ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Εκλογές και social media: Επικοινωνιολόγοι αναλύουν στα parapolitika.gr τα μηνύματα και τις καμπάνιες Μητσοτάκη, Τσίπρα, Ανδρουλάκη
Στέλιος Ζωντός, Μάνος Σιφονιός και Γιώργος Σεφερτζής «διαβάζουν» την παρουσία των πολιτικών κομμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Στην τελική ευθεία προς τις εκλογές της απλής αναλογικής
και τα επικοινωνιακά επιτελεία των πολιτικών κομμάτων αρχίζουν να ξεδιπλώνουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν στον δρόμο προς τις κάλπες, που προβλέπεται μακρύς, δεδομένου ότι για τον σχηματισμό κυβέρνησης θα χρειαστεί και δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, η οποία πιθανότατα θα διεξαχθεί τη 2α Ιουλίου.
Με το target group των νέων να έχει αλλάξει άρδην συνήθειες και να ενημερώνεται πια κατά κύριο λόγο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ψηφιακά μέσα, έχοντας απομακρυνθεί από την παραδοσιακή ενημέρωση, τα web team της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ έχουν στραφεί στις digital προεκλογικές καμπάνιες, επιδιώκοντας την προσέγγιση κοινού που επιλέγει για την ενημέρωσή του τα social media, αλλά και της πολυπόθητης νεανικής ψήφου, για την οποία φαίνεται αξιοποιούν το «εργαλείο» Tik Tok, τη δημοφιλή στη νεολαία πλατφόρμα.
O σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας Στέλιος Ζωντός, ο επικοινωνιολόγος και συγγραφέας Μάνος Σιφονιός και ο πολιτικός αναλυτής Γιώργος Σεφερτζής μιλούν στα parapolitika.gr για τις καμπάνιες που έχουν παρουσιάσει στα κοινωνικά δίκτυα τα τρία πολιτικά κόμματα και αναλύουν τα πρώτα μηνύματα του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αλέξη Τσίπρα και του Νίκου Ανδρουλάκη στην πορεία προς τις κρίσιμες κάλπες της 21ης Μαΐου.
Στέλιος Ζωντός, σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας, Gravity The Newtons
Παρακολουθώντας τις πρώτες προσπάθειες των κομμάτων στο διαδίκτυο, είναι εύκολο να αναγνωρίσεις την πολιτική στόχευση που έχουν, η οποία είναι και η αναμενόμενη βάσει του ρόλου που έχουν στο πολιτικό σκηνικό.
Η Ν.Δ. παρουσιάζει μια σειρά από κυβερνητικές επιτυχίες που η ίδια πιστεύει ότι θα τη βοηθήσουν να χτίσει την πρότασή της για τη διεκδίκηση της νέας τετραετίας. Ξεχωρίζει η, από το ξεκίνημα της προεκλογικής εκστρατείας, χρήση του προσώπου του ΠΘ ως ο βασικός πομπός του μηνύματος «ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟΛΜΗΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ».
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. με μήνυμα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΠΑΝΤΟΥ τονίζει αυτές τις πτυχές που θεωρεί ότι η κυβέρνηση έχει αποτύχει, προσπαθώντας να δημιουργήσει ή να ενισχύσει ένα αντικυβερνητικό μήνυμα. Και ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει στην εικόνα από νωρίς τον Αλέξη Τσίπρα. Η παρουσία των δύο επικεφαλής των κομμάτων βάζει στην ουσία και το δίλημμα για το ποιος θα γίνει πρωθυπουργός.
Το ΠΑΣΟΚ έχει κινηθεί περισσότερο σε θέματα που δημιούργησε η επικαιρότητα. Είτε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είτε η συζήτηση που άνοιξε για τον άγνωστο Χ ως ΠΘ. Μια προσπάθεια δηλαδή να ενισχύσει τη ρητορική των στελεχών του και του προέδρου του.
Είναι λογικές αυτές οι επιλογές και ταιριάζουν απολύτως με τις στρατηγικές στοχεύσεις που έχουν τα κόμματα ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης της 21ης Μαΐου.
Το TikTok και η πολιτική αλλά και οι πολιτικοί σε αυτό είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Το συγκεκριμένο κοινωνικό μέσο έχει προφανώς διείσδυση στους νέους ψηφοφόρους αλλά έχει ταυτόχρονα συνήθειες και κανόνες εμπλοκής που μπορεί να εκθέτουν εάν το χρησιμοποιείς με λάθος τρόπο. Στο ελληνικό TikTok δεν έχουμε δει ακόμη από κανέναν κάτι ολοκληρωμένο, εννοώ με ιδέες που μπορεί να προσελκύσει το κοινό του μέσου. Έχουμε δει αρκετά βίντεο που επαναλαμβάνουν με ένα λίγο διαφορετικό format αυτά που λέγονται στην ευρύτερη συζήτηση. Αυτό κατά τη γνώμη μου δεν θα είναι αποτελεσματικό σε αυτά τα κοινά, αλλά σίγουρα είναι ασφαλής επιλογή για να μη γίνουν λάθη που θα συζητηθούν.
Μάνος Σιφονιός, επικοινωνιολόγος-συγγραφέας, Reputation Unique
Για τη Νέα Δημοκρατία έχουμε μία κλασική προσέγγιση απολογισμού, που εστιάζει προφανώς στα θετικά σημεία της κυβερνητικής της θητείας, χωρίς πολλά λόγια. Είναι βέβαιο ότι αναμένεται κλιμάκωση που θα υπηρετήσει πιο έντονα και το καταληκτικό μήνυμα του σποτ: Σταθερά, Τολμηρά, Μπροστά.
Είναι λέξεις που φαίνεται πως έχουν επιλεγεί προσεκτικά για να κινητοποιούν τόσο το κλασικό όσο και ένα ευρύτερο ακροατήριο του κόμματος.
Η αυτονόητη επιθυμία για σταθερότητα, οι ανάγκες για μεταρρυθμίσεις (τολμηρά) αλλά και το διακύβευμα της επόμενης ημέρας, το μέλλον (μπροστά). Ενδιαφέρουσα η χρήση του πορτοκαλί χρώματος -πέρα από τα παραδοσιακά κυανόλευκα- που είχε πολυχρησιμοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Κάνε τον θυμό απόφαση αλλαγής». Θωρώ έξυπνη την απόπειρα ενεργοποίησης των αντανακλαστικών των παλαιών ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ με το εύστοχο μήνυμα που φαίνεται ότι αφουγκράζεται την κοινωνία (οργή) και συγχρόνως εμπεριέχει τη θρυλική λέξη-σύνθημα από τις εκλογές του '81.
Ταυτόχρονα φυσικά το μήνυμα απευθύνεται και στους νέους με μια φρέσκια προσέγγιση της «αλλαγής» που οι νέοι νιώθουν την ανάγκη της. Άλλωστε όλο το εικαστικό, ο ρυθμός, το concept, ο πρωταγωνιστής αναβλύζουν νεότητα. Αν έβρισκα κάποιες αδυναμίες, είναι ότι λείπει η γυναικεία παρουσία (ίσως ετοιμάζεται άλλο σποτ) και ότι αργεί πολύ να δείξει την ταυτότητα του κόμματος. Ομολογώ ότι την πρώτη φορά που το είδα περίμενα να δω να υπογράφεται στο τέλος από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμα δεν έχει «ξεδιπλώσει» την καμπάνια του, φαίνεται όμως ότι το πρόσωπο του αρχηγού θα έχει σημαντικό ρόλο. Το μήνυμα ΔΙΚΑΙΟΥΣΝΗ ΠΑΝΤΟΥ που έχει, προς το παρόν, εκτιμώ ότι δεν θα είναι κεντρικό, αλλά ίσως συμπληρωματικό ή μέρος μιας σειράς αλληλοτροφοδοτούμενων συνθημάτων. Προς το παρόν απαντά και αυτό σε ό,τι η κοινωνία αναζητεί στο παρόν χρονικό πλαίσιο. Εδώ βλέπουμε και μια… σύγκλιση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τα δύο κόμματα… συναντιούνται στη λέξη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ στην οποία δίνεται περίσσεια έμφαση.
Γιώργος Σεφερτζής, επικοινωνιολόγος-πολιτικός αναλυτής
Τα κόμματα φαίνεται να έχουν αντιληφθεί ότι το παιχνίδι του πολιτικού ανταγωνισμού έχει μεταφερθεί από τα πλατό των τηλεοράσεων στον χώρο του διαδικτύου.
Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι κυριαρχία στον χώρο των social media αποτελεί πανάκεια για την ανάκτηση της χαμένης εμπιστοσύνης των πολιτών.
Άλλωστε, το μεγάλο πρόβλημα η οποιαδήποτε εικόνα προβάλλεται μέσα από τα social media να μη θυμίζει κλασική πολιτική διαφήμιση. διότι εάν αυτό δεν επιτυγχάνεται, τα αποτελέσματα θα είναι αντίθετα των προσδοκώμενων. Οι δημοσκοπήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να διαβαστούν ως προβλέψεις, απλώς πιστοποιούν την πολύ μεγάλη ρευστότητα και αβεβαιότητα που μετατρέπει το εκλογικό σώμα σε κινούμενη άμμο.
