Η τροπολογία για το λαθρεμπόριο έδινε "διαβατήριο" στον Μελισσανίδη για τον ΟΛΘ
<p>Ολο το παρασκήνιο και η συμμαχία με Ιβάν Σαββίδη</p> <p> </p>
Eίναι γνωστό ότι, προκειμένου ο Δημήτρης Μελισσανίδης να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τον ΟΠΑΠ, έπρεπε προηγουμένως η κυβέρνηση Σαμαρά να είχε «περάσει» τροπολογία που θα έδινε τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και σε πρόσωπα που είχαν εκκρεμότητες με το Δημόσιο. Εκείνη την περίοδο, ο Μπούρας, που συνομιλούσε σε καθημερινή βάση με τον μετέπειτα μικρομέτοχο, σε συνεργασία με τον Μπαλτάκο φρόντισαν για τα δέοντα. Οσοι όμως πιστέψατε ότι πέρσι τον Ιανουάριο τελείωσαν οι χαριστικές τροπολογίες για τον Μελισσανίδη πέσατε έξω. Την Τετάρτη, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., με βουλευτική τροπολογία, επιχείρησε την αλλαγή του τελωνειακού κώδικα και την απαλλαγή επιχειρηματιών από πρόστιμα για λαθρεμπορία.
Σύμφωνα με την τροπολογία, που κατέθεσαν τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Δημητριάδης, Κάτσης και Καραναστάσης), ιδιώτης που θα αγοράζει περιουσιακό στοιχείο του κράτους μετά από διαδικασίες ιδιωτικοποίησης δεν θα βαρύνεται με παραβάσεις λαθρεμπορίας που τελέστηκαν κατά την περίοδο που το περιουσιακό στοιχείο ήταν υπό κρατική ιδιοκτησία, με συνέπεια να απαλλάσσεται και από την υποχρέωση καταβολής προστίμων ή άλλων κυρώσεων. Πέραν του Μελισσανίδη, η συγκεκριμένη ρύθμιση λένε ότι αφορούσε και τον Ιβάν. Τελικώς, και μετά από παρέμβαση του Μάκη Βορίδη από τη Ν.Δ. και του Βασίλη Κεγκέρογλου από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε σε άτακτη υποχώρηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κατεγράφη η προσπάθεια να περάσει μια χαριστική ρύθμιση, που, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, είχε ως στόχο να δώσει «διαβατήριο» συμμετοχής στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ στον μικρομέτοχο του ΟΠΑΠ, Δημήτρη Μελισσανίδη.
Επειδή ο συγκεκριμένος έχει αρκετές καταδικαστικές αποφάσεις για παραβάσεις λαθρεμπορίας, αδυνατούσε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Ετσι, ο Φλαμπουράρης και οι λοιποί συγγενείς έκριναν σκόπιμο να προωθήσουν τη σχετική τροπολογία. Ο «Τίγρης», εφόσον του επιτραπεί, θα «κατέβει» από κοινού με την Dubai Ports, χωρίς φυσικά να έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο στο επιχειρηματικό σχήμα να μετάσχει στο τέλος και ο Ιβάν Σαββίδης. Με απλά λόγια, ο Μελισσανίδης θα προτιμήσει εκείνο το σχήμα που θα του δώσει τη δυνατότητα να τη βγάλει τσάμπα. Πάντως, ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό του ΟΛΘ αναμένεται να εκδηλώσουν o κινεζικός κολοσσός Hutschison Whampoa, αλλά και ο Ιβάν Σαββίδης. Ερώτημα αποτελεί τι θα κάνουν η Cosco και η Dubai Ports, που στο παρελθόν είχαν προσφέρει 131,9 εκατ. και 79 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι το 2008 ναυάγησε η συμφωνία μεταξύ ΟΛΘ και Hutschison Holdings, θυγατρική του κινεζικού ομίλου. Οι Κινέζοι είχαν προσφέρει τίμημα 419,5 εκατ. ευρώ έναντι της Cosco.