Αγωγή κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ κατέθεσε σήμερα (08/05) η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως , για την απεργία που προκήρυξαν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων της «Ελληνικής PISA».

«Πέρυσι είχε γίνει ακριβώς το ίδιο, προσφύγαμε και η αντίστοιχη απεργιακή κινητοποίηση κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική», τονίζει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή της στα social media η υπουργός Παιδείας.

«Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες επιμένουν να αντιστέκονται στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην εφαρμογή ψηφισμένου νόμου – εμείς επιμένουμε να αξιοποιούμε σύγχρονα εργαλεία για στοχευμένο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής μας πολιτικής και για συνεχή αναβάθμισή της. Θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα των παιδιών μας για μία καλύτερη Παιδεία μέχρι τέλους!», επισημαίνει η κ. Κεραμέως.

«Και πέρυσι»

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, «με την υπ’ αριθ. 537/2022 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, όμοια αγωγή του Υπουργείου Παιδείας κατά των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, που αφορούσε στις αντίστοιχες εξετάσεις της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, έγινε δεκτή ως προς όλα τα αιτήματά της και η αντίστοιχη απεργιακή κινητοποίηση κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική».

Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι το ζήτημα που εγείρεται εδώ και δύο χρόνια, «κατά τα οποία αξιοποιείται το εργαλείο αυτό ως μέρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης».

Για εξαγωγή συμπερασμάτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Ελληνική PISA» αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, με ζητούμενο την έγκυρη και αξιόπιστη αποτύπωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Κατόπιν μελέτης και αποτίμησης των συμπερασμάτων αυτών, η εκπαιδευτική πολιτική μπορεί να σχεδιάζεται στοχευμένα, βελτιώνοντας εν συνόλω τη μαθησιακή διαδικασία.

«Θύματα της απεργιακής αυτής κινητοποίησης, επομένως, κινδυνεύουν να είναι οι μαθητές, γι’ αυτό και το Υπουργείο προσέφυγε στο Δικαστήριο, προκειμένου τα παιδιά μας να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε μία καλύτερη εκπαίδευση, που θα λαμβάνει υπόψη, κατά το σχεδιασμό της, μετρήσιμα, αντικειμενικά στοιχεία», τονίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ακόμη και σε προεκλογική περίοδο, φαίνεται πως αντιδρά σε συντεχνιακές λογικές.