ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η Ζωή Τηγανούρια παίζει Καζαντζίδη και κατακρίνει το σύστημα της πίστας
Η Ζωή Τηγανούρια είναι η συνθέτις, σολίστ του ακορντεόν και performer που μίλησε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την παράσταση «Στέλιος Καζαντζίδης: Η ουράνια φωνή του λαού» στο «El Convento del Arte».
Συνθέτις, σολίστ του ακορντεόν και performer. Η Ζωή Τηγανούρια κατάγεται από μουσική οικογένεια της Σαμοθράκης. Έχει γράψει το soundtrack για τηλεοπτικές σειρές, ενώ έχει δουλέψει με πολλούς γνωστούς τραγουδιστές στην ελληνική δισκογραφία, καθώς και με διεθνείς, όπως οι James Brown, Al Di-Meola, Ömer Faruk Tekbilek, Goran Bregović, Chico Freeman, Zülfü Livaneli, Pavlo, In Grid κ.ά.
Αυτήν την περίοδο γράφει μουσική για το soundtrack της ταινίας του Hollywood «Tango Shalom», ενώ εμφανίζεται στη μουσική παράσταση «Στέλιος Καζαντζίδης: Η ουράνια φωνή του λαού» στο «El Convento del Arte».
«Παρουσιάζω περίπου είκοσι επιτυχίες των μεγάλων δημιουργών που ερμήνευσε Καζαντζίδης πάνω σε πρωτότυπες ενορχηστρώσεις για κουαρτέτο εγχόρδων, που κάναμε μαζί με τη Λουίζα Αντύπα», είπε στην Γιάννη Ξυνόπουλο στην συνέντευξή της που δημοσιεύθηκε στο «Secret», στο ένθετο του πολιτισμού της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφόρησε το Σάββατο 15/02/2020.
«Η αισθητική των δικών μου λαϊκών συνθέσεων είναι πολύ κοντά στα τραγούδια που άφησαν εποχή και δεν είναι καθόλου τυχαίο που καταπιάστηκα με αυτό το είδος και θέλησα να διασκευάσω με κουαρτέτο εγχόρδων».
Την εποχή που όλοι θέλουν να εξαφανίσουν το λαϊκό τραγούδι και τον Στέλιο Καζαντζίδη, εκείνη τον επαναφέρει. «Δεν είχα σκεφτεί, όταν άρχισα να φτιάχνω το project, το τι συμβαίνει γύρω μου, ούτε ότι είναι η εποχή της εξαφάνισης του λαϊκού τραγουδιού.
Στενοχωριέμαι με όλο αυτό το “πανηγύρι” που γίνεται στον λαϊκό χώρο, με τη μεταμεσονύκτια διασκέδαση και με τη νοοτροπία ότι, για να ακούσεις καλό λαϊκό τραγούδι, πρέπει να πας σε μαγαζί που το “όνομα” εμφανίζεται στις 2 μετά τα μεσάνυχτα και τα λαϊκά τραγούδια που άφησαν εποχή παίζονται μετά τις 4 τα μεσάνυχτα.
Άσε που πρέπει να ξοδέψεις ένα σωρό χρήματα και πιο πριν πρέπει να ακούσεις όλα τα εφήμερα σουξεδάκια από τις ανερχόμενες φίρμες που προωθούνται και που συνήθως είναι ανέμπνευστα και άμουσα. Επίσης, δεν συμφωνώ καθόλου με τη γενική νοοτροπία “έλα μωρέ, κανένας δεν ακούει, παίξε όπως-όπως το κομμάτι να τραγουδήσει ο κόσμος”, κάτι που συμβαίνει σε μικρούς χώρους που κάνουν live με δύο-τρία μουσικά όργανα.
Mε στενοχωρούν και τα ατελείωτα λάθη στα ακόρντα, στις εισαγωγές και στις μελωδίες. Γενικά, η προχειρότητα της λαϊκής μουσικής, η οποία απλώς θεωρείται διασκεδαστική, με έχει κουράσει.
Είναι γνωστό ότι ποτέ δεν ενημερώνομαι για τη μόδα και την καλλιτεχνική επικαιρότητα και γι’ αυτό με κατηγορούν πολλοί φίλοι μου που “με θέλουν” πιο ενημερωμένη για το “τι κυκλοφορεί, τι παίζει, τι συμβαίνει”.
Ωστόσο, αυτή η άγνοιά μου με οδηγεί πάντα σε πρωτότυπες παραγωγές, που δεν έχουν κανέναν επηρεασμό... Πέρυσι τέτοια εποχή, έκανα την πρώτη μου απόπειρα να παίξω τις συνθέσεις μου μόνο με κουαρτέτο εγχόρδων και πέτυχε, σε μία και μοναδική συναυλία.
Όταν επέστρεψα στο σπίτι, ένιωθα πλήρης. Το ίδιο βράδυ μπήκε η ιδέα του Στέλιου Καζαντζίδη με κουαρτέτο εγχόρδων, έτσι πλημμυρισμένη όπως ήμουν από τις μελωδίες των βιολιών, διότι μεγάλωσα με τα τραγούδια του και πάντα ήθελα να κάνω ένα αλλιώτικο -λαϊκό, όμως και προσεγμένο- πρότζεκτ.
Το ίδιο βράδυ ξενύχτησα, βρήκα περίπου 50 κομμάτια του που λατρεύω και άρχισα να δουλεύω στο μυαλό μου την παραγωγή».
«Δεν λογοδοτώ σε καμιά εταιρεία ή μάνατζερ»
Η Ζωή Τηγανούρια έχει και δική της δισκογραφική εταιρεία, τη «Zoe Music». Γιατί μπήκε στον χώρο της παραγωγής;
«Ξεκίνησε το 2008. Έπρεπε να βρει ομπρέλα αυτή η ιδιαίτερη καλλιτέχνις, εγώ δηλαδή, που οι δισκογραφικές, λόγω της νεαρής και δροσερής εμφάνισής της τότε, τη φαντάζονταν μόνο ως τραγουδίστρια.
Αυτό με αποπροσανατόλιζε και με δυσκόλευε να κάνω τις δικές μου παραγωγές δίχως να λογοδοτώ σε καμία εταιρεία ή μάνατζερ και για να παλέψω με μια νοοτροπία του τύπου “εάν δεν είσαι τραγουδιστής, καριέρα μόνο με ένα ακορντεόν δεν κάνεις”»..
Δείτε το site της: zoe-music.net
Αυτήν την περίοδο γράφει μουσική για το soundtrack της ταινίας του Hollywood «Tango Shalom», ενώ εμφανίζεται στη μουσική παράσταση «Στέλιος Καζαντζίδης: Η ουράνια φωνή του λαού» στο «El Convento del Arte».
«Παρουσιάζω περίπου είκοσι επιτυχίες των μεγάλων δημιουργών που ερμήνευσε Καζαντζίδης πάνω σε πρωτότυπες ενορχηστρώσεις για κουαρτέτο εγχόρδων, που κάναμε μαζί με τη Λουίζα Αντύπα», είπε στην Γιάννη Ξυνόπουλο στην συνέντευξή της που δημοσιεύθηκε στο «Secret», στο ένθετο του πολιτισμού της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφόρησε το Σάββατο 15/02/2020.
View this post on Instagram
«Η αισθητική των δικών μου λαϊκών συνθέσεων είναι πολύ κοντά στα τραγούδια που άφησαν εποχή και δεν είναι καθόλου τυχαίο που καταπιάστηκα με αυτό το είδος και θέλησα να διασκευάσω με κουαρτέτο εγχόρδων».
Την εποχή που όλοι θέλουν να εξαφανίσουν το λαϊκό τραγούδι και τον Στέλιο Καζαντζίδη, εκείνη τον επαναφέρει. «Δεν είχα σκεφτεί, όταν άρχισα να φτιάχνω το project, το τι συμβαίνει γύρω μου, ούτε ότι είναι η εποχή της εξαφάνισης του λαϊκού τραγουδιού.
Στενοχωριέμαι με όλο αυτό το “πανηγύρι” που γίνεται στον λαϊκό χώρο, με τη μεταμεσονύκτια διασκέδαση και με τη νοοτροπία ότι, για να ακούσεις καλό λαϊκό τραγούδι, πρέπει να πας σε μαγαζί που το “όνομα” εμφανίζεται στις 2 μετά τα μεσάνυχτα και τα λαϊκά τραγούδια που άφησαν εποχή παίζονται μετά τις 4 τα μεσάνυχτα.
Άσε που πρέπει να ξοδέψεις ένα σωρό χρήματα και πιο πριν πρέπει να ακούσεις όλα τα εφήμερα σουξεδάκια από τις ανερχόμενες φίρμες που προωθούνται και που συνήθως είναι ανέμπνευστα και άμουσα. Επίσης, δεν συμφωνώ καθόλου με τη γενική νοοτροπία “έλα μωρέ, κανένας δεν ακούει, παίξε όπως-όπως το κομμάτι να τραγουδήσει ο κόσμος”, κάτι που συμβαίνει σε μικρούς χώρους που κάνουν live με δύο-τρία μουσικά όργανα.
Mε στενοχωρούν και τα ατελείωτα λάθη στα ακόρντα, στις εισαγωγές και στις μελωδίες. Γενικά, η προχειρότητα της λαϊκής μουσικής, η οποία απλώς θεωρείται διασκεδαστική, με έχει κουράσει.
View this post on Instagram
Είναι γνωστό ότι ποτέ δεν ενημερώνομαι για τη μόδα και την καλλιτεχνική επικαιρότητα και γι’ αυτό με κατηγορούν πολλοί φίλοι μου που “με θέλουν” πιο ενημερωμένη για το “τι κυκλοφορεί, τι παίζει, τι συμβαίνει”.
Ωστόσο, αυτή η άγνοιά μου με οδηγεί πάντα σε πρωτότυπες παραγωγές, που δεν έχουν κανέναν επηρεασμό... Πέρυσι τέτοια εποχή, έκανα την πρώτη μου απόπειρα να παίξω τις συνθέσεις μου μόνο με κουαρτέτο εγχόρδων και πέτυχε, σε μία και μοναδική συναυλία.
Όταν επέστρεψα στο σπίτι, ένιωθα πλήρης. Το ίδιο βράδυ μπήκε η ιδέα του Στέλιου Καζαντζίδη με κουαρτέτο εγχόρδων, έτσι πλημμυρισμένη όπως ήμουν από τις μελωδίες των βιολιών, διότι μεγάλωσα με τα τραγούδια του και πάντα ήθελα να κάνω ένα αλλιώτικο -λαϊκό, όμως και προσεγμένο- πρότζεκτ.
Το ίδιο βράδυ ξενύχτησα, βρήκα περίπου 50 κομμάτια του που λατρεύω και άρχισα να δουλεύω στο μυαλό μου την παραγωγή».
View this post on Instagram
«Δεν λογοδοτώ σε καμιά εταιρεία ή μάνατζερ»
Η Ζωή Τηγανούρια έχει και δική της δισκογραφική εταιρεία, τη «Zoe Music». Γιατί μπήκε στον χώρο της παραγωγής;
«Ξεκίνησε το 2008. Έπρεπε να βρει ομπρέλα αυτή η ιδιαίτερη καλλιτέχνις, εγώ δηλαδή, που οι δισκογραφικές, λόγω της νεαρής και δροσερής εμφάνισής της τότε, τη φαντάζονταν μόνο ως τραγουδίστρια.
Αυτό με αποπροσανατόλιζε και με δυσκόλευε να κάνω τις δικές μου παραγωγές δίχως να λογοδοτώ σε καμία εταιρεία ή μάνατζερ και για να παλέψω με μια νοοτροπία του τύπου “εάν δεν είσαι τραγουδιστής, καριέρα μόνο με ένα ακορντεόν δεν κάνεις”»..
Δείτε το site της: zoe-music.net