«Σε πόλεμο»

(«En Guerre») Κοινωνικό δράμα, γαλλικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Στεφάν Μπριζέ, με τους Βενσάν Λιντόν, Μελανί Ροβέρ, Ζακ Μπορντερί κα.

Η ταινία περιγράφει τον οικονομικό-πολιτικό μηχανισμό που αγνοεί τον άνθρωπο, ενώ στέκεται και στο τι κρύβεται πίσω από τα ρεπορτάζ των μέσων ενημέρωσης, τα οποία καλύπτουν επιλεκτικά τα σποραδικά φαινόμενα βίας, που σημειώνονται συχνά σε περιπτώσεις βιομηχανικών εργασιακών ταραχών και που στοχεύουν ουσιαστικά στην παραπληροφόρηση του κοινού.

Η ταινία παρακολουθεί την απεργία 1.100 εργατών του εργοστασίου Περέν στη Νότια Γαλλία: Έχοντας συμφωνήσει με τους ιδιοκτήτες - γερμανικών συμφερόντων - ότι οι θέσεις τους θα είναι διασφαλισμένες για τουλάχιστον μια 5ετία, οι εργάτες βρίσκονται στο δρόμο όταν, ξαφνικά και παρά τον υψηλό τζίρο του, το εργοστάσιο αποφασίζει να κλείσει. Με εκπρόσωπο τον Λοράν Αμεντέο, οι εργάτες, αρχικά συνασπισμένοι και, σταδιακά, καθώς ο καιρός περνά χωρίς αποτέλεσμα, διασπασμένοι, θα κάνουν επίμονη απεργία, διαρκώς μπροστά στις δημοσιογραφικές κάμερες, απαιτώντας τα στοιχειώδη, την τήρηση, δηλαδή, της συμφωνίας τους με τη διεύθυνση. Ακολουθώντας μια διαδρομή με συνεχόμενες κορυφώσεις και πτώσεις, μικρούς θριάμβους και μεγάλες απογοητεύσεις, ανέχεια και βία, η απεργία και το σωματείο των εργατών θα έρθει αντιμέτωπο με την ανθρώπινη τραγωδία.

«Τα Δύο Πρόσωπα του Νόμου»

(«Dragged Across Concrete») Αστυνομική ταινία, αμερικανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Στίβεν Κρεγκ Ζάλερ, με τους Μελ Γκίμπσον, Βινς Βον, Ντον Τζόνσον, Λόρι Χόλντεν, Τζένιφερ Κάρπεντερ, Τόρι Κιτλς κα.

Ένας σκληρός, παλαιάς κοπής αστυνομικός (ο βραβευμένος με δύο Όσκαρ Μελ Γκίμπσον) και ο ευέξαπτος, νεότερος συνεργάτης του (Βινς Βον) τίθενται σε διαθεσιμότητα όταν ένα βίντεο που δείχνει τις σκληρές μεθόδους καταστολής που ακολουθούν, διαρρέει στο διαδίκτυο. Με λίγα χρήματα και χωρίς καμία επιλογή, οι απογοητευμένοι αστυνομικοί βουτάνε στον εγκληματικό υπόκοσμο όπου και θα βρουν πολλά περισσότερα από όσα είχαν όσο ζούσαν στη σκιά.
«Εμείς»

«Εμείς»

Ταινία τρόμου, αμερικανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Τζόρνταν Πιλ, με τους Ελίζαμπεθ Μος, Λουπίτα Νιόνγκο, Γουίνστον Ντιουκ, Τιμ Χάιντεκερ, Γιάγια Αμπντούλ-Ματίν II, Άνα Ντιόπ κα.

Μια γυναίκα επιστρέφει στο παραλιακό παιδικό της σπίτι μαζί με τον σύζυγό της και τα δύο τους παιδιά, για ένα ειδυλλιακό καλοκαίρι. Κυνηγημένη από ένα ανεξήγητο τραύμα από το παρελθόν της και βιώνοντας μια σειρά από μυστηριώδεις συμπτώσεις, νιώθει την παράνοιά της να φτάνει σε ανησυχητικά επίπεδα καθώς όλο και περισσότερο αισθάνεται και πιστεύει ότι κάτι κακό θα συμβεί στην οικογένειά της. Αφού έχουν περάσει μια τεταμένη ημέρα στην παραλία με τους φίλους τους, αυτή και η οικογένειά της επιστρέφουν στο σπίτι τους. Όταν πέφτει το σκοτάδι, οι Γουίλσον ανακαλύπτουν τις μορφές τεσσάρων ανθρώπων που στέκονται ασυνήθιστα και απειλητικά στο δρόμο, έξω από το σπίτι τους.

«Ακίνητο Ποτάμι»

Ψυχολογικό δράμα, ελληνικής και γαλλικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Άγγελου Φραντζή, με τους Ανδρέα Κωνσταντίνου, Κάτια Γκουλιώνη, Ίντρα Μπούρκοφσκα, Γιούρις Μπαρτκεβίτς κα.

Πρωταγωνιστούν δυο νέοι Έληνες ηθοποιοί, οι οποίοι ήδη έχουν φανερώσει το πλούσιο ταλέντο τους, την Κάτια Γκουλιώτη, που δίνει μία δυναμική ερμηνεία και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, ο οποίος παρότι φαίνεται ιδανικός και για ζεν πρεμιέ και για ρόλους απαιτητικούς που θέλουν παιδεία και εσωτερική εκφραστικότητα, εδώ μοιάζει καθηλωμένος στην μπαρόκ οπτική της ταινίας.

Η Άννα και ο Πέτρος, ένα ζευγάρι από την Ελλάδα που πρόσφατα μετακόμισε σε μία βιομηχανική πόλη της Σιβηρίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του Πέτρου, ανακαλύπτει με έκπληξη ότι η Άννα είναι έγκυος, χωρίς να έχουν ολοκληρωμένες σχέσεις το τελευταίο διάστημα. Τον απάτησε; Μήπως έχουν πέσει θύματα συνωμοσίας; Ή μήπως ευλογήθηκαν με ένα θαύμα; Αναζητώντας μια λογική εξήγηση, ο Πέτρος αμφισβητεί την Άννα, η οποία στρέφεται προς τη θρησκεία. Ο μέχρι πρότινος ακλόνητος δεσμός τους βρίσκεται σε κρίση, καθώς η σχέση τους μετατρέπεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στο ορθολογικό και το πνευματικό.

«Free Solo»

(«Free Solo») Ντοκιμαντέρ, αμερικανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ελίζαμπεθ Τσάι Βασαρχέλι και Τζίμι Τσιν.

Το φιλμ, που έχει ως πρωταγωνιστή τον 30χρονο πρωταθλητή του αθλήματος, Άλεξ Χόνολντ, αναδεικνύει το μεγαλείο της κορυφαίας γλύπτριας του σύμπαντός μας, τη φύση, αλλά και τη δύναμη του ανθρώπου να αναμετρηθεί με τον εαυτό του.

Ωστόσο, το ντοκιμαντέρ αυτό, που είναι μία παραγωγή του National Geographic και βραβεύτηκε με το Όσκαρ της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι μία αφορμή για να μιλήσει, πέρα από τα απίστευτα επιτεύγματα αυτών των ανθρώπων, για το χαρακτήρα τους.

«Βερολίνο Σ' Αγαπώ»

(«Berlin, I Love You») Σπονδυλωτή ταινία, γερμανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ντιάνα Άγκρον, Πίτερ Τσέλσομ, Φερνάντο Άιμπκε, Τζάστιν Φράνκλιν, Ντένις Γκάνσελ, Ντάνι Λέβι, Ντανιέλ Λβόβσκι, Γιόσεφ Ρούσνακ, Τιλ Σβάιγκερ, Μάσι Τάντζεντιν και Γκαμπριέλα Τσέρνιακ, με τους Κίρα Νάϊτλι, Έλεν Μίρεν, Λουκ Γουίλσον, Τζιμ Στάρτζες, Μίκι Ρουρκ, Τζίνα Ντίουαν, Χέιντεν Πανετιέρ, Ντιεκ Γολούνα, Ντιάνα Αγκρόν κα.

Πρόκειται για δέκα διαφορετικές σύντομες ιστορίες ανθρώπων και προβάλλεται η δυναμική των διαπροσωπικών σχέσεων έτσι όπως διαμορφώνεται από τα προβλήματα και τις χαρές που προκύπτουν. Βέβαια δεν εστιάζει κατ’ ανάγκη στους δεσμούς που ενέχουν το ερωτικό στοιχείο, αλλά και σε εκείνους που ενώνουν π.χ μία μητέρα (’Ελεν Μίρεν) με την κόρη της (Κίρα Νάϊτλι).

Μία ερωτική επιστολή με παραλήπτη μία μοναδική πόλη. Εικοσιπέντε χρόνια μετά την πτώση του τείχους, το Βερολίνο είναι μία από τις καταπληκτικές πόλεις του κόσμου. Εμπνέει καλλιτέχνες και σκηνοθέτες από διαφορετικούς πολιτισμούς. Η ταινία παρουσιάζει τη ματιά τους για την υπέροχη αυτή πόλη και εντάσσεται στο franchise του Cities of Love του Emmanuel Benbihy, εμπλουτίζοντας το κινηματογραφικό σύμπαν των ρομαντικών δραμάτων-κωμωδιών όπως το Paris, je t'aime του 2006, το New York, I Love You του 2008 και το Rio, Eu Te Amo του 2014.

«Vox Lux»

(«Vox Lux») Δραματικό μιούζικαλ, αμερικανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Μπρέιντι Κορμπέτ, με τους Νάταλι Πόρτμαν, Τζουντ Λο, Ράφεϊ Κάσιντι, Στέισι Μάρτιν κα.

 Η Σελέστ, μια νεαρή μαθήτρια, θα είναι μια από τις ελάχιστες επιζώσες των μαζικών δολοφονιών από έναν οπλισμένο συμμαθητή της στο σχολείο, κι όταν σε μια εκδήλωση στη μνήμη των θυμάτων θα τραγουδήσει ένα τραγούδι που έγραψε μαζί με την αδελφή της, ολόκληρη η Αμερική θα συγκινηθεί. Και κάπως έτσι θα ξεκινήσει μια κατακόρυφη ανοδική πορεία προς την δόξα και την ίδια στιγμή όπως θα μας αποκαλύψει το τελευταίο μέρος της ταινίας, όταν η ώριμη πια Σελέστ ετοιμάζεται για μια συναυλία στην μικρή της πόλη για ένα θεματικό comeback μια εξίσου καθοδική πορεία στο πεδίο της προσωπικής της ευτυχίας.

«The Interpreter»

(«The Interpreter») Δραματική ταινία, σλοβακικής - τσέχικης και αυστριακής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σούλικ, με τους Γίρι Μένζελ, Πίτερ Σιμόνιτσεκ, Σουζάνα Μαρερί, Άνα Ρακόβσκα, Εύα Κραμέροβα κα.

Ο 80χρονος Άλι Ούνγκαρ ανακαλύπτει ένα βιβλίο γραμμένο από έναν πρώην αξιωματικό των SS, στο οποίο περιγράφει τα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στη Σλοβακία. Διαβάζοντας, συνειδητοποιεί πως αυτός ο αξιωματικός είναι υπεύθυνος για τη δολοφονία των γονιών του. Αποφασίζει να τον βρει για να πάρει εκδίκηση αλλά αντί για τον αξιωματικό βρίσκει τον 70χρονο γιο του, Γκέοργκ, έναν συνταξιούχο δάσκαλο. Ο Γκέοργκ, που είχε αποφύγει τον πατέρα του σε όλη του τη ζωή, αποφασίζει να βοηθήσει τον Άλι και να γίνει ο διερμηνέας του προκειμένου να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το σκοτεινό παρελθόν του πατέρα του.

«Επίθεση στη Βομβάη»

(«Hotel Mumbai») Θρίλερ, αμερικανικής, ινδικής και αυστραλιανής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Άντονι Μάρας, με τους Άρμι Χάμερ, Ντεβ Πάτελ, Τζέισον Άιζακς, Ναζανίν Μπονιάντι κα.

Τον Νοέμβριο του 2008 ένα κύμα τρομοκρατικών επιθέσεων σε ολόκληρη την Βομβάη , έριξε την πόλη στο χάος. Μία ομάδα Τζιχαντιστών κρυμμένη ανάμεσα σε απεγνωσμένους επιζώντες που έψαχναν για καταφύγιο εισέβαλε στο ξενοδοχείο TAJ. Εκεί και χωρίς διακρίσεις επιδόθηκαν σε μια σειρά από ανείπωτες πράξεις απανθρωπιάς και βίας. Η αληθινή ιστορία των θυμάτων και των επιζώντων, της συμπόνοιας και του θάρρους τους απέναντι στο πιο σκοτεινό πρόσωπο της ανθρωπότητας.