ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πάμε για μόκα: Μια τρελή μαύρη κωμωδία που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις του είδους
Η συγγραφέας Κλαίρη Καμπάνη μιλάει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ για το νέο της μυθιστόρημα
Μια αναπάντεχα τρελή μαύρη κωμωδία που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις του είδους, υπογράφει η συγγραφέας Κλαίρη Καμπάνη
Πρόκειται για μια ιστορία εγκλημάτων και έρωτα με θεαματικές ανατροπές ανάμεσα σε τρεις κολλητές φίλες που βιώνουν μια τρελή περιπέτεια. Αναφέρεται σε μια κηδεία, ένα φέρετρο και δύο πτώματα, το ένα από τα οποία δεν έχει καμιά δουλειά να βρίσκεται εκεί. Όταν όμως από ένα μικρό ατύχημα το φέρετρο ανοίγει, τρεις από τους παρευρισκόμενους συνειδητοποιούν με φρίκη ότι το δεύτερο πτώμα όντως δεν βρίσκεται εκεί. Κι έτσι αρχίζει η περιπέτεια για την Άννα (ιδιοκτή-τρια γραφείου τελετών, σοβαρή και πάντα με κάποιο σχέδιο στο μυαλό της), τη Φλώρα (τακτικογρουσούζα νοικοκυρά και καταπληκτική μαγείρισσα) και τη Λέτα (αεροσυνοδό με φλογερό ταμπεραμέντο και διαβο-λική γκαντεμιά). Ποιο είναι όμως το μυστικό για τη γραφή μιας επιτυχημένης μαύρης κωμωδίας; Στο ερώτημα απαντάει η ίδια η συγγραφέας μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και τη Μαριάνθη Κουνιά.
Ο τίτλος του βιβλίου μπορώ να πω ότι με βασάνισε αρκετά και δόθηκε όταν πια η ιστορία είχε φτάσει σχεδόν στην μέση. Ήθελα να έχει άμεση σχέση με τις τρεις φίλες, να προβλημάτιζε αλλά να μην αποκάλυπτε τίποτα στον αναγνώστη πριν την ανάγνωση του βιβλίου.
Το βιβλίο ξεκίνησε το 2015, όμως λίγο μετά σε μια παύση που έκανα έγραψα το πρώτο βιβλίο μου για παιδιά, με τίτλο “γίνομαι συγγραφέας”, έπειτα ακολούθησαν και τα επόμενα παιδικά βιβλία και έτσι η Μόκα μπήκε για κάμποσο καιρό στον πάγο. Πριν περίπου ένα χρόνο ολοκληρώθηκε.
Έμπνευση για μένα είναι οι δικές μου φίλες στις οποίες έχω αφιερώσει και το βιβλίο. Όπως η Άννα η Φλώρα και η Λέτα συναντιούνται κάθε Τετάρτη στο διαμέρισμα της Αριάδνης έτσι και εγώ με τις δικές μου φίλες απαραιτήτως μια φορά την έβδομα βρισκόμαστε για καμιά μπιρίμπα, για κοινωνικές συζητήσεις, για εικαστικά δρώμενα και για άλλα πράγματα γυναικείου ενδιαφέροντος, που θα τα παραλείψω για την ώρα γιατί δεν γνωριζόμαστε καλά και σας ντρέπομαι.
Υπάρχει ο έρωτας της Άννας και του Στεφανή, ένας έρωτας δυνατός που κρατάει χρόνια μέσα σε ένα γάμο με τα προβλήματά του, τα πάνω και τα κάτω του. Ο έρωτας της Φλώρας και του Ευθύμη, ένας έρωτας κεραυνοβόλος στοργικός και γεμάτος πάθος. Ο αχόρταγος έρωτας της Λέτας , ένας έρωτας χωρίς φραγμούς, χωρίς πρέπει, χωρίς ταμπού. Ο απρόοπτος έρωτας του κυρ Σοφοκλή που του έδωσε ξανά δύναμη για ζωή. Ο κρυφός έρωτας του Μεγακλή με τον Αντώνη που σημάδεψε τις ψυχές τους για πάντα.
Μια επιτυχημένη μαύρη κωμωδία είναι να καταφέρεις να μετατρέψεις μια τραγική κατάσταση που στην πραγματικότητα θα σου προκαλούσε φόβο, ανησυχία ακόμα και τον οίκτο σε κάτι απόλυτα ξεκαρδιστικό. Η επιλογή των χαρακτήρων του βιβλίου σου θα πρέπει να γίνει προσεχτικά και με μεγάλη σκέψη, ο πόνος τους θα πρέπει να φαντάζει “αστείος” σχεδόν σε κάθε σκηνή. Νομίζω είναι πια κοινό μυστικό.
Δύσκολη αυτή η απάντηση. Το βιβλίο είναι γραμμένο σε γρήγορο ρυθμό και οι σκηνές εναλλάσσονται αρκετά συχνά. Αγαπώ κάθε κομμάτι της ιστορίας από την αρχή μέχρι και το τέλος του. Δε θα ήθελα να προδώσω κάτι και να χαλάσω την έκπληξη του αναγνώστη. Όμως η σκηνή με τις τρεις φίλες να φεύγουν αργά το βράδυ από την μάντρα της τροχαίας γιατί ο γερανός τους είχε πάρει την νεκροφόρα, έχοντας δεμένο με σκοινιά το φέρετρο με τον μακαρίτη στην σχάρα του αυτοκίνητου της Άννας, για μένα είναι μια από τις αγαπημένες μου.
Πάρα πολύ! Όπως νομίζω επηρέασαν και τον καθένα μας. Κάθε φορά που προσπαθούσα να γράψω ή να διαβάσω η σκέψη μου έτρεχε αμέσως στα παιδιά μου, στον σύντροφο μου, στους γονείς μου, στους φίλους μου και σε όλο τον κόσμο. Με κυρίευε ένα άγχος μια αβεβαιότητα για το αύριο. Εύχομαι πραγματικά και μέσα από την ψυχή μου να οδεύουμε προς το τέλος αυτής της πανδημίας και να γυρίσουμε ξανά με το καλό στην καθημερινότητά μας, όποια και να είναι αυτή.
Οι εκδοτικοί οίκοι με την αβεβαιότητα που επικρατούσε δεν προχωρούσαν εύκολα σε εκδόσεις νέων τίτλων. Η σχέση βιβλιοπώλη και πελάτη είναι μια σχέση προσωπική η οποία άλλαξε με την άφιξη της πανδημίας στις ζωές μας. Στραφήκαμε στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όμως η φυσική επαφή δεν αντικαθίσταται. Παρά αυτό το γεγονός υπήρξε κάποια αύξηση των πωλήσεων. Οι άνθρωποι μένοντας στο σπίτι βρήκαν τον χρόνο και ενέταξαν στην καθημερινότητά τους το βιβλίο για εκείνους και φυσικά για τα παιδιά τους.
Μια κηδεία. Ένα φέρετρο. Δύο πτώματα, το ένα από τα οποία δεν έχει καμιά δουλειά να βρίσκεται εκεί. Όταν όμως από ένα μικρό ατύχημα το φέρετρο ανοίγει, τρεις από τους παρευρισκόμενους συνειδητοποιούν με φρίκη ότι το δεύτερο πτώμα όντως δεν βρίσκεται εκεί.
Κι έτσι αρχίζει η περιπέτεια για τις τρεις κολλητές φίλες, την Άννα (ιδιοκτή-τρια γραφείου τελετών, σοβαρή και πάντα με κάποιο σχέδιο στο μυαλό της), τη Φλώρα (τακτικογρουσούζα νοικοκυρά και καταπληκτική μαγείρισσα) και τη Λέτα (αεροσυνοδό με φλογερό ταμπεραμέντο και διαβολική γκαντεμιά).
Προσπαθώντας ν’ ανακαλύψουν τι συνέβη στον εξαφανισμένο μακαρίτη (αλλά και να καλύψουν τον δικό τους ρόλο στον θάνατό του), θα μπλεχτούν σ’ ένα γαϊτα-νάκι από ψέματα, εξαπατήσεις και παρανομίες, συμπαρασύροντας και τους γύρω τους, υπό το άγρυπνο βλέμμα του επιθεωρητή Μπεκάτσα, αυτού του δαιμόνιου ντε-τέκτιβ της Ελληνικής Αστυνομίας. Θα καταφέρουν τελικά να βρουν την άκρη, σώζο-ντας στο μεταξύ και τη φιλία τους;
Μια αλλοπρόσαλλη μαύρη κωμωδία με θεαματικές ανατροπές, μια ιστορία ε-γκλημάτων και έρωτα που θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον ως την τελευταία σελίδα.
