Οι νέες µειώσεις στις συντάξεις προβλέπονται από το ίδιο το ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης της κυβέρνησης και έχουν τη σφραγίδα της νέας αναλογιστικής µελέτης, αποκαλύπτει ο βουλευτής Κυκλάδων και τοµεάρχης Εργασίας της Ν.∆., Γιάννης Βρούτσης, που κατηγορεί την κυβέρνηση ότι έκοψε, αχρείαστα, τις συντάξεις για να αναπληρώσει τις απώλειες στο ΑΕΠ επί των ηµερών της.

Το κλείσιµο της 4ης αξιολόγησης φέρνει πιο κοντά ή αποµακρύνει την προοπτική των πρόωρων εκλογών;  

Η πραγµατικότητα είναι ότι η 4η αξιολόγηση φαίνεται πως κλείνει και το 4ο Μνηµόνιο σίγουρα ξεκινάει. Μετά την «καθαρή» έξοδο, ακολουθεί ένα «καθαρό» Μνηµόνιο µε νέα µέτρα ύψους 5,1 δισ. ευρώ. Είναι εµφανές ότι τα δύσκολα µέτρα, που φέρνουν επώδυνες µειώσεις στους µισθούς και µεγάλες περικοπές στις συντάξεις, δηµιουργούν κλίµα πανικού στην κυβέρνηση.

Συνεπώς, το ζήτηµα των εκλογών βολιδοσκοπείται από την κυβέρνηση για τον Οκτώβριο. Πώς άλλωστε να ερµηνεύσει κάποιος τη διγλωσσία και τις αντιφατικές δηλώσεις της κυβέρνησης, που δείχνουν φόβο για αυτά που έχουν ψηφίσει και έρχονται, όπως η αύξηση του ΦΠΑ στο 24% στα νησιά του Αν. Αιγαίου από 1ης Ιουλίου 2018, η πλήρης και οριστική κατάργηση του ΕΚΑΣ από 1ης/1 έως 31/12/2019, το πάγωµα των συντάξεων µέχρι το 2022, η σταδιακή περικοπή του υπολοίπου της προσωπικής διαφοράς µετά το 2022, µέχρι την πλήρη εξάλειψή της, και η κατάργηση των οικογενειακών επιδοµάτων;  

Κυβερνητικοί παράγοντες αφήνουν να εννοηθεί ότι η µείωση των συντάξεων από το 2019 µπορεί να αναβληθεί ή να ακυρωθεί. Είναι εφικτό αυτό;  

Αυτό που πιστεύω είναι αυτό που βλέπω και αυτό που ισχύει αυτήν τη στιγµή. ∆ηλαδή, ο Ν. 4387/2016 (Κατρούγκαλου) και ο Ν. 4472/2017 (Αχτσιόγλου), που και οι δύο µε ρητό και κατηγορηµατικό τρόπο κόβουν -συνδυαστικά µε το αφορολόγητοµία έως τρεις συντάξεις για όλους τους συνταξιούχους, από 1ης/1/2019.

Το επικαιροποιηµένο 4ο Μνηµόνιο, που µόλις δηµοσιεύθηκε, επιβεβαιώνει όλα τα προηγούµενα. Το ολιστικό σχέδιο «ανάπτυξης» του ΣΥΡΙΖΑ, στη σελίδα 74 προβλέπει µείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από 17,3% το 2016, σε 13,4% το 2020! ∆ηλαδή, έχουν ήδη προεξοφλήσει και ενσωµατώσει στο ολιστικό τους σχέδιο µειώσεις παλαιών και νέων συντάξεων. Συνεπώς, τίποτα δεν επιβεβαιώνει τη µη εφαρµογή των επώδυνων περικοπών, παρά µόνον οι δηλώσεις-υποσχέσεις βουλευτών και υπουργών της κυβέρνησης.  

Είναι βιώσιµο το Ασφαλιστικό ή θα χρειαστούν στο µέλλον νέες περικοπές και αυξήσεις στα όρια ηλικίας;

Κανείς δεν µπορεί να εγγυηθεί τη βιωσιµότητα του ασφαλιστικού συστήµατος -έστω και αν γίνουν οι περικοπές-, εάν δεν γίνει η οικονοµία µας πιο ανταγωνιστική, ελκυστική στις επενδύσεις, δεν στηριχθεί η επιχειρηµατικότητα, δεν προχωρήσουν οι µεταρρυθµίσεις και δεν µεγαλώσει ο πλούτος της χώρας (ΑΕΠ).

Η νέα αναλογιστική µελέτη, που µόλις δηµοσιεύθηκε (υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής), επιβεβαιώνει και αυτή ότι το Ασφαλιστικό µας -µε τους νόµους Κατρούγκαλου-Αχτσιόγλουεκπληρώνει όπως και η προηγούµενη µελέτη τους όρους βιωσιµότητας µέχρι το 2060, όµως µε µια µεγάλη διαφορά σε σχέση µε την πρώτη αναλογιστική µελέτη, του 2014: Ενσωµατώνει, στη σελίδα 4, τις νέες επώδυνες περικοπές της προσωπικής διαφοράς σε παλαιές και νέες συντάξεις, κύριων και επικουρικών, που ισοδυναµούν µε την απώλεια µίας έως τριών συντάξεων, σύµφωνα µε τον Νόµο Αχτσιόγλου 4472/2017. Κάτι που επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. προχώρησε σε περαιτέρω επώδυνες µειώσεις, που δεν χρειάζονταν, σε µια προσπάθεια να αναπληρώσει τις απώλειες του ΑΕΠ που χάθηκαν λόγω αυταπάτης!

Τι µπορείτε να υποσχεθείτε στους ελεύθερους επαγγελµατίες, που πληρώνουν δυσβάσταχτες ασφαλιστικές εισφορές;

Η ταξική εµµονή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. να επιβάλει δυσβάσταχτες ασφαλιστικές εισφορές σε επιστήµονες και ελεύθερους επαγγελµατίες, «γονάτισε» κυριολεκτικά το πιο παραγωγικό κοµµάτι της ελληνικής οικονοµίας. Πρόκειται για εισφορές που ήδη υπολογίζονται µε βάση το καθαρό εισόδηµα, αυξήθηκαν σηµαντικά από την 1η/1/2018 και αναµένεται να αυξηθούν ακόµη περισσότερο -κατά 17,64%από 1ης/1/2019. Πρόθεση της Ν.∆. είναι η µείωση των εξοντωτικών αυτών ασφαλιστικών εισφορών, καθώς και η δηµιουργία ενός ασφαλιστικού συστήµατος που θα χαρακτηρίζεται από δικαιοσύνη, διαφάνεια και ανταποδοτικότητα.

Ο Γιάννης ∆ραγασάκης έκανε λόγο για αύξηση του κατώτατου µισθού µετά τη λήξη του Μνηµονίου. Η Ν.∆. συµφωνεί µε το µέτρο αυτό;

Η διαδικασία για την αύξηση του κατώτατου µισθού έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει µέσα στο 2018 µε επιστηµονικά τεκµηριωµένο τρόπο, όπως προβλέπουν το χρονοδιάγραµµα και ο νόµος. Απλώς, η υπουργός Εργασίας, αντί να θέσει σε λειτουργία τη διαδικασία που προβλέπει το χρονοδιάγραµµα του Ν. 4172/2013 για την αύξηση του κατώτατου µισθού -3ο δεκαήµερο του Φεβρουαρίουως ώφειλε, την άφησε να περάσει άπρακτη! Σας θυµίζω ότι ο Ν. 4172/2013, που διαµορφώσαµε στο υπουργείο Εργασίας -επί κυβερνήσεως Σαµαρά-, αποτελεί σηµαντική διαρθρωτική αλλαγή και τολµηρή µεταρρύθµιση στην αγορά εργασίας. Πρόκειται για τον νόµο που προβλέπει τη διαδικασία διαµόρφωσης του κατώτατου µισθού.

Το ολιστικό σχέδιο «ανάπτυξης» του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στον κατώτατο µισθό, θέτοντας ως χρονοδιάγραµµα αξιολόγησης του κατώτατου µισθού το 4ο τρίµηνο του 2018. Κάτι που σηµαίνει ότι η όποια εφαρµογή για την αύξησή του θα γίνει από 1ης/1/2019. Ουσιαστικά, λοιπόν, χάθηκε ένας χρόνος για τους εργαζοµένους, είτε λόγω ολιγωρίας, είτε λόγω διαπραγµατευτικής αδυναµίας, είτε λόγω αναλγησίας.

Ταυτόχρονα, ετοιµάζονται να κόψουν έναν ολόκληρο µισθό για 2,1 εκατ. µισθωτούς, µέσα από την περαιτέρω µείωση του αφορολογήτου. Με βάση τα στοιχεία του ΕΦΚΑ Νοεµβρίου, ο µέσος καθαρός µισθός προ φόρων -για τον Νοέµβριο του 2017ανέρχεται στα 777,9 ευρώ. Η µείωση του αφορολογήτου από τα 9.600 ευρώ το 2014 στο 5.600 το 2020 και µε φορολογικό συντελεστή 22%, ισοδυναµεί σε ετήσια βάση µε απώλεια 880 ευρώ. Ενας ολόκληρος µισθός χαµένος για τους εργαζοµένους.  

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, Σάββατο 2 Ιουνίου 2018