Με πολλές δωρεάν δράσεις απαντούν στην οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων, οι μεγαλύτεροι πολιτιστικοί οργανισμοί της χώρας. Εκπαιδευτικά προγράμματα, ξεναγήσεις για ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ, open day, αλλά και Κυριακές με πολύ χαμηλό εισιτήριο είναι μερικές από τις δράσεις που εντάσσουν συχνά στο πρόγραμμά τους για να στηρίξουν τον κόσμο που δυσκολεύεται να πληρώσει εισιτήριο.

Τα στοιχεία της Eurostat αναφορικά με την δυσκολία του Έλληνα να βρεθεί κοντά σε πολιτιστικά αγαθά, είναι αποκαλυπτικά. Mόλις το 16,9% των Ελλήνων, έναντι 43,4% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, επισκέφθηκε το 2015 αρχαιολογικό χώρο, ιστορικό μνημείο, μουσείο ή γκαλερί, ενώ το 2016 καταγράφεται μικρή μείωση στο ποσοστό των Ελλήνων.

Το Μουσείο Ακρόπολης, εκτός του γεγονότος ότι έχει πάντα δωρεάν είσοδο για παιδιά έως 18 ετών, δίνει τη δυνατότητα σε οικογένειες να περιηγηθούν στα εκθέματα του χωρίς επιβάρυνση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2016 στο πρόγραμμα «Οικογενειακά σακίδια» συμμετείχαν 4.200 οικογένειες, ενώ φέτος κάθε Κυριακή το Μουσείο υποδέχεται δωρεάν παιδιά και γονείς στην έκθεση «εmotions, ένας κόσμος συναισθημάτων» έως 19 Νοεμβρίου. «Οι δράσεις αυτές από τη μια υποστηρίζουν την οικογενειακή επικοινωνία και από την άλλη ενθαρρύνουν τον κόσμο να επισκεφθεί ξανά το Μουσείο, το εστιατόριο και το πωλητήριο μας» τονίζει η κ. Ζαούση, στέλεχος του Μουσείου.

Στο Μέγαρο Μουσικής οι δωρεάν δράσεις αφορούν μια σειρά επιστημονικών διαλέξεων (Megaron Plus). Από τις δράσεις που δεν είχαν εισιτήριο ήταν φέτος και μια έκθεση Σύγχρονης Τέχνης στον Κήπο του Μεγάρου το Καλοκαίρι. «Εξακολουθούμε να έχουμε χαμηλές τιμές σε σχέση με την προσφερόμενη ποιότητα και είμαστε ένας από τους λίγους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ελλάδα που παρέχει εκπτωτικά εισιτήρια. Τα κονδύλια του ΜΜΑ, προέρχονται από τους φορολογούμενους πολίτες και γι’ αυτό καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή επιβάρυνσής τους. Άλλοι πλουσιότεροι οργανισμοί έχουν εδώ ένα σαφές προβάδισμα, ενώ το Μέγαρο συμβάλλει στον πολιτισμό με την ποιότητα των εκδηλώσεών του. Πάντως οφείλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όσους συμμετέχουν στις δωρεάν δράσεις μας» δηλώνει στο S ο Προέδρος Δ.Σ. του ΟΜΜΑ κ. Νίκος Θεοχαράκης.

«Το 90% των εκδηλώσεων που διοργανώνει ο IANOS, δηλαδή πάνω από 60 εκδηλώσεις κάθε μήνα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, είναι ελεύθερης εισόδου, τις οποίες κάθε χρόνο, παρακολουθούν περίπου 100.000 άνθρωποι, πράγμα που αποτελεί κινητήριο δύναμη στην αγορά του βιβλίου. Τίποτα δεν θα ήταν καλύτερο, αν βάζαμε εισιτήριο» αναφέρει στο S ο ιδιοκτήτης του IANOY κ.Ν.Καρατζάς.

Η Εθνική Βιβλιοθήκη υπό τη Διεύθυνση του Δρ. Φ.Τσιμπόγλου οργανώνει κάθε χρόνο σε συνεργασία με το Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών, την «Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας» με 3.000 εργαστήρια για παιδιά. Με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας.Φέτος στο πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε σε 162 Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα συμμετείχαν 62.313 παιδιά, που παρακολούθησαν 3.195 εργαστήρια.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης προσφέρει δωρεάν δράσεις σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες με βασική φιλοσοφία να έχουν περισσότερες ευκαιρίες στον πολιτισμό άνθρωποι που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως ηλικιωμένοι, μετανάστες και ΑΜΕΑ. «Είναι απόλυτα ευθύνη του Μουσείου να είναι ανοικτό σε κοινωνικές ομάδες που κατά τεκμήριο δεν θα έρχονταν εύκολα στο Μουσείο μας, ενώ τα παιδιά έχουν πάντα δωρεάν είσοδο» αναφέρει η Υπέυθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσειου κ. Πλατή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΠΑΡΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 23.09.2017