λειτουργούν καθημερινά σε πυρετώδεις ρυθμούς, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής, Παύλος Μαρινάκης, «τρέχει» υπό την ευθύνη του πέντε θεματικές ομάδες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, την κοινωνία των εθελοντών, τους ομογενείς και τους αγρότες, προκειμένου αφενός να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση στα συγκεκριμένα ακροατήρια και αφετέρου να εξειδικευτούν τα προγραμματικά μηνύματα που αφορούν τις εν λόγω υποομάδες.

Ταυτόχρονα και υπό την αιγίδα του campaign manager του κόμματος, Νίκου Χαρδαλιά, ομάδα έμπειρων «γαλάζιων στελεχών» ανά Περιφέρεια έχει επιφορτιστεί με την αποστολή να λειτουργήσει ως γέφυρα ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και δυσαρεστημένους ή και αποστασιοποιημένους ψηφοφόρους με στόχο την επαναφορά του κόμματος σε τροχιά αυτοδυναμίας κατά την επαναληπτική εκλογή της ενισχυμένης αναλογικής. Ήδη στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν οριστικοποιήσει ένα πρώτο πλάνο των πρωθυπουργικών περιοδειών. Βάσει αυτού ο κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί την Τετάρτη στα Ιωάννινα, ενώ στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας θα μεταβεί στη Μυτιλήνη. Ούτως ή άλλως, ο πρωθυπουργός θα περιοδεύει δύο φορές την εβδομάδα σε δήμους του Λεκανοπεδίου. Κυβερνητικά στελέχη μεταδίδουν εξάλλου ότι η συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής θα πραγματοποιηθεί μετά το Πάσχα και πιθανώς πριν από την προκήρυξη των εκλογών.

*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής (02/04).