Παρουσιάστηκαν οι «Προτάσεις Καινοτομίας» της ΝΔ για τις μεταφορές
Στο Ηράκλειο παρουσιάστηκε το νέο εργαλείο της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Εκδήλωση με θέμα «Το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές» πραγματοποιήθηκε απόψε στο Ηράκλειο με κεντρικούς ομιλητές τον Κώστα Καραμανλή, τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών της ΝΔ και βουλευτή Σερρών και τον Λευτέρη Αυγενάκη, γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και βουλευτή Ηρακλείου.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, «η Νέα Δημοκρατία, από την ίδρυσή της έχει κάποιες απαράβατες θεμελιώδεις αρχές: Δεν τάζει πράγματα που δεν μπορεί να πραγματοποιήσει. Δεν λέει μεγάλα λόγια, αλλά προτιμά τα μεγάλα έργα. Πάνω σε αυτή τη θεμελιώδη αρχή είναι οικοδομημένο και το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές». Παράλληλα, υπογράμμισε το γεγονός ότι οι επενδύσεις στις υποδομές και τα έργα ανάπτυξης επιδρούν πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, και συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση τόσο του εθνικού, όσο και του τοπικού ΑΕΠ.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Φυσικών Πόρων και Ανάπτυξης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, και τόνισε πως η ΝΔ δεν προτίθεται να αλλάξει - αλλά να βελτιώσει - το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο. Άλλο τόσο εστιάστηκε στην ανάγκη δημιουργίας ενός Εθνικού Μητρώου Υποδομών για τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρηση των δημοσίων έργων, στην ανάγκη επίβλεψη των δημοσίων έργων και από τον ιδιωτικό τομέα ανάλογα τον τύπο του έργου και τη διαθεσιμότητα του Δημοσίου, στην εισαγωγή ενός «Βαθμολογίου» έργων, το οποίο θα αναρτάται στο ΕΣΗΔΗΣ και στο γεγονός ότι κανένα έργο δεν θα εγκρίνεται αν δεν συνοδεύεται από μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ανεξάρτητου φορέα.
Επιπλέον, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε ένα νέο εργαλείο: τις «Προτάσεις Καινοτομίας», που θα μπορούσαν όπως τόνισε, να εφαρμοστούν στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που θα αντικατασταθεί στο άμεσο μέλλον από το αεροδρόμιο του Καστελίου.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης εξήγησε ότι για τη ΝΔ, τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης αποτελούν προτεραιότητα: «Η Κρήτη δικαιούται ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, ένα σύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο, σύγχρονα και λειτουργικά έργα υποδομής. Εμείς οι Κρητικοί, το δικαιούμαστε και το αξίζουμε. Αξίζουμε καλύτερα» υπογράμμισε.
Ο γραμματέας της ΠΕ της ΝΔ σημείωσε ότι το πρόγραμμα του κόμματος για τις υποδομές, βάζει την Κρήτη στο επίκεντρο των μεγάλων έργων υποδομής «και το κάνει, όχι με βαρύγδουπες ανακοινώσεις και γενικόλογες υποσχέσεις, αλλά με συγκεκριμένες προτάσεις, σαφείς διαδικασίες και ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα».
Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης, «δεσμευόμαστε ότι, μέχρι να ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, θα έχει την απαραίτητη συντήρηση και τις κατάλληλες υποδομές, προκειμένου να λειτουργεί αποτελεσματικά. Δεσμευόμαστε για την προώθηση μικρών παρεμβάσεων που θα διευκολύνουν την λειτουργία, θα αυξήσουν την ασφάλεια και θα βελτιώσουν σημαντικά την εμφάνιση του αεροδρομίου, ώστε να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών. Επίσης, δεσμευόμαστε για την αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου, όταν ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Δεσμευόμαστε για την αξιοποίηση του χώρου, που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής της πόλης μας». Αντίστοιχα, για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, δεσμεύθηκε ότι «θα συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν πιο σύντομη και άρτια ολοκλήρωση του έργου και, κυρίως, για την ουσιαστική συμμετοχή του στην ανάπτυξη της περιοχής και του νησιού μας».
Ο κ. Αυγενάκης, σε ότι αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είπε ότι είναι ένα έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί προσωπικά ο πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης: «Δεσμευόμαστε ότι ο ΒΟΑΚ, κι εμείς στη ΝΔ μιλάμε για τον άξονα Κίσσαμος-Σητεία, είναι κομβικής σημασίας έργο υποδομής, είναι απαραίτητη η έναρξη του έργου άμεσα. Είναι θέμα ασφάλειας και θέμα ανάπτυξης. Δεσμευόμαστε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει. Είναι το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο στη χώρα που πρέπει να πραγματοποιηθεί. Δεσμευόμαστε ότι το τμήμα Χανιά-Αγ. Νικόλαος θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα 4ετίας και με εκτιμώμενο κόστος 900-1.300 εκ. ευρώ. Δεσμευόμαστε για ενιαία δημοπράτηση για ολόκληρη τη φάση 1 (Χανιά-Αγ. Νικόλαος) με τη μέθοδο της παραχώρησης. Δεσμευόμαστε για τη Φάση 2 (Κίσσαμος-Χανιά και Αγ. Νικόλαος-Σητεία) συνολικού κόστους 500-600 εκ. ευρώ».
Σε ότι έχει να κάνει με το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά, ο Λευτέρης Αυγενάκης τόνισε: «Οι εξελίξεις του έργου μας στενοχωρούν. Όχι, δεν θέλαμε να πούμε 'σας τα λέγαμε'. Όχι δεν θέλαμε να δικαιωθούμε τώρα, θέλαμε να προλάβουμε τα χειρότερα. Θέλαμε να προλάβουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου. Αυτό που προέχει είναι να συμβάλλουμε όλοι, ώστε να ολοκληρωθούν οι εναπομείνασες εργασίες και, έστω αυτή την ύστατη στιγμή, να αποτραπεί αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη».