«Το αποτέλεσμα της κάλπης δεν δικαιώνει την πολιτική της Ν.Δ . Είναι εκλογική νίκη της Ν.Δ., η πολιτική της όμως έχει προκαλέσει μεγάλες ανισότητες», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ, με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, ο δικηγόρος Νίκος Κωνσταντόπουλος.

Όπως είπε, οι πολίτες αποδοκιμάζουν το ύφος και το περιεχόμενο της αντιπολίτευσης.

Σημείωσε πως δεν πρέπει να ταυτίζει κανείς την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ με την Αριστερά, λέγοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μετακομίσει απέναντι, καθώς θέλει τους αρμούς της εξουσίας.

Κατηγόρησε την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά τον Αλέξη Τσίπρα ότι έχουν ευθύνες για την απλή αναλογική, την οποία υποστήριξε πως χρησιμοποίησαν ως εργαλείο.

Για την Πλεύση Ελευθερίας και τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, επισήμανε πως όπου βρεθούν και μιλήσουν, οι θέσεις και η στάση έχουν αντίκρισμα.

Τέλος, καταλόγισε ευθύνες σε Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ για τους πλειστηριασμούς.


Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Κωνσταντόπουλου στα Παραπολιτικά 90,1

Ο δικηγόρος Νίκος Κωνσταντόπουλος μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90,1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

«Τα εκλογικά αποτελέσματα δεν είναι γεγονότα της στιγμής, έχουν μακρά πορεία, έχουν αιτιώδη διαδρομή και αυτά που προκύπτουν ως αποτελέσματα μέσα από την κάλπη δείχνουν πολλές φορές το πρόσωπό τους πολύ νωρίτερα. Το αποτέλεσμα αυτό δεν δικαιώνει την πολιτική της Ν.Δ., είναι εκλογική νίκη της Ν.Δ., η πολιτική της βεβαίως έχει προκαλέσει πολύ μεγάλες ανισότητες και αμφισβητήσεις, η κοινωνία όμως ψήφισε με αυτό το μεγάλο ποσοστό την κυβερνητική πολιτική. Από την άλλη πλευρά αποδοκιμάζει η κοινωνία τον τύπο, τον τρόπο, το ύφος, το ήθος και το περιεχόμενο της αντιπολίτευσης. Που σημαίνει ότι ο πολίτης όταν πηγαίνει στην κάλπη σταθμίζει, κρίνει, επιλέγει και απορρίπτει. Επέλεξε τη Ν.Δ., απέρριψε τον ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση», είπε αρχικά.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι απέτυχε η Αριστερά στις εκλογές, απάντησε: «Δεν θα πρέπει να ταυτίζει κανείς την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, τον μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ με την Αριστερά. Ο ΣΥΡΙΖΑ προ πολλού έχει μετακομίσει απέναντι. Δεν είναι στον κοινωνικό, ιδεολογικό, ηθικό, αισθητικό και πολιτιστικό χώρο της Αριστεράς. Λέει μόνη της η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ότι θέλει να είναι εξουσία, θέλει τους αρμούς της εξουσίας, αυτή η εξουσιολαγνεία αλλοιώνει πολλά πράγματα».

Όσον αφορά στον ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε ότι «ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται η ηγεσία, η ηγετική ομάδα, οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν καμία σχέση με εκείνα που εγώ υπηρέτησα και υπηρετώ. Είναι πολιτευτισμός, δεν είναι ριζοσπαστισμός».

