Κάποτε στην Ελλάδα ίσχυε αυτό που είχε πει ο Τσαρούχης, πως «είσαι ό,τι δηλώσεις». Σήμερα, στην Ελλάδα είσαι αυτό που θα παρουσιάσουν τα social media.

Ο βασικός διεκδικητής της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, ενός κόμματος που ήταν επί τεσσεράμισι χρόνια κυβέρνηση και φιλοδοξεί να ξανακυβερνήσει, είναι δημιούργημα των social media. Πριν από περίπου έναν μήνα δεν τον γνώριζε κανείς. Ίσως ούτε μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ. Με την κατάλληλη όμως επικοινωνιακή τακτική στον χώρο των social media κατάφερε όχι μόνο να γίνει γνωστός, αλλά και να διεκδικεί με αξιώσεις την ηγεσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.  Και αν αυτό συνέβαινε σε κάποιο αστικό κόμμα, ίσως θα μπορούσε κανείς να δικαιολογήσει την πορεία του. Αυτοδημιούργητος εφοπλιστής!!! Το όνειρο κάθε αστού. Ο εν λόγω κύριος, όμως, δηλώνει αριστερός. Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω αν γνωρίζει ποιος είναι ο «άνθρωπος με το γαρίφαλο» ή ο «μαραθωνοδρόμος της ειρήνης», όμως η πορεία του αποτυπώνει όχι μόνο την ιδεολογική αποσάθρωση της Αριστεράς στην Ελλάδα αλλά ίσως και της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας. 
Αλήθεια, πώς εμπιστεύεσαι να σε κυβερνήσει κάποιος που δεν έχει δοκιμαστεί στον στίβο της πολιτικής; Που κανείς δεν γνωρίζει τις θέσεις του για τα μείζονα προβλήματα της χώρας; Το ότι είναι αυτοδημιούργητος… εφοπλιστής σημαίνει ότι γνωρίζει και τις ανάγκες της κοινωνίας; Θα αντιτείνει κάποιος ότι «τουλάχιστον αυτός έχει κάποια ένσημα, σε σχέση με κάποιους που τα μόνα ένσημα που διαθέτουν είναι τα κομματικά ή αυτά της οικογένειας». Σωστό, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις το σύνηθες είναι να ακολουθήσει κανείς την πορεία από κάτω προς τα επάνω. Εδώ θυμίζει το «είδα φως και μπήκα»… Κι όμως, η Αριστερά του Τσίπρα τον ψήφισε και τον ανέδειξε. Πρόκειται για την Αριστερά του σαλονιού και όχι της αγωνιστικής δράσης. Πρόκειται για την Αριστερά των καιροσκόπων που βιώσαμε στις πλατείες το 2015. Πρόκειται για την Αριστερά των μειωμένων εθνικών αντανακλαστικών στη συμφωνία για το Σκοπιανό. Άραγε, αυτή είναι η κυβερνώσα Αριστερά στη χώρα μας; 
Ο ίδιος ο υποψήφιος, δε, κάνει σόου κάθε φορά μπροστά στις κάμερες, πότε παραγγέλνοντας πίτσες, πότε κάνοντας νάζια με τον σκυλάκο του και πότε «παίζοντας» ότι τάχα δεν θέλει να τραβήξουν πλάνα στο γυμναστήριο που πηγαίνει με τον φίλο του. Όλα μελετημένα και όλα στο πλαίσιο της επικοινωνίας. Και το χειρότερο, όλοι αυτοί που τον ακολουθούν είναι εκείνοι που κατηγορούσαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη στις τελευταίες εκλογές για επικοινωνιακή προεκλογική εκστρατεία μέσω των social media. Αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης αξιοποίησε τα social media για να προβάλει τις θέσεις της ΝΔ και για να πει στους νέους πώς θα κυβερνήσει. Όχι για να δείξει τους κοιλιακούς του. Άλλωστε, ο πρωθυπουργός είναι ένας άνθρωπος που και εργάσθηκε πριν μπει στη Βουλή και αναδείχθηκε με το έργο του ως βουλευτή και πρότεινε λύσεις σε μεγάλα προβλήματα που απασχολούσαν την πραγματική κοινωνία και όχι τη fake, των social media. Γι’ αυτό βρήκε ακροατήριο και ψηφίστηκε και για πρόεδρος της ΝΔ και για πρωθυπουργός. 
Το ουσιαστικό ερώτημα λοιπόν στη σημερινή εκλογή είναι αν η πραγματική κοινωνία παραδοθεί στη fake των social media. Αυτή που εύκολα ελέγχεται και χειραγωγείται.

ΥΓ.: Φαντάζεστε να ήταν υποψήφιος για την ηγεσία της ΝΔ εφοπλιστής, πρώην στέλεχος της Goldman Sachs;

Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 24/9