ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Εμβόλια –εξπρές χρειάζεται τώρα ο τουρισμός για να επιβιώσει
Προβληματισμός επικρατεί στους παράγοντες του ελληνικού τουρισμού από τη μετάλλαξη Δέλτα που άρχισε να εμφανίζεται τον τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη και στη χώρα μας.
Αν και αρχικά επικρατούσε η αισιοδοξία ότι το φετινό καλοκαίρι θα ήταν καλύτερο από το περυσινό, αφού στο μεταξύ αναπτύχθηκαν αποτελεσματικά εμβόλια, ήρθε η ινδική μετάλλαξη του κορωνοϊού να ανατρέψει τις εκτιμήσεις και τους προϋπολογισμούς χιλιάδων εταιρειών που ασχολούνται με το χώρο του τουρισμού. Η εποχή αλλάζει και μαζί της και ο τουρισμός.
Πλέον οι επισκέπτες έχουν την ανάγκη και την απαίτηση να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς. Ποιος θα ήθελε να αρρωστήσει και να αισθανθεί ανασφαλής και μάλιστα σε μια ξένη χώρα. Γιαυτο απαιτείται να παρθούν μέτρα πρόληψης προκειμένου να περιοριστούν και να ελεγχθούν τα κρούσματα. Απαιτείται σχέδιο, επαγρύπνηση και αντανακλαστικά. Χρειάζεται να γίνονται εντατικοί έλεγχοι για τον κόβιντ από εξιδεικευμένο προσωπικό, στα αεροδρόμια, στα λιμάνια και σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας.
Ουδείς να μπαίνει στη χώρα αν δεν πληρεί μία από τις απαραίτητες υγειονομικές οδηγίες: Να είναι εμβολιασμένος, είτε να έχει αρνητικό μοριακό τεστ 72 ωρών ή αρνητικό ράπιντ τεστ 48 ωρών, ή πιστοποιητικό ότι έχει νοσήσει και διαθέτει αντισώματα στον ιό.
Με τα μέτρα αυτά και τα εισαγόμενα κρούσματα θα μειωθούν σημαντικά, περιορίζοντας και τη διασπορά του ιού στην κοινότητα, αλλά και η χώρα μας να οχυρωθεί υγειονομικά δημιουργώντας συχρονες δομές υγείας παρέχοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και τηρώντας τα υγειονομικα πρωτόκολλα υγείας.
Ειδικά τα νησιά μας που συγκεντρώνει τους περισσότερους επισκέπτες πρέπει να είναι πλήρως εξοπλισμένα με κέντρα υγείας και γιατρους αλλά και εναέρια πλωτά μέσα μεταφοράς για τις έκτακτες ανάγκες. Ετσι θα εκπέμψει ένα ισχυρό μήνυμα ότι αντιμετωπίζει αποτελεσματικά και με σοβαρότητα την πανδημία, βάζοντας την υγεία πάνω από όλα. Εξάλλου χωρίς την υγεία, δεν μπορούμε να έχουμε ούτε ισχυρή οικονομία.
Για να σωθεί το ελληνικό καλοκαίρι θα πρέπει να βάλουν πλάτη και οι ιδιώτες ξενοδόχοι. Να μειώσουν τις τιμές στα καταλύματά τους, να βάλουν προσφορές για τους Έλληνες και όχι μόνο στον εισερχόμενο τουρισμό και στα γκρουπ. Να αντιμετωπίσουν τον Έλληνα με συμπάθεια και σεβασμό. Υπάρχουν οικογένειες με παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να νοικιάσουν δωμάτιο σε ξενοδοχείο προς 80 και 100 ευρώ την ημέρα.
Και η κυβέρνηση να συνεισφέρει στην ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού. Να επιδοτήσει με κουπόνια τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους και τους πολύτεκνους. Γιατί θα δοθεί η δυνατότητα και αυτή μετά την πανδημία και την καραντίνα, να δουν το γαλάζιο ουρανό και τη θάλασσα.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ο Έλληνας είναι ο καλύτερος πελάτης για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Δεν πάει με βραχιολάκι, αλλά πληρώνει τοις μετρητοίς. Για αυτό πρέπει η αντιμετώπιση και η συμπεριφορά των ξενοδόχων προς τον Έλληνα πελάτη να είναι αυτή που του αξίζει.
Όμως εκτός από τους ξενοδόχους, σημαντικό ρόλο στον τουρισμό παίζουν τα μέσα μεταφοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να δώσουν το καλό παράδειγμα αφού είναι το μέσο που χρησιμοποιεί ένας τουρίστας για να έρθει στη χώρα μας. Η ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών αλλά και οι τιμές θα επηρεάσουν θετικά είτε αρνητικά τον επιβάτη πριν ακόμη πατήσει τα ελληνικά χώματα.
Και μπορεί πράγματι οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση, όμως υπάρχουν κάποιοι επιχειρηματίες που κρατούν ψηλά την ελληνική σημαία και το επιχειρείν.
Ξεχωρίζει η περίπτωση του επικεφαλής του ομίλου επιχειρήσεων IOGR κ.Γιάννη Γρύλου. Πρόσφατα η ελληνική αεροπορική εταιρεία SKY Express, που ανήκει στον όμιλό του, απέκτησε έξι αεροσκάφη Airbus A320neo και συνεχίζει την επένδυσή του αγοράζοντας άλλα έξι ελικοφόρα αεροσκάφη τύπου ATR. Με την απόκτηση των νέων αεροσκαφών, η SKY Εxpress θα διαθέτει τον πιο πράσινο στόλο στη χώρα και έναν από τους πιο οικολογικούς στόλους σε όλη την Ευρώπη. Ο κ.Γρύλος, ο οποίος κατάγεται από την Κρήτη, πήρε ένα επιχειρηματικό ρίσκο σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονική συγκυρία και όπως όλα δείχνουν δικαιώνεται. Μάλιστα παρά την πανδημία και την κακή περυσινή χρονιά του κλάδου, διατήρησε το σύνολο των υπαλλήλων του, που ξεπερνά τους 5.500. Η SKY Express αποτελεί ένα επιχειρηματικό θαύμα και ένα λαμπρό παράδειγμα προς τις άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Πλέον προσγειώνεται σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια καθώς προστέθηκαν οι νέες γραμμές εσωτερικού Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Ρόδος, ενώ η εταιρεία του μπήκε και στις πτήσεις του εξωτερικού, ξεκινώντας με πτήσεις από Αθήνα προς Κύπρο, Βρυξέλλες και Παρίσι, σύντομα προστίθεται στους προορισμούς η Ρώμη και το Λονδίνο, ενώ πραγματοποιούνται και άλλες πτήσεις εξωτερικά από διάφορα σημεία της Ελλάδας για Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ολλανδία. Είναι αξιοσημείωτο ότι συνεργάζεται με περισσότερες από 250 αεροπορικές εταιρίες.
Αυτές τις δράσεις μέσα σε μια δύσκολη περίοδο, πρέπει το κράτος να τις ενθαρρύνει και να τιςστηρίζει, διότι αξίζουν αυτοί οι επιχειρηματίες να επιβραβεύονται και να συνεχίζουν το έργο προσφοράς για το επιβατικό κοινό και για τη χώρα. Επιχειρηματίες που πατούν σε γερές βάσεις, που δεν υπερδανείζονται και δεν δημιουργούν χρέη, αλλά λειτουργούν με ηθικούς κώδικες και έχουν ως επίκεντρο τον άνθρωπο και ορίζοντα την ανάπτυξη. Αντίθετα άλλες εταιρείες με μεγαλύτερη παράδοση συνεχίζουν να πετούν υπολογίζοντας μόνο σε νούμερα και όχι σε ανθρώπους…
Αν και αρχικά επικρατούσε η αισιοδοξία ότι το φετινό καλοκαίρι θα ήταν καλύτερο από το περυσινό, αφού στο μεταξύ αναπτύχθηκαν αποτελεσματικά εμβόλια, ήρθε η ινδική μετάλλαξη του κορωνοϊού να ανατρέψει τις εκτιμήσεις και τους προϋπολογισμούς χιλιάδων εταιρειών που ασχολούνται με το χώρο του τουρισμού. Η εποχή αλλάζει και μαζί της και ο τουρισμός.
Πλέον οι επισκέπτες έχουν την ανάγκη και την απαίτηση να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς. Ποιος θα ήθελε να αρρωστήσει και να αισθανθεί ανασφαλής και μάλιστα σε μια ξένη χώρα. Γιαυτο απαιτείται να παρθούν μέτρα πρόληψης προκειμένου να περιοριστούν και να ελεγχθούν τα κρούσματα. Απαιτείται σχέδιο, επαγρύπνηση και αντανακλαστικά. Χρειάζεται να γίνονται εντατικοί έλεγχοι για τον κόβιντ από εξιδεικευμένο προσωπικό, στα αεροδρόμια, στα λιμάνια και σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας.
Ουδείς να μπαίνει στη χώρα αν δεν πληρεί μία από τις απαραίτητες υγειονομικές οδηγίες: Να είναι εμβολιασμένος, είτε να έχει αρνητικό μοριακό τεστ 72 ωρών ή αρνητικό ράπιντ τεστ 48 ωρών, ή πιστοποιητικό ότι έχει νοσήσει και διαθέτει αντισώματα στον ιό.
Με τα μέτρα αυτά και τα εισαγόμενα κρούσματα θα μειωθούν σημαντικά, περιορίζοντας και τη διασπορά του ιού στην κοινότητα, αλλά και η χώρα μας να οχυρωθεί υγειονομικά δημιουργώντας συχρονες δομές υγείας παρέχοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και τηρώντας τα υγειονομικα πρωτόκολλα υγείας.
Ειδικά τα νησιά μας που συγκεντρώνει τους περισσότερους επισκέπτες πρέπει να είναι πλήρως εξοπλισμένα με κέντρα υγείας και γιατρους αλλά και εναέρια πλωτά μέσα μεταφοράς για τις έκτακτες ανάγκες. Ετσι θα εκπέμψει ένα ισχυρό μήνυμα ότι αντιμετωπίζει αποτελεσματικά και με σοβαρότητα την πανδημία, βάζοντας την υγεία πάνω από όλα. Εξάλλου χωρίς την υγεία, δεν μπορούμε να έχουμε ούτε ισχυρή οικονομία.
