Μητσοτάκης: Στην Παιδεία επιχειρείται ένα άτυπο - διαρκές πραξικόπημα
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ήταν κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση «Προκλήσεις και προοπτικές στην Ανώτατη Παιδεία»
«Η καρδιά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χτυπά και θα χτυπά στο δημόσιο πανεπιστήμιο», είπε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, απευθυνόμενος στους 400 και πλέον πανεπιστημιακούς που έδωσαν το «παρών», στην εκδήλωση με θέμα «Προκλήσεις και προοπτικές στην Ανώτατη Παιδεία», στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού ενώ αναπτύσσοντας την δική του πρόταση υπογράμμισε ότι η ΝΔ θα αγωνιστεί για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημιών, θα επαναφέρει την βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, καθώς επίσης ότι το άσυλο με την σημερινή του μορφή θα καταργηθεί.
Να σημειωθεί ότι τον κ. Μητσοτάκης προλόγισε ο αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής και σύμβουλος του προέδρου της ΝΔ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Γεράσιμος Σιάσος
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνισε πως η εκπαίδευση είναι ο καθρέφτης προόδου μιας κοινωνίας και μόνο η Παιδεία είναι πραγματική μηχανή ανάπτυξης, ενώ επεσήμανε ότι η πάταξη της ανομίας στα Πανεπιστήμια αποτελεί για εκείνον αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα.
Ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι τα Πανεπιστήμια έχουν γίνει γιάφκες κουκουλοφόρων και ότι είναι παραδομένα στις συμμορίες ενώ, δεσμεύτηκε για άλλη μια φορά ότι το άσυλο με τη σημερινή του μορφή θα καταργηθεί και ότι η πάταξη της ανομίας στα Πανεπιστήμια αποτελεί αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα.
«Εγγυώμαι προσωπικά ότι στο δημόσιο πανεπιστήμιο δεν θα υπάρχει κανείς χώρος υπό κατάληψη. Οι συμμορίες που σήμερα τα λυμαίνονται θα εξοβελιστούν από αυτά. Αυτήν τη δουλειά θα την κάνει η οργανωμένη πολιτεία και όχι κάποιο - εντός εισαγωγικών - ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα", είπε και εγκάλεσε τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα και τον αρμόδιο υπουργό, Κώστα Γαβρόγλου, ότι οδηγούν την εκπαίδευση στα χαμηλά της δεκαετίας του 1980.
«H πάταξη της πρωτοφανούς ανομίας στα πανεπιστήμια, η ασφάλεια των ακαδημαϊκών χώρων και η ποιοτική αναβάθμιση της ακαδημαϊκής καθημερινότητας αποτελεί για εμένα αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Είναι αδιανόητο να υπάρχει παντού στη χώρα μας ελευθερία έκφρασης και ο μόνος χώρος που να απαγορεύεται να εκφράσει κανείς τις απόψεις του να είναι τα ελληνικά πανεπιστήμια. Το άσυλο υπάρχει για να προστατεύει τις ιδέες και όχι εγκληματίες με ναρκωτικά και μολότοφ», επεσήμανε.
Αναφερόμενος στον υπουργό Παιδείας είπε ότι δεν αντιλαμβάνεται πως όσα λέει τον καθιστούν περίγελο σε οποιοδήποτε σοβαρό άνθρωπο εντός ή εκτός της ακαδημαϊκής κοινότητας.
«Οι κ.κ. Γαβρόγλου και Τσίπρας μας πάνε πολλά χρόνια πίσω», τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Μίλησε για τον Ρουβίκωνα λέγοντας ότι "Οι Ρουβίκωνες έφτασαν στο σημείο να καταλαμβάνουν και να έχουν μάλιστα το θράσος και να το ανακοινώνουν, γραφεία μέσα στη Φιλοσοφική. Και κάθε τόσο, οι καθηγητές και οι φοιτητές υφίστανται επιθέσεις από τραμπούκους ή εμποδίζονται στο έργο τους από κάθε είδους παρανόμους. Σε όλα αυτά, η κυβέρνηση απαντά με μία απαράδεκτη διάταξη για το άσυλο και με το κατάπτυστο πόρισμα Παρασκευόπουλου".
Χαρακτήρισε δε εικόνα ντροπής τα όσα συνέβησαν χθες στο γραφείο του κ. Γαβρόγλου, "ήταν απογοητευτική και ντροπιαστική για τον ίδιο, ασχέτως αν δεν έδειξε καν να το αντιλαμβάνετα", ενώ ενώ επέρριψε την ευθύνη στην κυβέρνηση "που όλα αυτά τα χρόνια εξέθρεψε τέτοια φαινόμενα.
Μισθολογικό Πανεπιστημιακών
Αναφερόμενος στο μισθολογικό των πανεπιστημιακών σημείωσε ότι ενώ από το 2014 η μισθοδοσία της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε κατά 1,5 δις και το 2019 η αύξηση θα φτάσει τα 2 δις, οι αμοιβές των πανεπιστημιακών μειώνονται. Αυτό, είπε οφείλεται "στις στρατιές των μετακλητών, στους συμβασιούχους-πελάτες σε θέσεις αμφίβολης χρησιμότητας και στα κομματικά ρουσφέτια κάθε είδους". υποσχέθηκε ότι θα "θα δούμε εκ νέου το ειδικό μισθολόγιο με βάση τις αποφάσεις του ΣτΕ," και πρόσθεσε ότι θα επιταχυνθούν και θα γίνουν πιο ευέλικτες οι διαδικασείας για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Έρευνας.
Υποσχέθηκε ακόμη την πλήρη αυτονομία των ΑΕΙ στο πλαίσιο του Συντάγματος που σημαίνει ότι "τα πανεπιστήμια απελευθερώνονται από τα δεσμά του υπουργείου και εγκαθιστούν νέους, προωθητικούς θεσμούς αξιολόγησης και λογοδοσίας".
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι τα Πανεπιστήμια, πρέπει να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του αριθμού των εισακτέων και πρόσθεσε ότι ενώ δεν θα αλλάξει άμεσα το σύστημα εισαγωγής, εντούτοις θα επαναφέρει την βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Κλείνοντας ανέφερε ότι όλα αυτά θα αποτυπωθούν σε ένα νέο νόμο-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα έχει ψηφιστεί το πρώτο τρίμηνο της νέας διακυβέρνησης.
Άρθρο 16
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι η «γαλάζια" παράταξη θα αγωνιστεί με όλες της τις δυνάμεις για την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος, τόνισε ότι η καρδιά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χτυπά και θα χτυπάει στο δημόσιο πανεπιστήμιο. "Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να στηριχθεί, να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί. Πρέπει επιτέλους να γεφυρώσει το σημερινό χάσμα μεταξύ της παρεχόμενης εκπαίδευσης και των αναγκών μιας αγοράς εργασίας που αλλάζει διαρκώς», είπε και έκανε λόγο για πανεπιστήμια:
-Πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα.
-Με άξιους διδάσκοντες, οι οποίοι θα πρωτοστατούν στην επιστήμη τους, θα αμείβονται αξιοπρεπώς και θα αισθάνονται ασφαλείς, αλλά και υπερήφανοι για το λειτούργημά τους.
-Κυψέλες για ολόκληρη την κοινωνία, που θα διοικούνται σωστά, παράγοντας ερευνητικό αποτέλεσμα.
Συγχωνεύσεις ΑΕΙ - ΤΕΙ
Ο πρόεδρος της ΝΔ τάχθηκε κατά της συγχώνευσης πανεπιστημίων και ΤΕΙ κατά τον σχεδιασμό της κυβέρνησης. « Αντί της αναβάθμισης με κριτήρια ακαδημαϊκά και σοβαρή μελέτη, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να συρρικνώσει τον τεχνολογικό τομέα, επιβαρύνοντας και με πρόσθετα προβλήματα τα ιδρύματα που τον υποδέχονται. Πώς; Παζαρεύοντας με συντεχνιακά και τοπικά συμφέροντα»
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της ΝΔ χειροκροτήθηκε θερμά όταν είπε ότι «τα Πανεπιστήμια πρέπει τα ίδια να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του αριθμού των εισαχθέντων»
Ίδιαίτερη αναφορά έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Νόμο Διαμαντοπούλου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Ο νόμος 4009 του 2011 υπήρξε μία εμβληματική μεταρρύθμιση. Το πρώτο μεγάλο παράδειγμα διακομματικής συνεννόησης».