Υιοθετώντας μια φιλοσοφία συμμετοχικού ουμανισμού, την οποία προτείνει και ως μοντέλο διαχείρισης στον χώρο του πολιτισμού, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΔΘΠ) στηρίζεται στους «άρρηκτους δεσμούς με την κοινωνία, για να εξακτινώσει τη δράση του προς διαφορετικές, αναπάντεχες κατευθύνσεις». Αυτή τη φιλοσοφία ανέπτυξαν σήμερα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκος Διαμαντής και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την έναρξη των παραστάσεων και των δράσεων του ΔΘΠ αλλά και την ανακοίνωση ρεπερτορίου διετίας 2018-2020.

Στη συνέντευξη, ο δήμαρχος Πειραιά και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ υπογράμμισαν την ανοδική πορεία του θεάτρου μέσα σε ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και στενής συνεργασίας.

Ειδικότερα, ο Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στη συστηματική δουλειά που γίνεται τα τελευταία χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο, όπου παρουσιάζονται παραστάσεις και πολιτιστικά δρώμενα υψηλού επιπέδου. «Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έχει μπει στο χάρτη των μεγάλων θεάτρων της χώρας μας, έχει γίνει επίκεντρο πολιτισμού, υλοποιούνται συνέργειες με πολλούς φορείς και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γι' αυτό», υπογράμμισε ο κ. Μώραλης, σημειώνοντας παράλληλα πως τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει επέλθει ισορροπία στα οικονομικά δεδομένα του θεάτρου, το οποίο έχει συμβάλλει καθοριστικά σε αυτό που είναι σήμερα το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

«Σίγουρα δεν έχουμε φτάσει το τέλειο, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Ωστόσο, με συστηματική δουλειά από τον δήμο, τον ΟΠΑΝ αλλά και τη διεύθυνση του Δημοτικού Θεάτρου καταφέραμε να μειώσουμε τα έξοδα, να αυξήσουμε τα έσοδα, να αναπτύξουμε συνέργειες με τα Ιδρύματα Νιάρχος και Λάτση και επιπλέον να υπογράψουμε συμβάσεις με την περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Πολιτισμού» τόνισε.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ, Νίκος Διαμαντής, πλαισιωμένος από τους σκηνοθέτες, ηθοποιούς και συνεργάτες του ΔΘΠ, ανακοίνωσε το ρεπερτόριο για το 2018 - 2020, αναφέρθηκε στην στενή συνεργασία με την «Αθήνα 2018 -Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, το Αρχαιολογικό και Ναυτικό Μουσείο Πειραιά αλλά και άλλους φορείς, υπογραμμίζοντας την σημασία συνεργειών στην εποχή μας.

«Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά εφαρμόζουμε ένα μοντέλο συμμετοχικού ουμανισμού και δημιουργούμε ένα μείγμα εκπαιδευτικού, κοινωνικού και καλλιτεχνικού προγραμματισμού που το στηρίζει. Υπερβαίνοντας τους διαχωρισμούς, φέροντας σε συνομιλία τις τέχνες, τη σκέψη και τον λόγο στη δημόσια σφαίρα, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, οι κοινωνικές παρεμβάσεις, καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών χειρονομιών του ΔΘΠ, συνιστούν μια πολυφωνική, συνεκτική επικράτεια πολιτισμού που υπερασπίζεται με δυναμισμό τις αξίες του ανθρωπισμού» σημείωσε ο Νίκος Διαμαντής.

Επίσης, αναφέρθηκε στα τρία προγράμματα ΕΣΠΑ που το ΔΘΠ έχει καταφέρει να απορροφήσει και χάρη στα οποία ενισχύεται η διαθεσιμότητα των χρημάτων για τον προγραμματισμό του. Ενώ σχετικά με την περσινή χρονιά, τόνισε πως η προσέλευση κινήθηκε ανοδικά αφού την πόρτα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά πέρασαν 120.000 θεατές, γεγονός που όπως είπε, δημιουργεί προσδοκίες για ακόμα μεγαλύτερη ανταπόκριση αυτόν το χειμώνα.

Το πρόγραμμα της σεζόν 2018-2019 περιλαμβάνει επτά θεατρικές παραγωγές και ανοίγει στις 22 Νοεμβρίου με τον «Θείο Βάνια» του Τσέχωφ σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη. Ακολουθούν η «Ρένα» - το τελευταίο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, που γίνεται θεατρικό σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με την Υρώ Μανέ στον κεντρικό ρόλο (10/12), οι «Κούκλες» (βασισμένες στο «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν) σε σκηνοθεσία Νικόλα Ανδρουλάκη (21/1), ο «Βόϋτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου με τον Γιώργο Γάλλο στον ομώνυμο ρόλο και έναν δυναμικό θίασο 10 ηθοποιών (22/2), «Ο κύκλος του Έρωτα (Το γαϊτανάκι)» του Αρθρουρ Σνίτσλερ (3/5) σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, και το «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη που θα παρουσιάσει η Ρούλα Πατεράκη σε τρεις διαφορετικές site specific εκδοχές.

Από τον φετινό προγραμματισμό δεν λείπουν και οι παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις. Ανάμεσά τους, βρίσκεται το Φεστιβάλ για τη «Δυναμική του Ελληνικού λόγου στο Θέατρο», τα προγράμματα «Ποίηση on the road» και «Επικίνδυνες λέξεις», η ίδρυση θεατρικής ομάδας ενηλίκων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού αλλά και η ποιητική ξενάγηση στο πειραϊκό λιμάνι. Τον χώρο των εικαστικών, εκπροσωπεί ο Χρήστος Μποκόρος που έχει στήσει ήδη αναδρομική έκθεση του στην αίθουσα χορού του ΔΘΠ με 28 από τα εμβληματικότερα έργα του.

Η σεζόν 2019-2020 φιλοξενεί τρεις μεγάλες παραγωγές: τη μουσικοθεατρική παράσταση για την ελευθερία «Ο Χορός της φωτιάς» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, τον σαιξπηρικό «Μάκβεθ» με τον Δημήτρη Λιγνάδη να πρωταγωνιστεί και να σκηνοθετεί και τον Νίκο Διαμαντή να ανεβάζει το «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα. Τον προγραμματισμό συμπληρώνουν η «Φαίδρα» του Ρακίνα σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου και μετάφραση Στρατή Πασχάλη, το νέο έργο του Μανώλη Τσίπου «Ινδονησιακή ιστορία» που διαπραγματεύεται την ματαιότητα του (ανθρώπινου) μεγαλείου, ένα μεγάλο αφιέρωμα στην αρχαία τραγωδία που θα φιλοξενηθεί σε αρχαιολογικούς χώρους επτά νησιών που ανήκουν στο δήμο Πειραιά καθώς και το «Φεστιβάλ Νεοελληνικού έργου» που θα εστιάσει στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη.