Είναι κοινό μυστικό ότι μια σειρά από επιχειρηματίες που συνόδευαν τον πρόεδρο Μακρόν κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του νερού, είτε πρόκειται για την Θεσσαλονίκη είτε για την Αθήνα.

Το νερό, ως δημόσιο αγαθό που προσφέρει η φύση, δεν είναι δυνατό να γίνεται αντικείμενο κερδοσκοπίας. Το κράτος έχει την ευθύνη να το συλλέγει, να το διατηρεί καθαρό και μέσα από τα δίκτυα να το προσφέρει τους πολίτες. Το αντίτιμο που πληρώνει ο πολίτης αφορά ακριβώς αυτές τις απαραίτητες διαδικασίες και τίποτα παραπάνω.

Ποιος είναι λοιπόν ο λόγος που θα πρέπει να παραδοθεί σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο; Γιατί ένα φυσικό αγαθό θα πρέπει να παραδοθεί στα χέρια μιας ιδιωτικής εταιρείας; Αν η Επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας που το διαχειρίζεται είναι αναποτελεσματική, τότε επιβάλλεται να ορθολογικοποιηθεί η λειτουργία της.

Αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τους... 29 κατασκευαστές μνημονίων. Ακόμα και το νερό θα ιδιωτικοποιηθεί στην Ελλάδα προκειμένου να έρθει η ανάπτυξη και να ανοίξουν οι δουλειές.

Επειδή νερό πάει σε κάθε σπίτι και σε κάθε γραφείο και επιχείρηση, δηλαδή δεν υπάρχουν επιπλέον πελάτες, μπορεί κάποιο μνημονιακό ξεφτέρι να μας πει από πού θα προκύψουν περισσότερες θέσεις εργασίας; Από πουθενά ασφαλώς. Το πολύ-πολύ να φύγουν, να απολυθούν και κάποιοι εργαζόμενοι ως υπεράριθμοι ώστε το ιδιωτικό μονοπώλιο στο νερό να αυξήσει την κερδοφορία του.

Σπεύδω να υπογραμμίσω εδώ ότι σε καμιά ανεπτυγμένη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί το νερό, όπως ετοιμάζονται να κάνουν εδώ οι της κάποια φορά Αριστεράς.

Ας δούμε όμως τι είδους δουλειές και ποια ανάπτυξη μάς ετοιμάζουν οι νέοι επενδυτές που θα έρθουν από το εξωτερικό, εξετάζοντας τον βίο και την πολιτεία αυτών που έχουν ήδη έρθει. Το αεροδρόμιο Μακεδονία μαζί με άλλα δεκατρία έχει περάσει προς εκμετάλλευση στα χέρια της γερμανικής Fraport από τον περασμένο Απρίλιο. Στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο η Fraport «προσλαμβάνει» εργαζόμενους με συμβάσεις ενός μήνα και αμοιβές 250 ευρώ!

Οι συμβάσεις αυτές ανανεώνονται και πολλοί εργαζόμενοι εργάζονται ένα τετράωρο την ημέρα. Η εταιρεία μάλιστα, συνηθίζει να καλύπτει ένα μέρος του μισθού τους με κουπόνια σούπερ μάρκετ, τα οποία δεν δίνει κάθε μήνα, με συνέπεια οι μισθοί να μειώνονται ακόμη περισσότερο! Ιδού λοιπόν πώς γίνονται οι επενδύσεις και πώς έρχεται η ανάπτυξη.

Ιδού τι σημαίνει η περίφημη ευελιξία στην αγορά εργασίας για την οποία σκίζουν τα ρούχα τους στην αντιπολίτευση και στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Τέτοια μέτρα περιλαμβάνει η εργασιακή μεταρρύθμιση που προωθεί αυτές τις μέρες ο Μακρόν στη Γαλλία και έχει προκαλέσει μεγάλες κινητοποιήσεις εργαζομένων.

Κάπως έτσι έφτασε να κομπορρημονεί ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της κυβέρνησης για τη μείωση του ποσοστού της ανεργίας. Στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Σπίρτζης πρόσφατα εγκάλεσε τη Fraport διότι εμποδίζει την πραγματοποίηση έργων υποδομής στο αεροδρόμιο Μακεδονία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η γερμανική εταιρεία υπολείπεται των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει σχετικά με τα δεκατέσσερα αεροδρόμια.

Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Μακεδονία καταγγέλλουν μάλιστα πως οι συνθήκες εργασίας είναι απαράδεκτες, με σημαντικότατο πρόβλημα, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όπου δεν λειτουργούσε κανονικά ο κλιματισμός, τα δε σκουπίδια συσσωρεύονταν μέσα και έξω από τους κάδους (ενώ πριν τα πήγαιναν στις πρέσες), με κίνδυνο για την υγεία των εργαζομένων, των οποίων τα γραφεία ήταν ακριβώς δίπλα.

Κάθε καλόπιστος μπορεί να αντιληφθεί πώς ακριβώς θα έρθει η ανάπτυξη με μισθούς πείνας και πετσοκομμένα εργασιακά δικαιώματα όπως αυτά θα προκύψουν από τον οδοστρωτήρα της τρίτης αξιολόγησης. Και φαντάζομαι να μην υπάρχει αφελής να πιστέψει ότι στο θέμα αυτό θα βάλει ένα χεράκι ο σύμμαχος και φιλέλληνας Μακρόν. Στη Γαλλία ήδη επιχειρεί να κάνει ακριβώς τα ίδια. Η επέλαση του κεφαλαίου επί των εργατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων είναι ολοκληρωτική και παγκόσμια.

Η απάντηση της Fraport Greece:

Η εταιρεία Fraport Greece απαντώντας στο άρθρο του Γιώργου Χελάκη τονίζει τα εξής:

«Σε συνέχεια του άρθρου που υπογράφει ο κύριος Γιώργος Χελάκης, με τίτλο «Ανάπτυξη με 250 ευρώ το μήνα!», το οποίο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα parapolitika.gr, θα ήθελα διευκρινίσω ότι οι μισθοί και οι συνθήκες εργασίας που περιγράφονται σε αυτό δεν αφορούν στους εργαζόμενους της Fraport Greece.

Η Fraport Greece απασχολεί συνολικά στα 14 αεροδρόμια 401 άτομα, αποκλειστικά με πλήρες ωράριο εργασίας.

Σχετικά με τη μισθοδοσία τους θα ήθελα υπεύθυνα να σας ενημερώσω ότι ο κατώτερος μισθός ανέρχεται σε 1.100 ευρώ μεικτα. Μεσοσταθμικα οι μισθοί κυμαίνονται από 1531.25 ευρώ μεικτά έως 1895.57 ευρώ μεικτά.

Θα ήθελα να επισημάνω, επίσης:

Οι μέσες αποδοχές είναι 3πλάσιες από τον μισθό που προβλέπει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 586,8€.

Πάνω από 300 εργαζόμενους εργάζονται σε βάρδιες γεγονός που προσαυξάνει επιπλέον κατά περίπου 15% τις μηνιαίες τους αποδοχές λόγω νυχτερινής απασχόλησης και απασχόλησης Κυριακής/Αργίας.

Στην αρχή του καλοκαιριού το σύστημα κλιματισμού στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ήταν σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της δικαιολογημένης έλλειψης συντήρησης τα τελευταία χρόνια. Παρακαλώ σημειώστε ότι έχει πλέον επισκευαστεί.

Για το θέμα των απορριμμάτων επιφυλάσσομαι και θα επανέλθω σύντομα».