ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ο Κοσμάς Σταυρίδης στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Παρουσιάζει το άλμπουμ «Δρόμοι Καρδιάς» - Ακούστε τα τραγούδια
Ο Μπάμπης Τσέρτος, η Νάντια Καραγιάννη, Σπύρος Πατράς, Μπάμπης Βελισσάριος, Σταυρούλα Μανωλοπουλου και ο Δημήτρης Κανέλλος ερμηνεύουν μοναδικά τα τραγούδια του άλμπουμ «Δρόμοι Καρδιάς», σε στίχους και μουσική του Κοσμά Σταυρίδη
Το ψηφιακό άλμπουμ «Δρόμοι Καρδιάς
» που μόλις κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από τις εκδόσεις «Μετρονόμος», είναι η πρώτη του απόπειρα στο χώρο της δισκογραφίας.
Όλος ο δίσκος είναι σε στίχους και μουσική του Κοσμά Σταυρίδη, και ο τραγουδοποιός κλήθηκε στo parapolitika.gr και τον Γιάννη Ξυνόπουλο να παρουσιάσει τα τραγούδια του.
Στην παιδική του ηλικία φοίτησε σε ωδεία για ορισμένα χρόνια, στρεφόμενος από το πιάνο στο αρμόνιο, χωρίς ωστόσο ποτέ να προχωρήσει στην απόκτηση κάποιου διπλώματος μουσικής κατάρτισης.
Στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας άρχισε να πειραματίζεται γράφοντας τους πρώτους του στίχους, ενώ λίγους μήνες αργότερα ξεκίνησε να μελοποιεί ορισμένους από αυτούς. Στην πορεία συνέβη και η αντίστροφη διαδικασία- το να γράψει σε δεύτερο χρόνο στίχους για κάποιες ήδη υπάρχουσες μουσικές συνθέσεις του.
Το ψηφιακό άλμπουμ «Δρόμοι Καρδιάς» που μόλις κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από τις εκδόσεις «Μετρονόμος», είναι η πρώτη του απόπειρα στο χώρο της δισκογραφίας.
Οι παλινδρομήσεις στη ζωή και οι επιστροφές σε πρότερες καταστάσεις από τις οποίες ο άνθρωπος πίστευε ότι είχε οριστικά ξεφύγει, ήταν ανέκαθεν ένα θέμα που μου προκαλούσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό: Οφείλονται άραγε σε μια νομοτελειακή, ίσως και μυστηριώδη δύναμη της ίδιας της ζωής (λέγε την και μοίρα), στην οποία είμαστε δέσμιοι, ή μήπως σε κατ’ επανάληψη άστοχους από πλευράς μας χειρισμούς και εκτιμήσεις καταστάσεων, που μας φέρνουν πίσω στις ίδιες προβληματικές καταστάσεις, κι ας είχαμε λανθασμένα πιστέψει ότι τις αφήσαμε οριστικά πίσω μας;
Η γνωριμία μου με τον Μπάμπη Τσέρτο έγινε τον περασμένο Νοέμβριο στις «Μουσικές Διαδρομές» όπου εμφανίζονταν εκείνη την περίοδο. Στη συνάντηση μας του μίλησα για ένα νέο τραγούδι μου που ήθελα πολύ να ακούσει, θεωρώντας ότι είναι απόλυτα ταιριαστό με το καλλιτεχνικό ύφος και τη φωνή του, ενώ εξέφρασα και τη βεβαιότητα ότι μια πιθανή ερμηνεία του τραγουδιού από τον ίδιο θα αναδείκνυε πλήρως τη δυναμική του τραγουδιού. Συμφωνήσαμε να του στείλω ένα demo του τραγουδιού και αφού το ακροάστηκε όλα πήραν το δρόμο τους.
Πηγή έμπνευσης για τη συγγραφή του στίχου του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν δυο εκ διαμέτρου αντίθετες επιλογές του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι στην προοπτική του έρωτα:
Η πρώτη είναι το να ακολουθήσει χωρίς ενδοιασμούς το δρόμο που του δείχνει η καρδιά, που δεν είναι άλλος από το να αφεθεί εξ ολοκλήρου στα συναισθήματα και την πλήρη βίωση της νέας κατάστασης, με ορατή, ωστόσο την πιθανότητα μιας αρνητικής και εν δυνάμει τραυματικής κατάληξης.
Η δεύτερη επιλογή- δρόμος, είναι εξ αρχής αντίθετη με τις βουλές της καρδιάς και την εμπλοκή του ατόμου στη νέα και άκρως αβέβαιη κατάσταση. Η συγκεκριμένη στάση μπορεί κάλλιστα να συνοψιστεί στα ακόλουθα λόγια: «Οχι! Δεν σκοπεύω να μπλέξω, για να μη χάσω την ψυχική μου γαλήνη και να μην πληγωθώ…». Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται μεν η προστασία της ψυχής και της καρδιάς από δυσάρεστες καταστάσεις,το τίμημα ωστόσο είναι μεγάλο, αφού η μοναδική και ζωογόνος εμπειρία του έρωτα απουσιάζει εντελώς από τη ζωή του ανθρώπου, εξού και το μεγάλο «Γιατί;» που η καρδιά φέρεται να εκφράζει στο ίδιο το άτομο, στο φινάλε του τραγουδιού...
Η γνήσια φωνή λαϊκή της Νάντιας Καραγιάννη μου φάνταζε από την αρχή ως ιδανική για το συγκεκριμένο ζειμπέκικο. Γι’ αυτόν το λόγο αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί της μέσω των social media και στη συνέχεια να της στείλω το demo του τραγουδιού, που πολύ πρόθυμα δέχτηκε να ερμηνεύσει!
Η επιλογή των Πετραλώνων ως τόπο γέννησης ενός αθώου και λίγο παλαιομοδίτικου – σε ό,τι αφορά την προσέγγιση- ειδυλλίου, έχει να κάνει με το οτι η συγκεκριμένη περιοχή υπήρξε για πολλά χρόνια τόπος συνάντησης και διασκέδασης των νέων, στα διάφορα στέκια που διαθέτει.
Η αθωότητα και το χιούμορ που αναδύονται μέσα από την ιστορία,σε συνδυασμό με τον κεφάτο ρυθμό της μουσικής (χασαποσέρβικο), δίνουν έναν δροσερό,νεανικό και συνάμα νοσταλγικό τόνο στο συγκεκριμένο τραγούδι.
Η πρώτη μου επαφή με τον ερμηνευτή Σπύρο Πατρά έγινε μέσω του κοινού μας φίλου και συνεργάτη μου στον δίσκο Βαγγέλη Μαχαίρα και θεωρώ οτι η άψογη συνεργασία μας αποτυπώνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Ελπίζω να συμφωνήσετε κι εσείς ακούγοντας το τραγούδι.
Ωστόσο, παρά τη συνολικά δυσάρεστη κατάσταση που περιγράφεται, στο δεύτερο couplet του τραγουδιού εκφράζεται η έστω αμυδρή ελπίδα του πληγωμένου ατόμου, ότι η άλλη πλευρά ίσως κάποτε αναγνωρίσει το λάθος της, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια επανένωση των δυο και στο λαμπρό μέλλον που το θύμα έχει «ζωγραφίσει και κλείσει στου μυαλού του τα υπόγεια.»
Με τον Μπάμπη Βελισσάριο ήρθα σε επαφή μέσω του καλού μου συνεργάτη στο δίσκο και κοινού μας φίλου Βαγγέλη Μαχαίρα. Η δε πρόταση μας να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο τραγούδι, έγινε αμέσως αποδεκτή.
Η κατ’ ιδίαν γνωριμία μας έγινε στο Studio Μύθος του Θανάση Γκίκα, όπου πραγματοποιήθηκε η ηχογράφηση του τραγουδιού.
Σε ό,τι αφορά τη θεματική του, περιγράφει την αστείρευτη επιθυμία της καρδιάς να σκιρτήσει για έναν έρωτα, ακόμη κι αν κάποια στιγμή έχει «ραγίσει», προφανώς εξαιτίας μιας δυσάρεστης -ίσως και τραυματικής- εμπειρίας, που βίωσε στο παρελθόν. Επιπλέον, στο τραγούδι αυτό, γίνεται αναφορά και σε μια τρόπον τινά μυστηριώδη δύναμη (κάποιοι την ονομάζουν μοίρα), που επιδιώκει να οδηγήσει τον άνθρωπο σε μια «αδελφή ψυχή».
