Η Νένα Μεντή, μετά την «Eυτυχία Παπαγιαννοπούλου» ξανασυναντά τον Πέτρο Ζούλια, σε μια παράσταση αφιερωμένη στις «Γυναίκες του Παπαδιαμάντη» που ανέβηκε στο Θέατρο Χώρα, στις 15 Δεκεμβρίου 2017.

Μαζί με την Έρση Μαλικένζου, την Ευγενία Δημητροπούλου, τη Χριστιάννα Ματζουράνη, τη Μαριάννα Τουντασάκη και την Έφη Σακελλαρίου ζωντανεύουν τις ηρωίδες του Σκιαθίτη συγγραφέα. Οι γυναίκες στον Παπαδιαμάντη, μοναχικές αλλά δυναμικές φιγούρες, παλεύουν με τη φύση, τη ζωή, τον θάνατο, με τη χαρά και τη λύπη. Μάνες, γυναίκες, κόρες ξενιτεμένων, ναυτικών ή χαμένων ανδρών που συμμαχούν για να κερδίσουν την επιβίωση, το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους, αποτελούν τον δραματουργικό καμβά αυτής της σκηνικής δημιουργίας με αρωγό το δημοτικό τραγούδι, την παράδοση και το θρησκευτικό πνεύμα του συγγραφέα. Με προεξάρχουσα γυναίκα-ηρωίδα τη Φραγκογιαννού-Φόνισσα, που αποτελεί το βασικό πρόσωπο της παράστασης αλλά και της παπαδιαμαντικής δημιουργίας, στήνεται ένας χορός από κωμικά και δραματικά περιστατικά ζωής γυναικών στις αρχές του 20ού αιώνα, σε ένα απομονωμένο νησί της Ελλάδας. Οι μελωδίες και η ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων μπερδεύονται με το πένθιμο πνεύμα της Σταύρωσης και του Πάσχα, η χαρά της γέννας συναντά τον πόνο του θανάτου. Η μαγεία και η δεισιδαιμονία διασταυρώνονται με τη θρησκοληψία και την προκατάληψη. Πλούσιο το υλικό των υπέροχων διηγημάτων του συγγραφέα, ζωντανεύει μπροστά μας μια σειρά από μοναδικά πορτρέτα ηλικιωμένων και νεαρών γυναικών. Κοινός τους στόχος η επιβίωση, κόντρα στα εμπόδια, τη φτώχεια και τις απώλειες μιας δύσκολης ζωής. Μια δύσκολη εποχή που ακουμπά σε πολλά ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας… «Σα να 'χαν ποτέ  τελειωμό τα πάθια κι οι καημοί του κόσμου», όπως λέει ο Παπαδιαμάντης. Η πολυσχιδής προσωπικότητα της Φραγκογιαννούς γίνεται το όχημα για να ταξιδέψει κανείς μέσα στο πέλαγο της παπαδιαμαντικής αφήγησης. Στο τιμόνι, καπετάνιος για το θεατρικό ταξίδι στέκει η «γραία», γυναίκα που φτάνει να σκοτώσει για να χαρίσει ζωή και γίνεται δολοφόνος για να ακουμπήσει την αγιοσύνη και την αγνότητα του Θεού, θύτης και θύμα στη διαχρονική ανθρώπινη περιπέτεια.