Ερωτηθείς αν ήταν λάθος η επιμονή του ΣΥΡΙΖΑ στην απλή αναλογική, επισήμανε: «Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά ο κ. Τσίπρας έχει μεγάλη ιστορική και πολιτική ευθύνη, διότι έφθειρε, ακύρωσε και εξέθεσε δύο πολύ σοβαρές πολιτικές θέσεις συνταγματικής περιωπής και δημοκρατικού προοδευτισμού. Η πρώτη θέση είναι το συνταγματικό δημοψήφισμα το ’15. Το ευτέλισε με τον τρόπο με τον οποίο το χειρίστηκε. Το δεύτερο θέμα είναι η απλή αναλογική το ’23. Τη χρησιμοποίησε ως εργαλείο επιπόλαια και χωρίς να σταθμίσει εκείνα που έπρεπε να σταθμίσει. Όταν δύο κορυφαίους θεσμούς του συνταγματικού δημοκρατικού μας πολιτεύματος τους χρησιμοποιείς για λόγους σκοπιμότητας ευκαιριακά έχεις ευθύνες. Από εκεί και πέρα τα εκλογικά συστήματα δεν είναι παίγνια επί χάρτου, είναι λειτουργίες δημοκρατικές. Λυπάμαι διότι η άποψη ότι «ήταν λάθος η απλή αναλογική, τη χειριστήκαμε λάθος» δείχνει ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες όταν εργαλειοποιείς θεσμούς».

Σχετικά με την Πλεύση Ελευθερίας, τόνισε: «Είχα δύο ανησυχίες και δύο θετικά δείγματα αισιοδοξίας. Καταρχήν έβλεπα ότι επί 7 χρόνια που υπάρχει η Πλεύση Ελευθερίας επιμένει με έναν τρόπο γνήσιο, αυθεντικό και με έναν τρόπο φρέσκο μέσα σε όλο αυτό το κουρασμένο και φθαρμένο πολιτικό μας σύστημα να δείχνει ένα διαφορετικό υπόδειγμα προσέγγισης της πολιτικής.

Χρειαζόμαστε διαφορετική προσέγγιση της πολιτικής, η πολιτική δεν είναι τεχνική, η πολιτική ειναι επιστήμη και τέχνη και πάνω απ' όλα μέσα από την πολιτική εκφράζεται η κοινωνική ψυχή, η ατομική ύπαρξη του πολίτη, το πραγματικό περιεχόμενο ζωής που έχουν οι αρχές οι συνταγματικές, τα δικαιώματα. Το δεύτερο που έβλεπα ήταν ότι υπάρχει μια περιθωριοποίηση, απομόνωση, μια μη προβολή γιατί έτσι λειτουργεί το πολιτικό σύστημα, ό,τι είναι ορατό ασχολείται μαζί του.

Όταν η Πλεύση Ελευθερίας έγινε ορατή και έγινε ορατή με πρωτοβουλίες πολιτικές που πήρε η Ζωή Κωνσταντοπούλου, άρχισε αμέσως ο κόσμος να καταλαβαίνει. Το θετικό στοιχείο αισιοδοξίας είναι ότι όπου βρεθεί και μιλήσει η Πλεύση Ελευθερίας και η Ζωή έχουν αμέσως αντίκρισμα και η στάση της και το ύφος της και ήθος της και το περιεχόμενο των θέσεων που λέει η Πλεύση Ελευθερίας.

Το δεύτερο στοιχείο αισιοδοξίας είναι ότι η ελληνική κοινωνία θέλει αλλαγές, οργανικές, όχι επικοινωνιακές, θέλει να δει καινούργια, φρέσκα πράγματα, αυθεντικά. Άρα αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα σημείο που η Πλεύση Ελευθερίας ως γνήσιο, φρέσκο, αυθεντικό σχήμα προσώπων που κάνουν πολιτική σε επαφή με τα προβλήματα και όχι από το μπαλκόνι, θεωρητικά η Πλεύση Ελευθερίας κεφαλαιοποιεί μια δυναμική, η οποία ελπίζω ότι και στην επόμενη κάλπη θα πάει καλά».

