«ΠΕΡΙ/ΤΜΗΜΑΤΑ –Υποψίας» - Μια Οπτικοακουστική εγκατάσταση-performance
Εικαστικό Project ΜετροΛόγος από την Αλεξάνδρα Νασιούλα και τον Γιώργο Κουβαρά
Σύγχρονοι εικαστικοί, χορογράφοι και performers, συνθέτες και θεωρητικοί της Τέχνης και των γραμμάτων συμμετέχουν με μοναδικά έργα τους στην έκθεση «ΜΟΝΟ/ΛΟΓΟΣ» που συνεπιμελούνται η Αλεξάνδρα Νασιούλα και ο χορογράφος/performer Σπύρος Κουβαράς. Την Κυριακή 9 Απριλίου στις 8 το βράδυ και στην γκαλερί Owl Art Space (Θέσπιδος 10, Πλάκα – Μετρό Ακρόπολη)θα παρουσιαστεί η οπτικοακουστική εγκατάσταση-performance με τίτλο «ΠΕΡΙ/ΤΜΗΜΑΤΑ-Υποψίας».
Η PERFORMANCE
H οπτικοακουστική εγκατάσταση - performance «ΠΕΡΙ/ΤΜΗΜΑΤΑ – Υποψίας» διερευνά τη σχέση του Λόγου,της γραφής και της γλώσσας με τη σκέψη και τη φύση της σημασίας του τι σημαίνει να σημαίνει. Οι συνδημιουργοί καλλιτέχνες του έργου, Α. Νασιούλα και Γ. Κουβαράς, μετουσιώνουν μέσω των εικαστικών και μουσικών εκφραστικών τους μέσων, τον Λόγο ως προθετική «κατ' αναλογία άλλη γλώσσα σημειωτική», ως ομιλούσα εκφορά σημασιολογικών γεγονότων και ως «ηχητική και εικαστική επανεγγραφή έξω και μέσα από τον εαυτό της». Ερευνούν την αντανακλαστική σχέση του Λόγου με το Σώμα και την Ιστορία αλλά και την προβολική δυνητικά συνδεσιμότητα του νοηματικού περιεχομένου του με τη μαθηματική σκέψη και τη σύγχρονη μουσική ρητορική.
Η τοιχογραφία
Η εικαστικός Α. Νασιούλα με τη μορφή εικαστικής τοιχογραφίας- in situ στο χώρο της Γκαλερί- αναπτύσσει ένα εικαστικό συνεχές μιας σημειωτικής εγκατάστασης κατ'επέκταση και πάνω στην επιφάνεια ενός αλλεπάλληλα τετμημένου χωρικού διαστήματος στη βάση της ηχητικής σονογραφικής ανάλυσης του μουσικού μέρους του έργου. Στο χρονικό/χωρικά παλίμψηστο που δημιουργεί, στα όρια του ορίζοντα και της καθετότητας, αναδιπλώνει/επανεγγράφει/ριζώνει -στιγμές, σημεία, ίχνη- τις επανεγγράψιμες αποσπασμένες λέξεις - σπαράγματα κειμένων και γράμματα της αλφαβήτου. Παράλληλα, έχοντας ως αναφορά το παράδοξο της διχοτομίας του Ζήνωνα, παραθέτει συμβολικά ως πρόκληση - την πρόταση (της γραμμικής παράστασης του Georg Cantor (1845 - 1918)). Εμμένει στην υπαρξιακή κιβωτό του γίγνεσθαι, ιχνηλατώντας σημάδια και σημεία σε τόπους που ακινητούν και βλασταίνουν.
Η μουσική
Ο Γ. Κουβαράς επεξεργάζεται το υλικό του μέσα από τα εξής τρία ρητορικά σχήματα σε μορφή διακύμανσης (Σολοικισμός - Βαρβαρισμός, Αποσάθρωσις, Υποτύπωσις). Στο ηλεκτρονικό ηχητικό πρελούδιο του έργου χειρίζεται την αποσάθρωση ως σχήμα μεγάλης κλίμακας και την τοποθετεί διαμετρικά ως άξονα ομαλοποίησης του εναρκτήριου σολοικιστικού - λόγου. Η ταυτοχρονία ανάμεσα στη σιωπή και τα ελάχιστα ηχητικά ίχνη που συναντούμε στη «μέση διάρκεια» αφήνει τελικά το περιθώριο στο ένα και μόνο μουσικό - ηχητικό σημείο να γίνει ο πυρήνας του έργου.
Ο συνθέτης ορίζει εκ νέου ένα παιχνίδι ανάμεσα στο αισθητό και το έλλογο μέσα από τις ερμηνευτικές ενδείξεις της παρτιτούρας, οι οποίες καλούν την υψίφωνο να εκτελέσει μέσω του σχήματος της Υποτύπωσις πέντε (5) υποθετικές κρίσεις του κειμένου.
Είσοδος ελεύθερη, μόνο με απαραίτητη κράτηση θέσης
Επικοινωνία/κρατήσεις: 6977545994, [email protected]
, [email protected]