με τίτλο «Πάμε για μόκα» και η οποία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση.Πρόκειται για μια ιστορία εγκλημάτων και έρωτα με θεαματικές ανατροπές ανάμεσα σε τρεις κολλητές φίλες που βιώνουν μια τρελή περιπέτεια. Αναφέρεται σε μια κηδεία, ένα φέρετρο και δύο πτώματα, το ένα από τα οποία δεν έχει καμιά δουλειά να βρίσκεται εκεί. Όταν όμως από ένα μικρό ατύχημα το φέρετρο ανοίγει, τρεις από τους παρευρισκόμενους συνειδητοποιούν με φρίκη ότι το δεύτερο πτώμα όντως δεν βρίσκεται εκεί. Κι έτσι αρχίζει η περιπέτεια για την Άννα (ιδιοκτή-τρια γραφείου τελετών, σοβαρή και πάντα με κάποιο σχέδιο στο μυαλό της), τη Φλώρα (τακτικογρουσούζα νοικοκυρά και καταπληκτική μαγείρισσα) και τη Λέτα (αεροσυνοδό με φλογερό ταμπεραμέντο και διαβο-λική γκαντεμιά). Ποιο είναι όμως το μυστικό για τη γραφή μιας επιτυχημένης μαύρης κωμωδίας; Στο ερώτημα απαντάει η ίδια η συγγραφέας μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ και τη Μαριάνθη Κουνιά.
Πως επιλέξατε αυτόν τον τίτλο για το νέο σας βιβλίο;
Ο τίτλος του βιβλίου μπορώ να πω ότι με βασάνισε αρκετά και δόθηκε όταν πια η ιστορία είχε φτάσει σχεδόν στην μέση. Ήθελα να έχει άμεση σχέση με τις τρεις φίλες, να προβλημάτιζε αλλά να μην αποκάλυπτε τίποτα στον αναγνώστη πριν την ανάγνωση του βιβλίου.
Πόσο χρόνο σας πήρε να γράψετε αυτήν την ιστορία;
Το βιβλίο ξεκίνησε το 2015, όμως λίγο μετά σε μια παύση που έκανα έγραψα το πρώτο βιβλίο μου για παιδιά, με τίτλο “γίνομαι συγγραφέας”, έπειτα ακολούθησαν και τα επόμενα παιδικά βιβλία και έτσι η Μόκα μπήκε για κάμποσο καιρό στον πάγο. Πριν περίπου ένα χρόνο ολοκληρώθηκε.
Από πού αντλήσατε έμπνευση για να την γράψετε;
Έμπνευση για μένα είναι οι δικές μου φίλες στις οποίες έχω αφιερώσει και το βιβλίο. Όπως η Άννα η Φλώρα και η Λέτα συναντιούνται κάθε Τετάρτη στο διαμέρισμα της Αριάδνης έτσι και εγώ με τις δικές μου φίλες απαραιτήτως μια φορά την έβδομα βρισκόμαστε για καμιά μπιρίμπα, για κοινωνικές συζητήσεις, για εικαστικά δρώμενα και για άλλα πράγματα γυναικείου ενδιαφέροντος, που θα τα παραλείψω για την ώρα γιατί δεν γνωριζόμαστε καλά και σας ντρέπομαι.
Ο έρωτας τι ρόλο παίζει στην ιστορία;
Υπάρχει ο έρωτας της Άννας και του Στεφανή, ένας έρωτας δυνατός που κρατάει χρόνια μέσα σε ένα γάμο με τα προβλήματά του, τα πάνω και τα κάτω του. Ο έρωτας της Φλώρας και του Ευθύμη, ένας έρωτας κεραυνοβόλος στοργικός και γεμάτος πάθος. Ο αχόρταγος έρωτας της Λέτας , ένας έρωτας χωρίς φραγμούς, χωρίς πρέπει, χωρίς ταμπού. Ο απρόοπτος έρωτας του κυρ Σοφοκλή που του έδωσε ξανά δύναμη για ζωή. Ο κρυφός έρωτας του Μεγακλή με τον Αντώνη που σημάδεψε τις ψυχές τους για πάντα.
Ποιο είναι το μυστικό για τη γραφή μιας επιτυχημένης μαύρης κωμωδίας;
Μια επιτυχημένη μαύρη κωμωδία είναι να καταφέρεις να μετατρέψεις μια τραγική κατάσταση που στην πραγματικότητα θα σου προκαλούσε φόβο, ανησυχία ακόμα και τον οίκτο σε κάτι απόλυτα ξεκαρδιστικό. Η επιλογή των χαρακτήρων του βιβλίου σου θα πρέπει να γίνει προσεχτικά και με μεγάλη σκέψη, ο πόνος τους θα πρέπει να φαντάζει “αστείος” σχεδόν σε κάθε σκηνή. Νομίζω είναι πια κοινό μυστικό.
Ποια σημεία του βιβλίου σας απολαύσατε περισσότερο όταν τα γράφατε;
Δύσκολη αυτή η απάντηση. Το βιβλίο είναι γραμμένο σε γρήγορο ρυθμό και οι σκηνές εναλλάσσονται αρκετά συχνά. Αγαπώ κάθε κομμάτι της ιστορίας από την αρχή μέχρι και το τέλος του. Δε θα ήθελα να προδώσω κάτι και να χαλάσω την έκπληξη του αναγνώστη. Όμως η σκηνή με τις τρεις φίλες να φεύγουν αργά το βράδυ από την μάντρα της τροχαίας γιατί ο γερανός τους είχε πάρει την νεκροφόρα, έχοντας δεμένο με σκοινιά το φέρετρο με τον μακαρίτη στην σχάρα του αυτοκίνητου της Άννας, για μένα είναι μια από τις αγαπημένες μου.
Επηρέασαν τη συγγραφική σας πορεία και την έμπνευση σας οι καταστάσεις που βιώνουμε λόγω της πανδημίας του Κορωνοϊού;
Πάρα πολύ! Όπως νομίζω επηρέασαν και τον καθένα μας. Κάθε φορά που προσπαθούσα να γράψω ή να διαβάσω η σκέψη μου έτρεχε αμέσως στα παιδιά μου, στον σύντροφο μου, στους γονείς μου, στους φίλους μου και σε όλο τον κόσμο. Με κυρίευε ένα άγχος μια αβεβαιότητα για το αύριο. Εύχομαι πραγματικά και μέσα από την ψυχή μου να οδεύουμε προς το τέλος αυτής της πανδημίας και να γυρίσουμε ξανά με το καλό στην καθημερινότητά μας, όποια και να είναι αυτή.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που βιώνει ο κλάδος του βιβλίου στην εποχή του Κορωνοϊού;
Οι εκδοτικοί οίκοι με την αβεβαιότητα που επικρατούσε δεν προχωρούσαν εύκολα σε εκδόσεις νέων τίτλων. Η σχέση βιβλιοπώλη και πελάτη είναι μια σχέση προσωπική η οποία άλλαξε με την άφιξη της πανδημίας στις ζωές μας. Στραφήκαμε στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όμως η φυσική επαφή δεν αντικαθίσταται. Παρά αυτό το γεγονός υπήρξε κάποια αύξηση των πωλήσεων. Οι άνθρωποι μένοντας στο σπίτι βρήκαν τον χρόνο και ενέταξαν στην καθημερινότητά τους το βιβλίο για εκείνους και φυσικά για τα παιδιά τους.
Η υπόθεση του βιβλίου
Μια κηδεία. Ένα φέρετρο. Δύο πτώματα, το ένα από τα οποία δεν έχει καμιά δουλειά να βρίσκεται εκεί. Όταν όμως από ένα μικρό ατύχημα το φέρετρο ανοίγει, τρεις από τους παρευρισκόμενους συνειδητοποιούν με φρίκη ότι το δεύτερο πτώμα όντως δεν βρίσκεται εκεί.
Κι έτσι αρχίζει η περιπέτεια για τις τρεις κολλητές φίλες, την Άννα (ιδιοκτή-τρια γραφείου τελετών, σοβαρή και πάντα με κάποιο σχέδιο στο μυαλό της), τη Φλώρα (τακτικογρουσούζα νοικοκυρά και καταπληκτική μαγείρισσα) και τη Λέτα (αεροσυνοδό με φλογερό ταμπεραμέντο και διαβολική γκαντεμιά).
Προσπαθώντας ν’ ανακαλύψουν τι συνέβη στον εξαφανισμένο μακαρίτη (αλλά και να καλύψουν τον δικό τους ρόλο στον θάνατό του), θα μπλεχτούν σ’ ένα γαϊτα-νάκι από ψέματα, εξαπατήσεις και παρανομίες, συμπαρασύροντας και τους γύρω τους, υπό το άγρυπνο βλέμμα του επιθεωρητή Μπεκάτσα, αυτού του δαιμόνιου ντε-τέκτιβ της Ελληνικής Αστυνομίας. Θα καταφέρουν τελικά να βρουν την άκρη, σώζο-ντας στο μεταξύ και τη φιλία τους;
Μια αλλοπρόσαλλη μαύρη κωμωδία με θεαματικές ανατροπές, μια ιστορία ε-γκλημάτων και έρωτα που θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον ως την τελευταία σελίδα.