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στους πλειστηριασμούς, είπε ότι «και η Ν.Δ. και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν ευθύνες, διότι αυτοί τους θεσμοθέτησαν και αυτοί τους ενεργοποίησαν. Εκείνο που χρειάζεται είναι να ξεκαθαρίσει κανείς ποια είναι η ουσία του προβλήματος. Η ουσία του προβλήματος είναι ότι μεθοδεύτηκε και θεσμοθετήθηκε ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός προς εξυπηρέτηση εκείνων των οικονομικών funds που κερδοσκοπούν, άρα είναι πολύ ρεαλιστικό να υπάρξουν θεσμικές εγγυήσεις και να υπάρχει εξυγίανση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το τραπεζικό σύστημα. Γιατί δεν λέμε την πραγματικότητα στον κόσμο; Οι ελληνικές τράπεζες έχουν χαθεί».

Για τη Ζωή Κωνσταντοπούλου είπε: «Δεν είναι δογματικός άνθρωπος, είναι ορθολογικός άνθρωπος, είναι άνθρωπος ο οποίος μετέχει στη ζωή, δεν είναι θεατής, άρα όταν κάποιος είναι ορθολογικός, δεν είναι δογματικός, είναι δημοκρατικός, δεν είναι συντηρητικός και είναι σε επαφή με τη ζωή, ζει τα προβλήματα εξ επαφής, τότε μέσα από αυτή τη σύνθετη εμπειρία διαμορφώνει και την προσωπικότητά του.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου θέλει αυτήν τη στιγμή να δείξει τρία πράγματα, πρώτον ότι δεν είναι ανεπάγγελτη, ζει από τη δουλειά της και δουλεύει σκληρά και σε συγκρούσεις με όλα τα μέτωπα τα οποία αλλοιώνουν τον δημόσιο βίο της χώρας. Δεύτερον να δείξει ότι διαβάζει, ενασχολείται, μαθαίνει, δεν είναι ακατάρτιστη για να λέει λόγια τα οποία ετοιμάζουν τα διαφημιστικά επιτελεία των κομμάτων και τρίτον έχει ευαισθησίες έναντι της κοινωνίας και της ιστορίας, δεν παίζει με αυτά τα πράγματα που είναι η κιβωτός της ζωής μας. Αυτά τα τρία θέματα θέλει να τα δείξει. Από εκεί και πέρα, όταν της πατάνε τον κάλο, αντιδρά και καλά κάνει. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου έχει πει δημόσια ότι θα κάνει υπεύθυνη, προγραμματική, ουσιαστική δεσμευτική αντιπολίτευση και θα την κάνει».

«Δεν επανιδρύεται ούτε νεκρανασταίνεται το πολιτικό παρελθόν ποτέ. Η ζωή προχωράει μπροστά και αλλάζει. Η Ελλάδα διαρκώς δοκιμάζεται και διαρκώς αλλαζει. Ο ορίζοντάς μας τώρα είναι το 2050. Η ζωή προχωράει μπροστά, τα κόμματα που μιλάνε για το μέλλον είναι εκείνα τα οποία μετράνε και χαίρομαι διότι η επιλογής της Ζ. Κωνσταντοπούλου και της Πλεύσης Ελευθερίας είναι να μιλάνε για το μέλλον», πρόσθεσε.

«Είμαι περήφανος γιατί η Ζωή παλεύει μόνη της, δεν είναι στον ίσκιο κανενός. Σπάει πέτρες, ανοίγει δρόμους και βλέπει με εμπιστοσύνη το μέλλον που ανήκει στη γενιά της και στα νέα παιδιά», συμπλήρωσε.

Τέλος, με αφορμή τον θάνατο του Θόδωρου Πάγκαλου, ανέφερε: «Θέλω να εκφράσω τη λύπη μου για τον θάνατο του Θόδωρου Πάγκαλου. Ο Θόδωρος Πάγκαλος ήταν ένας καταρτισμένος, ευφυής και ένας αυθόρμητος άνθρωπος με καλλιέργεια και γνώση βαθύτατη».