Ο γ.γ. του ΕΟΤ, με αφορμή τη συμμετοχή της UYO ως Greek Ambassador στην καμπάνια του Οργανισμού, μίλησε στον Γιάννη Ξυνόπουλο, στο Secret, στο ένθετο του πολιτισμού της εφημερίδας Παραπολιτικά που κυκλοφόρησε το Σάββατο 20/06 για την απαραίτητη σύνδεση των δυο κλάδων και τα οφέλη που μπορεί να δώσει στην ανάκαμψη της χώρας.

Ένα είναι το σίγουρο: οι εξελίξεις στη χώρα εν μέσω πανδημίας ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη γέφυρα πολιτισμού - τουρισμού. Η Underground Youth Orchestra (UYO) συμμετέχει ως Greek Ambassador στην καμπάνια #greecefromhome του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Μια προσπάθεια στην οποία συμμετέχουν προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών.

Οι πρόβες ξεκίνησαν σε ένα υπόγειο του σπιτιού του μαέστρου (εξού και το όνομα της ορχήστρας) και τα πρώτα χρόνια οι συναυλίες είχαν εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Γρήγορα, η μουσική ομάδα κατάφερε να διακριθεί, να συμμετέχει σε φεστιβάλ και να πραγματοποιεί συναυλίες, κερδίζοντας την αγάπη των φιλόμουσων. Το σχήμα σήμερα αποτελείται από 45 σπουδαστές μουσικής, ηλικίας 10-25 ετών, και από το 2019 στεγάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Πριν από μερικές ημέρες, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, επισκέφθηκε το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου Ευταξία για να χαιρετίσει την επαναλειτουργία των μουσείων. «Η επίσκεψή μου ήταν συμβολική σε μια ημέρα που ήταν το πρακτικό και συμβολικό άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού.



Άνοιξαν τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, άνοιξαν τα μουσεία μας μαζί με τα πρώτα εποχικά ξενοδοχεία. Θεωρώ, όμως, ότι το πιο σοβαρό και συμβολικό άνοιγμα είναι αυτό των μουσείων», είπε σχετικά σε επικοινωνία του με τη στήλη.

«Η Ελλάδα, εκτός από την κλασική ομορφιά του τοπίου, τον ήλιο και τη θάλασσα, που πουλάμε τόσα χρόνια, διαθέτει και ένα πολύ σημαντικότερο παράλληλο προϊόν, που είναι ο πολιτισμός της, και ο αρχαίος αλλά και ο νεότερος.

Αυτός θα έπρεπε να είναι ο μεγαλύτερος “κράχτης” του ελληνικού τουρισμού. Τουρισμός και πολιτισμός πάνε
παρέα ή πρέπει να πηγαίνουν παρέα», τόνισε.

«Το μεγάλο στοίχημα».

Ο κ. Φραγκάκης θεωρεί πως σε μεγάλο βαθμό αυτό ισχύει στην Αττική, όπου μεγάλο μέρος του τουρισμού έρχεται για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, όχι μόνο για τον Βράχο της Ακρόπολης και τον Παρθενώνα, αλλά και για άλλα σημαντικά μνημεία, όπως το Σούνιο κ.ά. Αυτό, όμως, δεν συμβαίνει απαραίτητα σε άλλες περιοχές.

«Εδώ είναι το μεγάλο στοίχημα. Σε πάρα πολλές περιοχές όπου πηγαίνουν χιλιάδες επισκέπτες ουσιαστικά τους προσφέρουμε μόνο τον ήλιο και τη θάλασσα. Παράδειγμα η Σαντορίνη, όπου ταξίδεψα με τον πρωθυπουργό και επισκεφθήκαμε το Ακρωτήρι της Θήρας, έναν προϊστορικό αρχαιολογικό χώρο, από τους πιο όμορφους, που είναι στεγασμένος.

Είναι η πρώτη ουσιαστικά οργανωμένη πόλη της προϊστορικής εποχής. Από την ενημέρωση που είχαμε για το ποσοστό των συνολικών επισκεπτών της Σαντορίνης, που είναι εκατομμύρια, μόνο το 10% επιλέγει τον αρχαιολογικό χώρο.

Kάθε επισκέπτης με διαμονή κατά μέσο όρο επτά ημέρες είναι κρίμα να μην ξέρει πού ήρθε, τι είμαστε, από
πού προερχόμαστε και γιατί εδώ είναι το λίκνο του πολιτισμού.

Έχουμε το πολιτιστικό απόθεμα και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το αξιοποιήσουμε και να το πουλήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα».

Ο ΕΟΤ επικεντρώνεται στην ψηφιακή προβολή, τα digital μέσα και τα social media. «Πάμε και σε Μέσα που
πουλάνε τουριστικά πακέτα. Μια καμπάνια ουσίας που κάναμε ήταν το #greecefromhome, που έγινε για να διαφημίσει την Ελλάδα εν μέσω καραντίνας.

Έγινε πολύ καλή δουλειά, όπως και με την Underground Youth Orchestra.

Το κίνητρο για να έρθει κάποιος στην Ελλάδα είναι ο πολιτισμός, η Ιστορία, αλλά και η σύγχρονη δημιουργία».