Έμφαση από τη ΝΔ στην ψηφιακή στρατηγική και στα social media
Στις προτεραιότητες της Πειραιώς η διαχείριση των λογαριασμών του κόμματος σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Επιχείρηση προσέγγισης των... δυναµικών κοινών του εκλογικού σώµατος ξεκινά η Ν∆ µε φόντο την προσπάθεια διεύρυνσης της βάσης στην οποία απευθύνεται το πολιτικό της µήνυµα και την προσέλκυση ηλικιακά νέων ψηφοφόρων που στις προηγούµενες αναµετρήσεις είτε γύρισαν την πλάτη στο πολιτικό σύστηµα είτε απέρριψαν το κόµµα της αξιωµατικής αντιπολίτευσης.
Στο πλαίσιο αυτό, εδώ και µερικές ηµέρες «τρέχει» ήδη ένα πλαίσιο δράσης στα social media, που αποτελούν το πλέον πρόσφορο µέσο για να ξεδιπλωθεί η σχετική καµπάνια. Ιδιαίτερη εντύπωση έχει κάνει ο τρόπος που γίνονται πλέον οι δηλώσεις on camera και προβάλλονται αντιστοίχως στα social media, τόσο από τον ίδιο τον πρόεδρο του κόµµατος Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και από τα κορυφαία στελέχη κυρίως του επικοινωνιακού επιτελείου, που είναι επιφορτισµένα µε τις επίσηµες δηλώσεις και ανακοινώσεις.
Το «συντηρητικό» µπλε φόντο µε τα λογότυπα της Νέας ∆ηµοκρατίας, που επαναλαµβανόταν συνεχώς σε κάθε δήλωση, έφυγε και τη θέση του πήρε ένα «green screen».
Εκτός από τον χώρο (green room) και το φόντο, έχει αλλάξει και ο τρόπος που θα γίνονται οι δηλώσεις, καθώς θα συνοδεύονται από σχετικό βίντεο (νούµερα και στοιχεία), µε στόχο να γίνεται πιο εύληπτο το µήνυµα, συνδυάζοντας την καλύτερη δυνατή εικόνα και ήχο. Το web team της Νέας ∆ηµοκρατίας, που απαρτίζεται από ηλικιακά νέους ανθρώπους, θα επιλέγει από εδώ και στο εξής, ανάλογα µε το πρόσωπο που θα κάνει τη δήλωση, ένα διαφορετικό background, προκειµένου να «σπάσει» η παραδοσιακή εικόνα των δηλώσεων.
Στο πλαίσιο αυτό εµπλουτίζεται και η οµάδα των ατόµων που κάνουν ανακοινώσεις on camera, µε την αρχή να κάνουν οι αναπληρωτές εκπρόσωποι Τύπου Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Σοφία Ζαχαράκη και Νίκος Ρωµανός, καθώς και οι τοµεάρχες-βουλευτές. Αξίζει να σηµειωθεί ότι ο χώρος όπου θα γίνονται οι δηλώσεις θα αλλάζει σύµφωνα και µε τη θεµατολογία, µε χαρακτηριστικό παράδειγµα πρόσφατη δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη που αφορούσε τον προτεινόµενο για διοικητή του ΕΦΚΑ κ. Μαρίνο, µε φόντο εργασιακό περιβάλλον, χρησιµοποιώντας τον 2ο όροφο της Πειραιώς. Ιδιαίτερη έµφαση θα δοθεί, επίσης, στα βίντεο και τα σποτ, κυρίως από τις περιοδείες και τις συναντήσεις του προέδρου ανά την Ελλάδα.
Η οµάδα παραγωγής τους λειτουργεί εντός της Πειραιώς και δεν είναι κάποια διαφηµιστική εταιρεία, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά άνθρωποι που ακολουθούν τον Κ. Μητσοτάκη σε όλες του τις περιοδείες, µε δική τους κάµερα, και καταγράφουν ακόµα και «backstage» στιγµές. Είναι η ίδια οµάδα που ετοιµάζει και τα σποτάκια που κριτικάρουν την κυβέρνηση µε πρωτοποριακό τρόπο.
DIGITAL TEAM
Μέχρι στιγµής, γνωρίζαµε ότι το «παιχνίδι» στα social media τόσο του κόµµατος όσο και του ίδιου του Κ. Μητσοτάκη ήταν στα χέρια του αναπληρωτή εκπροσώπου Τύπου Κωνσταντίνου Κυρανάκη, µε τη συµβολή του επίσης αναπληρωτή εκπροσώπου Νίκου Ρωµανού, ο οποίος χειρίζεται το Τwitter του προέδρου της Νέας ∆ηµοκρατίας και θα συνεχίσει να έχει σηµαντικό ρόλο στο πλευρό του Κυριάκου Μητσοτάκη, καθώς είναι γνωστή η εµπιστοσύνη που έχει στο πρόσωπό του.
Το στέλεχος που «µπαίνει» δυνατά στο «γαλάζιο» επικοινωνιακό επιτελείο είναι ο µέχρι πρότινος υπεύθυνος µηχανογράφησης του κόµµατος Θοδωρής Λιβάνιος, ο λεγόµενος «χάκερ» της Πειραιώς, ο οποίος αναλαµβάνει όλες τις αρµοδιότητες σχετικά µε τα social media, δεδοµένης και της υποψηφιότητας Κυρανάκη στη Β’ Αθήνας, µε επακόλουθο τον περιορισµό των καθηκόντων του στο οργανόγραµµα του κόµµατος. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πηγές του Μοσχάτου, ο 39χρονος προγραµµατιστής θα είναι ο ιθύνων νους της ψηφιακής στρατηγικής ενόψει εκλογών.
Πέρα από εµπειρία στα ψηφιακά µέσα, ο Θ. Λιβάνιος έχει και πολύ µεγάλη εµπειρία στις δηµοσκοπήσεις, οι οποίες αποτελούν βασικό εργαλείο, ειδικά κατά την προεκλογική περίοδο. Σηµαντικό ρόλο στο πλευρό του Κυριάκου Μητσοτάκη θα συνεχίσει να έχει ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου Νίκος Ρωµανός, ο οποίος χειρίζεται µε µεγάλη επιτυχία µέχρι σήµερα το Τwitter του. Σύµφωνα µε πληροφορίες, η οµάδα αυτή αναµένεται να ενισχυθεί σηµαντικά το επόµενο διάστηµα, αφού στην Πειραιώς κρίνουν ότι στην πορεία προς τις εκλογές ο ρόλος των social media και του ίντερνετ γενικότερα θα είναι πιο σηµαντικός από ποτέ. Προτεραιότητά τους είναι η αύξηση επιρροής στα νεανικά κοινά, αλλά και η αντιµετώπιση των fake news που το Μαξίµου αφήνει να διαρρεύσουν µέσω φιλοκυβερνητικών Μέσων.
Τέλος, νέα πρόσωπα που αναµένεται να αξιοποιηθούν στο επικοινωνιακό επιτελείο και γενικότερα στο οργανόγραµµα του κόµµατος µετά το Πάσχα προέρχονται από το Μητρώο Στελεχών. Ήδη έχουν ανακοινωθεί αρκετά νέα στελέχη, η παρουσία των οποίων θα ενισχυθεί στα ΜΜΕ και τα social media, προκειµένου να γίνει πιο αισθητή η ανανέωση που επιχειρεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα «γαλάζια» ψηφοδέλτια. Η νέα επικοινωνιακή οµάδα, που «στήνεται» στο πλευρό του προέδρου της Ν∆ θα έχει και την ευθύνη της καλύτερης δυνατής ανάδειξης των στελεχών του Μητρώου.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», Μ. Παρασκευή 6 Απριλίου 2018