Η πρώτη επικοινωνία μου με τη Σταυρούλα Μανωλοπούλου έγινε μέσω των social media και με μεγάλη χαρά δέχτηκε να ακούσει το demo του τραγουδιού για το οποίο αμέσως εκφράστηκε πολύ θετικά. Ακολούθησε, μετά από λίγα λεπτά, τηλεφωνική μας συνομιλία με θέμα μια πιθανή συνεργασία μας, ίσως με τη μορφή της κυκλοφορίας του τραγουδιού ως single, αφού ακόμη δεν είχα αποφασίσει να προχωρήσω στη δημιουργία ενός άλμπουμ. Μερικές εβδομάδες αργότερα και αφού είχα πλέον λάβει οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο κυκλοφορίας των τραγουδιών, απλά οριστικοποιήσαμε την εξ αρχής διαφαινόμενη συνεργασία μας.
Η προσέγγιση μου στον Δημήτρη Κανέλλο έγινε επίσης μέσω των social media και πολύ σύντομα έλαβα την καταφατική του απάντηση στην πρόταση μου να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο τραγούδι. Συναντηθήκαμε στο Studio Μύθος τον Μάρτιο του 2022 και σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Μαχαίρα προχωρήσαμε στην ηχογράφηση του τραγουδιού.
Όλος ο δίσκος είναι σε στίχους και μουσική του Κοσμά Σταυρίδη, και ο τραγουδοποιός κλήθηκε στo parapolitika.gr και τον Γιάννη Ξυνόπουλο να παρουσιάσει τα τραγούδια του.
Λίγα λόγια για τον Κοσμά Σταυρίδη
Ο Κοσμάς Σταυρίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο όπου και κατοικεί. Είναι απόφοιτος του τμήματος της Αγγλικής φιλολογίας και εργάζεται ως καθηγητής Αγγλικών στον ιδιωτικό τομέα από το 1995 μέχρι σήμερα.Στην παιδική του ηλικία φοίτησε σε ωδεία για ορισμένα χρόνια, στρεφόμενος από το πιάνο στο αρμόνιο, χωρίς ωστόσο ποτέ να προχωρήσει στην απόκτηση κάποιου διπλώματος μουσικής κατάρτισης.
Στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας άρχισε να πειραματίζεται γράφοντας τους πρώτους του στίχους, ενώ λίγους μήνες αργότερα ξεκίνησε να μελοποιεί ορισμένους από αυτούς. Στην πορεία συνέβη και η αντίστροφη διαδικασία- το να γράψει σε δεύτερο χρόνο στίχους για κάποιες ήδη υπάρχουσες μουσικές συνθέσεις του.
Το ψηφιακό άλμπουμ «Δρόμοι Καρδιάς» που μόλις κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από τις εκδόσεις «Μετρονόμος», είναι η πρώτη του απόπειρα στο χώρο της δισκογραφίας.
Λίγα λόγια για τα τραγούδια του άλμπουμ «Δρόμοι καρδιάς»
Η «επιστροφή» που ερμηνεύει ο Μπάμπης Τσέρτος ήταν το πρώτο τραγούδι που έγραψα, αρχικά ως στιχούργημα, το οποίο στη συνέχεια μελοποίησα.Οι παλινδρομήσεις στη ζωή και οι επιστροφές σε πρότερες καταστάσεις από τις οποίες ο άνθρωπος πίστευε ότι είχε οριστικά ξεφύγει, ήταν ανέκαθεν ένα θέμα που μου προκαλούσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό: Οφείλονται άραγε σε μια νομοτελειακή, ίσως και μυστηριώδη δύναμη της ίδιας της ζωής (λέγε την και μοίρα), στην οποία είμαστε δέσμιοι, ή μήπως σε κατ’ επανάληψη άστοχους από πλευράς μας χειρισμούς και εκτιμήσεις καταστάσεων, που μας φέρνουν πίσω στις ίδιες προβληματικές καταστάσεις, κι ας είχαμε λανθασμένα πιστέψει ότι τις αφήσαμε οριστικά πίσω μας;
Η γνωριμία μου με τον Μπάμπη Τσέρτο έγινε τον περασμένο Νοέμβριο στις «Μουσικές Διαδρομές» όπου εμφανίζονταν εκείνη την περίοδο. Στη συνάντηση μας του μίλησα για ένα νέο τραγούδι μου που ήθελα πολύ να ακούσει, θεωρώντας ότι είναι απόλυτα ταιριαστό με το καλλιτεχνικό ύφος και τη φωνή του, ενώ εξέφρασα και τη βεβαιότητα ότι μια πιθανή ερμηνεία του τραγουδιού από τον ίδιο θα αναδείκνυε πλήρως τη δυναμική του τραγουδιού. Συμφωνήσαμε να του στείλω ένα demo του τραγουδιού και αφού το ακροάστηκε όλα πήραν το δρόμο τους.
Το τραγούδι «Δρόμοι καρδιάς» ερμηνεύειη Νάντια Καραγιάννη, και β΄φωνή ο Γιάννης Τσέρτος
Το ομώνυμο τραγούδι του άλμπουμ, γράφτηκε επίσης αρχικά ως στιχούργημα που στη συνέχεια μελοποιήθηκε σε ρυθμό ζειμπέκικο.Πηγή έμπνευσης για τη συγγραφή του στίχου του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν δυο εκ διαμέτρου αντίθετες επιλογές του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι στην προοπτική του έρωτα:
Η πρώτη είναι το να ακολουθήσει χωρίς ενδοιασμούς το δρόμο που του δείχνει η καρδιά, που δεν είναι άλλος από το να αφεθεί εξ ολοκλήρου στα συναισθήματα και την πλήρη βίωση της νέας κατάστασης, με ορατή, ωστόσο την πιθανότητα μιας αρνητικής και εν δυνάμει τραυματικής κατάληξης.
Η δεύτερη επιλογή- δρόμος, είναι εξ αρχής αντίθετη με τις βουλές της καρδιάς και την εμπλοκή του ατόμου στη νέα και άκρως αβέβαιη κατάσταση. Η συγκεκριμένη στάση μπορεί κάλλιστα να συνοψιστεί στα ακόλουθα λόγια: «Οχι! Δεν σκοπεύω να μπλέξω, για να μη χάσω την ψυχική μου γαλήνη και να μην πληγωθώ…». Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται μεν η προστασία της ψυχής και της καρδιάς από δυσάρεστες καταστάσεις,το τίμημα ωστόσο είναι μεγάλο, αφού η μοναδική και ζωογόνος εμπειρία του έρωτα απουσιάζει εντελώς από τη ζωή του ανθρώπου, εξού και το μεγάλο «Γιατί;» που η καρδιά φέρεται να εκφράζει στο ίδιο το άτομο, στο φινάλε του τραγουδιού...
Η γνήσια φωνή λαϊκή της Νάντιας Καραγιάννη μου φάνταζε από την αρχή ως ιδανική για το συγκεκριμένο ζειμπέκικο. Γι’ αυτόν το λόγο αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί της μέσω των social media και στη συνέχεια να της στείλω το demo του τραγουδιού, που πολύ πρόθυμα δέχτηκε να ερμηνεύσει!
Το τραγούδι «Βραδάκι στα Πετράλωνα» ερμηνεύει ο Σπύρος Πατράς, με Β' φωνή την Κωνσταντίνα Καραχάλιου
Οι στίχοι του τραγουδιού «Βραδάκι στα Πετράλωνα» γράφτηκαν στη δύσκολη περίοδο της πρώτης καραντίνας, σε μια στιγμή που αναζητούσα κάτι το αισιόδοξο,που θα μπορούσε ενδεχομένως να μου προσφέρει έστω ένα πρόσκαιρο χαμόγελο.Η επιλογή των Πετραλώνων ως τόπο γέννησης ενός αθώου και λίγο παλαιομοδίτικου – σε ό,τι αφορά την προσέγγιση- ειδυλλίου, έχει να κάνει με το οτι η συγκεκριμένη περιοχή υπήρξε για πολλά χρόνια τόπος συνάντησης και διασκέδασης των νέων, στα διάφορα στέκια που διαθέτει.
Η αθωότητα και το χιούμορ που αναδύονται μέσα από την ιστορία,σε συνδυασμό με τον κεφάτο ρυθμό της μουσικής (χασαποσέρβικο), δίνουν έναν δροσερό,νεανικό και συνάμα νοσταλγικό τόνο στο συγκεκριμένο τραγούδι.
Η πρώτη μου επαφή με τον ερμηνευτή Σπύρο Πατρά έγινε μέσω του κοινού μας φίλου και συνεργάτη μου στον δίσκο Βαγγέλη Μαχαίρα και θεωρώ οτι η άψογη συνεργασία μας αποτυπώνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Ελπίζω να συμφωνήσετε κι εσείς ακούγοντας το τραγούδι.
«Τα καλύτερά μου χρόνια» με τον Μπάμπη Βελισσάριο, και στην β΄φωνή η Δέσποινα Ραφαήλ
Το χασάπικο «Τα καλύτερα μου χρόνια» γράφτηκε για να περιγράψει μια ακόμη κατάσταση (δρόμο) που μπορεί να βιώσει η καρδιά: Τη ματαίωση (απόρριψη) εντός ενός μονόπλευρου, όπως εκ των υστέρων αποδεικνύεται, έρωτα, μαζί με το μεγάλο παράπονο που γεννάται ως επακόλουθο αυτής της τραυματικής εμπειρίας.Ωστόσο, παρά τη συνολικά δυσάρεστη κατάσταση που περιγράφεται, στο δεύτερο couplet του τραγουδιού εκφράζεται η έστω αμυδρή ελπίδα του πληγωμένου ατόμου, ότι η άλλη πλευρά ίσως κάποτε αναγνωρίσει το λάθος της, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια επανένωση των δυο και στο λαμπρό μέλλον που το θύμα έχει «ζωγραφίσει και κλείσει στου μυαλού του τα υπόγεια.»
Με τον Μπάμπη Βελισσάριο ήρθα σε επαφή μέσω του καλού μου συνεργάτη στο δίσκο και κοινού μας φίλου Βαγγέλη Μαχαίρα. Η δε πρόταση μας να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο τραγούδι, έγινε αμέσως αποδεκτή.
Η κατ’ ιδίαν γνωριμία μας έγινε στο Studio Μύθος του Θανάση Γκίκα, όπου πραγματοποιήθηκε η ηχογράφηση του τραγουδιού.
«Η καρδιά πάντα ονειρεύεται» το ερμηνεύει η Σταυρούλα Μανωλοπουλου, και β΄φωνή ο Μπάμπης Βελισσάριος
Το τραγούδι «Η καρδιά πάντα ονειρεύεται», ένα ιδιαίτερα κεφάτο και αισιόδοξο κομμάτι, γράφτηκε πρώτα ως μουσικό θέμα που στη συνέχεια πλαισιώθηκε από το στίχο.Σε ό,τι αφορά τη θεματική του, περιγράφει την αστείρευτη επιθυμία της καρδιάς να σκιρτήσει για έναν έρωτα, ακόμη κι αν κάποια στιγμή έχει «ραγίσει», προφανώς εξαιτίας μιας δυσάρεστης -ίσως και τραυματικής- εμπειρίας, που βίωσε στο παρελθόν. Επιπλέον, στο τραγούδι αυτό, γίνεται αναφορά και σε μια τρόπον τινά μυστηριώδη δύναμη (κάποιοι την ονομάζουν μοίρα), που επιδιώκει να οδηγήσει τον άνθρωπο σε μια «αδελφή ψυχή».
Η πρώτη επικοινωνία μου με τη Σταυρούλα Μανωλοπούλου έγινε μέσω των social media και με μεγάλη χαρά δέχτηκε να ακούσει το demo του τραγουδιού για το οποίο αμέσως εκφράστηκε πολύ θετικά. Ακολούθησε, μετά από λίγα λεπτά, τηλεφωνική μας συνομιλία με θέμα μια πιθανή συνεργασία μας, ίσως με τη μορφή της κυκλοφορίας του τραγουδιού ως single, αφού ακόμη δεν είχα αποφασίσει να προχωρήσω στη δημιουργία ενός άλμπουμ. Μερικές εβδομάδες αργότερα και αφού είχα πλέον λάβει οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο κυκλοφορίας των τραγουδιών, απλά οριστικοποιήσαμε την εξ αρχής διαφαινόμενη συνεργασία μας.
«'Ελα για μια φορά» με τον Δημήτρη Κανέλλο
Το τραγούδι «Έλα για μια φορά» είναι μια ερωτική, τρυφερή και συνάμα νοσταλγική μπαλάντα, στην οποία η μουσική προηγήθηκε του στίχου. Είναι το μόνο από τα έξι τραγούδια του άλμπουμ που γράφτηκε εξ’ολοκλήρου μέσα στο έτος 2022, καθώς και το πρώτο που ηχογραφήθηκε.Η προσέγγιση μου στον Δημήτρη Κανέλλο έγινε επίσης μέσω των social media και πολύ σύντομα έλαβα την καταφατική του απάντηση στην πρόταση μου να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο τραγούδι. Συναντηθήκαμε στο Studio Μύθος τον Μάρτιο του 2022 και σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Μαχαίρα προχωρήσαμε στην ηχογράφηση του τραγουδιού.