Με το target group των νέων να έχει αλλάξει άρδην συνήθειες και να ενημερώνεται πια κατά κύριο λόγο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ψηφιακά μέσα, έχοντας απομακρυνθεί από την παραδοσιακή ενημέρωση, τα web team της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ έχουν στραφεί στις digital προεκλογικές καμπάνιες, επιδιώκοντας την προσέγγιση κοινού που επιλέγει για την ενημέρωσή του τα social media, αλλά και της πολυπόθητης νεανικής ψήφου, για την οποία φαίνεται αξιοποιούν το «εργαλείο» Tik Tok, τη δημοφιλή στη νεολαία πλατφόρμα.
O σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας Στέλιος Ζωντός, ο επικοινωνιολόγος και συγγραφέας Μάνος Σιφονιός και ο πολιτικός αναλυτής Γιώργος Σεφερτζής μιλούν στα parapolitika.gr για τις καμπάνιες που έχουν παρουσιάσει στα κοινωνικά δίκτυα τα τρία πολιτικά κόμματα και αναλύουν τα πρώτα μηνύματα του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αλέξη Τσίπρα και του Νίκου Ανδρουλάκη στην πορεία προς τις κρίσιμες κάλπες της 21ης Μαΐου.
Παρακολουθώντας τις πρώτες προσπάθειες των κομμάτων στο διαδίκτυο, είναι εύκολο να αναγνωρίσεις την πολιτική στόχευση που έχουν, η οποία είναι και η αναμενόμενη βάσει του ρόλου που έχουν στο πολιτικό σκηνικό.
Η Ν.Δ. παρουσιάζει μια σειρά από κυβερνητικές επιτυχίες που η ίδια πιστεύει ότι θα τη βοηθήσουν να χτίσει την πρότασή της για τη διεκδίκηση της νέας τετραετίας. Ξεχωρίζει η, από το ξεκίνημα της προεκλογικής εκστρατείας, χρήση του προσώπου του ΠΘ ως ο βασικός πομπός του μηνύματος «ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟΛΜΗΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ».
Καθήκον μας να συνεχίσουμε, ακόμη πιο τολμηρά, ακόμη πιο δυναμικάΗ Ελλάδα εδώ και 4 χρόνια βρίσκεται στον δρόμο της προόδου. Είναι καθήκον μας να συνεχίσουμε, ακόμη πιο τολμηρά, ακόμη πιο δυναμικά.
Δημοσιεύτηκε από ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ στις Πέμπτη, 6 Απριλίου 2023
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. με μήνυμα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΠΑΝΤΟΥ τονίζει αυτές τις πτυχές που θεωρεί ότι η κυβέρνηση έχει αποτύχει, προσπαθώντας να δημιουργήσει ή να ενισχύσει ένα αντικυβερνητικό μήνυμα. Και ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει στην εικόνα από νωρίς τον Αλέξη Τσίπρα. Η παρουσία των δύο επικεφαλής των κομμάτων βάζει στην ουσία και το δίλημμα για το ποιος θα γίνει πρωθυπουργός.
Το ΠΑΣΟΚ έχει κινηθεί περισσότερο σε θέματα που δημιούργησε η επικαιρότητα. Είτε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είτε η συζήτηση που άνοιξε για τον άγνωστο Χ ως ΠΘ. Μια προσπάθεια δηλαδή να ενισχύσει τη ρητορική των στελεχών του και του προέδρου του.
Είναι λογικές αυτές οι επιλογές και ταιριάζουν απολύτως με τις στρατηγικές στοχεύσεις που έχουν τα κόμματα ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης της 21ης Μαΐου.
Το TikTok και η πολιτική αλλά και οι πολιτικοί σε αυτό είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Το συγκεκριμένο κοινωνικό μέσο έχει προφανώς διείσδυση στους νέους ψηφοφόρους αλλά έχει ταυτόχρονα συνήθειες και κανόνες εμπλοκής που μπορεί να εκθέτουν εάν το χρησιμοποιείς με λάθος τρόπο. Στο ελληνικό TikTok δεν έχουμε δει ακόμη από κανέναν κάτι ολοκληρωμένο, εννοώ με ιδέες που μπορεί να προσελκύσει το κοινό του μέσου. Έχουμε δει αρκετά βίντεο που επαναλαμβάνουν με ένα λίγο διαφορετικό format αυτά που λέγονται στην ευρύτερη συζήτηση. Αυτό κατά τη γνώμη μου δεν θα είναι αποτελεσματικό σε αυτά τα κοινά, αλλά σίγουρα είναι ασφαλής επιλογή για να μη γίνουν λάθη που θα συζητηθούν.
Μάνος Σιφονιός, επικοινωνιολόγος-συγγραφέας, Reputation Unique
Για τη Νέα Δημοκρατία έχουμε μία κλασική προσέγγιση απολογισμού, που εστιάζει προφανώς στα θετικά σημεία της κυβερνητικής της θητείας, χωρίς πολλά λόγια. Είναι βέβαιο ότι αναμένεται κλιμάκωση που θα υπηρετήσει πιο έντονα και το καταληκτικό μήνυμα του σποτ: Σταθερά, Τολμηρά, Μπροστά.
Είναι λέξεις που φαίνεται πως έχουν επιλεγεί προσεκτικά για να κινητοποιούν τόσο το κλασικό όσο και ένα ευρύτερο ακροατήριο του κόμματος.
Η αυτονόητη επιθυμία για σταθερότητα, οι ανάγκες για μεταρρυθμίσεις (τολμηρά) αλλά και το διακύβευμα της επόμενης ημέρας, το μέλλον (μπροστά). Ενδιαφέρουσα η χρήση του πορτοκαλί χρώματος -πέρα από τα παραδοσιακά κυανόλευκα- που είχε πολυχρησιμοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Alexis Tsipras: Δικαιοσύνη παντού σημαίνει και δικαιοσύνη στα δάνεια και στο «κούρεμά» τους
Δημοσιεύτηκε από ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στις Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023
«Κάνε τον θυμό απόφαση αλλαγής». Θωρώ έξυπνη την απόπειρα ενεργοποίησης των αντανακλαστικών των παλαιών ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ με το εύστοχο μήνυμα που φαίνεται ότι αφουγκράζεται την κοινωνία (οργή) και συγχρόνως εμπεριέχει τη θρυλική λέξη-σύνθημα από τις εκλογές του '81.
Ταυτόχρονα φυσικά το μήνυμα απευθύνεται και στους νέους με μια φρέσκια προσέγγιση της «αλλαγής» που οι νέοι νιώθουν την ανάγκη της. Άλλωστε όλο το εικαστικό, ο ρυθμός, το concept, ο πρωταγωνιστής αναβλύζουν νεότητα. Αν έβρισκα κάποιες αδυναμίες, είναι ότι λείπει η γυναικεία παρουσία (ίσως ετοιμάζεται άλλο σποτ) και ότι αργεί πολύ να δείξει την ταυτότητα του κόμματος. Ομολογώ ότι την πρώτη φορά που το είδα περίμενα να δω να υπογράφεται στο τέλος από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμα δεν έχει «ξεδιπλώσει» την καμπάνια του, φαίνεται όμως ότι το πρόσωπο του αρχηγού θα έχει σημαντικό ρόλο. Το μήνυμα ΔΙΚΑΙΟΥΣΝΗ ΠΑΝΤΟΥ που έχει, προς το παρόν, εκτιμώ ότι δεν θα είναι κεντρικό, αλλά ίσως συμπληρωματικό ή μέρος μιας σειράς αλληλοτροφοδοτούμενων συνθημάτων. Προς το παρόν απαντά και αυτό σε ό,τι η κοινωνία αναζητεί στο παρόν χρονικό πλαίσιο. Εδώ βλέπουμε και μια… σύγκλιση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τα δύο κόμματα… συναντιούνται στη λέξη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ στην οποία δίνεται περίσσεια έμφαση.
Αυτή η χώρα γεννά θυμό, γιατί αποφασίζουμε για εκείνη πάντα με θυμό. Όμως αυτό πρέπει να το αλλάξουμε. Και μαζί να αποφασίσουμε σε τι χώρα θέλουμε να ζούμε. Μπες στο digitalsociety.gr και κάνε τον θυμό απόφαση αλλαγής.
Δημοσιεύτηκε από ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής στις Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023
Γιώργος Σεφερτζής, επικοινωνιολόγος-πολιτικός αναλυτής
Τα κόμματα φαίνεται να έχουν αντιληφθεί ότι το παιχνίδι του πολιτικού ανταγωνισμού έχει μεταφερθεί από τα πλατό των τηλεοράσεων στον χώρο του διαδικτύου.
Άλλωστε, το μεγάλο πρόβλημα η οποιαδήποτε εικόνα προβάλλεται μέσα από τα social media να μη θυμίζει κλασική πολιτική διαφήμιση. διότι εάν αυτό δεν επιτυγχάνεται, τα αποτελέσματα θα είναι αντίθετα των προσδοκώμενων. Οι δημοσκοπήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να διαβαστούν ως προβλέψεις, απλώς πιστοποιούν την πολύ μεγάλη ρευστότητα και αβεβαιότητα που μετατρέπει το εκλογικό σώμα σε κινούμενη άμμο.