Για να σωθεί το ελληνικό καλοκαίρι θα πρέπει να βάλουν πλάτη και οι ιδιώτες ξενοδόχοι. Να μειώσουν τις τιμές στα καταλύματά τους, να βάλουν προσφορές για τους Έλληνες και όχι μόνο στον εισερχόμενο τουρισμό και στα γκρουπ. Να αντιμετωπίσουν τον Έλληνα με συμπάθεια και σεβασμό. Υπάρχουν οικογένειες με παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να νοικιάσουν δωμάτιο σε ξενοδοχείο προς 80 και 100 ευρώ την ημέρα.
Και η κυβέρνηση να συνεισφέρει στην ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού. Να επιδοτήσει με κουπόνια τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους και τους πολύτεκνους. Γιατί θα δοθεί η δυνατότητα και αυτή μετά την πανδημία και την καραντίνα, να δουν το γαλάζιο ουρανό και τη θάλασσα.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ο Έλληνας είναι ο καλύτερος πελάτης για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Δεν πάει με βραχιολάκι, αλλά πληρώνει τοις μετρητοίς. Για αυτό πρέπει η αντιμετώπιση και η συμπεριφορά των ξενοδόχων προς τον Έλληνα πελάτη να είναι αυτή που του αξίζει.
Όμως εκτός από τους ξενοδόχους, σημαντικό ρόλο στον τουρισμό παίζουν τα μέσα μεταφοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να δώσουν το καλό παράδειγμα αφού είναι το μέσο που χρησιμοποιεί ένας τουρίστας για να έρθει στη χώρα μας. Η ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών αλλά και οι τιμές θα επηρεάσουν θετικά είτε αρνητικά τον επιβάτη πριν ακόμη πατήσει τα ελληνικά χώματα.
Και μπορεί πράγματι οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση, όμως υπάρχουν κάποιοι επιχειρηματίες που κρατούν ψηλά την ελληνική σημαία και το επιχειρείν.
Ξεχωρίζει η περίπτωση του επικεφαλής του ομίλου επιχειρήσεων IOGR κ.Γιάννη Γρύλου. Πρόσφατα η ελληνική αεροπορική εταιρεία SKY Express, που ανήκει στον όμιλό του, απέκτησε έξι αεροσκάφη Airbus A320neo και συνεχίζει την επένδυσή του αγοράζοντας άλλα έξι ελικοφόρα αεροσκάφη τύπου ATR. Με την απόκτηση των νέων αεροσκαφών, η SKY Εxpress θα διαθέτει τον πιο πράσινο στόλο στη χώρα και έναν από τους πιο οικολογικούς στόλους σε όλη την Ευρώπη. Ο κ.Γρύλος, ο οποίος κατάγεται από την Κρήτη, πήρε ένα επιχειρηματικό ρίσκο σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονική συγκυρία και όπως όλα δείχνουν δικαιώνεται. Μάλιστα παρά την πανδημία και την κακή περυσινή χρονιά του κλάδου, διατήρησε το σύνολο των υπαλλήλων του, που ξεπερνά τους 5.500. Η SKY Express αποτελεί ένα επιχειρηματικό θαύμα και ένα λαμπρό παράδειγμα προς τις άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Πλέον προσγειώνεται σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια καθώς προστέθηκαν οι νέες γραμμές εσωτερικού Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Ρόδος, ενώ η εταιρεία του μπήκε και στις πτήσεις του εξωτερικού, ξεκινώντας με πτήσεις από Αθήνα προς Κύπρο, Βρυξέλλες και Παρίσι, σύντομα προστίθεται στους προορισμούς η Ρώμη και το Λονδίνο, ενώ πραγματοποιούνται και άλλες πτήσεις εξωτερικά από διάφορα σημεία της Ελλάδας για Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ολλανδία. Είναι αξιοσημείωτο ότι συνεργάζεται με περισσότερες από 250 αεροπορικές εταιρίες.
Αυτές τις δράσεις μέσα σε μια δύσκολη περίοδο, πρέπει το κράτος να τις ενθαρρύνει και να τιςστηρίζει, διότι αξίζουν αυτοί οι επιχειρηματίες να επιβραβεύονται και να συνεχίζουν το έργο προσφοράς για το επιβατικό κοινό και για τη χώρα. Επιχειρηματίες που πατούν σε γερές βάσεις, που δεν υπερδανείζονται και δεν δημιουργούν χρέη, αλλά λειτουργούν με ηθικούς κώδικες και έχουν ως επίκεντρο τον άνθρωπο και ορίζοντα την ανάπτυξη. Αντίθετα άλλες εταιρείες με μεγαλύτερη παράδοση συνεχίζουν να πετούν υπολογίζοντας μόνο σε νούμερα και όχι σε ανθρώπους…