Γαβρόγλου: Έως τον Οκτώβριο η απόφαση για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο σύστημα πρόσληψής τους.
Την αξιολόγηση που «φέρνει» το νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης υπερασπίστηκε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην ΕΡΤ, επισημαίνοντας ότι «έχει βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα». Αναφερόμενος στην κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στην αξιολόγηση (ΠΔ152), υπογράμμισε ότι η αξιολόγηση υπονομεύεται όταν ταυτίζεται με την απόλυση.
«Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να αξιολογηθούν. Αυτήν τη στιγμή η έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση των σχολείων και των στελεχών της εκπαίδευσης. Γιατί όταν η πολιτεία δεν είναι συνεπής απέναντι στους εκπαιδευτικούς, με ποιο ηθικό δικαίωμα θα αξιολογηθούν;» διερωτήθηκε ο κ. Γαβρόγλου.
Σε ερώτηση αν θα τεθεί το ζήτημα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών αργότερα, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Αυτά θα τεθούν όταν αρχίσουμε σιγά σιγά να δεχόμαστε την κουλτούρα της αποτίμησης, που ξεκινά τώρα με την αυτοαξιολόγηση της λειτουργίας του σχολείου». Έως τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός και το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Το αργότερο έως τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και το σύστημα πρόσληψής τους, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι είναι ήδη σε συζητήσεις με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και υπογράμμισε τη σημασία της δημόσιας παραδοχής του ΟΟΣΑ πως είναι αναγκαία η πρόσληψη προσωπικού στην εκπαίδευση. «Η ευθύνη για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών είναι της πολιτείας». Αυτό τόνισε στη συνέχεια ο υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας τη νέα απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Ανέφερε ότι η απόφαση είναι πανομοιότυπη με την προηγούμενη και ότι, επειδή αφορά σε παλαιότερη Υπουργική Απόφαση, του Ν. Φίλη, δεν έχει επίπτωση στη διδασκαλία του μαθήματος.
Παράλληλα, σημείωσε ότι θα πρέπει, ζητήματα όπως αυτό της διδασκαλίας των θρησκευτικών, να αφεθούν να τα χειρίζεται συντεταγμένα η πολιτεία με τους θεσμούς της.
«Είμαστε σε συνεχή συζήτηση με την Εκκλησία, με άλλες θρησκείες, και με την κοινωνία. Κάνουμε μία προσπάθεια να βρεθεί μία ισορροπία, ώστε να γίνει ένα σύγχρονο μάθημα, ένα μάθημα που θα παιδιά θα το παίρνουν στα σοβαρά» είπε ο κ. Γαβρόγλου.