Το 2018, χρονιά-ορόσημο για τον κινεζικό κινηματογράφο
Τα έσοδα από τις εγχώριες ταινίες ανήλθαν περίπου στα 38 δισεκατομμύρια γιουάν
Η άποψη ότι το 2018 θα θεωρείται «χρονιά, που άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού στην ιστορία του κινεζικού κινηματογράφου» διατυπώνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας CHINA DAILY, στο οποίο αναλύονται η ανάπτυξη και οι τάσεις της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας ρυθμιστικής Αρχής της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, China Film Administration, η Κίνα παρήγαγε πέρυσι 1.082 ταινίες, μεταξύ των οποίων 902 ταινίες μεγάλου μήκους, 51 ταινίες κινουμένων σχεδίων, 57 ντοκιμαντέρ και 61 ταινίες επιστημονικού/εκπαιδευτικού περιεχομένου. Η τάση αυτή αναμένεται ότι θα συνεχισθεί, καθώς μέχρι στιγμής 12 νέες ταινίες, οι περισσότερες εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια, πρόκειται να προβληθούν στις 5 Φεβρουαρίου, πρώτη μέρα του κινεζικού νέου έτους. Παράλληλα, ξένες ταινίες – κυρίως blockbusters του Hollywood – εξακολουθούν να αποτελούν μεγάλο τμήμα της κινεζικής αγοράς, καθώς το 2018 οι εισπράξεις από περίπου 120 ξένες ταινίες ανήλθαν σε 23,1 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 38% των συνολικών εισπράξεων).
Το 2018, τα έσοδα από τις εγχώριες ταινίες ανήλθαν περίπου στα 38 δισεκατομμύρια γιουάν (5,6 δισεκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας αύξηση κατά 26% σε ετήσια βάση και αντιστοιχώντας στο 62% του κινεζικού box-office, το οποίο κατέγραψε πέρυσι το υψηλότερο ποσοστό, αφότου ξεκίνησε η ανάπτυξη της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Ωστόσο, ως πλέον ενδιαφέρουσα τάση, που αποτυπώθηκε το 2018 στην ανάπτυξη της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας μπορεί να θεωρηθεί, σύμφωνα με το άρθρο, το ότι οι περισσότερες από τις επιτυχημένες ταινίες (π.χ. η ταινία “Operation Red Sea”, βασισμένη στην επιχείρηση του κινεζικού στρατού για την απομάκρυνση 580 Κινέζων από την Υεμένη, στις αρχές του 2015, και το κοινωνικό δράμα “Dying to Survive”) ήταν βασισμένες σε πραγματικές ιστορίες ή διερευνούσαν κοινωνικά ζητήματα.
Η νέα αυτή θεματολογία αντικατοπτρίζει μία στροφή στις προτιμήσεις του κοινού προς ρεαλιστικά θέματα και σηματοδοτεί μία προϊούσα σημαντική βελτίωση του κινεζικού κινηματογράφου, καθώς γίνεται αντιληπτή η σημασία αποφυγής της στερεοτυπικής προσέγγισης των ρόλων και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε περισσότερο σε ανθρώπινες ιστορίες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι περισσότεροι ερευνητές πιστεύουν ότι το 2019 θα είναι ακόμη πιο ευνοϊκό για τους δημιουργούς ταινιών στην Κίνα, καθώς και ότι θα σημειωθεί πρόοδος σε ένα πεδίο, στο οποίο μέχρι τώρα κυριαρχεί το Hollywood, στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Παράλληλα, δημοσίευμα της ε/φ CHINA DAILY αναφέρεται στην επιχείρηση πάταξης της φοροδιαφυγής στον τομέα της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας της Κίνας, στον οποίο, σύμφωνα με το άρθρο, έχουν εντοπισθεί πολλές περιπτώσεις φορολογικών παραβάσεων.