Aναζητώντας εκείνες τις σταθερές, αλλά και τις... μεταβλητές που οδήγησαν στον αναπάντεχο, ακόμη και για τους πλέον αισιόδοξους στη Νέα Δημοκρατία, εκλογικό θρίαμβο μία εβδομάδα πριν, η υψηλή στρατηγική, αλλά και η διαχείριση αυτής μέσω της επικοινωνίας ασφαλώς έχουν σημαντικό μερίδιο στην ευρύτατη «γαλάζια» επικράτηση.

Γυρνώντας το ρολόι ενάμιση μήνα πριν, η αλλαγή σκυτάλης στη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου, με τον ομολογουμένως επιτυχημένο Γιάννη Οικονόμου (που κατέβηκε στην εκλογική αρένα της Φθιώτιδας) να παραδίδει στον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο για ακόμη μία απαιτητική αποστολή, ήταν η μόνη διαφορά στην ανθρωπογεωγραφία που ορίζει την ευρύτερη επικοινωνία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μέχρι τότε, εξάλλου, ο εξ Αμερικής σύμβουλος επικοινωνίας, Σταν Γκρίνμπεργκ, είχε πυκνώσει την παρουσία του στο Μέγαρο Μαξίμου τροφοδοτώντας, όπως εκ των υστέρων αποδεικνύεται, με εξαιρετικά εύστοχα στοιχεία από τα συχνότατα focus groups, που διενεργούσε, την ομάδα στρατηγικής, ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την εκλογική τακτική της Νέας Δημοκρατίας. 

Κομβικός ρόλος

Πολύτιμη προσθήκη απεδείχθη και η συμπερίληψη στην ομάδα στρατηγικής του επιτυχημένου δικηγόρου και με πολύτιμη εμπειρία στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Αντώνη Σαμαρά, Σταύρου Παπασταύρου, ο ρόλος του οποίου στις δίδυμες εκλογές Μαΐου και Ιουνίου περιγράφεται ως κομβικός. 

Σημαντικός και ο ρόλος της διευθύντριας Επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, Κύρας Κάπη, η οποία επιλαμβάνεται της εικόνας του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, των αναρίθμητων εκδηλώσεων στις οποίες συμμετέχει, αλλά και των τηλεοπτικών του εμφανίσεων, ιδίως των πιο εναλλακτικών, όπως η εξαιρετικά επιτυχής στο «Τhe 2Night Show» του Γρηγόρη Αρναούτογλου στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Πολύτιμη η συμβολή τόσο του διευθυντή του Γραφείου Τύπου του Μεγάρου Μαξίμου, Δημήτρη Τσιόδρα, όσο και του συμβούλου του πρωθυπουργού, που επιμελείται τις ομιλίες του προέδρου της ΝΔ, Γιάννη Βλαστάρη.

Σημαντική και η συνεισφορά των αναπληρωτών διευθυντών του Γραφείου Τύπου, Χρήστου Ζωγράφου και Γιώργου Ευθυμίου, αλλά και του Αλέξανδρου Μαράκη στη διαχείριση της καθημερινής επικοινωνίας των πολιτικών στοχεύσεων του Μεγάρου Μαξίμου και της σχέσης του με τα ΜΜΕ και ειδικότερα τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ της ΝΔ. 

Σημαντικό ρόλο στις σχέσεις του Μεγάρου Μαξίμου με τα διεθνή ΜΜΕ, ιδίως σε περίοδο όπου κυριάρχησαν ζητήματα όπως οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Μεταναστευτικό, διαδραματίζουν η σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη επί διεθνών θεμάτων, Αριστοτελία Πελώνη, και ο Φίλιππος Πάγκαλος.

Social Media

Αυτοτελές κεφάλαιο στην προεκλογική περίοδο, που ολοκληρώθηκε την προπροηγούμενη Παρασκευή, ήταν το «Κυριάκος Μητσοτάκης στα social media». Επικεφαλής της ομάδας για τα Digital Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι ο Έρικ Παρκς, ενώ πολύ σημαντικοί είναι οι ρόλοι της Κύρας Κάπη, ιδίως σε ό,τι αφορά το TikTok, του διευθυντή του Γραφείου Τύπου της ΝΔ, Νίκου Ρωμανού, αλλά και όλης της ομάδας των ψηφιακών μέσων.

Παρά το γεγονός πως η δραστηριοποίηση του κ. Μητσοτάκη τόσο στο Twitter όσο και στο Instagram ήταν και τους προηγούμενους μήνες έντονη, η... τομή κατά την προεκλογική περίοδο προήλθε από τη δυναμική του είσοδο στο TikTok, μία πλατφόρμα με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις υπόλοιπες, καθώς απευθύνεται σε ένα κατ’ εξοχήν νέο και δυναμικό κοινό, έχει πιο γρήγορες ταχύτητες, πιο ρηξικέλευθο περιεχόμενο, ευνοώντας μία πιο χιουμοριστική διάθεση.

Εκκινώντας από την ανάγκη να φτάσουν τα πολιτικά μηνύματα του Κυριάκου Μητσοτάκη -και κατ’ επέκταση της ΝΔ- σε ακροατήρια που δεν αποτελούσαν παραδοσιακά κοινά του κόμματος, οι «γαλάζιοι» επιτελείς διερευνούσαν επί μακρόν τον τρόπο με τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης θα… παρενέβαινε στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Πρόσωπο που γνωρίζει καλά το γαλάζιο παρασκήνιο εκμυστηρεύεται στην Απογευματινή πως το περιβάλλον του προέδρου της ΝΔ είχε εξαρχής αρκετές αμφιβολίες για το πως θα περνούσε στους χρήστες του TikTok η εμφάνιση του πρωθυπουργού εκεί. Στον αντίποδα, έχοντας περίσσια αυτοπεποίθηση, ο κ. Μητσοτάκης ήθελε εξαρχής να πειραματιστεί περισσότερο με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα αποκαλύπτοντας πτυχές του εαυτού του, που εξαιτίας της πρωθυπουργικής ιδιότητας είναι αθέατες στο ευρύ κοινό.

«Στην αρχή είχαμε άγχος για το αποτέλεσμα, ωστόσο ο πρόεδρος της ΝΔ ήταν σίγουρος ότι μέσω του TikTok θα... έσπαγε η εικόνα του πολιτικού καθωσπρεπισμού χωρίς να αγγίξει τα όρια του φαιδρού ή της γελοιότητας», επισημαίνει έτερο κυβερνητικό στέλεχος.

Ωστόσο, η προσέγγιση με το TikTok δεν ήταν από την αρχή επιτυχημένη. Άλλο πρόσωπο, που ασχολείται με τα social media, θυμάται πως όταν ξεκίνησε το «γαλάζιο» επιτελείο να ανεβάζει στη συγκεκριμένη πλατφόρμα υλικό από τις πρώτες πρωθυπουργικές περιοδείες οι χρήστες του δεν σιγκινήθηκαν. Τότε πήρε το παιχνίδι πάνω του, απευθυνόμενος ο ίδιος στο κοινό της εν λόγω πλατφόρμας και «προκαλώντας» το να εγκαθυδρύσουν μία πιο άμεση σχέση, μέσω ερωταπαντήσεων αρχικά για το «γαλάζιο» πρόγραμμα. Προς επίρρωσιν των προαναφερθέντων, το βίντεο που εξηγούσε τις ευεργετικές συνέπειες της τρίτης κατά σειρά αύξησης του κατώτατου μισθού έφθασε τις 2.500.000 θεάσεις, καθιστώντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη απόλυτα κυρίαρχο και στα social media. Στη ΝΔ έχουν αντιληφθεί πλήρως πως η επανάληψη του εκλογικού άθλου της 21ης Μαϊου προϋποθέτει την ενεrγοποίηση όλου του διαθέσιμου επικοινωνιακού οπλοστασίου.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή