Κυριάκος αλά Ομπάμα
Το βασικό «στήσιµο» των τελικών προεκλογικών περιοδειών και δηµόσιων εµφανίσεων του Κυρ. Μητσοτάκη
Με νέο επικοινωνιακό µοτίβο ρίχνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελική µάχη για τις τριπλές εκλογές του Μαΐου, από τις οποίες µας χωρίζει πλέον ένας µήνας ακριβώς. Επειτα από αρκετές συσκέψεις και πολυεπίπεδες συζητήσεις, το επικοινωνιακό επιτελείο της Πειραιώς κατέληξε στο βασικό «στήσιµο» των τελικών προεκλογικών περιοδειών και δηµόσιων εµφανίσεων του προέδρου του κόµµατος. Η πρώτη δοκιµή έγινε προ ηµερών στη Λιβαδειά και κρίθηκε επιτυχηµένη. Ετσι, ο κ. Μητσοτάκης δεν θα µιλάει πλέον µπροστά σε βήµα, το οποίο θυµίζει παλιές, κλασικές προεκλογικές εκστρατείες. Θα προτιµά να κινείται πάνω στη σκηνή, έχοντας ένα µικρόφωνο-ψείρα πάνω του. Το µειονέκτηµα της επιλογής αυτής είναι ότι δεν θα µπορεί να έχει γραπτό κείµενο οµιλίας µπροστά του, κάτι το οποίο ο ίδιος σύµφωνα µε πληροφορίες έκρινε ήσσονος σηµασίας, αφού εξάλλου προτιµά, στην τελική ευθεία για τις κάλπες, να µιλάει από στήθους.
Ανανέωση
Τρίτη «πινελιά» στον «γαλάζιο» προεκλογικό καµβά είναι οι σειρές µε κόσµο πίσω από τον οµιλητή, δηλαδή τον κ. Μητσοτάκη, µια πρακτική που έχει εφαρµοστεί για πολλά χρόνια στις ΗΠΑ και αλλού και έχει κριθεί ότι προσδίδει ζωντάνια στην εικόνα και κεντρίζει περισσότερο την προσοχή του τηλεθεατή. Παράλληλα, παρουσιάζει τον οµιλητή να είναι «µέσα» στον κόσµο και όχι αποστασιοποιηµένος και απόµακρος. Τόσο ο ίδιος όσο και οι στενοί του συνεργάτες εκτιµούν ότι συνολικά η µοντέρνα αυτή σκηνική παρουσία ταιριάζει πολύ περισσότερο στο προφίλ του κ. Μητσοτάκη.
Η ανανέωση της δηµόσιας παρουσίας του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν ένα από τα στοιχήµατα που είχε βάλει η οµάδα επικοινωνιακής υποστήριξής του ήδη από τους πρώτους µήνες µετά την εκλογή του στην προεδρία της Νέας ∆ηµοκρατίας. Στο πλαίσιο αυτό είχε συνοµιλήσει µε ψαράδες στην Καβάλα, καθήµενος σε ένα παγκάκι µπροστά στην ιχθυόσκαλα, είχε συζητήσει µε κτηνοτρόφους µέσα σε έναν αγρό στην Ελασσόνα και είχε συναντήσει εργαζοµένους της ΟΣΥ στις 6 το πρωί στο αµαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών, στην Πέτρου Ράλλη.
Περιοδείες
Πλέον, ενόψει της κύριας φάσης της προεκλογικής καµπάνιας, προκρίνεται το µοντέλο του αρχηγού που µιλάει χωρίς πόντιουµ και χωρίς κείµενο, άρα µε µεγαλύτερη αµεσότητα και ζωντάνια και περιστοιχισµένος από µέλη και φίλους της Νέας ∆ηµοκρατίας. Αυτό το µοτίβο θα δούµε τις προσεχείς εβδοµάδες, αρχής γενοµένης από τη ∆ράµα και την Καβάλα, όπου θα περιοδεύσει το προσεχές Σαββατοκύριακο ο πρόεδρος της Ν.∆.
Στο ενδιάµεσο, προγραµµατίζει ακόµα µία επίσκεψη σε γειτονιά της Αθήνας, χωρίς τη συνοδεία δηµοσιογράφων και φωτορεπόρτερ, όπως έχει καθιερώσει το τελευταίο διάστηµα. Στην περιοδεία του στην Ανατολική Μακεδονία, ο κ. Μητσοτάκης θέλει να ενισχύσει προσωπικά και τον αγώνα που δίνει ο Χρήστος Μέτιος για να κερδίσει την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, όπου οι βασικοί ανταγωνιστές του δεν είναι τόσο οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΚΙΝ.ΑΛ. όσο «αντάρτες» της Ν.∆. «Η εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι απλώς η εικόνα ενός κανονικού ανθρώπου που συνοµιλεί µε την κοινωνία», τονίζει στα «Π» συνεργάτης του προέδρου της Ν.∆., από τον οποίο ζητήσαµε να σχολιάσει την οργάνωση της προεκλογικής καµπάνιας του κ. Μητσοτάκη. «Η εικόνα αυτή σε συνδυασµό µε τον θετικό και προγραµµατικό λόγο του Μητσοτάκη θα κάνει ακόµα πιο εµφανή την αντίθεση µε τη λασποµαχία και τον πολωτικό λόγο του Τσίπρα», υπογραµµίζει ο ίδιος συνεργάτης.
Την περιοδεία σε ∆ράµα και Καβάλα θα ακολουθήσει η «µονοµαχία» στη Βουλή, µετά την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας της Νέας ∆ηµοκρατίας κατά του αναπληρωτή υπουργού Υγείας, Παύλου Πολάκη, την οποία ο πρωθυπουργός έχει προαναγγείλει ότι θα µετατρέψει σε πρόταση εµπιστοσύνης στην κυβέρνησή του. Στην Πειραιώς εκτιµούν ότι η µάχη αυτή έχει κερδηθεί εκ των προτέρων, αφού θα υποχρεωθεί ο κ. Τσίπρας να απολογείται για τον κ. Πολάκη, ενώ στα µάτια της κοινωνίας θα ταυτιστεί µαζί του.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 26/4/2019