Νίκη Κεραμέως: «Τι σχεδιάζει η Κυβέρνηση για τα νηπιαγωγεία της Θράκης;»
Παρέμβαση από την σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα στους μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης
Σοβαρούς προβληματισμούς εγείρει στην Νέα Δημοκρατία ο χειρισμός της κυβέρνησης του πιλοτικού προγράμματος σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε μειονοτικούς οικισμούς. Με αφορμή τις εξελίξεις στο πρόγραμμα η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης εγείρει σοβαρό προβληματισμό και γι΄ αυτό απαιτεί σαφείς διευκρινήσεις. Συνομίλησα με αρμόδιους φορείς της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Κοινός τόπος είναι ότι η παρέμβαση αυτή κινείται εντός ενός ακαθόριστου και ανησυχητικά ασαφούς πλαισίου. Συγκεκριμένα:
Πρώτον, δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση επί της ουσίας της ρύθμισης. Σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, η κοινωνία και οι αρμόδιοι φορείς δεν γνώριζαν τίποτα, ούτε για το σχεδιασμό, ούτε για τις προθέσεις του Υπουργείου.
Δεύτερον, η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης, χωρίς, όμως, πουθενά να αναφέρεται ποια γλώσσα θεωρείται μητρική από τους εμπνευστές του προγράμματος.
Τρίτον, προβλέπεται η σύγχρονη παρουσία στην τάξη του νηπιαγωγού και του συνεργάτη μέλους της μειονότητας, με μόνη προϋπόθεση να είναι δίγλωσσο άτομο και κάτοχος πτυχίου ελληνικού Α.Ε.Ι. Δηλαδή συνεργάτης θα μπορούσε να είναι κάποιος δίγλωσσος μηχανικός, για παράδειγμα, ο οποίος προφανώς ουδεμία γνώση έχει της παιδαγωγικής επιστήμης. Τέταρτον, η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έχει δημοσιευτεί (πλην ενός λακωνικού δελτίου τύπου) και οι λεπτομέρειες του προγράμματος παραμένουν αδιευκρίνιστες.
Στο πρόγραμμα τίθενται σοβαρά ζητήματα ουσίας και διαδικασίας. Καλούμε το Υπουργείο να προβεί άμεσα στις απαραίτητες αποσαφηνίσεις και να αντιμετωπίσει τόσο τη μειονοτική, όσο και τη γενική εκπαίδευση, με τη δέουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα».